لامبورگینی

لامبورگینی کونتاش توربو، هایپرکاری از گذشته برای آینده‌

بله تعجب نکنید! این ماشین، خودرویی بود که تمامی سوپرکارها باید جلوی آن لنگ می‌انداختند! چرا؟ ما جواب این پاسخ را به شما خواهیم داد.
بیایید نگاهی به داستان طراحی کونتاش بیندازیم. متأسفانه در اوایل سال ۱۹۷۰, مشکلاتی از قبیل ناآرامی‌های کارگری در ایتالیا, افزایش قیمت سوخت و معاملات بزرگ تراکتور, استرس فوق‌العاده‌ای را در فروچیو لامبورگینی و شرکت او به وجود آورد. بنابراین در سال ۱۹۷۲ پس از ۸ سال بودن در رأس, فروچیو ۵۱ درصد از سهام شرکت را به یک کارخانه‌دار سوئیسی به نام ژرژ هنری روزتی فروخت.

lamborghini-countach-reventon
سال بعد او باقی سهم خود را به دوست خود, رنه لایمری واگذار کرد. بنابراین مردی که نیروی محرکه صعود این کمپانی بود, متأسفانه مجبور به حذف خود از این معامله شد.

lamborghini-countach-turbo-s
کونتاش
اما در سال ۱۹۷۴, تخت نظارت مدیریت جدید, لامبورگینی با نصف قدرت سابق با راه‌اندازی خودرویی که مانند فرح فاوست, تبدیل به پوستری در اتاق‌های خواب میلیون‌ها پسر نوجوان در سرتاسر جهان شده بود, به عرصه بازگشت. مدل Countach که در انگلیسی تقریباً معادل جمله “wow – check it out” (وای! آن را ببین) است, نسخه خوبی بود و به عنوان سریع‌ترین خودروی تولیدی در آن زمان با حداکثر سرعت ۳۰۹ کیلومتر بر ساعت محسوب می‌شد.

lamborghini-countach-turbo-s
حال با خود می‌پرسید این چه ربطی به ماجرا دارد! تولید این مدل تازه شروعی برای جاه‌طلبی مدیرهای سوئیسی لامبورگینی بود.

lamborghini-countach-turbo-s
لامبورگینی کونتاش توربو s
تنها دو دستگاه لامبورگینی Countach توربو s در کارخانه لامبورگینی ساخته شد که یکی از آن‌ها نمونه اولیه و مخصوص خود شرکت بود. متأسفانه نمونه اولیه به دلایل نامعلوم از بین رفته است که این باعث می‌شود این خودرو یکی از گران‌ترین و منحصربه‌فردترین خودروی تولید شده جهان باشد.

زیر پوسته این ماشین, قلب تپنده V12 4.8Li twin turbo قرار دارد که دارای ۷۳۶ اسب بخار قدرت و ۸۷۶ نیوتون متر گشتاور می‌باشد و ۰-۱۰۰ را در ۳.۵ ثانیه طی می‌کند. حداکثر سرعت این خودرو ۳۳۳ کیلومتر بر ساعت می‌باشد.

lamborghini-countach-turbo-knob
در زیر فرمان این خودرو یک نشان‌گر فشارسنج توربو قرار دارد که می‌توان به صورت دستی به وسیله یک ولوم که در زیر آن قرار دارد فشار توربوها را از ۰.۷ بار تا ۱.۵ بار که حداکثر قدرت در آن به دست می‌آید تغییر داد.

Instrumente-und-tacho-des-Lamborghini-Countach-Turbo-S-cluster
سرعت‌سنج تا ۴۲۵ مدرج شده است ولی سرعت در ۳۳۳ کیلومتر قفل و محدود شده است!

Blondine-im-roten-Catsuit-im-Lamborghini-Countach-Turbo-S
مشخصات خودرو
نام: لامبورگینی کونتاش توربو s
نوع موتور:V12 4.8Li twin turbo
قدرت: ۷۴۸ اسب بخار
گشتاور:۸۷۶ نیوتون متر
شتاب صفر تا صد: ۳.۵ ثانیه
حداکثر سرعت: ۳۳۳ کیلومتر بر ساعت, ۴۲۵ کیلومتر بر ساعت کیلومتر شمار.
قیمت: غیرقابل تخمین

مترجم و گردآورنده: محمد حسین صباغچیان

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۵ رای

جواد عقیلی

داستان از جایی شروع می شه که پدال گاز رو فشار بدیم.

مطالب مشابه

‫۷۰ دیدگاه‌ها

  1. Ehsan

    ۱۸ مرداد ۱۳۹۳
    سوابق: (1251 ديدگاه)

    عجب ماشینی بوده

    موافقم 3
    مخالفم 0
    1. Carbonado Aventador

      ۱۸ مرداد ۱۳۹۳
      سوابق: (4461 ديدگاه)

      فورچیو لامبورگینی
      ​سال 1963، سالی بود که اتومبیل های مک لارن منتشر شده بودند، مرد آهنی و مردان ایکس کار خود را آغاز کردند، بیتلز اولین LP خود را منتشر کرد، TAB Cola معرفی شد و جیمز باند پا به عرصه گذاشت. در این سال همچنین یک جوان ایتالیایی بلندپرواز با نام فروچیو لامبورگینی، تصمیم به استفاده از استعداد خود در زمینه تقویت مکانیکی، مهندسی و بازاریابی در طراحی اتومبیل های با عملکرد بالاتر گرفت
      اگرچه ما اولین ظهور ریشه های اتومبیل های لامبورگینی را از سال 1963 می دانیم، اما در واقع فروچیو در سال 1916 در حومه ایتالیا به دنیا آمد. در سال 1950، پس از جنگ جهانی دوم، فروچیو که در ارتش به عنوان یک رهبر و ژنرالی هوشمند، زیرک و با اراده شناخته شده بود، شانسی برای بازسازی میهن خود از طریق دنیای عجیب ساخت تراکتور پیدا کرد. بنابراین در همین دهه، فروچیو از بازی سودآور تراکتور، ثروت کوچکی برای خود کسب کرد.
      با ورود به سال 1960 و داشتن یک سابقه ی خوب، فروچیو نگاه خود را معطوف به دیگر فرصت های تجاری کرد که در نهایت یکی از این فرصت ها، تبدیل به کاتالیزوری برای میراث اتومبیلِ فروچیو شد. این اتفاق توسط تولید کننده ی معروف خودروی ایتالیایی، یعنی فراری، برای لامبورگینی ایجاد شد
      ورود به دنیای خودرو

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. Carbonado Aventador

        ۱۸ مرداد ۱۳۹۳
        سوابق: (4461 ديدگاه)

        زندگی نامه ژنرال فورچیو لامبورگینی از دیدگاهی دیگر!!!!!

        موافقم 0
        مخالفم 0
        1. Ehsan

          ۱۸ مرداد ۱۳۹۳
          سوابق: (1251 ديدگاه)

          ممنون محمد حسین جان هم به خاطر مطلب هم به خاطر این تاریخچه از نگاهی دیگر

          موافقم 0
          مخالفم 0
        2. Carbonado Aventador

          ۱۸ مرداد ۱۳۹۳
          سوابق: (4461 ديدگاه)

          ممنون!
          گاهی وقتا تاریخ باید باز گو بشه تا یادمون نره چه ماشینایی وجود داشته اند!!!!!!!
          کانتاش توربو یجورایی در زمان گم شده بود که من احیا اش کردم!!!!!

          موافقم 2
          مخالفم 0
      2. امیر

        ۱۹ مرداد ۱۳۹۳
        سوابق: (8 ديدگاه)

        با سلام و تشکر ویژه از شما بابت این مطلب، نام صحیح ایشان فروچیو لامبورگینی (Ferrucio Lamborghini) است.

        موافقم 0
        مخالفم 0
      3. peugeot200

        ۲۰ مرداد ۱۳۹۳
        سوابق: (119 ديدگاه)

        عالی بود ممنون
        همه لامبو ها زیبان

        موافقم 2
        مخالفم 0
    2. انزو

      ۱۸ مرداد ۱۳۹۳
      سوابق: (369 ديدگاه)

      اون زمان ببین چی ساخته بودن.

      موافقم 1
      مخالفم 0
      1. ASTON MARTin

        ۱۸ مرداد ۱۳۹۳
        سوابق: (1346 ديدگاه)

        چرا الکسیس رانندس؟

        موافقم 3
        مخالفم 0
    3. انزو

      ۱۸ مرداد ۱۳۹۳
      سوابق: (369 ديدگاه)

      درشم تازه اونجوری باز میشده 40 سال قبل.

      موافقم 2
      مخالفم 0
    4. انزو

      ۱۸ مرداد ۱۳۹۳
      سوابق: (369 ديدگاه)

      من 2تا سوال الان دارم یکی اینکه صاحب این لامبورگینی کیه؟شخص خاصیه یا موزه لامبورگینی و دوم اینکه اون طرح جدیده چیه من نفهمیدم کنار اون قدیمیه.کونتاش ک خیلی معروفه ینی یه دونه فقط هس؟تولید انبوه نبوده!

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. Carbonado Aventador

        ۱۸ مرداد ۱۳۹۳
        سوابق: (4461 ديدگاه)

        نه داداش
        2 عدد از این دستگاه تولید شد که نونه ی کارخانه به دلایل عجیبی نابود شد!
        بعد از اون تصمیم گرفته شد که سرعت ماشین دوم روی 333 قفل بشه!!!!
        اون مدل کنار لامبورگینی کنتاش , ریونتون هستش!
        عجیبه که نمی شناسی اش!
        آونتادور و هوراکان از روی این نسخه تولید شدن!
        موتورش 660 اسب بخار قدرت تولید می کنه!!!!!!!!!!!!!!!!!

        موافقم 2
        مخالفم 0
        1. انزو

          ۱۸ مرداد ۱۳۹۳
          سوابق: (369 ديدگاه)

          این اومدن گذاشتن کنار کونتاش گیج شدم.رونتون ک میدونم 20تا دونه هم بیشتر ازش تولید نشد. یه ذره رنگ رونتون مات تر بود.اینجا روشن تره.

          موافقم 0
          مخالفم 0
      2. Carbonado Aventador

        ۱۸ مرداد ۱۳۹۳
        سوابق: (4461 ديدگاه)

        از کونتاش 6 مدل یا شایدم بیشتر ساخته شد!!!!!!
        فقط این ماشین روش توربو گذاشته شده!!!!!!!!!

        موافقم 0
        مخالفم 0
        1. Carbonado Aventador

          ۱۹ مرداد ۱۳۹۳
          سوابق: (4461 ديدگاه)

          6 مدل مختلف با حجم های مختلف با تیراژ های مختلف نه 6 دستگاه!!!!!!

          موافقم 0
          مخالفم 0
  2. Ahmad..F12

    ۱۸ مرداد ۱۳۹۳
    سوابق: (2543 ديدگاه)

    محمد جان ممنون از مطلبت
    موفق باشی

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. Ahmad..F12

      ۱۸ مرداد ۱۳۹۳
      سوابق: (2543 ديدگاه)

      میگم کوناتاش باید تو اون سرعت بدنش لغزنده باشه، خانوما لباس لغزنده پوشیدن!!!!! :D

      موافقم 0
      مخالفم 0
  3. شاهین

    ۱۸ مرداد ۱۳۹۳
    سوابق: (4499 ديدگاه)

    محمدحسین دستت درد نکنه.
    خیلی واسم جالب بود(سرعتشو بیشتر نگفته بودی قبلا؟!)
    من خودم خیلی لامبورگینی رو دوست دارم ولی راجع به این کانتاش خونده بودم که رکورد دار بیشترین خرابیه! به شوخی میگفتن کسی که کانتاش داره میدونه کی از خونه اش خارج میشه اما برگشتنش رو اصلا نمیدونه!

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. Carbonado Aventador

      ۱۸ مرداد ۱۳۹۳
      سوابق: (4461 ديدگاه)

      ممنون
      سرعتش 425 کیلومتره ولی چون مدرک محکمی ندارم سردبیر ترجیح داد بنویسه 333 تا سوءتفاهمی ایجاد نشه!!!!!
      333کیلومتر رسمی / 425 کیلومتر غیر رسمی!!!!!
      این داستانی که گفتی جالب بود!!!!!
      سردبیر یک جای دیگر رو هم اشتباه کرد!
      قدرت این ماشین 748 اسب بخاره!!!!!!

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. مرتضی

        ۱۸ مرداد ۱۳۹۳
        سوابق: (849 ديدگاه)

        این لنگی که نوشتی تو مقاله بود اونا هم لنگ میندازن ؟؟؟؟ :D

        موافقم 0
        مخالفم 0
        1. Carbonado Aventador

          ۱۸ مرداد ۱۳۹۳
          سوابق: (4461 ديدگاه)

          تو هر ترجمه ای باید آدم یکم تغیرات بده مگرنه زیبا نمی شه!!!!!!

          موافقم 0
          مخالفم 0
        2. مرتضی

          ۱۸ مرداد ۱۳۹۳
          سوابق: (849 ديدگاه)

          بله من هم موقع ترجمه عین خود متن رو نمیارم نزدیک ترین جمله به زبان فارسی رو انتخاب میکنم

          موافقم 0
          مخالفم 0
      2. شاهین

        ۱۸ مرداد ۱۳۹۳
        سوابق: (4499 ديدگاه)

        از همه بیشتر آونتادور رو دوست دارم بعدش گالاردو رو!
        با گالاردو چه رکوردهایی رو که تو نیدفوراسپید نزده بودم.
        یادش بخیر…

        موافقم 0
        مخالفم 0
        1. Carbonado Aventador

          ۱۸ مرداد ۱۳۹۳
          سوابق: (4461 ديدگاه)

          شاهین دوستداری با لامبورگینی هوریکان رانندگی کنی؟؟؟؟؟؟؟
          برو تو سایت لامبورگینی اونجا نوشته play game , بری توش می تونی به صورت آنلاین با هوریکان بازی کنی!!!!!
          حتما برو من امتحان کردم خیلی حال داد!!!!!!!!

          موافقم 0
          مخالفم 0
  4. Ahmad..F12

    ۱۸ مرداد ۱۳۹۳
    سوابق: (2543 ديدگاه)

    این ماشین، خودرویی بود که تمامی سوپرکارها باید جلوی آن لنگ می‌انداختند!

    ایول محمدحسین :D

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. Carbonado Aventador

      ۱۸ مرداد ۱۳۹۳
      سوابق: (4461 ديدگاه)

      ممنون!
      سرعتش 425 کیلومتره ولی مدرک محکمی برای اثبات ندارم!!!!!!
      در بازه ی زمانی میورا تا بعد کونتاش تمامی رکورد های سرعت مال لامبورگینی بود!!!!

      موافقم 0
      مخالفم 0
  5. mohamadreza

    ۱۸ مرداد ۱۳۹۳
    سوابق: (22 ديدگاه)

    همه لامبورگینی های دنیازیباهستن.کونتاش هم یکی ازانهااست

    موافقم 0
    مخالفم 0
  6. کوشا

    ۱۸ مرداد ۱۳۹۳
    سوابق: (118 ديدگاه)

    عکسارو…. :D

    موافقم 0
    مخالفم 0
  7. Ahmad..F12

    ۱۸ مرداد ۱۳۹۳
    سوابق: (2543 ديدگاه)

    فقط چرا قدرتش 736 تاست اون بالا؟ باز اون پایین شده 748 تا؟؟!!

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. Carbonado Aventador

      ۱۸ مرداد ۱۳۹۳
      سوابق: (4461 ديدگاه)

      748 درسته احمد جان!!!!!!
      سردبیر اشتباها تغیر داده!!!!!

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. سردبیر

        ۱۸ مرداد ۱۳۹۳
        سوابق: (764 ديدگاه)

        سلام. قدرت این خودرو طبق اطلاعات ویکی پدیا 549 کیلووات معادل 736.2 اسب بخار می باشد. متاسفانه در بعضی از منایع عدد PS بجای Hp ذکر شده است.
        ممنون

        موافقم 0
        مخالفم 0
        1. Carbonado Aventador

          ۱۸ مرداد ۱۳۹۳
          سوابق: (4461 ديدگاه)

          ممنون سردبیر ولی car.ir یه چیز دیگه نوشته بود!!!

          موافقم 0
          مخالفم 0
  8. MoahmmadTSR

    ۱۸ مرداد ۱۳۹۳
    سوابق: (323 ديدگاه)

    والا من به اون قدیمیه هم راضی ام!

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. Carbonado Aventador

      ۱۸ مرداد ۱۳۹۳
      سوابق: (4461 ديدگاه)

      حاضرم 10 آونتادور بهت بدم ولی کانتاش و میورا رو بهت ندم!!!!!!

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. ahmad

        ۱۸ مرداد ۱۳۹۳
        سوابق: (1170 ديدگاه)

        آفرین میورا رو خوب اومدی میورا عشق منه یعنی عشق سابقم

        موافقم 0
        مخالفم 0
      2. MoahmmadTSR

        ۱۸ مرداد ۱۳۹۳
        سوابق: (323 ديدگاه)

        خخخخ
        من کلا با لامبورگینی حال نمیکنم!
        (جهنم الضرر هرچی دوست دارین unlike بدید!)

        موافقم 0
        مخالفم 0
        1. Carbonado Aventador

          ۱۸ مرداد ۱۳۹۳
          سوابق: (4461 ديدگاه)

          حال نکن داداش!
          نظرت محترمه!!!!!!!!
          بهت لایک دادم!

          موافقم 2
          مخالفم 0
  9. توفیقی

    ۱۸ مرداد ۱۳۹۳
    سوابق: (1122 ديدگاه)

    کربونادو مطلبت این بود!!!لامبورگینی سریعترین ماشین تاریخ یا هنوز آپ نشده.
    لامبورگینی همیشه خالی می بنده 425 تا سرعت ولی 333 تا میره.این همه چاخان واسه چی…

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. Carbonado Aventador

      ۱۸ مرداد ۱۳۹۳
      سوابق: (4461 ديدگاه)

      می گفتم سریعترین ماشین 40 سال اخیر!
      آره راست می گی!لامبورگینی خیلی دروغ گو و خالی بنده!!!!!!
      ایرانخودرو و سایپا دروغ گویی رو از لامبورگینی یاد گرفتن!!!!!!!
      لامبورگینی = بدترین کمپانی تاریخ
      آونتادور = مزخرف ترین خودروی تولیدی جهان
      کربنادو = زشت ترین خودروی جهان!!!!!!!

      موافقم 0
      مخالفم 0
  10. صادق

    ۱۸ مرداد ۱۳۹۳
    سوابق: (2124 ديدگاه)

    اگه قرار باشه هر شرکتی یکی 2 تا اسطوره داشته باشه، قطعا کانتاش یرای لامبو یه اسطوره است

    محمد، دمت گرم دادا

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. Carbonado Aventador

      ۱۸ مرداد ۱۳۹۳
      سوابق: (4461 ديدگاه)

      قابلی نداشت داداش!!!!!!

      موافقم 0
      مخالفم 0
  11. ahmad

    ۱۸ مرداد ۱۳۹۳
    سوابق: (1170 ديدگاه)

    شباهت زیادی به رونتون داره مخصوصا عقبش.ولی هیچی آوانتادور نمیشه واقعا دنیاییه واسه خودش

    موافقم 0
    مخالفم 0
  12. ferrari

    ۱۸ مرداد ۱۳۹۳
    سوابق: (415 ديدگاه)

    لامبورگینی کونتاش رویای من از کودکی تا به حال. راستش لامبورگینی این مدل رو برای رقابت با فراری تستاروسا ساخته بود.

    نظر شما چیه کونتاش بهتره یا تستاروسا؟

    لایک = کونتاش دیسلایک = تستاروسا

    من با این که طرفدار فراری مخصوصا مدل f40 هستم, ولی الان جزو لایکی ها هستم.

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. Carbonado Aventador

      ۱۸ مرداد ۱۳۹۳
      سوابق: (4461 ديدگاه)

      داداش من درباره ی این فراری حضور ذهن دارم!
      اگه مشخصاتش رو بگی تر میشه تصمیم گیری کرد!!!!!!!!

      موافقم 0
      مخالفم 0
    2. Carbonado Aventador

      ۱۸ مرداد ۱۳۹۳
      سوابق: (4461 ديدگاه)

      فراری تستاروسا که سال 1984 تولید شد!!!!!!!!!!!!!
      اولین کانتاش سال 1974 تولید شد!!!!!!!

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. ferrari

        ۱۸ مرداد ۱۳۹۳
        سوابق: (415 ديدگاه)

        آره می دونم ولی تو یه برنامه که الان اسمش رو خاطر ذهن ندارم گفته بودن لامبورگینی کونتاش برای رقابت با تستاروسا ساخته شده. شاید هم برعکس باشه چون این مدل از لامبورگینی تا سال ۱۹۹۰ تولید شده.

        موافقم 0
        مخالفم 0
  13. mahdi

    ۱۸ مرداد ۱۳۹۳
    سوابق: (623 ديدگاه)

    درود کربنادو جان
    مطلبت عالی بود
    یادمه اولین مجله ماشینی که خریدم این مدل لامبورگینی رو ارائه کردند به عنوان مطلب
    اون موقع چیزی متوجه نمیشدیم (الان هم زیادی فرق نداره) فقط تا همین حد میدونستیم ماشین فوق لعاده ای هست
    کوچیک هم بودیم میگفتند لامبو و فراری و …..
    الان هم میگن
    لعنت به لامبو آخه نه یه نقطه ضعف نه یه کوتاهی در ساخت نه ایرادی اصلا نمیشه بهش ایراد گرفت
    ازش متنفرم
    یه دونه کونتاش داشته باشم راضیم
    توی زمان خودش عالی بوده
    هنوز هم هست
    ای بابا داریم کم کم افسردگی میگیریم
    کربنادو جان دیگه از این مطالب ننویس داریم راهی آسایشگاه روانی میشیم
    محصولات داخلی داری بنویس وگرنه بی خیال
    این مدل جاودانه هست
    سپاسگزارم
    مهدی (فرزند کوروش)

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. Carbonado Aventador

      ۱۸ مرداد ۱۳۹۳
      سوابق: (4461 ديدگاه)

      مهدی جان من نوکرتم!
      چون شما گفتی دیگه نمی نویسم!!!!!!!
      فقط بیا با هم بریم بیمارستان روانی چون اگه ننویسم دیووونه می شم!!!!!!!

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. mahdi

        ۱۸ مرداد ۱۳۹۳
        سوابق: (623 ديدگاه)

        درود کربنادو عزیز
        پس بنویس تا روح روانت جلا پیدا کنه
        و آسوده باشی
        این کامنت 430 من هست
        بی مناسبت با سرعت لامبو نیست
        پس گرامی باد
        سپاسگزارم
        مهدی (فرزند کوروش)

        موافقم 0
        مخالفم 0
        1. Carbonado Aventador

          ۱۸ مرداد ۱۳۹۳
          سوابق: (4461 ديدگاه)

          مبارک باشه!
          به امید 1000000000000000000000000000000000000000000
          دیدگاهی شدنت!!!!!!

          موافقم 0
          مخالفم 0
        2. mahdi

          ۱۸ مرداد ۱۳۹۳
          سوابق: (623 ديدگاه)

          درود
          ارادت دارم کربنادو عزیز
          سپاسگزارم
          مهدی (فرزند کوروش)

          موافقم 0
          مخالفم 0
  14. چ مثل چاپلو

    ۱۸ مرداد ۱۳۹۳
    سوابق: (488 ديدگاه)

    سلام به همه.
    ممنوننم کربونادو مطلب بسیار خوبی بود.
    با این جملت حال کردم بدجور
    “این ماشین، خودرویی بود که تمامی سوپرکارها باید جلوی آن لنگ می‌انداختند!”

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. Carbonado Aventador

      ۱۸ مرداد ۱۳۹۳
      سوابق: (4461 ديدگاه)

      سلام بر چاپلو!!!!!
      واقعیت رو گفتم!!!
      افتخار لامبورگینی به کانتاش و میورا هستش!!!!!!

      موافقم 0
      مخالفم 0
  15. Mohammad.S.F

    ۱۸ مرداد ۱۳۹۳
    سوابق: (201 ديدگاه)

    عالی بود داداش.
    یکی از تاریخ سازهای لامبورگینی
    مثل میورای افسانه ای

    ولی تا حالا به شباهت عقب رونتون و کونتاش دقت نکرده بودم!

    موافقم 0
    مخالفم 0
  16. سام

    ۱۸ مرداد ۱۳۹۳
    سوابق: (899 ديدگاه)

    کمتر ماشینی رو میشه تو دنیا پیدا کرد که مثل لامبورگینی کانتاش طراحیش اینقد بادوام باشه،پس از حدود 40 سال هم می بینیم که جلوی ماشین های جدید هم کم نمیاره و این یه شاهکار! هنوز هم دیدنیه!

    موافقم 0
    مخالفم 0
  17. توفیقی

    ۱۸ مرداد ۱۳۹۳
    سوابق: (1122 ديدگاه)

    بهترین لامبو فراری 599 هست!!1هاهاها

    موافقم 0
    مخالفم 0
  18. توفیقی

    ۱۸ مرداد ۱۳۹۳
    سوابق: (1122 ديدگاه)

    کربونادو قبول کن مالی نیست حالم از چراغهای عقب بی خودش به هم میخوره.

    موافقم 0
    مخالفم 0
  19. توفیقی

    ۱۸ مرداد ۱۳۹۳
    سوابق: (1122 ديدگاه)

    لامبور گینی همیشه بدترین و ناامیدکننده ترین ترمزها رو داشته.و پورشه بهترین ها رو تو کلاس خودروهای اسپرت

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. elring

      ۱۹ مرداد ۱۳۹۳
      سوابق: (1 ديدگاه)

      لامبو همیشه یه سوپر اسپرت بوده و هست
      فقط ایتالیا
      فقط لامبورگینی

      موافقم 0
      مخالفم 0
  20. reza

    ۱۸ مرداد ۱۳۹۳
    سوابق: (145 ديدگاه)

    یک ابر ماشین!!!!!!!!!!!

    موافقم 0
    مخالفم 0
  21. احسان فرج زاده

    ۱۸ مرداد ۱۳۹۳
    سوابق: (1877 ديدگاه)

    وای فشارم افتاد یکی بگیرتم این دیگه چی بوده ای خدا ما چقدر بدبختیم

    موافقم 0
    مخالفم 0
  22. ادریس( ♪♫Edi سابق)

    ۱۹ مرداد ۱۳۹۳
    سوابق: (95 ديدگاه)

    هنوزم بوی تازگی داره ،،

    موافقم 0
    مخالفم 0
  23. mt amre

    ۱۹ مرداد ۱۳۹۳
    سوابق: (81 ديدگاه)

    تو بچگیهام کارتهای بازی ماشین بود ، تو اونا عاشق لامبورگینی کانتاش بودم چون از همه سرتر بود و تو بازی کارتش دست هر کی میفتاد بازیو میبرد

    موافقم 0
    مخالفم 0
  24. yasin

    ۱۹ مرداد ۱۳۹۳
    سوابق: (126 ديدگاه)

    دمت گرم عالی بود حال کردم عاشق لامبوووو هستم ببینیم طرفدارای کدوم

    بیشترن لامبو یا فراری لامبو لایک فراری دیسلایک

    موافقم 0
    مخالفم 0
  25. علی لامبو

    ۲۳ مرداد ۱۳۹۳
    سوابق: (74 ديدگاه)

    خدایی بدون طرفداری میگم…از نظر طرح به نظر من لامبو خیلی از فراری سرتره.صداش بماند…

    موافقم 0
    مخالفم 0
  26. امیر

    ۱۳ شهریور ۱۳۹۳
    سوابق: (11 ديدگاه)

    فکر کنم نمونه کارخونه آیش تند رفته پلیس توقیفش کرده قول دادن بیشتر از 333کیلومتر نرن :)

    ولی خدایی همین الان هم نمونه قدیمیش خیلی از ماشین های که ادعای سوپر اسپرت بودن رو دارن رو میخوره

    موافقم 0
    مخالفم 0
  27. نوید

    ۲۹ شهریور ۱۳۹۳
    سوابق: (1525 ديدگاه)

    برای خودش اسطوره ای بوده ها

    موافقم 0
    مخالفم 0
  28. ASTON MARTin

    ۱۴ دی ۱۳۹۳
    سوابق: (1346 ديدگاه)

    یاد این مقاله ی زیرخاکی بخیر :)
    یاد نظر خودم افتادم
    یاد 17 مرداد بخیر
    کلا یاد گذشته بخیر
    هعی :<

    موافقم 0
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا