فولکس واگنلامبورگینی

فولکس‌واگن در حال بررسی وضعیت لامبورگینی و دوکاتی است

فولکس‌واگن برنامه‌های الکتریکی سازی بزرگی دارد. با توجه به استراتژی ژرمن‌ها که اخیراً هم به‌روز شده، فولکس حداقل ۸۶ میلیارد دلار را صرف سرمایه‌گذاری در تکنولوژی‌های الکتریکی، هیبریدی و دیجیتالی خواهد کرد. ظاهراً این سرمایه‌گذاری که طی ۵ سال آینده انجام می‌شود نیازمند برخی بازنگری‌های داخلی و صرفه‌جویی‌های بیشتر خواهد بود و به عنوان بخشی از این برنامه شاید بخش ایتالیایی گروه فولکس‌واگن قربانی شود.

اتوموتیونیوز با انتشار خبر جدیدی مدعی شده فولکس در حال بحث و بررسی برای فروش احتمالی لامبورگینی، دوکاتی و ایتال دیزاین می‌باشد. این سه کمپانی می‌توانند به یک ساختار تکی تبدیل شده و در این صورت توجه بیشتری را به خود جلب خواهند کرد. ظاهراً ژرمن‌ها می‌خواهند عملیات تولید این شرکت‌ها را سرراست کرده و تمرکز بیشتری روی آینده الکتریکی خود داشته باشند.

هربرت دایس مدیرعامل فولکس‌واگن گفته است:

ما در حال کار با ساختار قانونی ایتالیایی خود هستیم. ما زمانی ساختار قانونی را بکار خواهیم برد که بتوانیم عمل کنیم.

دایس گفته که تصمیمات نهایی هنوز گرفته نشده اما احتمالاً یک فرایند کندتر خواهد بود هرچند این گفت‌وگوها در دستور کار قرار دارد.

خبر جدید دراین‌باره تنها چند هفته پس از انتشار اخبار منابع مطلع منتشر شده است. گفته شده بود فولکس‌واگن در حال برنامه‌ریزی برای عرضه عمومی لامبورگینی و دوکاتی است. حدود یک سال پیش هم گفته شد که فولکس‌واگن می‌خواهد به لامبورگینی یک هویت قانونی جداگانه ببخشد و این کار می‌تواند تا پایان سال ۲۰۲۰ کامل شود.

در سپتامبر سال جاری نیز گزارش شد فولکس‌واگن در حال بررسی گزینه‌های مختلف برای آینده لامبورگینی، دوکاتی و بوگاتی بوده و یکی از این گزینه‌ها می‌تواند فروش این سه برند باشد. همچنین همکاری‌های فنی و یا بازنگری در ساختار نیز می‌تواند جزو این برنامه‌ها باشد.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مجله "پدال"

مطالب مشابه

‫۳۳ دیدگاه‌ها

  1. AMG_73///AFFALTERBACH_JUST_C350///

    ۳۰ آبان ۱۳۹۹
    سوابق: (1200 ديدگاه)

    هر چی میخوای بفروش ،،، لامبورگینی رو نفروش…….

    موافقم 45
    مخالفم 2
    1. Reza

      ۳۰ آبان ۱۳۹۹
      سوابق: (5338 ديدگاه)

      یعنی آلمانیا می‌خوان اینو بگن که میخواییم لامبورگینی که نمیشه صددرصد الکتریکیش کرد رو واگذارش کنیم به کس دیگه ای یا بفروشیمش بعد تمرکز کنیم روی سبد الکتریکی خودمون.

      جا خوردم این واقعاً خیلی خبر بدیه خیلی خیلی بد. این آلمان بود که لامبورگینی رو به این شکوفایی رسوند، پیشرفت فقط با معرفی محصول جدید و پیشرفت محصولات حاصل نمیشه بلکه باید بازار هدف صحیحی رو انتخاب کرد و کلی تجزیه تحلیل اقتصادی و سیاسی رو انجام داد. اگه لامبورگینی از دست فولکس آلمان خارج بشه به سرنوشت مازراتی دچار خواهد شد. ?????

      موافقم 46
      مخالفم 6
    2. امیررضا

      ۳۰ آبان ۱۳۹۹
      سوابق: (102 ديدگاه)

      یه ایده دارم که کاش پیاده سازی بشه تو فولکس واگن
      دوکاتی و بوگاتی و لامبورگینی و ایتال‌دیزاین رو کلا بفروشن ولی اینا با هم یه گروه تشکیل بدن!
      اسم گرو ههم بزارن Gombustiline! ??
      اوه اوه چی میشه!

      موافقم 6
      مخالفم 6
  2. AMG_73///AFFALTERBACH_JUST_C350///

    ۳۰ آبان ۱۳۹۹
    سوابق: (1200 ديدگاه)

    من زیاد از دوکاتی خوشم نمیاد بنظرم موتور فقط ژاپنی و فقط یاماها
    AMAHA¥

    موافقم 26
    مخالفم 40
    1. زیزیگولو

      ۳۰ آبان ۱۳۹۹
      سوابق: (4781 ديدگاه)

      فقط موتور سیکلتای آمریکایی مخصوصاً ((هارلی دیویدسون))

      موافقم 31
      مخالفم 38
      1. AMG_73///AFFALTERBACH_JUST_C350///

        ۳۰ آبان ۱۳۹۹
        سوابق: (1200 ديدگاه)

        آره اونا هم خیلی خفنن

        موافقم 10
        مخالفم 11
        1. زیزیگولو

          ۳۰ آبان ۱۳۹۹
          سوابق: (4781 ديدگاه)

          زیادی خفنه

          موافقم 4
          مخالفم 7
      2. R@min

        ۳۰ آبان ۱۳۹۹
        سوابق: (919 ديدگاه)

        حتی انگلیس هم موتورای استریت خفنی می زنه مثه ترایمف

        موافقم 6
        مخالفم 10
        1. مازیار

          ۳۰ آبان ۱۳۹۹
          سوابق: (233 ديدگاه)

          تریومف
          Triumph

          موافقم 10
          مخالفم 5
    2. Reza

      ۳۰ آبان ۱۳۹۹
      سوابق: (5338 ديدگاه)

      AMG/// اینو میدونستی که موتور سازان ژاپنی همان مهندسان موتور هواپیما های جنگی بودن تو جنگ جهانی دوم، بعد از جنگ که صنایع هوایی شون تحریم میشه شروع میکنن به طراحی و مهندسی موتور سیکلتا که الان بشن سلطان موتو جی پی . امروزه تقریباً وقتی حرف از موتور میشه فقط و فقط نام ژاپن
      میاد وسط‌ ژاپن و بس.

      اینجام تحریم میشه مهندسان مون میرن اسنپی میشن.???

      موافقم 25
      مخالفم 5
      1. AMG_73///AFFALTERBACH_JUST_C350///

        ۳۰ آبان ۱۳۹۹
        سوابق: (1200 ديدگاه)

        آره
        ژاپن و فقط یاماها
        کاوازاکی هم خیلی خفنه
        بقیه هم باحالن اما موتور فقط یاماها…..

        موافقم 9
        مخالفم 10
    3. Bayerische Motoren Werke

      ۳۰ آبان ۱۳۹۹
      سوابق: (952 ديدگاه)

      بنظرم موتور سیکلت فقط Cafe Racer
      مخصوصا اگه بیمر باشه
      ی سرچی تو نت بزن و ببینشون خیلی زیبا و ….. .

      موافقم 6
      مخالفم 6
  3. جومونگ 2006

    ۳۰ آبان ۱۳۹۹
    سوابق: (293 ديدگاه)

    از دیروز دیوونه ی لامبورگینی اوراکان sto شدم

    موافقم 15
    مخالفم 0
    1. [—{^AMIN_MC20^}—]

      ۳۰ آبان ۱۳۹۹
      سوابق: (2098 ديدگاه)

      اونوقت میخواد برقی شه

      روزی 2000 تا نفرین برای ایلان ماسک

      موافقم 16
      مخالفم 5
      1. Reza

        ۳۰ آبان ۱۳۹۹
        سوابق: (5338 ديدگاه)

        تقصیر ایلان ماسک نیست دیر یا زود باید این شتر دم در خودروسازان جهان می‌نشست.

        موافقم 16
        مخالفم 1
        1. [—{^AMIN_MC20^}—]

          ۳۰ آبان ۱۳۹۹
          سوابق: (2098 ديدگاه)

          اون بود برقی رو باب کرد به همه نشون داد ماشین برقی چیه اون بود کابوس روز و شب ماشین بازا کابوس پورشه و لامبو و… که کلی تجربه داشتن در زمینه موتور بنزینی اونه که صنعت خودروسازی رو داره به یه صنعت بی سر و صدای و بی روح میکنه اگه کار اون نیست پس کار کیههه هاننننن؟!؟!؟!؟؟!؟!؟!؟!؟!؟!؟!؟!؟!؟!؟

          موافقم 7
          مخالفم 13
        2. [—{^AMIN_MC20^}—]

          ۳۰ آبان ۱۳۹۹
          سوابق: (2098 ديدگاه)

          اون بود که فکر ماشین برقی رو تو مغز اروپا کرد حالا هم همه دارن بنزینی رو ممنوع میکنن
          اونه که داره w16 و w12 رو از بین میبره ، موتور های تنفس طبیعی با صدای روانی کننده که عشق شب و روز ماشین بازاس بازم بگم؟؟؟یا فهمیدی؟؟

          موافقم 8
          مخالفم 8
        3. [—{^AMIN_MC20^}—]

          ۳۰ آبان ۱۳۹۹
          سوابق: (2098 ديدگاه)

          اگه این ا،ن،گ،ل که فکر کنم یکی دود اگزوز تو حلقش کرده اینجور از بنزینی متنفره و داره همرو از زمین محو میکنه نبود این دلقک بازیا که موتور اسباب بازی رو رو ماشین بزارن هم نبود و صنعت خودروسازی خیلی جذاب تر بود

          موافقم 5
          مخالفم 12
      2. nikzad

        ۳۰ آبان ۱۳۹۹
        سوابق: (282 ديدگاه)

        ربطی به ماسک نداره تکنولوژی خودرو های برقی فکر کنم از اواسط دهه پنجاه میلادی بوده و در دهه نود میلادی جنرال موتور خودرو الکتریکی کرایه ایشو روانه بازار کرد (اما زیاد دومم نیاورد به دلایلی که طولانیه توضیحش بدم). جهان منتظر الکتریکی شدن بود اگر کسی مثل ماسک این کارو نمیکرد یکی دیگه این کارو میکرد و جاش رو میگرفت و شما الان از اون شخص بدت میومد.

        موافقم 12
        مخالفم 0
        1. [—{^AMIN_MC20^}—]

          ۳۰ آبان ۱۳۹۹
          سوابق: (2098 ديدگاه)

          کاری با اینکه تکنولوژی از کی اومد ندارم مهم اینه که ایلان ماسک باعث سد این چند ساله همه تو فکر برقی باشن

          همونطور هم که گفتی تو دهه پنجاه هم بوده ‌ولی بهش توجه نمیشده پس کی بوده که تو فکر همه انداخته؟جواب ایلان ماسک

          موافقم 2
          مخالفم 10
  4. مازیار

    ۳۰ آبان ۱۳۹۹
    سوابق: (233 ديدگاه)

    والا بلا این لایک و دیسلایک اونقدرام مهم نیست

    موافقم 12
    مخالفم 1
    1. مازیار

      ۳۰ آبان ۱۳۹۹
      سوابق: (233 ديدگاه)

      پدال جان وقتی کامنتی رو حذف میکنی حداقل جوابش رو هم حذف کن اینطوری انگار به دیوار جواب دادم?

      موافقم 16
      مخالفم 0
  5. Ho3in

    ۳۰ آبان ۱۳۹۹
    سوابق: (361 ديدگاه)

    گفتم بازم میگم ای کاش پول داشتم و دوکاتی رو میخریدم ?لعنتی خیلی ژکونده❤

    موافقم 9
    مخالفم 3
  6. سورنا

    ۳۰ آبان ۱۳۹۹
    سوابق: (1055 ديدگاه)

    خیلی باید بی عقل باشه لامبورگینیو بفروشه حتی ضرر هم بده لامبو ولی اسمش خودش به کل فولکس واگن میرزه

    موافقم 18
    مخالفم 7
  7. Ho3eyn

    ۳۰ آبان ۱۳۹۹
    سوابق: (60 ديدگاه)

    اگه فولکس واگن قصد فروشش قطعی بشه بنظرتون کدوم کمپانی لامبورگینی رو میخره؟؟؟؟

    موافقم 7
    مخالفم 0
    1. ارشیاsvj

      ۳۰ آبان ۱۳۹۹
      سوابق: (1749 ديدگاه)

      امیدوارم فراری بخرتش با هم بزنن بترکونن!!!????

      موافقم 10
      مخالفم 6
  8. ....

    ۳۰ آبان ۱۳۹۹
    سوابق: (82 ديدگاه)

    با برقی کردن مخالف نیستم
    ولی واقعا حیفه لامبو رو برقی کنن ??

    موافقم 8
    مخالفم 1
  9. مازیار

    ۳۰ آبان ۱۳۹۹
    سوابق: (233 ديدگاه)

    اگه آقای ایلان ماسک خط مشی داده به اروپایی ها و خودروسازهای دیگه و با توجه به ارزش بازار تسلا درحال حاضر شاید بشه گفت این فرد هنری فورد قرن جدیده که صنعت اتومبیل سازی رو وارد مرحله جدیدی کرد

    موافقم 8
    مخالفم 1
    1. ارشیاsvj

      ۳۰ آبان ۱۳۹۹
      سوابق: (1749 ديدگاه)

      اره.
      مرحله جاروبرقی سازی.

      موافقم 7
      مخالفم 3
      1. مازیار

        ۳۰ آبان ۱۳۹۹
        سوابق: (233 ديدگاه)

        حالا هر اسمی که من و شما و هر کاربر دیگه ای از هر نقطه دنیا روش بزاریم خیلی اهمیت نداره

        موافقم 7
        مخالفم 0
      2. [—{^AMIN_MC20^}—]

        ۳۰ آبان ۱۳۹۹
        سوابق: (2098 ديدگاه)

        انگار بهش وحی شده بزنه تو پر عشق ماشینا

        موافقم 3
        مخالفم 7
  10. محمد

    ۳۰ آبان ۱۳۹۹
    سوابق: (599 ديدگاه)

    دو ساله داره بررسی میکنه
    پدالم هر شش ماه این تیترو میزنه

    موافقم 7
    مخالفم 1

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا