لامبورگینی

حراج لامبورگینی کانسپت S تک ساخت

در سال ۲۰۰۵ لامبورگینی در نمایشگاه ژنوی از خودرویی نمایشی بنام کانسپت S رونمایی کرد. این خودرو اما در اصل تعبیری افراطی از گالاردو با نمای منحصربه‌فرد روباز از بالا بود که توسط مدیر طراحی وقت لامبورگینی «Luc Donckerwolke» و همین‌طور مرکز طراحی این شرکت طراحی شده بود. ازآنجایی‌که کانسپت S توجهات بسیاری را به خود جلب کرد، لامبورگینی تصمیم گرفت تعداد محدودی از آن‌را تولید کند. قرار بود ۱۰۰ دستگاه از این ماشین ساخته شود اما به دلیل هزینه‌های بالای تولید، در حد همان یک دستگاه باقی ماند.

تک نمونهٔ کانسپت S نیز به یک خریدار تحویل داده شد و سپس توسط ردبول ریسینگ چند بار به چندین رویداد مختلف دعوت شد؛ اما بعد از چند حضور اولیه، این سوپراسپرت منحصربه‌فرد از انظار پنهان و بین چند مالک مختلف دست‌به‌دست شد. آخرین خبری که در مورد کانسپت S منتشر شده چند سال پیش بود که در یک حراجی با قیمت ۱.۳۲ میلیون دلار به فروش رسید و حالا بازهم قرار است مالک جدیدی داشته باشد زیرا توسط RMSothebys در حراجی ابوظبی به حراج گذاشته می‌شود.

این کانسپت S هنوز هم مثل روز اول تازه به نظر می‌رسد و روی کیلومتر شمار آن عددی کمتر از ۲۰۰ کیلومتر نقش بسته است که بیشتر آن به خاطر آزمایش‌های اولیه و بقیه به دلیل رانندگی‌های کوتاه بوده است. فعلاً هیچ جزئیاتی در مورد قیمت تخمینی این گالاردوی منحصربه‌فرد منتشر نشده است اما قطعاً با قیمتی بیش از یک میلیون دلار به فروش خواهد رسید. برای مقایسهٔ، هم‌اکنون یک گالاردو اسپایدر معمولی یازده برابر ارزان‌تر از این است.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۳ رای

امیر دهقان

نویسنده و مترجم پدال، عاشق ماشین، عشقی که حد و حصر نداره

مطالب مشابه

‫۹ دیدگاه‌ها

  1. کریم

    ۲۳ آذر ۱۳۹۸
    سوابق: (20 ديدگاه)

    یاد اون موقعی افتادم وقتی بچه بودم توی مجله عکس یه گالاردوی سفید رو دیدم که به ایران اومده بود، بد جوری عاشقش شدم، یه حس عجیبی بهش دارم
    هنوزم که هنوزه جذابیتش سر جاشه. اهل دلا حرفمو می فهمن

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. بهراد

      ۲۳ آذر ۱۳۹۸
      سوابق: (753 ديدگاه)

      مخصوصا اون لامبوی مشکی که تو ترنسپورتر 2 یا 3 بود فک کنم؛ لامصب آونتادور هم نتونست تو ذهن من جای اونو بگیره

      موافقم 0
      مخالفم 0
    2. Reza

      ۲۴ آذر ۱۳۹۸
      سوابق: (5323 ديدگاه)

      اره یادمه یدونه مورسیه لاگو 640 بود با یه گالاردو که هر دوتاشو سفید و دلربا بودن . یاد اون روزا بخیر

      موافقم 0
      مخالفم 0
  2. Khosrow

    ۲۳ آذر ۱۳۹۸
    سوابق: (2282 ديدگاه)

    قبلا خیلی زیبا به نظر میومد / الان یه جوریه ..

    موافقم 0
    مخالفم 0
  3. Farzad

    ۲۳ آذر ۱۳۹۸
    سوابق: (51 ديدگاه)

    کابینش شبیه لامبورگینی نیست که .

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. ساسان

      ۲۳ آذر ۱۳۹۸
      سوابق: (1038 ديدگاه)

      مورسیه لاگو هم کابینش هیچ ارتباطی به اونتادور نداره..لامبو در تغییر نسلها بسیار بنیادی وریشه ای عمل میکنه… بعد از گالاردو و مورسیه لاگو DNAطراحی ها بر اساس شش ضلعی وYشکل گرفت.براساس کانسبتهای گذشته ی شرکت.

      موافقم 0
      مخالفم 0
  4. ساسان

    ۲۳ آذر ۱۳۹۸
    سوابق: (1038 ديدگاه)

    قبلا” خیلی زیبا بود و در سال 2020 هم بسیارزیباتر از ازخیلی از سوپرکارهاست.طی 13سال14022نسخه فروخت. رکورد فروشش توسط اوراکان ظرف6سال شکسته شد با تیراژ بالای15000..طرحهای لامبورگینی پتانسیل بسیار بالایی دارن

    موافقم 0
    مخالفم 0
  5. Saeed

    ۲۳ آذر ۱۳۹۸
    سوابق: (757 ديدگاه)

    اینو بدین به من لعنتیاااااااااااااااااااااااااااا
    چه خودرو هایی که به حراج نمی‌روند و ما فقط نشستیم به سولد اوت شدن کونیگ‌زگ جسکو و کوروتc8 میخندیم……..

    موافقم 0
    مخالفم 0
  6. مانی

    ۲۴ آذر ۱۳۹۸
    سوابق: (2486 ديدگاه)

    خیلی‌ خاطره انگیز(بار اول تو مجله ماشین دیدمش)
    ماشین فوق‌العاده یی بود منتها یسری ایرادات جزئی داشت
    مثل دریچه تهویه که کیفیتش به لامبو نمیخورد
    در واقع از ماشینهای ارزون قیمت تر قرض گرفته شده

    موافقم 0
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا