لامبورگینی

غوغای لامبورگینی اوراکان پرفورمنته اسپایدر در ژنو

لامبورگینی می‌گوید در ژنو عضو جدیدی را به خانواده تنهای اوراکان پرفورمنته اضافه خواهد کرد و البته که این خودرو از نوع اسپایدر خواهد بود.


ایتالیایی‌ها چندی است که در حال تست اوراکان پرفورمنته اسپایدر بوده و نسخه‌های پیش‌تولیدی آن قبلاً به‌صورت جاسوسی و البته بدون پوشش خاصی دیده شده‌اند.

لامبورگینی اوراکان پرفورمنته اسپاید
باز کردن سقف پرفورمنته قطعاً تجربه رانندگی جدیدی را به ارمغان خواهد آورد زیرا صدای فوق‌العاده پیشرانه ۱۰ سیلندر ۶۳۱ اسب بخاری آسان‌تر از قبل به گوش راننده خواهد رسید.

لامبورگینی اوراکان پرفورمنته اسپاید
نسخه روباز این خودرو کیت آئرودینامیک فعال انقلابی برادر کوپه را به همراه خواهد داشت. این کیت شامل قطعات گوناگونی است که باعث می‌شود هوا بسته به شرایط از میانشان عبور کند.

این سیستم در واقع بزرگترین حقه پرفورمنته بوده و پیشرانه ۱۰ سیلندر لامبورگینی قبلاً با ثبت رکورد ۶ دقیقه و ۵۲.۰۱ ثانیه‌ای در پیست نوربرگ رینگ خود را اثبات کرده است. به منظور خاموش کردن انتقادات صورت گرفته لامبورگینی تمامی لپ رکوردهای اوراکان پرفورمنته را منتشر کرده است.

لامبورگینی اوراکان پرفورمانته
پیشرانه ۱۰ سیلندر ۵.۲ لیتری تنفس طبیعی لامبورگینی یکی از بهترین انواع پیشرانه‌ها بوده که قدرت ۶۴۰ اسب بخاری و گشتاور ۶۰۰ نیوتون متری دارد. شتاب صفر تا ۱۰۰ کیلومتر در ساعت این خودرو برابر با ۲.۹ ثانیه بوده درحالی‌که حداکثر سرعت پرفورمنته از ۳۲۵ کیلومتر در ساعت نیز عبور می‌کند.

هنوز نمی‌دانیم نسخه روباز اوراکان پرفورمنته به‌صورت رسمی چه نامی خواهد داشت اما برای فهمیدن تمامی جزئیات این خودرو تنها چند روز زمان نیاز است.

برای دریافت جدیدترین اخبار روز دنیای خودرو و همچنین نمایشگاه خودروی ژنو ۲۰۱۸ همراه “پدال” باشید.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۲ رای

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مجله "پدال"

مطالب مشابه

‫۱۴ دیدگاه‌ها

  1. حسین

    ۱۳ اسفند ۱۳۹۶
    سوابق: (419 ديدگاه)

    چرا از توربو استفاده نمیکنه و پرفورمنس های بالای ۱۰۰۰ اسب و شتاب زیر ۲
    لامبو به سرعت و شتاب معروف بود الان خودرو های ۶ سیلندر توربو و الکتریکی به شتاب بهتر از اینم رسیدن
    حالا بگو صدای موتور تنفس طبیعی بهتره و کم خرج تر
    ولی ِ لذت تو سرعت و شتاب و فرمون پذیری هست

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. Saeed Boroomand

      ۱۳ اسفند ۱۳۹۶
      سوابق: (477 ديدگاه)

      خب این ماشین پیسته بیشتر و توی پیست اولین نکته اساسی وزن هست، وزن همه ی سایر پارامتر ها رو تحت تاثیر قرار میده، به جز این موتور غیر توربو برای پیست میتونه بهتر هم باشه، چرا که بازدهی خودشو توی دورموتور های خیلی بالا و موندن توی اون دور ها نشون میده،
      به هر حال خیلی تفاوت هست بین بازار هدف پرفورمنته و مثلا شیرون.
      حالا اون تکنیک هایی که گفتید تا یکی دو سال دیگه رایج تر میشه، بقیه هم مثل پرفورمانته احتمالا از آیرودینامیک فعال استفاده خواهند کرد.

      موافقم 1
      مخالفم 0
    2. سورنا

      ۱۳ اسفند ۱۳۹۶
      سوابق: (1055 ديدگاه)

      لامبورگینی خودش به تنهایی لذت داره نیاز به چیز دیکه ای نداره

      همین الانشم حرفی واس گفتن نمیزاره همه چی تکمیله ?

      موافقم 1
      مخالفم 0
  2. مجید

    ۱۳ اسفند ۱۳۹۶
    سوابق: (681 ديدگاه)

    واقعا زیباست به خصوص رنگش!!!

    موافقم 1
    مخالفم 0
  3. Amirferrari

    ۱۳ اسفند ۱۳۹۶
    سوابق: (352 ديدگاه)

    رقیب ۴۸۸pista،ژنو کولاکه! بیا با هم بریم سفر:ژنو ژنو،منو با خودت ببر:ژنو ژنو

    موافقم 0
    مخالفم 0
  4. ساسان

    ۱۳ اسفند ۱۳۹۶
    سوابق: (1040 ديدگاه)

    فوقلادست..چیزدیگه ای نمیتونم بگم دروصفش…سه شنبه ساعت10صبح از یوتیوب لامبورگینی آنلاین میتونید ببینید…پدال خبرهایی هست مبنی بر Aventador svJ که از تکنولوژی های پرفورمانته درش استفاده شده برای رکورد زنی …خیلیم چهره خفنی داره..یه پیگیری بکنید..تصاویر جاسوسیم منتشر شده…خبرهایی هست مبنی براینکه در همین نمایشگاه رونمایی میشه

    موافقم 1
    مخالفم 0
  5. Meysam..LaFerrari

    ۱۳ اسفند ۱۳۹۶
    سوابق: (581 ديدگاه)

    من اوراکان رو نسبت به اونتادور خودروی بهتری میدونم و بیشتر هم ازش خوشم میاد، دلیل هم دارم، مخصوصا پرفورمانته.

    یکی از نکات مهم پرفورمانته Wheelbase کوتاه ترش نسبت به غالب رقباش هست که باعث میشه ماشین تو پیچ های کند و تنگ فرمون پذیری خیلی خوبی داشته باشه و به همین جهت و بعلاوه ی این نکته که ماشین AWD هست ترکشن بی نظیری ایجاد میشه که این نکات خیلی تو پیست هنگام شتاب گیری از سرعت های پایین بعد از پیچیدن کمک کننده ان.
    به علاوه دون فورس بسیار زیادی که این خودرو تولید میکنه پایداری و سرعت خودرو رو تو پیچ های متوسط و سریع بالا میبره و تکمیل کننده ی پکیج کامل این ماشین ایرودینامیک فعال هست که با کاهش دون فورس تو مسیرهای مستقیم باعث کاهش درگ میشه.
    مرکز ثقل مناسب و suspension خوب و
    در مجموع این المان ها باعث میشن خودرو هم چسبندگی مکانیکی بسیار خوبی داشته باشه هم چسبندگی ایرودینامیکی. ((چسبندگی و ترکشن تو پیست حرف اول و آخر رو میزنن، زیاد تعجب نکنید که یه خودروی 640 اسبی بهتر از یه خودروی 900 اسبی عمل کنه تو پیست))

    بر خلاف اونتادور که گیربکس چندان خوبی نداره اوراکان از گیربکس سطح بالا و قابل قبولی استفاده میکنه که همین نکته یکی از مهمترین برتری های اوراکان نسبت به اونتادور هست، حالا همین گیربکس بهتر رو با چابکی و فرمون پذیری بهتر بخاطر ابعاد کوچیکتر خودرو و وزن کمتر جمع بزنیم نظر شخصی من اینه که من حیث المجموع اوراکان پکیج بهتریه نسبت به اونتادور
    البته بنظرم اوراکان زیباتر هم هست.
    ((قیمت بسیار بسیارکمتر رو هم فراموش نکنیم!!!))

    بدون شک پرفورمانته یکی از جذاب ترین ماشین های کلاس خودشه و اگر نگیم بی نقص ترین، یکی از بی نقص ترین خودروهایی که تا بحال لامبورگینی تولید کرده. (Well Done!!)

    ((خیلی وقت بود میخواستم نظرم رو در مورد اوراکان بگم))

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. ساسان

      ۱۳ اسفند ۱۳۹۶
      سوابق: (1040 ديدگاه)

      موافقم….زمان موسیه لاگو و گالاردوهم….گالاردو تایمهای بهتریو میزد توپیست…بخاطر همون مواردی که راجب ابعادو وزنو …گفتی
      الان خبرهایی هست مبنی بر اونتادورsvjکه از تکنولوژیهای پرفورمانته داره استفاده میکنه..اگر کلاج دوبل هم درش استفاده کنن از نظرم تا حد زیادی میتونه اونتادورم سریع کنه…دوروز دیگه تو ژنو فک کنم رونمایی بشه

      موافقم 1
      مخالفم 0
      1. Meysam..LaFerrari

        ۱۳ اسفند ۱۳۹۶
        سوابق: (581 ديدگاه)

        ساسان جان فکر نمیکنم از سیستم دوئل کلاچ استفاده کنن چون طبق گفته ی خود لامبورگینی این سیستم وزن اونتادور رو بالاتر میبره و برای این که به وزن ماشین آسیب نرسه اینکارو نمیکنه.

        البته باید ببینیم چی میشه در نهایت.

        موافقم 0
        مخالفم 0
        1. ساسان

          ۱۳ اسفند ۱۳۹۶
          سوابق: (1040 ديدگاه)

          متاسفانه درسته..تو مصاحبش گفته بوداستفاده نمیکنن!!

          موافقم 1
          مخالفم 0
    2. شاهین

      ۱۳ اسفند ۱۳۹۶
      سوابق: (1166 ديدگاه)

      البته این بحث گیربکس توی اونتادور اس خیلی بهتر شده نمیدونم چیکارش کردن ولی درحدی شده که اونتادور اس برای سوپر فست شاخ شده!!! کلیپشو دیدم
      اونتادور های اولیه خیلی ضعیف بودن توی تعویض دنده انگار دنده دستی بودن و همین عیب باعث میشه تا الان هم رقباش براش شاخ بشن درحالی که الان اونتادور اس جواب سربالا میده به رقبای جدیدش

      موافقم 1
      مخالفم 0
  6. سورنا

    ۱۳ اسفند ۱۳۹۶
    سوابق: (1055 ديدگاه)

    چرا لامبورگینی هیچ مشکلی نداره ؟ خب حداقل یه ایرادی بزار دلمون خوش باشه ازش ایراد بگیریم

    موافقم 1
    مخالفم 0
    1. محسن

      ۱۶ اردیبهشت ۱۳۹۷
      سوابق: (1 ديدگاه)

      ایرادش حداکثر سرعتشه…
      ما در جهان Devel16 زندگی میکنیم.
      سیصدوخورده ای کم نیست ؟

      موافقم 0
      مخالفم 0
  7. مهدی

    ۱۳ اسفند ۱۳۹۶
    سوابق: (2371 ديدگاه)

    زشت ترین محصول حال حاضر لامبو(در عین زیبایی)

    موافقم 0
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا