لامبورگینیمک لارن

دوئل مک‌لارن سنا و لامبورگینی اونتادور SVJ

مرحلهٔ مقدماتی، گروه یازدهم، سوپراسپرت‌های سطح بالا، دوئل سوم

نتایج دوئل قبلی بین مک‌لارن ۷۶۵LT و فراری F8 تریبوتو

مجموع آراء: ۱۵۶۲

آراء فراری: ۸۵۹

آراء مک‌لارن: ۷۰۳

پیروز دوئل: فراری F8 تریبوتو با کسب ۵۵ درصد از کل آراء

دوئل‌های این گروه

پورشه ۹۱۱ GT2 RS

مرسدس-آام‌گ GT سری سیاه

مرسدس-آام‌گ GT سری سیاه

فراری F8 تریبوتو

مک‌لارن ۷۶۵LT

فراری F8 تریبوتو

مک‌لارن سنا

لامبورگینی اونتادور SVJ

؟

فراری ۸۱۲ سوپرفست

آستون‌مارتین DBS

؟

لامبورگینی اونتادور SVJ

تاریخ معرفی: فستیوال پبل بیچ ۲۰۱۸

امتیاز از کارانددرایور: ۱۰ از ۱۰

گارانتی: ۳ سال بدون محدودیت پیمایش

تایم در پیست هوکنهایم: ۱:۴۷.۳۰ (راننده کریستین گبهارت)

نقاط مثبت: ظاهر وحشی و گران‌قیمت، پیشرانهٔ اصیل و خوش آوای V12، چابک‌تر چیزی که ابعاد آن نشان می‌دهد

نقاط منفی: گیربکس منسوخ با رفتار ناخوشایند، فضای محدود برای قرار دادن اشیاء

چکیده: اونتادور یک سوپرکار خالص با ظاهری نمایشی است

مک‌لارن سنا

تاریخ معرفی: دسامبر ۲۰۱۷

امتیاز از کارانددرایور: ۱۰ از ۱۰

گارانتی: ۳ سال بدون محدودیت پیمایش

تایم در پیست هوکنهایم: ۱:۴۰.۷۹ (راننده کریستین گبهارت)

نقاط مثبت: شتاب گیری رعدآسا، ترمزهای عالی، پرفورمنس متمرکز بر پیست

نقاط منفی: نامناسب برای استفاده‌های روزانه به خاطر تمرکز بیش‌ازحد روی پیست، فقدان فضای بار، سروصدای کرکننده در داخل کابین

چکیده: سنا هایپرکاری سریع و البته پرسروصدا است که برای درخشش در پیست ساخته شده است

مقایسهٔ مشخصات فنی

مک‌لارن سنا

لامبورگینی اونتادور SVJ

پیشرانه ۴.۰ لیتری V8 ۶.۵ لیتری V12
تنفس توئین توربو طبیعی
قدرت ۸۰۰ اسب بخار ۷۷۰ اسب بخار
گشتاور ۸۰۰ نیوتن متر ۷۲۰ نیوتن متر
گیربکس ۷ سرعته دوکلاچه ۷ سرعته AMT
محور محرک عقب چهارچرخ
شتاب صفر تا ۹۶ ۲.۸ ثانیه ۲.۵ ثانیه
مسافت ۴۰۰ متر ۱۰.۱ ثانیه ۱۰.۳ ثانیه
حداکثر سرعت ۳۳۵ کیلومتر/ساعت ۳۵۰ کیلومتر/ساعت
توقف از ۹۶ ۲۸.۰ متر ۲۸.۶ متر
شتاب جانبی ۱.۱۲ جی ۱.۱۰ جی
مصرف سوخت ۱۴.۷ لیتر ترکیبی ۲۱.۴ لیتر ترکیبی
تولید آلایندگی ۲۸۰ گرم/کیلومتر ۴۵۲ گرم/کیلومتر
ظرفیت باک ۶۴ لیتر ۸۵ لیتر
وزن ۱۳۷۵ کیلوگرم ۱۶۴۰ کیلوگرم
توزیع وزن ۴۲ به ۵۸ جلو/عقب ۴۳ به ۵۷ جلو/عقب
طول ۴,۷۴۴ میلی‌متر ۴,۹۴۳ میلی‌متر
فاصلهٔ محوری ۲,۶۷۰ میلی‌متر ۲,۷۰۰ میلی‌متر
حجم صندوق بار ۶۲ لیتر ۱۴۰ لیتر
ظرفیت سرنشین ۲ نفر ۲ نفر
قیمت پایه آمریکا ۹۶۴,۹۶۶ دلار ۵۲۵,۴۶۵ دلار

این دوئل‌ها، مقایسه‌هایی برای دریافت و شناخت خودروهای برتر نیستند بلکه نظرسنجی برای شناخت خودروهای محبوب‌تر بین شما کاربران ایرانی می‌باشند؛ بنابراین با توجه به جمیع جهات، جذابیت، طراحی بدنه و کابین، برند، ویژگی‌های فنی، قیمت و مقرون‌به‌صرفه بودن و حتی تجربه کاربری، کدام خودرو را ترجیح می‌دهید؟ دلایل و معیارهای انتخاب خود را نیز لطفاً در بخش نظرات بیان فرمایید.

کدام سوپراسپرت سطح بالا را بیشتر می‌پسندید؟

نمایش نتایج

Loading ... Loading ...

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۶ رای

امیر دهقان

نویسنده و مترجم پدال، عاشق ماشین، عشقی که حد و حصر نداره

مطالب مشابه

‫۱۲۳ دیدگاه‌ها

  1. NAVID۰۰۹۸

    ۱۹ خرداد ۱۴۰۰
    سوابق: (10179 ديدگاه)

    رای من بی‌فکر و بافکر فقط و فقط لامبورگینی .

    دوستان یه خبر دست اول دستم رسیده که امیدوارم صحیح باشه ،
    گفته شده که اِمشب حضرت والامقام لندکروزر فقید رونمایی میگردد ، جووووونم !
    البته یه نکته‌ی دیگر اینه که طراحی داخلیش بسیار بسیار زیبا و کاربردی و متفاوت از تمام تویوتاها تا به امروز طراحی شده !
    اما طراحی بیرونیش هنوز به دلم ننشسته که امیدوارم بعد از رونمائیش بچسبه بر بدن تا حال بیاید این جِگر !

    موافقم 10
    مخالفم 5
    1. new RAMIN

      ۱۹ خرداد ۱۴۰۰
      سوابق: (2380 ديدگاه)

      ((گفته شده که اِمشب حضرت والامقام لندکروزر فقید رونمایی میگردد ، جووووونم !))

      آیا میدانستید اگر در امارات به بنز اس کلاس بگوید سوپر لوکس ، مالکان رولز رویس به شما هار هار میخندد ؟ آیا میدانستید اگر در امارات به مازاراتی گیبیلی و پورشه 718 بگوید سوپر خودرو مالکان فراری به شما میخندد ؟ اگر در امارات به لندکروز بگوید حضرت ، مالکان شورلت سابرین شما را سوژه میکنند. آیا میدانستید ؟؟ اگر در بازار امارات به خودرو های کره ای و چینی بگوید بنجل، کل مردم اتوبان شیخ زاده به شما چپ چپ نگاه میکنند. آیا میدانستید ؟؟

      هیچ ماشینی نه حضرت بوده. نه حضرت هست نه حضرت خواهد بود.
      لند کروز هم دربرابر رقیبش یعنی گرند واگنوییر اگزوزش هم نیست !

      تنها 5 خودرو لیاقت نام حضرت هستن.
      کونیگزگ جمرا… جیپ گرند واگنوییر… بنتلی فلاینگ اسپار…
      موستانگ GT500… لامبورگینی هوراکان…

      این 5 خودرو تنها لیاقت نام حضرت هستن چون در نوع خودشون بی نظیر هستن
      بقیه اینطور نیست.

      حالا یه چندتا خودرو دیگه مثل لا فراری یا مثل اسکالید مثل 911 توربو اس و و و هستن که واقعا برای خودشون خدا هستن. بقیه در این حد نیستن. شاید فقط 10 یا 15 خودرو بهترین خودرو های معاصر هستن و بی نظیر هستن. بقیه اینطور نیستش.

      خواهشا نام های عجیب به بعضی خودرو ندید چون خنده دار هستش.

      موافقم 3
      مخالفم 21
      1. hssn

        ۱۹ خرداد ۱۴۰۰
        سوابق: (477 ديدگاه)

        رامین عزیزم میدونستی توی دوبی اسم ماشین چینیو بیاری بهت میخندن؟

        موافقم 17
        مخالفم 1
      2. Mad.z.Max

        ۱۹ خرداد ۱۴۰۰
        سوابق: (1839 ديدگاه)

        شما خدافظی نکردی با یه طومار لینک دار؟

        موافقم 15
        مخالفم 0
        1. $ᏗᏰᏖᎥᏁ$

          ۱۹ خرداد ۱۴۰۰
          سوابق: (4617 ديدگاه)

          خداحافظی کرد اما حقوقشو قطع کردن چون دیگه تبلیغ نمیکنه! پس مجبور شد برگرده…

          موافقم 14
          مخالفم 0
        2. new RAMIN

          ۱۹ خرداد ۱۴۰۰
          سوابق: (2380 ديدگاه)

          چرا خدا حافظی کردم.

          ولی متاسفانه مثل اینکه اکانت فیک ها خواستن منو بکوبونن در واقع هرجا کامنت های منو میدادن و همه فکر میکردن منم ،درصورتی که من نبودم.

          اگه دقت کنید من هستم اون اکانت فیک ها غیبشون زد.
          حالا کافیه من بگم خداحافظ. اکانت فیک ها حمله ور میشن کامنت های منو میدن!

          موافقم 2
          مخالفم 7
      3. $ᏗᏰᏖᎥᏁ$

        ۱۹ خرداد ۱۴۰۰
        سوابق: (4617 ديدگاه)

        الان از چینیا رفت تو فاز پاپتی های اماراتی! جمع کن…..

        موافقم 14
        مخالفم 0
      4. عشق ب ام و

        ۱۹ خرداد ۱۴۰۰
        سوابق: (144 ديدگاه)

        رامین
        با اینکه باهات تو خیلی از مسائل اختلاف نظر دارم ؛ ولی خداییش این یکی رو که مربوط بع قضیه القاب خودرویی در ایران بو رو خوب اومدی 😂😂
        البته من اصلا کاری به کار لندکروز و اینا ندارم ؛کلی گفتم ؛ مثلا تو رو خدا القابو ببینین😂😂😂:
        i8:سفینه فضایی
        x4:بچه کرگدن
        مازراتی گرن کبریو:خرس تنبل
        لقب یه ماشنم سردار بود که یادم نیس کدوم ماشین بود😂😂😂
        اخه لعنتی سردااااار؟
        سردارو چه به ماشین اخه؟😂😂
        ولی از همه بیشتر اینا منو کشته :
        ELX:سلطان جاده ها😂😂😂😂😂🤦🤦🤦🤦🤦🤦🤦🤦
        ۴۰۵:لات جاده ها🤦🤦🤦🤦😂😂😂😂😂

        موافقم 3
        مخالفم 7
        1. Aryan🥋🥋🥋judo

          ۱۹ خرداد ۱۴۰۰
          سوابق: (574 ديدگاه)

          لندکروز وانتو فک کنم میگن سردار

          موافقم 2
          مخالفم 0
      5. Amirreza

        ۱۹ خرداد ۱۴۰۰
        سوابق: (2724 ديدگاه)

        جسارتا گرند واگوونیر رقیب ال ایکس ۵۷۰ هست ، ولی واگوونیر رقیب لند کروز و با حرف شما هم مخالفم چون من واگوونیر رو بیشتر دوست دارم

        موافقم 4
        مخالفم 0
      6. Amirreza

        ۱۹ خرداد ۱۴۰۰
        سوابق: (2724 ديدگاه)

        الان باید بهت بخندیم ؟ اول اینکه ۴۸۸ چیزی از اوراکان کم نداره دوم اینکه من مایباخو بیشتر بنتلی دوست دارم سوم اینکه چلنجر موستانگ رو قورت میده ، چهارم اینکه من نویگیتورو بیشتر واگونییر دوست دارم ، هیچ ماشینییم حضرت نمیشه رو از سرت بیرون کن اینو اونجا بگی بت میخندن حداقل بگو ال ایکس کسی نخنده

        موافقم 1
        مخالفم 4
        1. Amin

          ۱۹ خرداد ۱۴۰۰
          سوابق: (2168 ديدگاه)

          مخصوصا اگر پیستا باشه ، که دورو میکنه
          ولی هوراکان واقعا خارج از این مسائل خوبه

          موافقم 0
          مخالفم 0
        2. HamiD

          ۱۹ خرداد ۱۴۰۰
          سوابق: (2442 ديدگاه)

          پس چلنجر ماستنگ رو قورت میده
          عجب
          چه حرف هایی که تو این سایت زده نمیشه
          ببخشید
          تو کدوم پیست قورت میده!؟ ویرجینیا!؟ نوربرگ رینگ!؟ کجا جون دل؟!

          موافقم 3
          مخالفم 0
        3. Ninja

          ۱۹ خرداد ۱۴۰۰
          سوابق: (1162 ديدگاه)

          تو پیست چسب ولی قورت بده فکر کنم

          موافقم 0
          مخالفم 0
        4. $ᏗᏰᏖᎥᏁ$

          ۱۹ خرداد ۱۴۰۰
          سوابق: (4617 ديدگاه)

          امیررضا جان اتفاقا چلنجر توی پیست عملکرد جالبی نداره،با بقیه حرفات موافقم اما موستانگ و کامارو بهتر از چلنجرن توی پیست….

          موافقم 2
          مخالفم 0
        5. Amirreza

          ۱۹ خرداد ۱۴۰۰
          سوابق: (2724 ديدگاه)

          آقا حمید تو درگ منظورمه

          موافقم 0
          مخالفم 0
      7. Reza

        ۱۹ خرداد ۱۴۰۰
        سوابق: (5338 ديدگاه)

        یه لحظه فکر کردم یه بچه ابتدایی داره کامنت میده.

        رامین چه کردی با خودت داداش

        موافقم 3
        مخالفم 0
      8. NAVID۰۰۹۸

        ۱۹ خرداد ۱۴۰۰
        سوابق: (10179 ديدگاه)

        رامین جان

        آیا میدانستید شما من را یاد نَنه عروس میندازید !

        آیا میدانستید اینجا ایران است !

        آیا میدانستید چانگان و چینی‌ها مسخره‌ای بیش نیستند که حتی در جمع خود کشور چین هم لگن به حساب می‌آیند !

        آیا میدانستید لقب دادن به خودرو فقط مختص ایران نیست و هر کشوری به نوبه‌ی خودش برای برخی‌ خودروها که پُرطرفدار هستند لقب میگذارند !

        آیا میدانستید واکسن کرونا ساخته شده و به احتمال زیاد مدرسه‌ها مهر بازگشایی میگردد !

        کلید اَسرار ( آیا میدانستید ) !

        موافقم 4
        مخالفم 0
      9. بهنام

        ۱۹ خرداد ۱۴۰۰
        سوابق: (53 ديدگاه)

        ما تو عراق و امارات هم لندکروز و هم سابربن و یوکان و غیره دیدیم چیزی که معلوم بود این بود که سابربن و یوکان و غیره اونجا بعد پنج سال فرسوده و داغون میشن خصوصا عراق وای لندکروز بعد ده سال مثل روز اولش کار میکرد . تازه افرودی که با لندکروز تو شن و ماسه میرن با بقیه نمیرن چون دخلشون در میاد . به جثه نیست به کیفیته .

        موافقم 2
        مخالفم 0
      10. [AMIN_TROFEO]

        ۱۹ خرداد ۱۴۰۰
        سوابق: (2098 ديدگاه)

        آیا میدانستی به جی تی ۵۰۰ بگی حضرت مالکان هورکان به شما هار هار میخندن؟آیا میدانستی اگه به هوراکان بگی حضرت مالکان پرفورمنته به شما میخندن؟آیا میدانستی اگه به پرفورمنته بگی حضرت مالکان اس وی جی شوژت میکنن؟آیا میدانستی اگه به اس وی جی بگی حضرت مالکان چنتناریو به شما میخندن؟آیا میدانستی اگر به چنتناریو بگی حضرت مالکان سیان به شما میخندن؟آیا میدانستی اگر به سیان بگی حضرت مالکان وننو به شما میخندن؟ و همین قضیه ادامه داره تا لا واچو و بوت تیل و 250 gto…
        نمیخوای بس کنی اشعارتو؟

        موافقم 3
        مخالفم 0
      11. امیررضا

        ۱۹ خرداد ۱۴۰۰
        سوابق: (264 ديدگاه)

        سلام به تو که در امارات زندگی می‌کنه.

        موافقم 0
        مخالفم 0
    2. عرفان

      ۱۹ خرداد ۱۴۰۰
      سوابق: (229 ديدگاه)

      دیگه کدوم رونمایی
      همه چیش که لو رفته
      در اصل امشب فقط عکسای تبلیغاتیش پخش میشه همین

      موافقم 5
      مخالفم 0
    3. SRT

      ۱۹ خرداد ۱۴۰۰
      سوابق: (606 ديدگاه)

      داش خدایی زشت نیس وسط دوئل دوتا هیولا ازون ماشین حرف بزنی؟

      موافقم 8
      مخالفم 0
    4. Mad.z.Max

      ۱۹ خرداد ۱۴۰۰
      سوابق: (1839 ديدگاه)

      حالا فقید چرا؟ فقید ینی مرحوم که، لندکروزر همیشه زندس!

      (راستی یه موردی، اینکه کامنت میخوام بنویسم، صفحه نوشتن خاکستری مایل به سفیده، کلمات هم سفید، اصن نمیبینم چی نوشتم! البته با کامپیوتر هنوز تست نکردم)

      موافقم 5
      مخالفم 0
      1. BenzSLR

        ۱۹ خرداد ۱۴۰۰
        سوابق: (1962 ديدگاه)

        واسه منم همین جوریه.

        موافقم 4
        مخالفم 0
        1. $ᏗᏰᏖᎥᏁ$

          ۱۹ خرداد ۱۴۰۰
          سوابق: (4617 ديدگاه)

          ولی این مورد رو پدال درست کرد…

          موافقم 5
          مخالفم 0
      2. NAVID۰۰۹۸

        ۱۹ خرداد ۱۴۰۰
        سوابق: (10179 ديدگاه)

        بله ، فقید معنی اصلی آن مرحوم هست ، درسته .

        اما نوعی صفت هم به حساب میاد مثل احترام به نامی یا عزیز‌کرده‌ی کسی !

        موافقم 0
        مخالفم 4
        1. Mad.z.Max

          ۱۹ خرداد ۱۴۰۰
          سوابق: (1839 ديدگاه)

          باورکن فقط معنی مرحوم میده.
          مثلا میگن فلان طراح چیره دست فقید، یعنی طراح کاردرستی که مرحوم شده.

          موافقم 3
          مخالفم 0
    5. Reza

      ۱۹ خرداد ۱۴۰۰
      سوابق: (5338 ديدگاه)

      ❤️❤️❤️ Lamborghini aventador SVJ ❤️❤️❤️

      موافقم 3
      مخالفم 0
    6. سهند

      ۱۹ خرداد ۱۴۰۰
      سوابق: (662 ديدگاه)

      رای من قطعا لامبورگینی است.
      از همه کسانی که در دوئل فراری f8 و مک‌لارن 765lt به فراری رای دادند بسیار متشکرم چون انتظار نداشتم بتوانیم 765lt را شکست بدیم.
      ولی واقعا جای ۹۱۱ توربو s خالیه ای کاش آن هم بود.

      موافقم 2
      مخالفم 0
  2. محمدرضا

    ۱۹ خرداد ۱۴۰۰
    سوابق: (1068 ديدگاه)

    برتری های سنا بسیار زیاده.
    همین که یه مک لارن هست.و قیمتش ۲برابر یه لابرگینیه با این سابقه طولانی و اصالت و فروش خوبی داره نشانه بتریه بسیار زیاده.
    به نظرم سنا کلا برترین این کلاس هست

    موافقم 3
    مخالفم 16
    1. ماکسیمیلیان ، ای ضامن آهو (علیه السلام)

      ۱۹ خرداد ۱۴۰۰
      سوابق: (646 ديدگاه)

      بنده مخالف هستم و برتری های لامبورگینی دلالت میکند بر نظر شما!

      موافقم 5
      مخالفم 3
      1. محمدرضا

        ۱۹ خرداد ۱۴۰۰
        سوابق: (1068 ديدگاه)

        یعنی مکلارن بی دلیل داره سنار ۲برابر میفروشه😐و لابرگینی بهتره.و اون هایی که ۱میلیون میدن برای سنا اطلاعاتشون از شما کم تره.
        توجه کنید مکلارن ۳۰ساله خودرو ساز شده اونم با انجین های آلمانی ها وحدود۱۵ ساله که تمام انجین هاش رو خودش تولید میکنه.پس کسی بخاطر بر ندش اون رو به لابمو ترجیح نمیده.

        موافقم 1
        مخالفم 7
        1. محمد امین

          ۱۹ خرداد ۱۴۰۰
          سوابق: (2168 ديدگاه)

          فکر میکنم منظورشون این بوده که اونتادور دست یافتنی تره و در واقع نسبت به قیمتش مشخصات خوبی رو ارائه میده ،و لی خوب من با اینکه به اونتادور رای دادم، ولی قبول‌ دارم اگر بحث پیست باشه ، سنا واقعا خوبه

          موافقم 3
          مخالفم 0
    2. ممد ژانگولر

      ۱۹ خرداد ۱۴۰۰
      سوابق: (3506 ديدگاه)

      من امدم به سنا رای بدم یهو مشخصاتو تو لیست خوندم دیدم بی انصافیه به سنا رای بدم
      لامبورگینی هم زیباتره هم خیابانی تره هم کاربردی تره هم با ۳۰۰ کیلو وزن بیشتر و شتاب کمتر و از همه مهمتر قیمت ۵۰٪ 😮 !! کمتر
      همه جوره برندست
      لامبو نوش جونت حقت بیشتر از ایناست منو ببخش داشتم به سنا رای میدادم ✌️

      موافقم 7
      مخالفم 0
  3. Amirreza

    ۱۹ خرداد ۱۴۰۰
    سوابق: (2724 ديدگاه)

    SVJ چون قشنگتره ، جاده محوره و برای استفاده روزانه بهتره ، قیمتش حدود نصف مکیه که خیلی تفاوته و نمیشه نادیدش گرفت ، کابینش خیلی باشکوهه

    موافقم 5
    مخالفم 1
  4. محمد

    ۱۹ خرداد ۱۴۰۰
    سوابق: (218 ديدگاه)

    این مک لارن سنا یجوارایی برام مثله مرسدس slr یا مک لارن f1 میمونه که تکرار نشدنیه.واقعا حیفه همچین جواهر هایی رو بخوای استفاده روزمره بکنی.هر از چند گاهی یه سری به پیست بزنی و بعد ببری تو پارکینگ خونه و بشینی فقط نگاهش کنی و لذت ببری.البته این نظر شخصی من بود.قطعا شما دوستان نظراتتون خیلی با ارزش تره

    موافقم 3
    مخالفم 1
  5. porsche

    ۱۹ خرداد ۱۴۰۰
    سوابق: (749 ديدگاه)

    نبرد بین عشق و عشق

    موافقم 2
    مخالفم 0
  6. Ninja

    ۱۹ خرداد ۱۴۰۰
    سوابق: (1162 ديدگاه)

    شتاب سریعتر صدای بهتر زیباتر قیمت ارزون تر بهترین وحشی ترین لامبورگینی جاده ای از نظر من و زیباترین البته
    باعث میشه من به الاههی زیبایی و صدا یکی از خشمگین ترین گاو های سنت اگاتا رای دادم

    موافقم 5
    مخالفم 1
    1. Ninja

      ۱۹ خرداد ۱۴۰۰
      سوابق: (1162 ديدگاه)

      اها راستی اقا‌ رامین قرار بود در باره ای ال ای نسل جدید که روی اس وی جی هست یه توضیحی بدید !؟🙂

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. مهدی موتور

        ۱۹ خرداد ۱۴۰۰
        سوابق: (1195 ديدگاه)

        همون موتور ها و قطعاتی که خدارو هدایت میکردن؟

        موافقم 0
        مخالفم 0
      2. R@m!n

        ۱۹ خرداد ۱۴۰۰
        سوابق: (2243 ديدگاه)

        این کامنتو بازم تو یه پست مرتبط با لامبورگینی SVJ میزارم:

        تکنولوژی نسل ۲ ALA که به طور کامل Aerodinamica Lamborghini Attiva یا سیستم آیرودینامیک فعال لامبورگینی که نسل اولش در اوراکان پرفورمانته پیاده شد یکی از انقلابی ترین تکنولوژی های دهه اخیر هست که بدون شک تاثیر شگرفی در بحث آیرودینامیک و هندلینگ خودروها ایفا کرده و قطعا به طور مستقیم یا غیر مستقیم توسط رقبا مورد استفاده قرار گرفته که البته طبیعی هست تو این صنعت.
        تعریف خیلی ساده از این تکونولوژی میشه تنظیم بار آیرودینامیکی در شرایط مختلف برای رسیدن به حداکثر دان فورس یا نیروی رو به پایین در پیچ ها.
        عملکرد این سیستم توسط اسپویلر جلو و بال عقب به طور کاملا هوشمند انجام میشه به شکلی که از هوای وارده به خودرو برای ایجاد دان فورس استفاده می کنه، به شکل جزئی تر تو اکثر خودروهای سطح بالا از هوا برای خنک کردن بخش های مختلف خودرو استفاده میشه و تلاش میشه از بخش عمده ای از هوای وارده به وسیله طراحی برای کاهش ضریب درگ فرار کرد اما تو این سیستم از هوا برای هدایت بهتر خودرو استفاده میشه به طوری که تو مسیرهای مستقیم اسپویلر جلو هوارو به بالای ماشین منتقل می کنه و در پیچ ها این قسمت و بال عقب با هدایت هوا به بخش هایی که کشش کمتری با سطح دارن تعادل خودرو افزایش می دن و باعث میشن با سرعت بیشتری وارد و خارج از پیچ شد، مثلا اگر خودرو به راست بپیچه سمت چپ عملا کشش کمتری با سطح داره که باعث کم فرمونی تو خودروهای دیفرانسیل جلو و بیش فرمونی در خودروهای دیفرانسیل عقب میشه که این عامل راننده رو مجبور به کاهش سرعت می کنه اما با این سیستم تو این مواقع هوارو به طبق مثالی که گفتم به سمت چپ خودرو می فرسته و با این تعادل تو دو طرف باعث پایداری بسیار بهتر هندلینگ میشه. هوش مصنوعی که اینکارو مدیریت می کنه بسیار پیشرفتس و جزئیات زیادی ازش نیست و خود لامبورگینی هم ازش به عنوان سلاح مخفی یاد می کنه.
        بال عقب این دو مدل از نوع بسیار خاص و سفارشی خود لامبورگینی هست که از نوعی عناصر کامپوزیتی همراه با فیبر کربن ساخته شده که بشدت مقاومت و درگیری کمی با جریان هوا داره که تو نوع خودش بی نظیره و به گفته خود مهندسین لامبورگینی نسخه بهبود یافته از فیبرکربنی هست که در سستو المنتو استفاده شده و قیمت بسیار بالایی داره.

        این حرفی که می زنم صرفا نظر شخصی خودم هست. بنظرم پورشه در نسل جدید ۹۱۱ مخصوصا GT3 و مک لارن در مدلای ۷۶۵ و سنا و مرسدس در مدل AMG GT BLACKSERIES چیزی مشابه این سیستم استفاده کردن (بارها گفتم این موضوعات کاملا طبیعیه تو صنعت خودرو حرفم دیدگاه طرفداری نداره)

        موافقم 4
        مخالفم 0
        1. محمد امین

          ۱۹ خرداد ۱۴۰۰
          سوابق: (2168 ديدگاه)

          ممنون از اطلاعات رسانی 👌👌

          موافقم 1
          مخالفم 0
        2. R@m!n

          ۱۹ خرداد ۱۴۰۰
          سوابق: (2243 ديدگاه)

          ❤❤

          موافقم 2
          مخالفم 0
        3. Ninja

          ۱۹ خرداد ۱۴۰۰
          سوابق: (1162 ديدگاه)

          عالی مثل همیشه
          منتظر همچین کامنتی بودیم اقا رامین که شما گذاشتین
          بار فنی داشت این کامنت که الانا کم پید میشه

          موافقم 3
          مخالفم 0
  7. joojoo

    ۱۹ خرداد ۱۴۰۰
    سوابق: (272 ديدگاه)

    دقت کردید بین همه ی سوپر اسپورتای این گروه…اونتادور کبیر بالاترین تاپ اسپیدو داره با رکورد رسمی 354 تا
    قشنگ 220 مایل رو پر میکنه

    موافقم 6
    مخالفم 1
  8. " Swedish Arrogant Tiger "

    ۱۹ خرداد ۱۴۰۰
    سوابق: (1894 ديدگاه)

    هیچ دلیلی برای رای دادن به سنا پیدا نکردم.
    طراحی بسیار زیباتر، موتور v12، قیمت بسیار پایین تر همه این ها سبب شد تا بدون ذره ای تردید به آونتادور رای بدم.

    موافقم 6
    مخالفم 1
    1. Moein

      ۱۹ خرداد ۱۴۰۰
      سوابق: (83 ديدگاه)

      اگه اونتادور 3 میلیونم بود بازم اونو انتخاب میکردم

      موافقم 1
      مخالفم 0
  9. محمد امین

    ۱۹ خرداد ۱۴۰۰
    سوابق: (2168 ديدگاه)

    هر دو خوب هستن ، ولی اونتادور کامل تره ,هم به اندازه ی کافی سریع و هم به اندازه کافی جذاب و شهری ، هرچند که عیب ایراد هایی هم داره
    سنا هم خوبه ولی خب زیادی پیست محوره
    هر دو خوبن،من خودم به فقط و فقط به خاطر اون ۱۲ تا قطعه ای که بالا و پایین میشن در موتور اونتادور و عدد مقدس 6.5 ، به اونتادور رای دادم
    ولی چرا گیربکسش تک کلاچه هست واقعا ، آخه دلیلش چیه ؟

    موافقم 1
    مخالفم 0
    1. عشق ب ام و

      ۱۹ خرداد ۱۴۰۰
      سوابق: (144 ديدگاه)

      درود آقای محمد امین
      در پاسخ به اینکه چرا اونتادور گیربکس تک کلاچه استفاده میکنه باید بگم درسته که گیربکس تک کلاچه کمی تاخیر در سرعت عوض کردن دنده ها داره ولی از اون طرف قابلیت استفاده شهری اونتادور رو هم بالا میبره ؟
      چرا؟ چون توی سرعت های آروم و رانندگی شهری و معمولی گیربکس های دوکلاچه بدلیل وجود دو تا کلاچ داغ میکنن و دمای گیربکس بالا میره و صفحه کلاچ ها هم از بین میرن .
      پس تک کلاچه بودن لامبو یه جا به ضررش و یه جای دیگه هم به نفعش هست.

      موافقم 3
      مخالفم 0
      1. محمد امین

        ۱۹ خرداد ۱۴۰۰
        سوابق: (2168 ديدگاه)

        ممنون
        ولی ای کاش حداقل یکم در تعویض دنده ها سریع تر بود ، مثلا من خونده بودم سرعت تعویض دنده های اونتادور حدود ۱۶۰ میلی ثانیه هست ، ولی مثلا فراری انزو یا مازارانی mc12 که البته پیشرانه ی جفتشون یکسانه سرعت گیربکسوشون ۱۵۰ میلی هست، و هر دو تک کلاچه هستن با تکنولوژی‌های سال ۲۰۰۲

        موافقم 1
        مخالفم 0
    2. عشق ب ام و

      ۱۹ خرداد ۱۴۰۰
      سوابق: (144 ديدگاه)

      درود آقای محمد امین
      در پاسخ به اینکه چرا اونتادور گیربکس تک کلاچه استفاده میکنه باید بگم درسته که گیربکس تک کلاچه کمی تاخیر در سرعت عوض کردن دنده ها داره ولی از اون طرف قابلیت استفاده شهری اونتادور رو هم بالا میبره ؟
      چرا؟ چون توی سرعت های آروم و رانندگی شهری و معمولی گیربکس های دوکلاچه بدلیل وجود دو تا کلاچ داغ میکنن و دمای گیربکس بالا میره و صفحه کلاچ ها هم از بین میرن .
      پس تک کلاچه بودن لامبو یه جا به ضررش و یه جای دیگه هم به نفعش هست.
      البته که در مجموع گیربکس ۲ کلاچه به روزتر و بهتر است و هیچ شکی در این مورد نیست.

      موافقم 1
      مخالفم 2
    3. R@m!n

      ۱۹ خرداد ۱۴۰۰
      سوابق: (2243 ديدگاه)

      توسعه یه گیربکس دو کلاچه مدرن که با موتور قدیمی لابمورگینی مچ باشه نه توجیه علمی داره نه مالی، قطعا تو نسل بعد این گیربکس عوض میشه.

      موافقم 0
      مخالفم 0
    4. شاهین

      ۱۹ خرداد ۱۴۰۰
      سوابق: (1166 ديدگاه)

      تک کلاچه بودنش اول بخاطر استحلاکه
      دوم هم بخاطره وزن گیربکسه
      سوم هم از نظر من بخاطر هیجان رانندگیه که اونتادور رو مثل یه ماسل کار وحشی میکنه و خیلی راحت میشه باهاش دونات و دریفت زد خب با گیربکس های مختلف نمیشه همچین کاری کرد اونم ماشین دو دف!
      تنها بدیش همون تاخیر تعویض دندس ولی در کنارش کلی مزایا داره

      موافقم 0
      مخالفم 0
  10. مازیار

    ۱۹ خرداد ۱۴۰۰
    سوابق: (2462 ديدگاه)

    از دیدگاه مقایسه دو سوپراسپرت سنا از هر لحاظ برتری داره ( هفت ثانیه سریعتر در یک پیست یک و نیم دقیقه ای یعنی نابودگر واقعی ) اما برای تملک لامبو جذاب تره
    رای من سنا

    موافقم 2
    مخالفم 3
    1. SF90 STRADALE

      ۱۹ خرداد ۱۴۰۰
      سوابق: (3894 ديدگاه)

      آقا مازیار
      کلاً چندتا سنایِ دیگه باقی مونده و سالم هستن ؟؟
      ولی قبول دارم که ارزش کلکسیونی سِنا روز به روز بیشتر میشه چون هر روز تعدادشون کمتر میشه و خاص تر میشن

      موافقم 3
      مخالفم 2
      1. مازیار

        ۱۹ خرداد ۱۴۰۰
        سوابق: (2462 ديدگاه)

        ارزش کلکسیونی؟
        نمیدونم ، شاید
        اما ارزش بسیار باارزش تر اینه که توی پیست هر جنبنده ای رو سر جاش میشونه چیزی که رویای هر سوپراسپرت سازی هست

        موافقم 3
        مخالفم 0
      2. HamiD

        ۱۹ خرداد ۱۴۰۰
        سوابق: (2442 ديدگاه)

        همون تعدادی که شما طرفداران بی فکری مثل شما باقی موندن
        منظورم تمام طرفدار های فراری نیست چون خیلی محبوبه اما ادمایی مثل تو هیچوقت درست نمیشن
        در ضمن چنتا فراری میتونن تو پیست از همین سنا سریع تر باشن؟؟

        موافقم 2
        مخالفم 2
        1. rezars pc

          ۱۹ خرداد ۱۴۰۰
          سوابق: (475 ديدگاه)

          دکل نوردی از svj

          موافقم 0
          مخالفم 0
        2. محمد امین

          ۱۹ خرداد ۱۴۰۰
          سوابق: (2168 ديدگاه)

          فراری که هیچوقت ادعای تایم زدن نداشته ، وگر نه مطمئن باش قادر هست، هنوز سریع ترین زمان پیست تاپ گیر با لاستیک های معمولی دست فراری fxxevo هست که برای ۱۵ سال پیشه
          همون f40 lm gtc از مکلارن p1 gtr در یه ویدیو ای که دیدم ، داشتن در پیست کل کل میکردن و فراری مدام فاصله اش با p1 بیشتر می‌شد

          البته اینم بگم ،f40 lm gtc ، موتور 2.9 لیتر تویین توربو رو با بازطراحی توربو های و استفاده از انژکتور جدید تر و اینتر کولر ارتقا یافته ،720 اسب قدرت و گشتاور بیش از ۸۵۰ نیوتون داره، اونم با وزن ۱۰۵۰ در سال ۱۹۸۹ ,حتی از ماشین های فورمول یک زمان خودش هم قدرت به حجم بیشتری موتورش داشت، و حتی با آمار آمروزی هم نسبت به موتور فراری f8و 488کارایی بیشتری داره
          صفر تا دویست هم در زیر ۷ میرفت ،مک لارن چه زمانی به صفر تا دویست زیر ۷ رسید، سال ۲۰۱۳ با p1
          این حرف های من حقیقته، حقیقت رو باید قبول کرد، که گاهی تلخه

          موافقم 3
          مخالفم 1
        3. SF90 STRADALE

          ۱۹ خرداد ۱۴۰۰
          سوابق: (3894 ديدگاه)

          rezars
          فکر کنم از دکل نوردی خوشت میاد
          درست میگم ؟؟ 😅😅

          موافقم 1
          مخالفم 1
      3. England

        ۱۹ خرداد ۱۴۰۰
        سوابق: (1131 ديدگاه)

        همین که پورشه و مکلارن و لامبورگینی رکورد پیست میزنن و فراری نمیتونه اظهار وجود کنه کافیه که فراری فن هایی مثل شما تعداد آتیش سوزیشون از مکلارن ها بیشتره :))

        موافقم 4
        مخالفم 0
      4. rezars pc

        ۱۹ خرداد ۱۴۰۰
        سوابق: (475 ديدگاه)

        حس می کنم یه مک لارن فن فوق تعصبی که اومده باا هیت ذهن مارو راجع یکی از دوستداشتنی ترین خودروسازی ها و حتی (دوستداشتنی ترین ) ها خراب کنی من هیت فراری بزرگ رو روزی کردم ؟‌ روز معرفی همین ۸۱۲ کمپتیزونه یکی از شاد ترین روزای عمرم بود کامنت هام هم موجوده

        موافقم 2
        مخالفم 0
  11. پیام

    ۱۹ خرداد ۱۴۰۰
    سوابق: (283 ديدگاه)

    مکلارن یه ماشین فوق العاده است ولی متاسفانه نمیشه به یه v12 تنفس طبیعی نه گفت واسه همین لامبورگینی را انتخاب میکنم

    موافقم 2
    مخالفم 0
  12. افشار

    ۱۹ خرداد ۱۴۰۰
    سوابق: (705 ديدگاه)

    پدال پخش مستقیم رونمایی از تویوتا لندکروزر جدید امروز هست در صورت امکان اخبار مربوطه را پوشش بدید

    موافقم 1
    مخالفم 0
  13. GT

    ۱۹ خرداد ۱۴۰۰
    سوابق: (1662 ديدگاه)

    با احترام به اونتادور ولی انتخاب من سنا هست

    موافقم 2
    مخالفم 4
  14. Sina10

    ۱۹ خرداد ۱۴۰۰
    سوابق: (2427 ديدگاه)

    واقعا رقابت سختیه هر دو عالین
    اما اونتادور یه چیز دیگست
    اون V12 تفاوت رو ایجاد میکنه!!
    کابین اونتادور هم بهتره
    بشدت هم ارزون تر
    البته که سنا توی پیست بسیار سریعتره ولی اونتادور بدلیل ضعف گیربکس نتونست توانایی واقعیشو نشون بده البته توی نوربرگرینگ خیلی خوب بود
    طراحی هر دو برام زیبا بود
    اما اونتادور رو انتخاب کردم

    موافقم 7
    مخالفم 0
    1. rezars pc

      ۱۹ خرداد ۱۴۰۰
      سوابق: (475 ديدگاه)

      تو پیستی مثل هوکنهایم ۷ ثانیه زیاده ولی قلبا نمی تونم یکی رو انتخاب کنم

      موافقم 1
      مخالفم 0
  15. ماکسیمیلیان ، ای ضامن آهو (علیه السلام)

    ۱۹ خرداد ۱۴۰۰
    سوابق: (646 ديدگاه)

    نبرد قلب و عقل ، استخاره ای باید کرد!
    حافظ فرمودند که باید سخن دل و زبان یکی باشد ؛ بنابراین انتخاب بنده ی حقیر مک‌لارن سنا خواهد بود😊.

    موافقم 4
    مخالفم 1
  16. عشق ب ام و

    ۱۹ خرداد ۱۴۰۰
    سوابق: (144 ديدگاه)

    سلام خدمت دوستان
    یه سوال دارم که با دوئل هم در ارتباط است :
    چرا موتور های پرخوران (چه توربو شارژر و چه سوپرشارژر) نمیتونن به دورهای خیلی بالا برعکس موتور های تنفس طبیعی ؛ دست یابند؟!
    منظورم اینه که چرا ردلاین موتورهای توربو نسبت به موتورهای تنفس طبیعی کمتره ؟!
    داخل پرانتز اینم بگم که منظورم از موتورهای تنفس طبیعی ؛ موتورهای تنفس طبیعی دوربالا و اسب بخار محور ه نه موتورهای گشتاور محور.
    لطفا هر کی اطلاعات داره جواب بده .
    بازم ممنون ❤️

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. joojoo

      ۱۹ خرداد ۱۴۰۰
      سوابق: (272 ديدگاه)

      به خاطر محدودیت های سازه ای
      فشار هوایی ک توربو وارد سیلندر میکنه اونقدر زیاده ک سازه ی موتور کشش نداره که در هر دقیقه 8500-9000 بار این فشار رو تحمل کنه

      موافقم 1
      مخالفم 1
      1. عشق ب ام و

        ۱۹ خرداد ۱۴۰۰
        سوابق: (144 ديدگاه)

        خیلی ممنون
        عالی بود👍👌

        موافقم 0
        مخالفم 0
      2. R@m!n

        ۱۹ خرداد ۱۴۰۰
        سوابق: (2243 ديدگاه)

        البته این موضوع نزدیک یه دهه هست که توسط بی ام و حل شده با تکنولوژی پره های متغیر

        موافقم 0
        مخالفم 0
  17. مهدی

    ۱۹ خرداد ۱۴۰۰
    سوابق: (194 ديدگاه)

    لبیک یا لامبورگینی

    موافقم 5
    مخالفم 0
    1. Ninja

      ۱۹ خرداد ۱۴۰۰
      سوابق: (1162 ديدگاه)

      لبیک 🤣

      موافقم 2
      مخالفم 0
    2. $ᏗᏰᏖᎥᏁ$

      ۱۹ خرداد ۱۴۰۰
      سوابق: (4617 ديدگاه)

      😂😂😂😂

      موافقم 1
      مخالفم 1
  18. SF90 STRADALE

    ۱۹ خرداد ۱۴۰۰
    سوابق: (3894 ديدگاه)

    دوئل اسب سرکش و گاو وحشی
    دوئل V12 های افسانه ای
    دوئل صدای اگزوزها
    دوئل ایتالیایی ها
    خلاصه دیدن این دوئل لذت داره 👊👊

    موافقم 3
    مخالفم 0
  19. SRT

    ۱۹ خرداد ۱۴۰۰
    سوابق: (606 ديدگاه)

    اینجا سنا برتره ولی من اس وی جیو بیشتر دوس دارم
    ولی خدایی دوئل قبلیو اف هشتت برده؟؟؟
    مگه میشه

    موافقم 2
    مخالفم 1
    1. HamiD

      ۱۹ خرداد ۱۴۰۰
      سوابق: (2442 ديدگاه)

      دیگه واقعا جای تعجبه!!! خیلی هم جای تعجبه
      محبوبیت 765 ال تی در شبکه های اجتماعی خارجی قشنگ چند برابر اف ایت هست همینطور 720 اس

      موافقم 3
      مخالفم 1
    2. England

      ۱۹ خرداد ۱۴۰۰
      سوابق: (1131 ديدگاه)

      اینجا برعکس واقعیت قدرتمند ها حذف میشن و ضعیف ها میرن بالا
      :D
      ولی توی واقعیت رو سکو مکلارنه نه حریف های ارزون و v12 و مثلا زیبا ( و این چیزیه که ما مکلارن فن ها دنبالشیم اقتدار و نامبر وان بودن نه بین یک عده آدم معمولی محبوب تر بودن )

      موافقم 4
      مخالفم 2
      1. حسن

        ۲۰ خرداد ۱۴۰۰
        سوابق: (187 ديدگاه)

        رکورد زدن در هر پیستی از هر ماشینی بر نمیاد،
        هر وقت یه مک لارن در نوربرگرینگ رکورد قابل توجهی زد (نمیگم بهترین رکورد) و در مسابقات استقامتی مقامی کسب کرد، میشه روش حساب باز کرد!
        من حس می کنم ماشین های مک لارن نمی تونن پرفورمنس بالا شون رو در زمان طولانی نگه دارن!
        در سریعتر بودن و شتاب ثانویه بهتر داشتن مک لارن ها شکی نیست، ولی واقعا عجیب نیست که تا الان هیچ زمان گیری رسمی و خوبی از اونا در نوربرگ رینگ نیست!؟

        موافقم 1
        مخالفم 0
        1. England

          ۲۰ خرداد ۱۴۰۰
          سوابق: (1131 ديدگاه)

          مکلارن پی 1 وان جی تی آر بهترین تایم نوربرگرینگ رو زده بود ولی چون تیونینگ شده بود رکورد غیر رسمی هست و ربطی به این چیزی که میگی نداره
          مگه اسباب بازیه که نتونه عملکردشو حفظ کنه؟ ینی هیچ بررسی نشده این خودرو از طرف خریدار ها و مجلات و سایت های معروف؟ فک میکنی این نمره 10 از 10 که اکثر مکلارن ها کسب میکنن رو هواست؟
          یه چیزایی میگین که کارشناس های مطرح هم شاخ در میارن!
          اتفاقا اینی که میگی باید روی فراری ها تست کنن ببینن چرا هراس دارن از رکورد زدن توی پیست های مختلف !

          موافقم 1
          مخالفم 1
  20. مسعود

    ۱۹ خرداد ۱۴۰۰
    سوابق: (512 ديدگاه)

    تا وقتی لامبورگینی توی لیست و رقابتی باشه بقیه باید واس دومی بجنگن
    لامبورگینی خودرویی که حتی دل کسایی که به ماشین علاقه ای ندارن رو هم میبره ❤❤

    موافقم 2
    مخالفم 2
  21. محمد مختاری آذر

    ۱۹ خرداد ۱۴۰۰
    سوابق: (1000 ديدگاه)

    فکر کنم سخت ترین دوئل تا بحال دیده بودم با سختی های زیاد به مک لارن رای دادم چون پرفورمنس بهتر کابین داخلی چند برابر بهتر از لامبورگینی طراحی بیرونی جلو سنا بهتر از لامبورگینی و طراحی پشت خودرو هر دو مساوی هستند

    موافقم 2
    مخالفم 2
  22. BenzSLR

    ۱۹ خرداد ۱۴۰۰
    سوابق: (1962 ديدگاه)

    آونتادور هم زیبا تر خیابانی تر V12 و قیمت نصف معلومه لامبوزگینی بهتره.

    موافقم 1
    مخالفم 1
  23. $ᏗᏰᏖᎥᏁ$

    ۱۹ خرداد ۱۴۰۰
    سوابق: (4617 ديدگاه)

    قطعا لامبورگینی،اولین سوپراسپرتی که بهش علاقه مند بودم همینه،تازه لامبو سرعتش بیشتره،شتابش کمتر، حجم یک بنزین بیشتر و ظاهر خشن تر و جاده محور هم هست…
    رای من لامبورگینی…

    موافقم 2
    مخالفم 2
  24. HamiD

    ۱۹ خرداد ۱۴۰۰
    سوابق: (2442 ديدگاه)

    صحبتم با اون طرفدار تعصبی هست که همش تیکه میندازه …
    با تو هستم
    چنتا فراری میتونن توی پیست پا به پای سنا پیش بره؟؟ چنتا فراری تا حالا ساخته شده که تو هر پیستی رفته رکورد بزنه؟؟؟ در ضمن مشکل مک لارن حل شما اما شمایی که تا حالا ی mp4/12c هم ندیدی داری در مورد مک لارن قضاوت میکنی.
    والا میگی تیفوسی فراری هستی اما چ فایده؟ بنظرت خود فراری اینقدر با مکلارن مشکل داره؟ بخدا نداره چشمت رو وا کن ببین .
    برو ببین ملت چطور عاشق مک لارن شدن!!!
    درسته هنوز مک لارن مشکلاتی داره مثل افت قیمت زیاد توی سوپر اسپورت های سطح پایین اما این دلیل نمیشه توی پرفورمنس کم بیاره
    اومدین ی هیبرید ساختین که فقط بتونین توی درگ سریع تر باشین و اسمش رو هم گذاشتین شاهکار طراحی!!! عجب …

    موافقم 3
    مخالفم 2
    1. SF90 STRADALE

      ۱۹ خرداد ۱۴۰۰
      سوابق: (3894 ديدگاه)

      آقا حمید رضا
      خودت رو خیلی عصبی نکن دوست عزیز
      همه میدونن کی بهتره ، محبوب تره ، پر افتخار تره
      نیازی به گفتن من و شما نیست ، ماشین باز واقعی بهترین ها رو انتخاب میکنه
      حالا شما یه چیزی گفتی و ما هم ندید گرفتیم
      ولی خداوکیل دیگه جایی تکرار نکن که مکلارن ، محبوب تر از فراری هست
      بعدشم شما طرفداران مکلارن فکر می کنید هیچ کدام از محصولات فراری نمی تونن سنا رو در پیست شکست بدن ؟؟؟؟
      باشه که همین سوپرکار ۶۰۰ هزار دلاری فراری ، هایپرکار ۱.۵ میلیون دلاری سنا رو شکست بده
      تحقیر یعنی این ، اونم ماشینی که ادعای پیست محور بودن نداره
      توی درگ هم که تکلیف از قبل روشنه و رقیب می طلبیم

      موافقم 2
      مخالفم 1
      1. علیturbo s

        ۱۹ خرداد ۱۴۰۰
        سوابق: (279 ديدگاه)

        توکدوم پیست sf90از سنا سریعتر بوده؟؟!!
        پیست چسبی منظورم نیست .

        موافقم 3
        مخالفم 0
        1. SF90 STRADALE

          ۱۹ خرداد ۱۴۰۰
          سوابق: (3894 ديدگاه)

          ● علی توربو S
          فعلاً رکوردگیری نشده ، اگه بشه اعلام می کنم
          منظورت از پیست چسبی رو متوجه نشدم
          ● نینجا
          حداقل ۵ مدل میتونن رکوردهایی در حد سنا بزنن
          اینکه فراری نمیاد رکوردزنی کنه دلیل بر ناتوانی این برند نیست چون خودش استاد پیسته
          ● England
          اگه مکلارن همین سنایِ آتشین رو نمی ساخت دیگه چطور میتونست با فراری رقابت کنه ؟؟
          در کیفیت ساخت ، لذت رانندگی ، نام و قدرت برند ، شخصی سازی ، ارزش کلکسیونی ، مدل های افسانه ای و …. قافیه رو به فراری باخته
          همین پیست رو هم ببازه که مطمئن باش اونم می بازه دیگه چی برای عرض اندام دارین ؟؟
          حاجی کوتاه بیاد و به حرف مجلات معتبر دنیا گوش کن ببین اونا چی میگن
          شما دوتا جوون رو که تازه به دنیای خودرو علاقه مند شدن رو میتونی گول بزنی ولی همه اینجور نیستن و میدونن باید بهترین ها رو انتخاب کنن

          موافقم 1
          مخالفم 2
        2. مازیار

          ۱۹ خرداد ۱۴۰۰
          سوابق: (2462 ديدگاه)

          ایمان جان
          حداقل پنج مدل میتونن رکوردهایی در حد سنا بزنن؟!!!
          چرا از خودت سلب اعتبار میکنی دوست من؟
          سنا چهار ساله که معرفی شده و در دنیایی که یک یا دو سال اختلاف زمان هم کافی هست ، هنوز هیچ اتومبیلی در پیست به گرد چرخهاش هم نرسیده اونوقت شما براحتی میگی حداقل پنج مدل …
          هوادار واقعی یعنی کسی که برتری حریف رو بپذیره و بهش احترام بزاره همون طور که برتری فراری در مواردی غیر قابل انکار هست

          موافقم 0
          مخالفم 0
        3. Ninja

          ۱۹ خرداد ۱۴۰۰
          سوابق: (1162 ديدگاه)

          عزیز اونو که خودم میدونم

          موافقم 0
          مخالفم 0
      2. عشق ب ام و

        ۱۹ خرداد ۱۴۰۰
        سوابق: (144 ديدگاه)

        نمیخوام توی بحثتون دخالتی داشته باشم ؛ و خودم هم طرفدار هیچ کدام از این برند ها نیستم .
        ولی واقعا فراری یه شاهکارساز است ؛
        میگی چرا؟
        چندین سال پیش فراریffمعرفی شد؛ که ترکیبی از زیبای و لوکس بودن وراحتی بود .
        فراری برای اینکه لذت رانندگیش حذف نشه و همچنان ماشینش گرندتور و خانوادگی هم بمونه اومد روی ماشینش دو تا گیربکس گذاشت !
        که هنوزم که هنوزه مغز آدم سوت میکشه !
        یه گیربکس روی اکسل جلو ویه گیربکس روی اکسل عقب !
        وقتی راننده تورک بیشتری نیاز داشت هر دو گیربکس درگیرو ماشین ترکشن خوبی رو بدست می آورد ولی وقتی سرعت ماشین بیشتر میشد ضرایب دنده های گیربکس روی اکسل جلو تکمیل میشدن و ماشین RWDمیشد تا راننده حداکثر لذت رانندگیشو ببره .
        مکی هم خیلی شرکت غولیه و خیلییییی قابل احترامه.
        ولی فراری توی افسانه سازی و نوآوری واقعا جزو بهتریناس.(نظر شخصی).
        البته اینم بگم من لامبو رو خیلی بیشتر از همه اینها دوسش دارم ❤️❤️❤️❤️❤️

        موافقم 2
        مخالفم 1
    2. بهنام

      ۱۹ خرداد ۱۴۰۰
      سوابق: (53 ديدگاه)

      فراری حتی تا ابد هیچ خودروی دیگری هم نسازه باز شرکتی مثل مکلارن به گرد پای برند و اصالت و زیبایی و تاریخ و گذشته ی پرشکوهش نمیرسه . دیگه یه کمپانی مثل مکلارن اگه خودروهاش چند میلی ثانیه از رقبا شتاب بهتر نداشته باشن دیگه واقعا چه چیزی برای عرضه دارن اونم در برابر فراری .

      موافقم 2
      مخالفم 2
      1. مازیار

        ۱۹ خرداد ۱۴۰۰
        سوابق: (2462 ديدگاه)

        اوکی پس شتاب و لپ تایم بهتر برای مک لارن

        اصالت و زیبایی و تاریخ و گذشته پرشکوه برای فراری

        معامله خوبیه

        موافقم 1
        مخالفم 1
        1. SF90 STRADALE

          ۱۹ خرداد ۱۴۰۰
          سوابق: (3894 ديدگاه)

          آقا مازیار
          قسمت اول حرفاتون : با سند و مدرک گفتم و روی هوا حرف نزدم
          دوباره تکرار می کنم حداقل ۵ مدل پیست محور فراری میتونن رکوردهایی مثل سنا یا بهتر از اون بزنن و شما بهتره اینو قبول کنی تا اینکه بیایی و ذهن ها رو به سمت دیگه ای ببری که هیچ ماشینی نمیتونه رکوردهای سنا رو در پیست بزنه
          چون فراری اهل رکوردزنی نیست دلیل نمیشه که شما بگی سنا رقیب نداره
          شما فکر میکنی اگه 488GT Modificata اقدام به رکوردزنی کنه نمی تونه سنا رو شکست بده ؟؟ حرفای خنده دار میزنی دوست من ، یکمی واقع بین باش
          تازه این یک سوپر اسپرت هست نه هایپرکار
          قسمت دوم حرفاتون : کدوم شتاب بهتر ؟؟؟؟ مثل اینکه پادشاه جدید هایپر کارها رو یادت رفته که کابوسی شده برای مکلارن و سایر رقبا
          چپ و راست توی درگ داره میزنه تو سرتون بازم میگی شتاب بهتر 😂😂😂😂
          دوباره دلت جفت راهنما میخواد هااااا 😂😂
          انزو فراری بزرگ : هیچکس دوم شدن را به خاطر نمی آورد و من برای اول شدن می جنگم
          این حرف رو مدیران فراری به خوبی کردن توی گوششون و به خوبی دارن پیاده میکنن این اصول رو
          تیفوسی هایِ سایت پرچم خیلی بالاست 👑👑

          موافقم 0
          مخالفم 0
        2. مازیار

          ۱۹ خرداد ۱۴۰۰
          سوابق: (2462 ديدگاه)

          باشه اگه بخوان میزنن اما نمیخوان بزنن
          ظاهرا در قاموس فراری خواستن مهمتر از عمل کردن هست😉

          موافقم 0
          مخالفم 0
        3. مازیار

          ۱۹ خرداد ۱۴۰۰
          سوابق: (2462 ديدگاه)

          فقط متوجه این نشدم که
          اول فرمودید با سند و مدرک حرف میزنید و سند و مدرک در این رابطه یعنی آمار تایم های فراری در پیستهای مختلف ، اما در ادامه حرف از احتمال و اینکه اگه بخوان …
          اصلا بیخیال من تسلیم

          موافقم 0
          مخالفم 0
        4. مازیار

          ۲۰ خرداد ۱۴۰۰
          سوابق: (2462 ديدگاه)

          ایمان جان دوست من
          جوسازی در کامنتها در جهت اینکه طرف مقابل رو ضد فراری معرفی کنی کار قشنگی نیست چون انکار فراری یعنی عدم سواد خودرویی هرچند مجموع این کل کل ها اهمیت چندانی نداره اما بهرحال همگی اعضای جمعی هستیم که زمانی از روز رو باهم می‌گذرونیم و من اون طور که شما اشاره کردی هرگز قصد ندارم ذهن ها رو به سمت علائق خودم ببرم چون فارغ از همه چیز این کار دیگه از سن و سال من گذشته ، من گفتم هیچ اتومبیلی نتونسته تایم های سنا رو بزنه اما نگفتم نمیتونه بزنه بین این دو فرق زیادی هست و اساسا مگه میشه تایمی دست نیافتنی باقی بمونه؟
          و آخر اینکه هیچ جایگزینی برای صداقت وجود نداره
          برقرار باشی

          موافقم 0
          مخالفم 0
        5. SF90 STRADALE

          ۲۰ خرداد ۱۴۰۰
          سوابق: (3894 ديدگاه)

          آقا مازیار
          بهترین کار در مقابل فراری تسلیم شدنه
          همین جور که 765LT در مقابل SF90 استراداله تسلیم شد
          همین جور که در جوایز انجین سال و طراحی سال تسلیم شدین
          همین جور که در افتخارات F1 تسلیم شدین
          واقعاً خوشم اومد از شما ، گرچه دیر تسلیم شدین ولی بلاخره برتری فراری رو قبول کردین
          امیدوارم بقیه دوستان هم مثل شما حقایق رو بپذیرن و به خدای سوپر اسپرت سازان ایمان بیارن
          ● ضمناً با معرفی مدیرعامل جدید فراری ، از امروز استارت الکتریکی شدن اسب سرکش مارانلو زده شد
          امیدوارم کارنامه خوبی از خودش بجا بزاره و لیاقت مدیرعاملی این برند افسانه ای رو داشته باشه

          موافقم 0
          مخالفم 0
        6. مازیار

          ۲۰ خرداد ۱۴۰۰
          سوابق: (2462 ديدگاه)

          بهترین کار در مقابل فراری تسلیم شدن نیست
          بهترین کار در مقابل شما تسلیم شدنه😅 وقتی که سند و مدرکتون فقط یه مشت احتمال هست

          موافقم 1
          مخالفم 0
        7. SF90 STRADALE

          ۲۰ خرداد ۱۴۰۰
          سوابق: (3894 ديدگاه)

          احتمال نیست ، یقین دارم
          ای کاش فراری برای رکوردزنی دست بکار میشد و همه شک و شبهات رو کنار میزد
          ماشینی که در سرعت ۲۳۰ کیلومتر ۱۰۰۰ کیلوگرم دانفورس ایجاد میکنه طبیعتاً باید همه پیست ها رو به آتش بکشه و مهم تر از اون خیلی ها رو محکم بشونه سر جاشون تا دیگه ادعا و منم منم نداشته باشن
          فقط برین خدا رو شکر کنید که فراری اهل رکوردزنی رسمی در هر پیستی نیست
          مگرنه بهتون میگفتم دنیا دست کیه
          فعلاً خوش باشید

          موافقم 0
          مخالفم 1
        8. مازیار

          ۲۰ خرداد ۱۴۰۰
          سوابق: (2462 ديدگاه)

          بله عرض کردم اگه بخواد میزنه اما نمیخواد که بزنه
          شایدم مسوولین پیست بخاطر جلوگیری از به آتش کشیده شدن پیستها توسط فراری ها اجازه اینکار رو نمیدن
          کی میدونه؟
          بهرحال ما طبق فرمایش شما خدا رو شکر میکنیم که فراری با پیست کاری نداره😂

          موافقم 1
          مخالفم 0
        9. England

          ۲۰ خرداد ۱۴۰۰
          سوابق: (1131 ديدگاه)

          مازیار جان فراری فقط میخواد بزنه ولی هیچوقت جرات عمل کردن نداشته مگر با دوپینگ بتونه از سد مکلارن رد شه
          توی پرفورمنس و آیرودینامیک و ارگونومی فراری هیچ حرفی واسه گفتن در مقابل مکلارن نداره این بارها و بارها ثابت شده
          مکلارن و پورشه مردای عمل هستن ولی فراری از دور سنگ میندازه منم میتونم منم میتونم ولی … :))

          من تنها رقیب قدر مکلارن رو پورشه میدونم واقعا واسش احترام قائلم با موتور 6 سیلندر و وزن بیشتر و فوا آپشن واسه مکلارن شاخ و شونه میکشه وگرنه مکلارنم با 1000 اسب و موتور الکتریکی و دو دیفرانسیل فراری که سهله میتونه همون ریماک که استراداله رو تحقیر و نقطه کرد رو بزنه :))

          موافقم 0
          مخالفم 0
        10. SF90 STRADALE

          ۲۰ خرداد ۱۴۰۰
          سوابق: (3894 ديدگاه)

          ● آقا مازیار
          خوشم میاد میدونی کی بهتره ولی مقاومت میکنی
          همین که تسلیم شدی برای ما کافیه 😂😂
          ● آقای England
          اینو یادت باشه که “اصالت خریدنی نیست”
          شاید برای مکلارن کلمه اصالت زیاد معنا نداشته باشه ولی برای فراری خیلی خیلی مهمه
          رفیق ، از سال ۱۹۴۷ یه فردی به اسم انزو پرچم رو بُرد بالا و دیگه پایین نیومده
          مطمئن باش تازه به دوران رسیده ها نمیتونن دستشون به پرچم برسه
          اینو باید خیلی وقت پیش فهمیده باشی
          دلتون به یه درگ خوش بود که اونم ازتون گرفتیم
          دیگه چی ؟؟؟؟ 😂😂😂😂

          موافقم 0
          مخالفم 0
        11. مازیار

          ۲۰ خرداد ۱۴۰۰
          سوابق: (2462 ديدگاه)

          دوست من England
          همون طور که شاهد بودی من در کمال مماشات جوابهای دوستمون ایمان رو میدادم چون ذاتا اهل اینکار هستم وگرنه بنظرت جواب این حرف که “من یقین دارم پنج مدل فراری اگه بخوان میتونن تایم سنا رو بزنن اما نمیخوان که بزنن” چی میتونه باشه؟😅

          و دوست من ایمان
          تو بحث مک لارن و لامبو پای فراری رو به میون کشیدی و تو بحث فراری و ریماک پای مک لارن رو و موارد زیادی هم از این دست که قبلا تکرار شده
          انگار هرجا یکی از این دوتا باشن حتما باید اون یکی رو هم بیاری درحالیکه قبلا گفتی فراری اسب سرکش هست و مک لارن پشه
          خوب واقعا افت داره مقایسه اسب و پشه اینطور نیست؟😉

          موافقم 1
          مخالفم 0
      2. England

        ۲۰ خرداد ۱۴۰۰
        سوابق: (1131 ديدگاه)

        از نظر شما یا مردم دنیا؟
        والا توی اکثر نظرسنجی هایی که میذارن توی سایت ها و سوشال مدیا توی تمامشون مکلارن ها محبوب تر از فراری ها هستن
        این عقیده پوسیده جهان سومی هاست که انتخاب رو میذارن روی تعصب و کلمه مضخرفی به اسم اصالت!
        پس شما یه زحمت بکش یخچال ساید بای ساید ال جی از خونه بنداز بیرون جاش یه جنرال بذار جاش چون جنرال قدیمی تره :))

        موافقم 1
        مخالفم 0
    3. Ninja

      ۱۹ خرداد ۱۴۰۰
      سوابق: (1162 ديدگاه)

      عزیز خودتم تعصبی حرف میزنیا
      چنتا فراری میتونن توی پیست پا به پای سنا پیش بره؟؟ چنتا فراری تا حالا ساخته شده که تو هر پیستی رفته رکورد بزنه؟؟؟

      موافقم 1
      مخالفم 1
      1. England

        ۱۹ خرداد ۱۴۰۰
        سوابق: (1131 ديدگاه)

        درست میگه خبری از فراری ها توی پیست نیست؟ چرا اظهار وجود نمیکنه؟ این تعصبه؟ نمردیم و حرف راست شده تعصب

        موافقم 1
        مخالفم 0
        1. Ninja

          ۱۹ خرداد ۱۴۰۰
          سوابق: (1162 ديدگاه)

          عزیز این فرهنگ فراری است که هیچ وقت تو پیستی بجز پیست خودش رکورد گیری رسمی نمیکند ولی کسایی هستن که به زور میرن و زمان گیری میکنن با ماشینای هم سطح خودش با یه لاستیک و راننده و منکم دیدم که تو اینجور مقاله ها 720 اس یا 765 ال تی از ایتالیایی های هم سطحش سریعتر باشن البته این مقایسه نا عادلانست چون 720 واسه درگ هست و تو درگ فراری رو میخوره اینجا هم برای درگ اس اف نود هست یعنی برتری خاصی نیست و رقییبن و تاحالا ماشینی که کاملا هم کلاس باشن نساخته یعنی لامبو فراری ومکی هم کلاس نساختن که رقابت واضح صورت بگیره ولی این کاملا تعصب هست که بگی هیچی فراری به پای مکیتو پیست نمیرسه

          موافقم 0
          مخالفم 0
        2. محمد امین

          ۱۹ خرداد ۱۴۰۰
          سوابق: (2168 ديدگاه)

          خبر ازشون هست ولی تایم گیری نمیکنن، مخصوصا از ماشین های جاده ایشون ، چون هدف از ساخت ماشین رو لذت رانندگی میدونن، حتی اگر کند تر باشن
          من به جرعت به شما میگم هنوز نه لامبو و نه مک لارن و فعلا فعلا ها خود فراری ماشینی عرضه نمیکنه که از fxxk evo در پیست سریع تر باشه
          یه با ر حتما اگر وقت داشتید ، برید ، در یوتیوب زیاده از این ویدئو ها ، f50gt، سال ۱۹۹۶ , مت خودم در یه ویدیو یوتیوب ، زمانی رو که یه دور نوربرگ رو رفت اندازه گرفتم ، البته باید این رو هم در نظر گرفت که حدود ۴ تا ۵ ثانیه تاخیر دوربین در اون سالها بوده،رکوردش رو نمیگم چون میحوام خودتون اندازه بگیرید و اینطور شاید بگن من الکی میگم ، اما این رو بهتون میگم ، فاصله اش با gt black خیلی زیاده
          هنوز هم f50 gt جزو سبکتربن ماشین های پیست هست ، ۸۶۰ کیلو وزن خشک،ایرودینامیک و طراحی اش هم که شاهکاره، با 760 اسب اصیل ایتالیای

          موافقم 0
          مخالفم 0
  25. مهدی

    ۱۹ خرداد ۱۴۰۰
    سوابق: (1161 ديدگاه)

    اخه میشه من به لامبورگینی رای ندم اخه شما خودتون بگید میشه
    درسته مشخصات سنا بهتر هست ولی اون عشقی که لامبورگینی داره ناخوداگاه باعث میشه ادم به اون رای بده و البته قیمت سنا هم خیلی گرون تر هست و البته به نظرم سنا پیست محور تر از لامبورگینی هست
    نمیدونم چرا اینجوریه که هیچ شرکتی ( خودرو سازی ) توی دنیا به اندازه لامبورگینی تو محصولاتش عشق نداره و چاشنی لامبورگینی در کنار ماشین هاش عشق هست
    فکر کنم برای همه ی کسایی که خودرو باز هستن اتفاق افتاده که برن سمت لامبورگینی اونم با عشق
    ادم با مغز و اعداد و ارقام به سمت لامبورگینی نمیره بلکه ادم خود به خود با عشقی که لامبورگینی داره به سمتش میره

    موافقم 2
    مخالفم 1
  26. ایران

    ۱۹ خرداد ۱۴۰۰
    سوابق: (341 ديدگاه)

    هردو عالین ولی لامبورگینی ۴۰۰ هزار دلار ارززون تره شتاب صفر تا صد سریعتره مکلارن ۳۰ اسب بخار بهتره و برای پیست هیولاست برای همین به لامبورگینی رای دادم

    موافقم 1
    مخالفم 0
  27. Farzad

    ۱۹ خرداد ۱۴۰۰
    سوابق: (2568 ديدگاه)

    مکلارن سنا برای من بسیار قابل احترامه ، چون من رو یاد اسطوره فرمول یک آیرتون سنا میندازه .
    تعجبم از این هست که چرا در پیست نوربورگ رکورد گیری نمیکنه به نظرم میتونه رکورد فوق العاده ای به جا بزاره ( حتی بهتر از SVJ )
    دوستان در یک بازار آزاد مثلا آمریکا هر کسی ماشینی که میخواد و با بودجش همخوانی داره میره و میخره ، مثلا کسی که میخواد SVJ بخره نمیره سنا بخره و برعکس ، قیمت بالای سنا کاملا ارزششو داره (در اون زمان تمام ۵۰۰ دستگاه سنا پیش فروش شدن به همین راحتی )
    اما رای من لامبو بود چون مثل آهن ربا تورو مجذوب خودش میکنه ولی اگه میشد دو رای داد به سنا هم یک رای میدادم .

    موافقم 3
    مخالفم 0
    1. Ninja

      ۱۹ خرداد ۱۴۰۰
      سوابق: (1162 ديدگاه)

      مکلارن سنا برای من بسیار قابل احترامه ، چون من رو یاد اسطوره فرمول یک آیرتون سنا میندازه .
      برای منم دقیقا همینه

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. Farzad

        ۱۹ خرداد ۱۴۰۰
        سوابق: (2568 ديدگاه)

        👌👏

        موافقم 0
        مخالفم 0
  28. R@m!n

    ۱۹ خرداد ۱۴۰۰
    سوابق: (2243 ديدگاه)

    هر دو کمپانی رو به خاطر خدمات ارزشمندی که به صنعت خودرو داشتن بشدت دوست دارم و اینجام صرفا به خاطر موتور V12 لامبورگینی که شاید بخاطره ها بپیونده رای دادم.

    سنا که مثل همه مک لارن ها حرفاشو تو میدون زده و بحثی باقی نمی زاره.

    موافقم 1
    مخالفم 0
  29. arshiasvj

    ۱۹ خرداد ۱۴۰۰
    سوابق: (1749 ديدگاه)

    اونتادور فوق العاده کاربردی تره اما اینجا با پرفورمنس کار داریم که سنا خیلی سر تره.
    من یه چیزی فهمیدم
    یا مکلارن بازا خیلی کمن
    یا تو سایت مافیای ضد مکلارن داریم.
    من به خاطر علاقه شخصی به دوست بسیار عزیز v12 رای دادم
    ولی رای سوپر ولاچه جوتا به شکل غیرعادی بیشتره

    موافقم 0
    مخالفم 1
    1. joojoo

      ۱۹ خرداد ۱۴۰۰
      سوابق: (272 ديدگاه)

      طبیعیه ک مک فن ها کمتر باشن
      عشق با عدد و رقم ساخته نمیشه

      موافقم 0
      مخالفم 1
  30. mm.y@rlou

    ۱۹ خرداد ۱۴۰۰
    سوابق: (284 ديدگاه)

    رای من اونتادور svj
    ظاهر زیبا تر
    موتورجذاب تر
    صدای سمفونیک
    قابلیت استفاده در کار های روزمره بیشتر از سنا
    قیمت قابل توجه کمتر نسبت به سنا
    در نهایت آونتادور سلطان قلب ها💙

    موافقم 1
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا