لامبورگینی

طوفانی تازه در راه است: لامبورگینی اوراکان [ویدئو]

لامبورگینی نام‌گذاری بر اساس گاوهای خشمگین را به کناری گذاشته و این بار به سراغ یک طوفان استوایی آمده است. اوراکان LP 610-4 پیشرفته‌ترین لامبورگینی تاریخ و جانشینی برای گایاردوی دوست داشتنی خواهد بود.

Lamborghini Huracan LP 610-4
Lamborghini Huracan LP 610-4

چهره این طوفان مهیب، همانند سنت سایر خانواده، گوه ای شکل و تند و تیز است. ارتفاع پایین، زوایای تیز و برنده، هواکشهای متعدد و چراغهای خاص جلو و عقب، همچون امضای لامبورگینی بر این محصول نیز مشاهده می شوند.

Lamborghini Huracan LP 610-4
Lamborghini Huracan LP 610-4

پیشرانه ۵ لیتری V10 آن در دور ۸۲۵۰ می‌تواند نیروی ۶۰۲ اسب بخار و در دور ۶۵۰۰ گشتاور ۵۶۰ نیوتن متر را تولید کند. این نیروگاه با بروز رسانی‌هایی نظیر سوخت رسانی مستقیم و مستقل هر سیلندر قدرت بیشتر و مصرف سوخت و آلایندگی پایین تری نسبت به گایاردو (یا همان گالاردو) را ارائه می‌کند.

برای انتقال این نیرو، از یک گیربکس هفت سرعته با کلاچ دوگانه بهره گرفته می‌شود. هر چهار چرخ از این قدرت بهره و حظ لازم را می‌برند زیرا لامبورگینی تصمیم گرفته تا سیستم چهار چرخ متحرک با کنترل الکترونیکی همراه با سه حالت رانندگی جاده، اسپرت و مسابقه‌ای را برای آن در نظر بگیرد.

Lamborghini Huracan interior
Lamborghini Huracan interior

هوریکان (که به ایتالیایی و اسپانیایی اوراکان خوانده می شود) می‌تواند صفر تا صد کیلومتر را در ۳.۲ ثانیه طی کند. برای رسیدن به سرعت ۲۰۰ کیلومتر بر ساعت هم تنها ۹.۹ ثانیه کافیست. نهایت سرعت این سوپر اسپرت نیز ۳۲۵ کیلومتر بر ساعت است. ممکن است این اعداد چندان با گایاردو تفاوت نداشته باشن اما در عوض مصرف سوخت ۱۲.۵ لیتری آن توجه شما را جلب خواهد کرد. برای این منظور از یک سیستم حرکت-توقف و موتور با استاندارد یورو ۶ باید تشکر کرد. گرچه میزان آلایندگی ۲۹۰ گرم در هر کیلومتر هنوز بالا به نظر می‌رسد.

لامبورگینی برای شاسی اوراکان از طراحی ترکیبی سبک وزن متشکل از آلومینیوم و فیبر کربن بهره جسته است. بدین ترتیب وزن خشک هوریکان، ۱۴۲۲ کیلوگرم است که به مفهوم ۲.۳۳ کیلوگرم به ازای هر یک اسب بخار نیروی تولیدی است. برای ترمزها از دیسک‌های کربن سرامیکی استفاده شده و سیستم فرمان هم دارای نسبت‌های متغیر است.

لامبورگینی اوراکان در نمایشگاه ژنو در ماه مارس ۲۰۱۴ رونمایی خواهد شد. و البته از بهار سال ۲۰۱۴ قابل سفارش خواهد بود.

[jwplayer mediaid=”56165″]

[jwplayer mediaid=”64330″]

******************************************************

»» ده نکته درباره لامبورگینی اوراکان

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۲ رای

جواد عقیلی

داستان از جایی شروع می شه که پدال گاز رو فشار بدیم.

مطالب مشابه

‫۶۸ دیدگاه‌ها

  1. jalal

    ۳۰ آذر ۱۳۹۲
    سوابق: (246 ديدگاه)

    از هر نظر از گایاردو خیلی بهتره مگه نه ؟

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. carbonado aventador

      ۱ دی ۱۳۹۲
      سوابق: (4461 ديدگاه)

      متن رو خوندی؟؟؟؟؟؟

      موافقم 0
      مخالفم 0
    2. محمد

      ۲۷ فروردین ۱۳۹۳
      سوابق: (11 ديدگاه)

      من با تحقیق میگم فراری از نظر تکنولوژی بالاتره لامبو هست… ولی ظاهر لامبو به گونه ای فضایه که اکثرا فکر میکنند تکنولوژی بالاتری داره

      موافقم 0
      مخالفم 0
  2. enzo

    ۱ دی ۱۳۹۲
    سوابق: (321 ديدگاه)

    لذت دنیای سوپر اسپرت ها به همین کل کل بین طرفداراس مخصوصاً فراری و لامبورگینی
    این لامبو نو رسیده هم باید با یه فراری 2013 یا 2014 تو این کلاس مقایسه بشه مثه اسپچاله یا مدل 2014 mp4-12C تا عیارش مشخص شه نه مدلی که سال 2010 معرفی شده البته اگه 458 معمولی رو هم بتونه کنار بزنه ماشین فوق العاده ای تو این کلاس حساب میشه .

    موافقم 0
    مخالفم 0
  3. Sina.Ferrari

    ۱ دی ۱۳۹۲
    سوابق: (615 ديدگاه)

    بسمه تعالی
    دوستان واقا شرمنده شدم.
    هرچی سایتشو میگردم نمی تونم پیداش کنم بازم خودتون یه نگاهی کنین.
    یا توگوگل همین جور بنویسین درگ F12با آوانتادور ویا هم تو این سایت:
    GTBOARD.COM
    بگردین پیدا می کنین، من که نتونستم پیدا کنم.
    درگ اسپشاله با آوانتادور هم تو سایت آپارات هست اگه اونم پیدا کنین.
    واقا ببخشید.

    موافقم 0
    مخالفم 0
  4. احسان

    ۲ دی ۱۳۹۲
    سوابق: (46 ديدگاه)

    طراحی این مدل نسب به گایاردو که حدود 10 سال پیش معرفی شد چند گام عقب تر است و هرگز آن جذابیت در عین سادگی که رمز ماندگاری گایاردو بود در سیمای آن مشاهده نمی شود. پختگی طراحی گایاردو به حدی بود که هنوز هم پس از 10 سال اثری از کهنگی و قدیمی شدن در سیمای آن مشاهده نمی شود. گایاردو در زمان معرفی هیچ شباهتی با مدل مورسیو لگو که پیش از آن معرفی شد نداشت اما این مدل شبیه یک آوانتادور کوچک شده می باشد. متاسفانه لامبورگینی هم تحت تاثیر جو این روزهای طراحی خودرو قرار گرفته و رو به استفاده از طرح های شلوغ و با خطوط اغراق شده آورده است. این سبک طراحی ممکن است در نگاه اول جذاب به نظر برسد اما با گذشت زمان به سرعت جذابیت خود را از دست داده و خسته کننده می شود.

    موافقم 0
    مخالفم 0
  5. علی

    ۳ دی ۱۳۹۲
    سوابق: (4 ديدگاه)

    آقا یکی به داد ما برسه که قدرت خرید یه دونه آردی رونداریم…………

    موافقم 0
    مخالفم 0
  6. parham

    ۲۵ اسفند ۱۳۹۲
    سوابق: (122 ديدگاه)

    این الان در حقیقت مدل خانوادگی لامبورگینی هست در مقایسه با دیگه مدل ها!!!خب این کجا وننو کجا؟!!والا

    موافقم 0
    مخالفم 0
  7. علی

    ۲۲ آذر ۱۳۹۳
    سوابق: (1 ديدگاه)

    به نظر من اوانتادور بهتر بود ولی از نظر ظاهری فوق العاده زیبا شده

    موافقم 0
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا