لامبورگینی

رکوردشکنی فروش لامبورگینی در سال 2018

سال ۲۰۱۸ سالی فوق‌العاده برای لامبورگینی بوده چراکه این خودروساز ایتالیایی توانسته ۵۷۵۰ دستگاه خودرو به فروش برساند.


فروش این خودروساز محبوب در مقایسه با سال ۲۰۱۷ افزایش ۵۱ درصدی داشته که عرضه‌ی سوپر شاسی‌بلند اوروس در ماه جولای نقش مهمی در این بهبود فروش بازی کرده است. تعداد ۱۷۶۱ دستگاه از این شاسی‌بلند اسپورت به مشتریان در سراسر جهان تحویل داده شده است.


اوراکان و آونتادور هم فروش خوبی را تجربه کرده‌اند. فروش اوراکان ۱۰ سیلندر با افزایش ۵ درصدی به ۲۷۸۰ دستگاه رسیده درحالی‌که آونتادور هم به خانه‌ی ۱۲۰۹ نفر راه یافته که حاکی از بهبود فروش ۳ درصدی در مقایسه با سال ۲۰۱۷ می‌باشد.


با وجود ۱۵۷ نمایندگی رسمی در ۵۰ کشور جهان، آمریکا بزرگ‌ترین بازار هیولای سنت آگاتا در سال ۲۰۱۸ بوده است. تعداد ۱۵۹۵ دستگاه از محصولات لامبورگینی در این کشور فروخته شده که بیش از یک‌سوم کل فروش این برند در سال پیش را تشکیل می‌دهد.


لامبورگینی در بریتانیا و ژاپن نیز فروش ۳۶۳ و ۵۵۹ دستگاهی داشته و پس از آن نیز کشورهای آلمان، چین، کانادا و ایتالیا با فروش ۴۶۳، ۳۴۲، ۳۱۶ و ۲۹۵ دستگاهی قرار می‌گیرند. این خودروساز ایتالیایی می‌گوید تمامی بازارها شاهد رشد فروش بوده‌اند و فروش شرکت به سطح تاریخی‌ای رسیده است.


سال ۲۰۱۸ برای لامبورگینی با نمایش کانسپت ترزو میلنیو در نمایشگاه پاریس شروع شد. دو ماه بعد شاهد معرفی اوراکان پرفورمنته اسپایدر در ژنو بودیم و نهایتاً در ماه آگوست هم رکورددار پیست نوربرگ رینگ یعنی آونتادور SVJ پرده‌برداری شد.

سال ۲۰۱۸ همچنین شاهد معرفی SC18 آلستون، اوراکان GT3 اوو و اوروس ST-X کانسپت بود. همچنین بیش از نیمی از تمامی خودروهای فروخته شده در این سال از طریق برنامه‌ی شخصی‌ساز لامبورگینی سفارشی شده بودند.


علاوه بر این، لامبورگینی پنجاهمین سالگرد تولید اسپادا و ایسلرو را با چندین رویداد گرامیداشت و حتی موزه‌ی این برند نیز با بیش از ۱۰۸ هزار بازدیدکننده رکورد جدیدی را از این نظر بر جای گذاشت.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مجله "پدال"

مطالب مشابه

‫۱۱ دیدگاه‌ها

  1. joojoo

    ۲۳ دی ۱۳۹۷
    سوابق: (271 ديدگاه)

    گاو وحشی سنت آگاتا همچنان می تازد…

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. ناشناس

      ۲۳ دی ۱۳۹۷
      سوابق: (1 ديدگاه)

      دوستان کدوم برند با کلاس تر و با پرستیژ تره؟!
      فراری ?
      لامبورگینی ?

      موافقم 0
      مخالفم 0
    2. Reza

      ۲۳ دی ۱۳۹۷
      سوابق: (5323 ديدگاه)

      لامبورگینی عشقه عشق

      بچه ها اون مرده کیه؟

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. Ferrari

        ۲۳ دی ۱۳۹۷
        سوابق: (1872 ديدگاه)

        اون اقا استفانو دومینیکالی مدیرعامل لامبورگینیه.البته سالها مدیر تیم اسکودریا فراری بود اما بعدش اخراجش کردن الان شایعاتی مطرح شده که قصد دارن دومینیکالی رو برگردونن به فراری
        مدیر دوستداشتنی و کاربلدیه

        موافقم 0
        مخالفم 0
  2. (Saeed(peugeot

    ۲۳ دی ۱۳۹۷
    سوابق: (325 ديدگاه)

    لامبو فوق العادسسسسس
    فقط همین

    موافقم 0
    مخالفم 0
  3. سام

    ۲۳ دی ۱۳۹۷
    سوابق: (709 ديدگاه)

    اگر تنها نسبت جمعیت یک کشور به تعداد خریداران لامبورگینی را معیار قرار دهیم، می بینیم که در کانادا با تقریبا 40 میلیون نفر جمعیت 316 دستگاه لامبورگینی خریداری شد که از همه کشورهایی که در متن بالا نام برده شد در این زمینه جلوتر است.امیدوارم لامبورگینی ها در آب و هوای سرد و سوزان کانادا لااقل یخ نزنند!

    موافقم 0
    مخالفم 0
  4. ساسان

    ۲۳ دی ۱۳۹۷
    سوابق: (1038 ديدگاه)

    رو بجلو بدون وتوقف…خیلی مشتاقم لامبورگینی سدان استوک رو احیا کنه.حالا که سوپر شاسی بلند رو اینقدر فوقلاده به سرانجام رسوند. وقتشه یه سوپر سدان بده و سبدو تکمیل کنه(:(استوک2008)
    http://www.autoconcept-reviews.com/motor_shows/mondial-2008/wallpapers/Lamborhini%20Estoque%20Sedan%203.jpg

    http://www.topcarrating.com/lamborghini/2008-lamborghini-estoque-concept-8.jpg

    https://cardesignnews.com/media/11990085/lamborghini-estoque-9783.jpg

    موافقم 0
    مخالفم 0
  5. Car Lover

    ۲۳ دی ۱۳۹۷
    سوابق: (688 ديدگاه)

    ای کاش دنیا به جایی برسه که فروش لامبورگینی به میلیون برسه در سال
    نه این که تغییر کاربری بده بره هاچ بک بزنه ها:))))
    قدرت خرید برا همه بالابره که تو این چند سال ی پیشرفتایی بوده ولی پیشرفت درصد فروش پا ب پای زیاد شدن جمیعیته و خیلی اختلاف ندارن که ادمای معمولی امید داشته باشن به خرید سوپرکار

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. Archi KHAN

      ۲۳ دی ۱۳۹۷
      سوابق: (2165 ديدگاه)

      ما آدمای معمولی نیستیم.

      موافقم 0
      مخالفم 0
  6. فرامرز

    ۲۴ دی ۱۳۹۷
    سوابق: (1595 ديدگاه)

    متوسط مردم دنیا دارن پولدارتر میشن (البته پولدارها با سرعت خیلی بیشتر) و این رشد ثروت سریع تر از رشد قیمت خودروهاست. در نتیجه اکثر برندهای لوکس و سوپراسپورت مثل لامبورگینی و مک لارن رشد فروش بالایی داشتن در حالیکه رشد فروش کل خودروسازها تو دنیا تقریباْ صفر بوده. برعکس تو ایران مردم دارن از زانتیا و ماکسیما برمیگردن سمت ال۹۰ و پرشیا! و پرایدی که سال ۸۵ وعده بازنشستگیش رو دادن شده سلطان قلب های قشر ضعیف جامعه!!!

    موافقم 0
    مخالفم 0
  7. porschesport

    ۱۰ خرداد ۱۳۹۸
    سوابق: (141 ديدگاه)

    پیشرفت لامبورگینی بسیار سریع و قابل احترامه , فروش بیشتر روند توسعه و ساخت مدل های جدید رو برای لامبورگینی سریعتر میکنه که این خودش زنگ خطری برای رقباشه

    موافقم 0
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا