لاماری اکو برای رقابت با آریزو ۶ و جک J7 آماده میشود. این سدان توربوشارژ توسط آرین پارس موتور پیشفروش خواهد شد.
بهمنماه سال ۱۴۰۰ در نمایشگاه خودروی تهران، اولین مدل لاماری ایما رونمایی شد. این محصول حالا یکی از کراساورهای مهم بازار ایران در گروه خودروهای چینی است و رقیب انواع چری مونتاژ مدیران خودرو محسوب میشود. حالا پس از سه سال، آرین پارس موتور یک سدان اسپرت به نام اکو / ECHO را به سبد محصولات لاماری اضافه کرده است. این خودروها، محصول دانگ فنگ هستند.
لاماری سدان (اکو / Echo)، از پلتفرمی استفاده میکند که در خودروهای گروه پژو –سیتروئن برای DS و پژو ۲۰۸ نیز وجود دارد. این خودروی چینی، سال ۲۰۱۹ معرفی شده و همراه فناوریهای مختلف، شامل پیشرانههای بنزینی، هیبرید و تمام برقی در چین موجود است. ابعاد لاماری اکو با طول۴,۶۶۰ و عرض ۱,۸۱۲ و ارتفاع ۱,۴۹۰ و فاصله محوری ۲,۶۸۰ میلیمتر مشابه چری آریزو ۶ تعریف میشوند.
نسخهی آرین پارس موتور، طبق آنچه انتظار میرفت با پیشرانهی ۱/۵ لیتر توربو و فناوری TGDi مشابه لاماری ایما ارایه میشود. قدرت ۱۹۵ اسب بخار و گشتاور ۳۰۰ نیوتنمتر، همراه گیربکس ۶ سرعته با سیستم دبل کلاچ تَر، مهمترین اطلاعات فنی لاماری سدان هستند. میانگین مصرف سوخت ۶ تا ۷ لیتر در صد کیلومتر، با سرعتگیری صفر تا صد کیلومتر برساعت ۸ ثانیه، لاماری اکو را به رقیبی مهم برای آریزو ۶ و جک J7 تبدیل میکند.
در کاتالوگ منتشر شده برای لاماری اکو، موارد ذیل دیده میشوند:
- کمک هیدرولیکی ترمز (HBA)
- کنترل فاصله پارک عقب (PDC)
- رادار نقطه کور (BSD)
- پایش فشار باد تایر (TPMS)
- سامانه کنترل پایداری الکترونیکی (ESC)
- کنترل دینامیکی خودرو (VDC)
- های ایمنی (ABS ، EBD TCS)
- توقف خودکار (Auto Hold)
- دوربین ۵۴۰ درجه با کیفیت HD
- کمربند ایمنی سه نقطه ای برای کلیه سرنشینان
- بالا رفتن خودکار شیشه ها همراه با قفل دربها سانروف (پاور ویندوز)
- مجهز به سیستم ضد سرقت الکترونیکی (Immobilizer)
- ورود بدون کلید (Keyless)
- مجهز به سیستم اخطار باز شدن درب (DOW)
- هشدار خروج از پارک (RCTA)
- مجهز به ۴ عدد کیسه هوا راننده سرنشین و جانبی
- سیستم کمکی شروع حرکت خودرو در سربالایی (HHC)
- اتصال صندلی کودک (ISOFIX)
- نوع ترمز جلو عقب دیسک خنک شونده ٫ دیسکی)
- سیستم ایمنی برخورد با مانع شیشه بالابر و سانروف (Anti Pinch)
- دوربین دید عقب به همراه خطوط راهنما در نمایشگر
- قفل هوشمند درهای خودرو متناسب با سرعت
- مجهز به ترمز پارک برقی (EPB)
- فرمان برقی دیکات
- کروز کنترل
- برف پاک کن ژله ای (Boneless) مجهز به سنسور باران
- صندلی راننده ۶ جهته برقی
- صندلی شاگرد ۴ جهته برقی
- چراغ های جلو و عقب LED مجهز به Auto Light
- آینه های جانبی مجهز به تنظیم برقی تاشوندگی خودکار و گرمکن
- سیستم تهویه مطبوع اتوماتیک با قابلیت پاکسازی هوا ۲٫۵
- نمایشگر ۱۳ اینچ کنسول میانی ٫ کلاستر تمام رنگی ۷ اینچ
- دریچه تهویه مطبوع ردیف عقب
- ۲ خروجی USB (ردیف جلو و عقب)
- کلیدهای سیستم مولتی مدیا روی فرمان
- دارای ۶ عدد بلندگو استریو
- مجهز به اتصال موبایل Easy Connection و بلوتوث
- شارژر بی سیم تلفن همراه
- روکش چرم صندلی ها با طرح دو رنگ
- چراغ مشایعت به درب منزل
- سانروف برقی
- صندلی عقب با قابلیت جمع شدن ۴۰٫۶۰
- روشنایی روز
- دو حالت رانندگی Sport٫Normal
قیمت رسمی لاماری اکو هنوز مشخص نیست اما این سدان با موتور ۱/۵ لیتر توربو در چین، ۱۴ هزار دلار قیمت دارد و میتواند برای خریدار ایرانی به قیمت ۱/۸ تا ۲ میلیارد تومان عرضه شود.
حجتاله براهنی
۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۴اگر با قیمت ۲ میلیارد عرضه بشه واقعا ارزنده نیست. شکست سختی در انتظارش خواهد بود.
محمدرضا اشتری - دبیر سایت پدال
۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۴در بازار برای جک J7 مشتری زیاده و قیمتش از 2 میلیارد بیشتر شده
احتمالا لاماری اکو 1/8 میلیارد تومان بتونه مشتری جذب کنه
______________
۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۴درسته ولی میتونیم به این موضوع توجه کنیم که j7 ماشینی با بازار تثبیت شده س … از نظر خدمات پس از فروش و … هم کرمان موتور خیلی خوش نام تره … و میتونیم به این موضوع توجه کنیم که j7 ظاهر خیلی خاصی داره که یکی از عوامل اصلی فروش خوب ش همینه … در ضمن درسته که قدرت موتور j7 یچیزی نزدیک به 20 اسب پایینتره ولی ظاهر ، خدمات پس از فروش ، امکانات میتونن تاثیر بسزایی داشته باشند .. میتوان برای نمونه به اریزو 6 gt اشاره کرد … این خودرو از لحاظ فنی برابر با لاماری اکو بود و میخواست با j7 رقابت کنه ولی بخاطر عرضه کم و ظاهر نه چندان متناسب موفق نشد … در کل شاید این ماشین بتونه کمی خودش رو نشون بده ولی اینکه به j7 برسه به نظرم خیر
محمدرضا اشتری - دبیر سایت پدال
۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۴شرکتهای ایرانی اول پول میگیرن، بعد وارد میکنن
شکستی در کار نیست
۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۴آقای اشتری این x77 طراحیش خیلی قشنگه بنظرتون وقتی بیاد بازار قیمتش چقدره؟
محمدرضا اشتری - دبیر سایت پدال
۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۴حدود ۲/۲ تا ۲/۵ میلیارد تومان
۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۴یکم زیادی گرونه با این پول آدم عاقل میره تیگو هفت پرو صفر میخره بهتره که
علی
۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۴سلام آقای اشتری وقتتون به خیر ، به نظر شما بین گک امپو هیبرید و ام جی جی تی کدوم یکی ارزش بیشتری برای خرید داره ، از لحاظ اینکه بعد برای فروش مشکل کمتری داشته باشیم ، البته که فک میکنم جفتشون مشکل فروش خواهند داشت (باتوجه به اینکه گک امپو نسخه هیبریدش توسط آرتابان عرضه میشه).
محمدرضا اشتری - دبیر سایت پدال
۳۱ اردیبهشت ۱۴۰۴به نظر من خدمات پس از فروش ماشین چینی خیلی مهمه
برای همین پیشنهاد می کنم فقط از کرمان موتور و مدیران خودرو خرید کنید
احتمالا MG GT و گک امپو به تعداد محدود وارد بشه و بعد برای تامین لوازم به مشکل بخوره
خودروهای چینی که به تعداد کم وارد میشن؛ بعدا خیلی سخت فروش میرن و افت قیمت بیشتری دارن
۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۴بنظر من کی ام سی جی سون برای این بچه پولدارها با ارزش تر باشه
محمدهادی
۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۴احساس میکنم تنوع خودروهای صفر بشدت بالا رفته و دیگه ملوم نیست کی به کیه
هر سازنده یی دنبال یه سوراخی میگرده جنس تولید شده ی بی کیفیت شو فروکنه یجا
همایون
۳۱ اردیبهشت ۱۴۰۴دقیقا انگار یه تبلت رو یه چرخش نود درجه دادن و چسبوندن رو داشبورد مخصوصا تو این عکس با اون چهارتا دکمه لمسی عمودی و یه چیزی شبیه ولوم مقابلش