لامبورگینی

لامبورگینی استوک با چهار در

بیش از سه سال از معرفی لامبورگینی استوک (به زبان اسپانیایی نوعی شمشیر مورد استفاده ماتادورها) در نمایشگاه پاریس ۲۰۰۸ می گذرد و هنوز معلوم نیست که این خودرو به خط تولید خواهد رسید یا خیر. یکی از دلایل تاخیر نیز به گفته مدیر لامبورگینی، فقدان یک پلتفرم مناسب (قاعدتا از میان تولیدات آئودی، مالک لامبورگینی) برای این خودروی متفاوت از لامبورگینی است. با اینحال وی اعلام کرد که این به معنی مخالفت با تولید این مدل نیست و شاید این خودرو یا مدلی نزدیک به آن در کنار مدل شاسی بلند لامبورگینی به تولید برسد. اخیرا هم شایعه شده که لامبورگینی یک مدل کشیده تر از آونتادور با دو درب اضافی را بنام آونتادور GT در برنامه دارد که ممکن است جایگزین استوک شود و مشکل پلاتفرم را نیز حل نماید. البته در این صورت برخلاف استوک با یک خودروی موتور عقب مواجه خواهیم شد. در ادامه مقاله آقای وزیری را در مورد این مدل می خوانید:

Lamborghini Estoque
Lamborghini Estoque

استوک . این کلمه قبل از اینکه اسم این ماشین بشه اسم یه وسیله باحال بود . تو اسپانیا استوک به یه چوب مثل شمشیر میگن که موقع گاو بازی میزننش به گاو ها تا رام بشند اگه یه ذره فکر کنیم میبینیم واقعا این کلمه برازنده ی این ماشینه . استوک یه چوب بی خاصیته که با همین چوب گاو های وحشی با اون عظمتشون رام میشند حالا ماشین سدان یه ماشین بی خاصیته ( از نظر اسپرتی ) که همین بی خاصیت (لامبورگینی استوک) ماشین های مسابقه ای رو ( گاو های وحشی ) به راحتی شکست میده و رام میکنه . میبینیم که شرکت های بزرگی مثل لامبورگینی چنان با دقت ماشیناشونو نامگذاری میکنند که انگار واسه بچشون اسم میذارند و مثل ما نیستند که طرف شعر ملک الشعرا میخونه ( نفس باد صبا مشک فشان خواهد شد …. ) بعد میگه ایول اسم ماشینمونو میذاریم صبا بعدش میمونه که واسه ماشین بعدیش که با ماشین قبلیه فقط تو طرح چراغ فرق داره چه اسمی انتخاب کنه میگه بذار تو همون تیریپ اسم قبلی ( تیریپ باد و طوفانو .. ) اسم پیدا کنیم که اخرش میذارن نسیم . بعد واسه ماشین بعدیاشون اسم باد گیر نمیارن میگن چرا باید اسم بذاریم چرا از اعداد استفاده نکنیم که هیچوقت تموم نمیشن در نتیجه اسم های ۱۱۱-۱۳۱-… بوجود میاد.

امروزه بحران اقتصادی بد جور یقه اروپا رو گرفته که این بحران روی صنعت اتومبیل سازیشون هم تاثیر گذاشته . شرکت ها از هر روشی دارند استفاده میکنند که فروششون کم نشه و ورشکست نشند مثلا همین لامبورگینیه خودمون . این شرکت داره افسانه ای بودن خودشو صرف فروش میکنه مثلا چند وقت پیش که ماشین چهار در زد حالا هم ماشین شاسی بلند. شاید تو نگاه اول بگیم ایول لامبورگینی شاسی بلند زده ولی اگه یه ذره تفکر کنیم میبینیم لامبورگینی داره تو همه سلیقه ها ماشین میزنه برای اینکه فروش داشته باشه. لامبو داره راه پورشه رو در پیش میگیره. پورشه تا بیست سال پیش یه شرکت مثل بوگاتی الان بود که فقط سوپر اسپرت میزد ولی برای اینکه فروش کنه شروع کرد به تولید کاین و پانامرا و باکستر ( باکستر ماشینیه که پورشه از قصد ضعیف ساختتش تا بتونه ادم هایی که پول ۹۱۱ ندارند باز مشتری خودش نگه داره). ما از لامبو چی میدونیم ؟ میدونیم شرکتی هستش که از یه تیکه آهن و فیبر کربن هیولاهایی تولید میکنه که از هر لحاظی وحشی هستند اما اگه لامبو یه ماشین مثل باکستر بزنه اون وقت باز هم میتونیم چنین چیزی بگیم؟ نه اون وقت باید بگیم لامبو شرکتیه که از قصد بچه هیولاهایی تولید میکنه تا کسایی که پول هیولا ندارند بجاش توله هیولا بگیرند.

Lamborghini Estoque
Lamborghini Estoque

وقتی که خبرنگار ها در نمایشگاه پاریس ۲۰۰۸ چشمشون بهش خورد از تعجب شاخ در اورده بودند. به نظر شما ادم چه وقتی از تعجب شاخ در میاره؟ وقتی که چیز عجیبی ببینه که تا حالا ندیده مثل پراید شیش در یا سمند کروکی یا لامبورگینیه چهار در. واسه همینه که از اون نمایشگاه فقط موجوداتی شبیه هل بوی که یه دوربین عکاسی دستشون بوده بیرون امدند. حالا ازتون میخوام به عکس های ماشین توجه کنید چون میخوایم در مورد طراحیش حرف بزنیم

Lamborghini Estoque
Lamborghini Estoque

مهم ترین چیزی که در قسمت جلوی ماشین قرار داره چراغاشه . اگه شما به سیر تکامل لامبورگینی نگاه کنید میبینید که هر چی میگذره چراغای ماشین کوچکتر میشه مثلا مدل های اولیه گالاردو (گایاردو) رو بخاطر بیارید از اون هایی که چند تاش تو ایران هم اومد. هر کدوم از چراغاش اندازه یه پای پیتر چک بود بعد چراغای مورسیو لاگا خیلی کوچکتر شد بعدش انواع گالاردو اومد و تا اینکه اوانتدور با چراغایی که از همه کوچکتر بود از راه رسید الان هم این مدل سدان لامبو چراغاش از اوانتدور هم کوچکتره . فکر کنم تا چند سال دیگه باید با میکروسکوپ چراغای لامبورگینیو ببینیم . درطراحی این ماشین چه  پشت چه جلو و چه پهلو همگی از خطوط تیز ( البته نه به تیزی اونتادور ) و شکسته استفاده شده جوری که میشه فهمید که این ماشین یه لامبورگینیه . یکی از چیز های این ماشین که منو عاشقه خودش کرده رینگاشه که رینگ های چرخ جلو ۲۲ اینچه و رینگای چرخای عقب ۲۳ اینچ . چنین رینگی با همچین اندازه ای روی لند کروز هم جا نمیشه

Lamborghini Estoque
Lamborghini Estoque Dashboard

داخل ماشین کاملا با داخل لامبورگینی های دیگه متفاوته و دیگه اونقدری فیبر کربن جلوی چشمتونو نمیگیره که احساس کنید سوار یه اسباب بازی شدید. کابین این ماشین خیلی با جذبه تر و با شخصیت تره . مهندسای لامبورگینی تا حالا یاد گرقته بودند که چطور هر ماشینه جدیدی که طراحی میکنن  از ماشین قبلی سبک تر باشه اما تو این ماشین بهشون دستور دادن که بیخیال سبک کردن بشند و بچسبند به امکانات برای همین بعد از مدت ها تریم داخل لامبو را از جنس چرم میبینیم همچنین لامبورگینی گفته این ماشین امکانات رفاهی فراوانی داره که فعلا از نام بردن اون ها معذوریم. حداقلش میشه حدس زد که کولرهاش از کولرهای مزخرف لامبورگینی های دیگه بهتره . برای اینکه مهندسای لامبورگینی موقع استخدام قسم خوردند که تو کابین ماشین از فیبر کربن استفاده کنند بازکنسول وسطو از جنس فیبر کربن ساختند البته همین باعث باحال شدن داخل ماشین شده و به راننده میفهمونه که درسته الان رو صندلی چرم نشستی ولی فراموش نکن من هنوز یه لامبورگینیم پس با پای راستت یه ذره فشار به پدال سمت راستی وارد کن تا ببین چطوری با نعره ام توجه همه رو به تو جلب میکنم .

lamborghini lp560 engine
lamborghini lp560 engine

به نظر شما تا حالا شده لامبورگینی یه موتور ضعیف رو ماشیناش بذاره ؟ قطعا نه . پس حتما این یکی هم یه هیولا زیر کاپونش جا داده . باید بهتون بگم تقریبا این حرف درسته . موتور این ماشین یه موتور تقریبا ۵۶۰ اسب بخار وی ۱۰ هستش که حجمش ۵.۲ لیتره . این موتور همون موتور لامبورگینیه ال پی ۵۶۰ هستش یا اگه بخوایم دقیق تر بگیم موتره آئودی R8 جی تی  که یه ذره قدرتش کمتر در عوض گشتاورش بیشتر شده . درسته این اعداد و ارقام برای ما چیزی فراتر از حد تصوره ولی اگه بخوایم با رقیب این ماشین یعنی فراری FF مقایسه کنیم میبینیم چقدر لامبورگینی تو این ماشین از فراری ضعیف تره چون موتور فراری یه موتور ۶.۳ لیتری وی ۱۲ هستش که قدرت اسب بخارش ( اگه مشکل قلبی دارید این قسمت مقاله رو نخونید اگر هم هیچ مشکلی ندارید خودتونو اماده رویارویی با یه عدد وحشتناکو بکنید ) به ۶۵۰ تا میرسه .

در مورد قیمت این ماشین حرف و حدیث زیادی هستش ولی قطعا کمتر از ۳۰۰ هزارتاست در کل ماشین خیلی باحالیه و مهم ترین نکته خوبش هم لامبورگینی بودنشه. دیگه آیا ارزش خریدنو داره یا نه به خود خارجیا بستگی داره و ما نباید دربارش حرف بزنیم . اما حالا یه سوال مهم: آیا ممکنه روزی بشه این ماشینو از نمایندگیش تو ایران خرید ؟ هممون میدونیم که صاحب لامبورگینی ائودی هستش پس در واقعاونه که تصمیم میگیره لامبو تو ایران باشه یا نه و این تصمیم در صورتی گرفته میشه که فروش ائودی تو ایران زیاد بشه پس نتیجه میگیریم قیل از لامبورگینی ائودی باید نمایندگی بزنه که این زیاد دست نیافتنی نیست چون شایعه ها از اومدن ائودی به ایران زیاد هستش اما این نکته رو من به شما بگم که احتمال امدن فراری خیلی بیشتر از اومدن لامبورگینیه پس بهتره منتظر فراری باشید تا لامبورگینی البته همه ی اینها در صورتی تحقق میابند که این راهنمایی رانندگی یه ذره تو پلاک دادن به ماشینای گرون قیمت اسون تر بگیره چون دو هفته پیش بود که رئیسش گفت ما پلاک دادن به ماشینای گرون قیمتو ضروری نمیدونیم و کشور با وجود اینها پیشرفت زیادی نمیکنه ( منظورش این بود که ما به مازراتی پلاک نمیدیم )
شرمنده اگه اطلاعات در مورد استوک کم بود دلیلش اینه که خود لامبو اطلاعات کامل از این ماشین بیرون نداده و گفته اگه میخواید اطلاعت بیشتری بدست اورید باید تا زمان فروش این ماشین یعنی اواخر ۲۰۱۳ صبر کنید.

نویسنده میهمان: امیر وزیری

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۴ رای

جواد عقیلی

داستان از جایی شروع می شه که پدال گاز رو فشار بدیم.

مطالب مشابه

‫۲۷ دیدگاه‌ها

  1. milad

    ۱۱ تیر ۱۳۹۱
    سوابق: (31 ديدگاه)

    yeah this is lambo

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. سعید

      ۶ فروردین ۱۳۹۴
      سوابق: (1484 ديدگاه)

      چقدر شبیه آستریون شده

      موافقم 1
      مخالفم 0
  2. نوید

    ۱۱ تیر ۱۳۹۱
    سوابق: (51 ديدگاه)

    من فکر میکردم قدرتش بیشتر از اینا باشه

    موافقم 1
    مخالفم 0
  3. عباس یارمحمدی

    ۱۲ تیر ۱۳۹۱
    سوابق: (2 ديدگاه)

    واقعا عالیه

    موافقم 1
    مخالفم 0
  4. MATIN

    ۱۲ تیر ۱۳۹۱
    سوابق: (6 ديدگاه)

    گریم درامد دیدمش ..من واقعا عاشق لامبورگینی ام اخه !

    موافقم 1
    مخالفم 0
  5. Ali

    ۱۲ تیر ۱۳۹۱
    سوابق: (91 ديدگاه)

    آقای نویسنده طرز نگارشت و توصیف لامبو علاوه بر واقعی بودن خیلی هم قشنگ بود . مرسی

    موافقم 1
    مخالفم 0
  6. Farshid

    ۱۲ تیر ۱۳۹۱
    سوابق: (43 ديدگاه)

    سلام این لامبو منا به یاد فراری ff2012 میندازه که اونم چهار دره نمیدونم چرا این سوپر اسپرت سازها دارند رو می آورند به اتومبیل های چهار درب؟؟!!
    ولی بی شک این سبک خودرو ها طرف داران زیادی دارند!!!!

    موافقم 1
    مخالفم 0
  7. tvdn

    ۱۲ تیر ۱۳۹۱
    سوابق: (101 ديدگاه)

    من تاییدش میکنم همین رو تولید کنین.:D

    موافقم 0
    مخالفم 0
  8. يونس

    ۱۳ تیر ۱۳۹۱
    سوابق: (5 ديدگاه)

    اسوک هم مثل فراری ff میمونه.همه فکر میکنند ماشینی در حد لامبو نیست اما زمان همه چیز رو به نفع لامبو تغییر میده.

    موافقم 0
    مخالفم 0
  9. محمد حسین

    ۱۳ تیر ۱۳۹۱
    سوابق: (5 ديدگاه)

    فکر اینا رو نکنید…
    بیهوده متازید که مقصد خاک است.
    شما دوستان من لامبورگینی رو به خاطر لذت بردن از رانندگی نمی خواهید به خاطر پوز دادن می خواهید.
    مطمئن باشید اگه لامبورگینی قدرتش از اینم بیشتر باشه از این هم زیباتر باشه ولی زیاد باشه تو خیابون نمی خواهیدش.چون می خواهید به شما به خاطر ماشینتون توجه کنند…
    ماشین رو ول کنید آرزوهای دور و دراز آفت خانمان سوز زندگیه…بچسبید به خدا…همه چی اونه

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. Farshid

      ۱۳ تیر ۱۳۹۱
      سوابق: (43 ديدگاه)

      سلام علیکم…بله شما درست میگید برادر ( حاج محمد حسین)…….
      میترسم از بچه ها بالا باشی وگرنه جوابت را میدادم….

      موافقم 1
      مخالفم 0
    2. دانیال

      ۱۴ تیر ۱۳۹۱
      سوابق: (594 ديدگاه)

      بله همه چی خداست . اگه کسی تونسته لامبور گینی رو لامبور گینی کنه و تا این حد زیبا و پر قدرتش کنه بخاطر عقل و مغز و تمام نعمت هاییه که خدا بهش داده . اصلا هر چی انسان داره از خداست . ولی این نمیشه که ما علم و پیشرفت رو ول کنیم و همش تسبیح بگیم . اگه حرفت خداست خدا میگه علم اگه پیامبر خوب پیامبرهم میگه علم . محمد حسین جان به نظرت این اروپایی هایی که این قدر به ایمنی جان انسان اهمیت میدن بیشتر به قول خودت به خدا چسپیدن یا اینایی که ارابه های مرگ رو به زور میندازن به مردم ؟ اونا هر روز دنبال علم جدید و خدمت به مردم هستند . گمونم خودت بدونی که دین اسلام چقدر رو علم و خدمت به مردم تاکید کرده . ما فقط از اسلام حرف می زنیم ولی ببین همینایی که ما خیال میکنیم از سگ پست ترن توی خیلی از کاراشون از ماها خیلی با ایمان ترن و همونان که دارن با اینکه نمی دونن به حرف پیامبر ما ( عمل ) می کنن.

      موافقم 1
      مخالفم 0
    3. sooroosh

      ۱۵ تیر ۱۳۹۱
      سوابق: (26 ديدگاه)

      سلام

      خیلی‌ بدم میاد از این آدمایی‌ که همه چیزو به دین ربط میدن!

      آخه وسط این بحث لامبرگینی این خدا چیه که اوردین!؟!؟؟!؟!

      تورو به همون خدا جمعش کنین bawww

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. سهیل 561

        ۲ مرداد ۱۳۹۱
        سوابق: (141 ديدگاه)

        کسی عقده کلاس گذاشتن داشته باشه با یه ماشین مثل کمری و غیره میتونه کلاس بذاره
        ولی کسی عشق سرعت و … داشته باشه دوست داره ماشینای سوپر اسپرتو

        در ضمن خدا نگفته ارزو نداشته باشین فقط و فقط به فکر عبادت باشین تفریح جای خودش،عبادت به وقتش

        موافقم 0
        مخالفم 0
  10. [̲̅e̲̅][̲̅n̲̅][̲̅z̲̅][̲̅o̲̅]

    ۱۷ تیر ۱۳۹۱
    سوابق: (26 ديدگاه)

    جالبه!۴درش هم جالب تر!لامبوش هم جالب ترررر!

    موافقم 0
    مخالفم 0
  11. احسان

    ۱۸ تیر ۱۳۹۱
    سوابق: (24 ديدگاه)

    به نظر من لامبور هر چی همم از فراری کمتر داشته باشه باز هم ازش بهتره. من خودم اگه یه روزی نمایندگی لامبور اومد بیشک هرروز میرم و ماشین هایی که اومده رو نگاه میکنم. و در مورد دین باید بگم که بله درست است همه چی خداست ولی اگه یه نگاهی به خودمون و خارجی ها بندازیم میفهمیم که کی داره بیشتر به دین عمل میکنه

    موافقم 0
    مخالفم 0
  12. احسان

    ۱۸ تیر ۱۳۹۱
    سوابق: (24 ديدگاه)

    حالا اگه یه نگاه به ف اری و لامبور بندازیم قدیمی شدن فراری رو میتونیم احساس کنیم من خودم اگه بهم بگن از بین فراری و لامبور یکی رو انتخاب کن لامبور رو انتخاب میکردم. چون تو تمام زمینه ها از فراری بهتره

    موافقم 0
    مخالفم 0
  13. احسان

    ۲۱ تیر ۱۳۹۱
    سوابق: (24 ديدگاه)

    به نظر من استوک خیلی با حاله و اینکه همون طور که نویسنده ی وبلاگ گفت یه بچه هیولای قوی هست من در اینده میخوام یکیش رو بخرم

    موافقم 0
    مخالفم 0
  14. محمدرضا اصفهان

    ۲۸ تیر ۱۳۹۱
    سوابق: (28 ديدگاه)

    اقازاده ها کجان؟بدوان که تموم شدا!!!

    موافقم 0
    مخالفم 0
  15. احسان

    ۳۰ تیر ۱۳۹۱
    سوابق: (24 ديدگاه)

    فراری قدیمیه هرکی با این نظر مخالفه مخالفت کنه

    موافقم 0
    مخالفم 0
  16. احسان

    ۳۰ تیر ۱۳۹۱
    سوابق: (24 ديدگاه)

    استوک تو چهار درب های جهان بهترینه

    موافقم 0
    مخالفم 0
  17. احسان

    ۱۴ مرداد ۱۳۹۱
    سوابق: (24 ديدگاه)

    بهترین اس یو وی = اوروس

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. Amir

      ۱ مهر ۱۴۰۰
      سوابق: (1 ديدگاه)

      داداش منم با تو موافقم فراری قدیمی شده و اینکه به نظر من هم لامبورگینی اوروس بهترینه

      موافقم 0
      مخالفم 0
  18. ali

    ۳ دی ۱۳۹۱
    سوابق: (8 ديدگاه)

    عالیه
    بغلش
    یه کوچولو شبیه شورولت کاماروه

    موافقم 0
    مخالفم 0
  19. هستی

    ۳ فروردین ۱۳۹۲
    سوابق: (1 ديدگاه)

    عاشقشم چون ماشین خودمه

    موافقم 0
    مخالفم 0
  20. نوید

    ۲۷ شهریور ۱۳۹۳
    سوابق: (1525 ديدگاه)

    از نیم رخ و سه رخ جلو کپیه پانامراست البته خطوط و خشنیش رو نمیگما استایل کلیشو گفتم

    موافقم 0
    مخالفم 0
  21. نوید

    ۲۷ شهریور ۱۳۹۳
    سوابق: (1525 ديدگاه)

    اگه یه پارچه بندازن روش آدم اول فک میکنه پانامراست

    موافقم 0
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا