لامبورگینی

جانشین لامبورگینی آونتادور چه مشخصاتی خواهد داشت؟

زمان واقعاً زود می‌گذرد! یک دهه از زمان عرضه یکی از مشهورترین سوپرکارهای دنیا می‌گذرد و حالا آماده روبرو شدن با جانشین لامبورگینی آونتادور می‌شویم. اگرچه طراحی ظاهری آونتادور هنوز هم مثل روز اول می‌درخشد اما هرچه باشد این گاو خشمگین ایتالیایی پا به سن گذاشته و باید منتظر جایگزین آن باشیم، خودرویی که هنوز نامش مشخص نیست.

تصاویر جاسوسی اخیر از جانشین لامبورگینی آونتادور نشان دهنده ظاهری جدید و رادیکال هستند و گفته می‌شود همین موضوع درباره قوای محرکه این خودرو نیز صدق خواهد کرد. به گزارش carscoops، قوای محرکه این خودروی تازه‌نفس از نوع هیبریدی خواهد بود اما عصبانی نشوید چون که همچنان نیروگاه ۱۲ سیلندر لامبورگینی در بطن آن قرار خواهد گرفت هرچند یک همکار الکتریکی نیز خواهد داشت.

طراحی چشمگیر

جانشین لامبورگینی آونتادور همانند چیزی که درست از جنگ ستارگان آمده باشد سنت این برند در طراحی را ادامه می‌دهد. با توجه به اینکه محصولات پرچم‌دار لامبورگینی طول عمری ۱۰ ساله و بیشتر دارند، این برند تلاش‌های زیادی را انجام می‌دهد تا از جذابیت بصری آن برای سال‌های پیش رو مطمئن شود. از جمله ویژگی‌های کلیدی طراحی این خودرو می‌توان به دیلایت های تیز مشابه سیان اشاره کرد. همچنین چراغ‌های اصلی جانشین لامبورگینی آونتادور هم در کنار دیلایت ها خودنمایی خواهند کرد. در بخش پایین‌تر ورودی‌های هوای خشن با اسپلیتری گیرا همراه خواهند شد.

در نمای جانبی پروفایل سنتی محصولات لامبورگینی که زاویه‌دار است حفظ می‌شود و ورودی‌های بزرگ‌تری دیده می‌شوند. شکل کلی شیشه‌ها و سقف مشابه اوراکان و آونتادور به نظر می‌رسد هرچند شیشه‌های کوچکی در کناره‌ها بکار می‌روند. بی‌شک وحشی‌ترین نمای جانشین لامبورگینی آونتادور به بخش پشتی مربوط می‌شود. چراغ‌های عقب خودرو مشابه دیلایت های جلو بوده و شکل Y را به خود می‌گیرند. خروجی‌های اگزوز نیز در ارتفاع نسبتاً بالایی دیده می‌شوند.

زیر پوست خودرو

اگرچه ایتالیایی‌ها هنوز کابین این خودرو را نشان نداده‌اند اما احتمالاً این بخش نیز کاملاً دگرگون خواهد شد. همانند اکثر سوپرکارها انتظار فضای زیادی را در کابین نداریم اما وضعیت نسبت به قبل بهتر خواهد بود. کاکپیت مشابه جت‌های جنگنده از ارتباطات دیجیتال بهتری سود خواهد برد و از جمله ویژگی‌های آن می‌توانیم به شارژ بی‌سیم گوشی، به‌روزرسانی از راه دور، اپل کارپلی و اندروید اتو، دید ۳۶۰ درجه و سیستم‌های ایمنی و کمک‌راننده اشاره کنیم.

سمفونی پیشرانه ۱۲ سیلندر الکتریکی شده

جانشین لامبورگینی آونتادور از قوای محرکه هیبریدی استفاده خواهد کرد تا آلایندگی کمتری داشته باشد. این خودرو اولین محصول پلاگین هیبریدی تاریخ سنت آگاتا خواهد بود و در آینده نسخه‌های جدید اوروس و اوراکان نیز مسیر مشابهی را طی خواهند کرد.

البته برخلاف تویوتا پریوس مشهور، این هیولا از پیشرانه ۱۲ سیلندر پرحجم و واحدی الکتریکی استفاده خواهد کرد. اگرچه هنوز مشخصات فنی جانشین لامبورگینی آونتادور اعلام نشده اما ظاهراً این نیروگاه ۱۲ سیلندر کاملاً جدید خواهد بود و ارتباطی به پیشرانه ۶.۵ لیتری کنونی نخواهد داشت. باید دانست پیشرانه هیبریدی سیان قدرتی فراتر از ۷۷۴ اسب بخار تولید می‌کند و بنابراین انتظار قدرت بیشتری را در سوپرکار جدید لامبورگینی داریم. گفته می‌شود در این خودرو یک گیربکس دوکلاچه جدید وظیفه فرستادن قدرت پیشرانه به تمامی چرخ ها را بر عهده خواهد داشت.

رقبای پرسرعت

جانشین لامبورگینی آونتادور می‌بایست به مصاف رقبای مشهور و سریعی همچون فراری SF90 استراداله، مک لارن ۷۲۰S، استون مارتین DBS و پورشه ۹۱۱ توربو S برود. انتظار داریم این خودروی جدید اواخر سال جاری میلادی یا اوایل سال ۲۰۲۳ معرفی و به عنوان خودروی مدل ۲۰۲۴ روانه بازار شود.

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم وبسایت "پدال"

مطالب مشابه

‫۲۰ دیدگاه‌ها

  1. Alan.r

    ۱۷ مرداد ۱۴۰۱
    سوابق: (510 ديدگاه)

    اگه با موتور ۱۲ سیلندر ساخته بشه محشره

    موافقم ۴۲
    مخالفم ۰
    1. Reza Waffen SS

      ۱۷ مرداد ۱۴۰۱
      سوابق: (4364 ديدگاه)

      همینطوره

      موافقم ۱۴
      مخالفم ۰
    2. Reza Waffen SS

      ۱۸ مرداد ۱۴۰۱
      سوابق: (4364 ديدگاه)

      از کی تاحالا آستون مارتین DBS شده رقیب اونتادور و جانشینش ؟؟

      موافقم ۱۴
      مخالفم ۲
  2. Amin

    ۱۷ مرداد ۱۴۰۱
    سوابق: (2036 ديدگاه)

    اصلی ترین رقیبش میشه sf90 ….هرچند تا زمانی که معرفی بشه ممکنه فراری یه اپدیت برای sf90 بده ..مثل یه نسخه ی قوی تر

    موافقم ۳۶
    مخالفم ۷
  3. مهدی

    ۱۷ مرداد ۱۴۰۱
    سوابق: (1235 ديدگاه)

    با پیر شدن اونتادور این ماشین دیگه عملا افتاده تو یه گپی از ماشین های فراری که نمیدونیم باید با کدوم قیاس کنیم. از نظر سایز و استایل مثل رقبای سنتی باید اونقدر ارتقا داده میشد که همه اونو رقیب لافراری و p1 میدونستن و آپگریدهای سالانه که توان رقابت رو حفظ کنه اما الان این خودرو رو از نظر پرفورمنس تقریبا دیگه باید با کند ترین محصولات فراری قیاس بشه شاید f12 پایه. آیا می‌تونه یه محصولی بده اینهمه فاصله جبران بشه و بیاد بغل دست ماشینی مثل sf90؟ جانشین لافراری هم باید در نظر بگیریم که تو همین دو سه ساله باید بیاد

    موافقم ۲۶
    مخالفم ۷
    1. R@min

      ۱۷ مرداد ۱۴۰۱
      سوابق: (219 ديدگاه)

      ماجرای لامبو و فراری مثله ماجرای ماستنگ و چلنجر هست. بخش اعظم تقاضای خرید برای لامبو و چلنجر بحث فنی و کیفی نیست بلکه شخصیت و استایل اون محصول هست.

      موافقم ۳۸
      مخالفم ۵
    2. محمد هادی

      ۱۷ مرداد ۱۴۰۱
      سوابق: (1087 ديدگاه)

      مهدی جان مقولا ی لافراری،به ابرخودروها مربوط میشه
      خودروهایی با مشخصاتی نادر با تیراژ تولیدی نادر!
      مثلا فکر نمیکنم بیشتر از ۵۰ شصت دستگاه از نسخه های لافراری تولید شده باشه
      اونا چیزایی مثل
      بوگاتی بولاید
      پاگانی هوایرا
      مکلارن لانگ تیل
      کونیگزگ رگرا
      یا مرسدس پروژه وان هستن
      با سقف تولید بسیار محدود برای اثبات حد نهایی فناوری سازنده ها
      اونتادور و جانشین اونتادور ۱۰سال بی وقفه بدون محدودیت تولید میشن
      پس جایی بین فراری اس اف ۹۰،پورشه توربو اس یا جی تی ۲،مرسدس AMG GT بلک سری و مکلارن ۷۶۵lt قرار میگیره

      موافقم ۱۰
      مخالفم ۳
  4. Si

    ۱۷ مرداد ۱۴۰۱
    سوابق: (436 ديدگاه)

    بیا. که. منتظرم ولی واقعا sf90 خیلی قشنگ تر هست

    راستی دوستان برید یوتیوب فیلم های جدید پوروسانگوئه اومده که در حال تست هست و صداش دیوانه کننده هست بی‌نظیره صداش

    موافقم ۱۳
    مخالفم ۷
  5. Yasin

    ۱۷ مرداد ۱۴۰۱
    سوابق: (157 ديدگاه)

    واقعا طراحی های لامبورگینی حرف نداره…
    بعد از ۱۱ سال هنوزم اونتادور بهترین طراحی رو داره

    ولی امیدوارم جانشینش واقعا حرفی برای گفتن داشته باشه
    از نظر فنی پشت سر خیلی از سوپرکارهای دیگست

    موافقم ۲۷
    مخالفم ۲
  6. JDM lover

    ۱۷ مرداد ۱۴۰۱
    سوابق: (886 ديدگاه)

    من خیلی بهش امیدوارم
    ببینیم گاو وحشی ایتالیایی چه میکنه 🔥🔥

    موافقم ۱۷
    مخالفم ۰
  7. علی

    ۱۷ مرداد ۱۴۰۱
    سوابق: (293 ديدگاه)

    هیچ ماشینی جایگزین اونتادور svj نمیشه بنظرم اشتباه بود توقف تولیدش و لامبورگینی باید این مدل را ارتقا میداد

    موافقم ۱۱
    مخالفم ۵
    1. Reza Waffen SS

      ۱۷ مرداد ۱۴۰۱
      سوابق: (4364 ديدگاه)

      اونتادور svj خودش نسخه ارتقاء یافته نسخه SV هستش

      موافقم ۵
      مخالفم ۲
  8. Pouyan

    ۱۷ مرداد ۱۴۰۱
    سوابق: (54 ديدگاه)

    فکر نمیکنم آنچنان از اونتادور سنگین تر باشه،چون افزایش وزن به خاطر باتریا با حذف سیستم چهارچرخ محرک تا حدود زیادی خنثی میشه.

    موافقم ۳
    مخالفم ۳
    1. Ferrari

      ۱۷ مرداد ۱۴۰۱
      سوابق: (1754 ديدگاه)

      دیفرانسل جلو لامبورگینی وزن زیادی نداره. شمامیتونید از وزن نسخه دیفرانسیل عقب هوراکان متوجه این موضوع بشید
      نسخه دیفرانسیل عقب هوراکان حدودا ۳۰ کیلوگرم سبک تر از نسخه دودیفرانسیل بود. این موضوع احتمالا درمورد اونتادور هم صدق میکنه .
      اگر در جانشین اونتادور دیفرانسیل جلو رو حذف کنن، حتما موتور الکتریکی قرارمیدن درنتیجه احتمالا شاهد کاهش وزن از این نظرنباشیم. اگر قرار باشه این ماشین حدودا ۲۰ کیلومتر رو بصورت برقی طی کنه، پک باتری ۷ کیلووات ساعتی نیاز داره و این میتونه وزن ماشین رو تا ۱۰۰ کیلوگرم افزایش بده، بعلاوه گیربکس دوکلاچه ای که بتونه گشتاور موتور برقی و بنزینی رو هضم کنه هم نمیتونه وزن کمتری از گیربکس الان اونتادور داشته باشه

      موافقم ۵
      مخالفم ۲
  9. T

    ۱۷ مرداد ۱۴۰۱
    سوابق: (292 ديدگاه)

    امیدوارم خوب از آب در بیاد

    موافقم ۲
    مخالفم ۰
  10. Mf1

    ۱۷ مرداد ۱۴۰۱
    سوابق: (170 ديدگاه)

    امیداوارم به غیر از نوربرینگ داخل باقی پیست ها
    حرفی واسه گفتن داشته باشه

    موافقم ۲
    مخالفم ۲
  11. Afg

    ۱۷ مرداد ۱۴۰۱
    سوابق: (324 ديدگاه)

    خیلی خوبه که این گاو وحشی دوست داره شاخ شو حفظ کنه واقعا جیفه که چنین سوپرکارهای تمام برقی بشن

    موافقم ۶
    مخالفم ۰
  12. علی جردن

    ۱۸ مرداد ۱۴۰۱
    سوابق: (246 ديدگاه)

    اوکی ۱۲ سیلندر هیبرید خوبه بشرطی که بزارن هوراکان ۱۰ سیلندر تنفس طبیعی بمونه و اروس هم ۸ سیلندر توربوشارژر دار بمونه لامبورگینی از هر مدل انجین یک نمونه داشته باشه و همه سلایق رو پوشش بده

    هیبرید = آوانتادور ۱۲ سیلندر
    تنفس طبیعی = هوراکان ۱۰ سیلندر
    توربوشارژر = اوروس ۸ سیلندر

    اگه این ترکیب باشه با اختلاف سه چهار هزار بر هیچ جلوعه از بقیه خودروسازها

    موافقم ۷
    مخالفم ۲
  13. مجید

    ۱۸ مرداد ۱۴۰۱
    سوابق: (48 ديدگاه)

    امیدوارم جلوش از سیان ابهت بیشتری داشته باشه و طراحی سیان یکم زیادی ظریف و فانتزیه و اون شکوهی که تو رونتون و آونتادور می‌دیدیم رو نداره.

    موافقم ۵
    مخالفم ۰
  14. مانی

    ۱۹ مرداد ۱۴۰۱
    سوابق: (14 ديدگاه)

    شاید فراری قدیمه تره ولی خدایی لامبورگینی بهتر اصالتشو حفظ کرده و بیشتر به سنتاش پایبنده

    موافقم ۲
    مخالفم ۱

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا