لامبورگینی

تیزر سلاح ویژه لامبورگینی برای پیست!

لامبورگینی اعلام کرد هایپرکار مختص پیست جدیدی را تولید خواهد نمود. این خودرو قرار است با همکاری بخش مسابقه‌ای کمپانی یعنی اسکادرا کورس تولید شود.

این برند ایتالیایی ویدئوی کوتاهی از برخی بخش‌های هایپرکار خود در زمان تست‌ها را منتشر کرده است. نیروبخش این هیولا که بر پایه آونتادور شکل گرفته نسخه به‌روز شده از پیشرانه ۱۲ سیلندر ۶.۵ لیتری تنفس طبیعی بوده و قدرت ۸۱۸ اسب بخاری دارد.

به لطف ماهیت مختص پیست خود، لامبورگینی جدید تفاوت‌های بسیار زیادی نسبت به نسخه‌های جاده‌ای خواهد داشت. همان‌گونه که در ویدئو دیده می‌شود، این هیولا دارای بال عقب بزرگ، ورودی هوای روی سقف، دیفیوزر عقب غول‌پیکر، کاپوت جلوی کاملاً عضلانی و چندین بالچه برای تولید حداکثر داون فورس ممکن خواهد بود.

کابین نیز فاقد تجهیزات غیرضروری بوده و در زیر خودرو نیز از رینگ‌هایی با قفل مرکزی و لاستیک‌های چسبان پیرلی استفاده شده است. همچنین طبق گفته لامبورگینی یک دیفرانسیل خود قفل شونده نیز وجود خواهد داشت که باعث سواری بهتر در پیست می‌شود.

هایپرکار جدید لامبورگینی به تعداد محدودی تولید خواهد شد و حضور بخش اسکادرا کورس در فرایند تولید نیز به این معنی است که ایتالیایی‌ها می‌خواهند این خودرو را به روش مشابه فراری FXX-K عرضه کنند. احتمالاً هر خودرو دارای پشتیبانی فنی کامل کارخانه و حضور ویژه در پیست‌های مختلف دنیا خواهد بود.

فعلاً این خودرو در مراحل پایانی توسعه‌ای قرار داشته و انتظار می‌رود اواخر تابستان سال جاری میلادی شاهد رونمایی آن باشیم.

[دانلود ویدئو]

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۵ رای

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مجله "پدال"

مطالب مشابه

‫۲۰ دیدگاه‌ها

  1. Reza

    ۷ فروردین ۱۳۹۹
    سوابق: (5338 ديدگاه)

    نمی‌دونم چرا عکس دوم به دلم ننشست. دلم واسه لامبورگینی های سنتر اگزوز تنگ شده

    موافقم 6
    مخالفم 0
    1. شاهین

      ۷ فروردین ۱۳۹۹
      سوابق: (1166 ديدگاه)

      معلومه که سیستم اگزوزش راسته هستش و بدون منبع و کاتالیزور و … برای کاهش وزن، صدای متفاوتش بخاطر همینه

      موافقم 5
      مخالفم 0
  2. Farzad

    ۷ فروردین ۱۳۹۹
    سوابق: (2568 ديدگاه)

    اول صبحی برگامون ریخت …
    صداش شبیه ماشینای فرمول یکه …
    ❤ لامبورگینی ❤

    موافقم 4
    مخالفم 0
  3. ناشناس

    ۷ فروردین ۱۳۹۹
    سوابق: (205 ديدگاه)

    سستو المنتو

    موافقم 5
    مخالفم 0
  4. ارشیا

    ۷ فروردین ۱۳۹۹
    سوابق: (1749 ديدگاه)

    اونتادور svr یا چیز دیگه ایه؟؟
    هر چی که هست فووووووققققققق اااااااللللعععععااااااادددددهههه س

    ????????????????

    موافقم 5
    مخالفم 0
    1. ساسان

      ۷ فروردین ۱۳۹۹
      سوابق: (1039 ديدگاه)

      svrهست
      اخرین خودرویی که برپایه ی اونتادور ساخته میشه

      موافقم 2
      مخالفم 0
  5. حسام صمدی

    ۷ فروردین ۱۳۹۹
    سوابق: (4 ديدگاه)

    وقتی گفت بر پایه اونتادور، اولین چیزی که یادم افتاد گیربکس تک کلاچه اش بود. امیدوارم تو این ماشین یه فکری به حالش کرده باشن. وگرنه صدمه ی بزرگی به پرفورمنس ماشین میزنه.

    موافقم 3
    مخالفم 0
    1. ارشیا

      ۷ فروردین ۱۳۹۹
      سوابق: (1749 ديدگاه)

      قراره رو اس وی ار یه شیش سرعته x_Track جدید بزارن

      موافقم 3
      مخالفم 0
  6. ساسان

    ۷ فروردین ۱۳۹۹
    سوابق: (1039 ديدگاه)

    با این اوصاف کاهش وزن بسیار چشمگیری خواهد داشت و نسبت قدر به وزن فوقلاده.
    به موفقیتش خیلی امیدوارم
    گیربکسش سکوئنشال مسابقه ای هست
    .
    .
    .

    گیربکس دو کلاچه جز سریع ترین گیربکس های جهان به شمار می رود اما به طور معمول در خودروهای مسابقه ای استفاده چندانی ندارد. در دهه گذشته میلادی گیربکس های دو کلاچه در اکثر خودروهای اسپرت شهری مورد استفاده قرار می گرفتند. این گیربکس ها در تمامی محصولات از هات هچ ها گرفته تا ابرخودروها حضور داشتند. گیربکس های دو کلاچه چه در رانندگی شهری و تعویض خودکار دنده ها و چه در حال رانندگی اسپرت و تعویض سریع دنده ها عملکرد عالی از خود به جای می گذارند اما زمانی که صحبت از دنیای اتومبیل رانی می شود قطعا جز اولین انتخاب ها نخواهند بود. در حال حاضر گیربکس سکوئنشال انتخاب اول در دنیای اتومبیل رانی است و تقریبا سری مسابقات رسمی و مهمی را پیدا نمی کنید که از این دست از گیربکس ها استفاده نکنند.
    گیربکس دو کلاچه جز سریع ترین گیربکس های جهان به شمار می رود اما به طور معمول در خودروهای مسابقه ای استفاده چندانی ندارد. در دهه گذشته میلادی گیربکس های دو کلاچه در اکثر خودروهای اسپرت شهری مورد استفاده قرار می گرفتند. این گیربکس ها در تمامی محصولات از هات هچ ها گرفته تا ابرخودروها حضور داشتند. گیربکس های دو کلاچه چه در رانندگی شهری و تعویض خودکار دنده ها و چه در حال رانندگی اسپرت و تعویض سریع دنده ها عملکرد عالی از خود به جای می گذارند اما زمانی که صحبت از دنیای اتومبیل رانی می شود قطعا جز اولین انتخاب ها نخواهند بود. در حال حاضر گیربکس سکوئنشال انتخاب اول در دنیای اتومبیل رانی است و تقریبا سری مسابقات رسمی و مهمی را پیدا نمی کنید که از این دست از گیربکس ها استفاده نکنند.

    بزرگ ترین تفاوت گیربکس سکوئنشال با گیربکس دو کلاچه را باید در وزن آنها جست و جو کرد. این کاهش وزن به علت استفاده از دنده فلایول و کلاچ متفاوت رقم می خورد که در نتیجه باعث کاهش وزن 50 کیلوگرمی گیربکس های سکوئنشال به نسبت دو کلاچه ها می شود.

    همچنین گیربکس سکوئنشال تعداد شفت دنده کمتری به نسبت گیربکس دو کلاچه دارد (2 در برابر 3). در کنار این موضوع وزن چرخشی کمتر دنده فلایول فشار کمتری به موتور خودرو برای چرخاندن آن می آورد. در گیربکس دو کلاچه شاهد استفاده از چرخ‌دنده های موسوم به مارپیچی هستیم در حالی که در سکوئنشال از چرخ‌دنده های صاف با برش مستقیم استفاده شده است که باعث کاهش هدر رفت قدرت درون گیربکس و انتقال آن به اکسل ها می شود
    بزرگ ترین تفاوت گیربکس سکوئنشال با گیربکس دو کلاچه را باید در وزن آنها جست و جو کرد. این کاهش وزن به علت استفاده از دنده فلایول و کلاچ متفاوت رقم می خورد که در نتیجه باعث کاهش وزن 50 کیلوگرمی گیربکس های سکوئنشال به نسبت دو کلاچه ها می شود.
    همچنین گیربکس سکوئنشال تعداد شفت دنده کمتری به نسبت گیربکس دو کلاچه دارد (2 در برابر 3). در کنار این موضوع وزن چرخشی کمتر دنده فلایول فشار کمتری به موتور خودرو برای چرخاندن آن می آورد. در گیربکس دو کلاچه شاهد استفاده از چرخ‌دنده های موسوم به مارپیچی هستیم در حالی که در سکوئنشال از چرخ‌دنده های صاف با برش مستقیم استفاده شده است که باعث کاهش هدر رفت قدرت درون گیربکس و انتقال آن به اکسل ها می شود.
    همچنین به جای استفاده از هماهنگ کننده دنده ها با یکدیگر با هدف تعویض دنده نرم تر و راحت تر از اتصالات موسوم به دندانه سگی (dog teeth) در سکوئنشال ها استفاده می شود. در نهایت گیربکس های سکوئنشال به دلیل صدای بسیار زیاد، استهلاک بالا و تعویض دنده سخت تر به نسبت دیگر گیربکس ها جایی در خودروهای شهری ندارد و استفاده گسترده از آن در خودروهای مسابقه ای است.

    منبع:
    roadandtrack

    موافقم 2
    مخالفم 0
  7. Mahdi

    ۷ فروردین ۱۳۹۹
    سوابق: (1195 ديدگاه)

    یا اباعبدالله الحسین علیهالسلام

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. حسین دهمرد

      ۷ فروردین ۱۳۹۹
      سوابق: (2433 ديدگاه)

      فکر میکنم علیها برای مونث استفاده میشه.

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. Carbonado Aventador

        ۷ فروردین ۱۳۹۹
        سوابق: (4468 ديدگاه)

        هِ نسبیت هست(مفرد مذکر).
        اونی که شما میگی سلام الله علیها هست.
        .
        ه..هما..هم
        ها..هما..هن
        .
        کلاس عربی گذاشتم?

        موافقم 0
        مخالفم 0
        1. حسین دهمرد

          ۷ فروردین ۱۳۹۹
          سوابق: (2433 ديدگاه)

          ها نسبیت هست
          مفرد مونث
          یه فاصله باید بین ه و ا باشه عربی زبان دقیقیه کوچکترین تغییری معنی رو عوض میکنه

          موافقم 0
          مخالفم 0
  8. ایمان

    ۷ فروردین ۱۳۹۹
    سوابق: (3894 ديدگاه)

    فکر کنم بلاخره یک رقیب درست و حسابی برای FXX_K EVO پیدا شد
    حالا حریفش میشه یا نه ، بعداً معلوم میشه ????
    صدای اگزوز هم ایتالیایی ها در دنیا رقیب ندارن

    موافقم 2
    مخالفم 0
  9. محمدهادی

    ۷ فروردین ۱۳۹۹
    سوابق: (2133 ديدگاه)

    فقط به زمانگیری در جهنم سبز فک میکنم
    مرسی لامبو

    موافقم 1
    مخالفم 0
  10. Hamidreza

    ۷ فروردین ۱۳۹۹
    سوابق: (2442 ديدگاه)

    انشالله ضد لامبو های تعصبی له میشن!
    لامبو ممنون!
    قیمت گذاری لامبو حرف نداره!

    موافقم 1
    مخالفم 0
    1. ایمان

      ۷ فروردین ۱۳۹۹
      سوابق: (3894 ديدگاه)

      بلند بگو ایشالا

      موافقم 1
      مخالفم 0
  11. ارشیا

    ۷ فروردین ۱۳۹۹
    سوابق: (1749 ديدگاه)

    راستی مکلارن سنا جی تی ار چی شد بالأخره فک کنم رقیب اینو اف ایکس ایکس کا باشه دیگه؟

    عجب جنگی

    موافقم 1
    مخالفم 0
  12. سینا BMW

    ۷ فروردین ۱۳۹۹
    سوابق: (2427 ديدگاه)

    هر ماشینی که بر اساس اونتادور ساخته شده فوق العادس

    موافقم 1
    مخالفم 0
    1. ارشیا

      ۹ فروردین ۱۳۹۹
      سوابق: (1749 ديدگاه)

      چون کلا اونتادور فوقققققق ااااالللللععععععاااااااددددددههههه س موتورش پلتفرمش همه بر پایه شگفت انگیز بودنه

      موافقم 1
      مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا