لامبورگینی

ملاقات با اولین لامبورگینی اوراکان اوو فیبر کربنی دنیا!

این روزها خبرهای زیادی درباره تلاش برخی خودروسازان برای مبارزه با ویروس کرونا به گوش می‌رسد. از کمک‌های مالی گرفته تا تبدیل خطوط تولید خودرو به وسایل بهداشتی و درمانی، همه به دنبال ریشه‌کن کردن این ویروس منحوس هستند؛ اما یک شرکت تیونینگ وجود دارد که کار غیرعادی‌ای را انجام داده است.

شرکت ۱۰۱۶ Industries در میامی فلوریدا مستقر بوده و متخصص تولید متریال فیبر کربنی فورج کاری شده می‌باشد. این شرکت اعلام کرده جدیدترین پروژه‌اش به سازمان جهانی بهداشت اهدا خواهد شد. با اولین لامبورگینی اوراکان اوو ۱۰۰ درصد فیبر کربنی دنیا آشنا شوید، سوپرکاری که واقعاً نیازمند خشونت بیشتر نیست اما ما از این نسخه ارتقا یافته با آغوش باز استقبال می‌کنیم!

اوراکان با فیبر کربن بیگانه نیست زیرا اوراکان پرفورمنته از این متریال به شدت بهره برده است؛ اما شرکت ۱۰۱۶ Industries یک پله بالاتر رفته و از قطعات بدنه فیبر کربنی زیاد برای بهبود اوراکان اوو استفاده کرده است.

از جمله قطعات فیبر کربنی این خودرو می‌توان به بال عقب اشاره کرد که باعث بهبود پایداری خودرو در سرعت‌های بالا می‌شود. همچنین سیستم اگزوز فولادی، کاپوت، سقف و گلگیرهای فیبر کربنی همه و همه جزو بهبودهای این خودرو هستند. همچنین در بخش جلو و عقب لبه‌ی تیز و دیفیوزری جدید وجود دارد که باعث بهتر شدن عبور جریان هوا می‌شوند.

قدرت پیشرانه نیز افزایش یافته به گونه‌ای که استفاده از سیستم اگزوز بهتر و دیگر بازنگری‌ها باعث افزایش ۲۰ اسب بخاری قدرت پیشرانه شده است. به این ترتیب خروجی پیشرانه ۱۰ سیلندر ۵.۲ لیتری این خودرو به ۶۵۰ اسب بخار رسیده است.

اما ۱۰۱۶ Industries چگونه با کرونا مبارزه می‌کند؟ این شرکت اعلام کرده ۱۰ درصد فروشش از هم‌اکنون تا آخر ماه آوریل به سازمان جهانی بهداشت اهدا خواهد شد.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مجله "پدال"

مطالب مشابه

‫۴ دیدگاه‌ها

  1. Reza

    ۱۶ فروردین ۱۳۹۹
    سوابق: (5323 ديدگاه)

    فقط عکس چهارمممممم ، لامصب چه رخی داره

    موافقم 0
    مخالفم 0
  2. رزیتا

    ۱۶ فروردین ۱۳۹۹
    سوابق: (418 ديدگاه)

    فیبر کربن دارای خواص الکتروشیمیایی هستش که سختیش با فولاد برابری میکنه و گزینه ی مناسبی واسه ساختن بدنه ی ماشینا هستش چون با استفاده از فیبر کربن علاوه بر کاهش وزن ماشین تا 50 درصد میشه از بدنه ی ماشین به عنوان وسیله ای واسه ذخیره ی انرژی خورشیدی استفاده کرد و همچنین میشه از این فیبر کربنا به عنوان وسیله ای واسه جذب انرژی جنبشی و ساخت حسگرها هم بهره برد

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. NAVID۰۰۹۸

      ۱۶ فروردین ۱۳۹۹
      سوابق: (10057 ديدگاه)

      یه خوبیه دیگه فیبر کن ، نیاز نداشتن به رنگه از بس که خودش به صورت خام زیباست و فقط کمی جلاش میدن .
      اما خدایی نمیدونستم فیبر کربن میتونه انرژی خورشیدی را ذخیره کنه ، جالب بود .

      موافقم 0
      مخالفم 0
  3. علیx76

    ۱۶ فروردین ۱۳۹۹
    سوابق: (1203 ديدگاه)

    در مورد کاهش وزن چیزی نگفتن؟
    فکر نمیکنم از لحاظ گستردگی استفاده از فیبرکربن ، در حد سستو المنتو باشه

    موافقم 0
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا