سیتروئنلندروور-رنجروور

تست تصادف رنجروور اووک و سیتروئن C5 در یوروانکاپ

دومین نسل رنجروور اووک شاید شبیه خودرویی فیس لیفت باشد اما در واقع محصولی کاملاً جدید بوده و زیر پوست آن تغییرات زیادی رخ داده است. این شاسی‌بلند لوکس در آمریکا با دو پیشرانه‌ی ۲ لیتری توربوی بنزینی عرضه می‌شود که یکی از نوع درون‌سوز مرسوم و دیگری از نوع هیبریدی ملایم است. قیمت این خودرو نیز از ۴۲۶۵۰ دلار آغاز می‌شود.


اگر شما اووک جدید را خودرویی زیبا و هوشمند می‌دانید و می‌خواهید آن را بخرید پس با خبر خوبی روبرو می‌شوید چراکه این شاسی‌بلند فوق‌العاده ایمن است.


اگرچه اووک بازار آمریکا فعلاً در تست تصادفات شرکت نکرده اما مدل اروپایی آن بیشترین امتیاز ممکن را از یوروانکاپ دریافت نموده است. مدیران این موسسه تحت تأثیر پیشرفت صورت گرفته در بخش حفاظت از عابران پیاده قرار گرفته‌اند. در این خودرو از کاپوت فعال و ترمز اضطراری برای عابران پیاده و دوچرخه‌سواران سود برده شده است. یوروانکاپ می‌گوید اووک جدید در تمامی تست‌ها عملکرد خوبی داشته است.


دبیر کل یوروانکاپ می‌گوید:

این نتایج نشان می‌دهند که خودروسازان هنوز به کسب بالاترین رتبه‌ی ایمنی علاقه‌مند هستند. مشاهده‌ی استفاده‌ی بیشتر از تکنولوژی‌های پیشرفته و بهبود یافته‌ای همچون ترمز اضطراری خودکار و دستیار حرکت بین خطوط کاملاً خوب است. خبر خوب اینکه برخی از تکنولوژی‌های کمک‌راننده‌ی پایه از سال ۲۰۲۲ به بعد الزامی خواهند شد اما خوشبختانه اکثر خودروسازان قبلاً از چنین سیستم‌هایی استفاده کرده‌اند.

یوروانکاپ می‌گوید اووک تست شده از پیشرانه‌ی دیزلی برخوردار بوده و احتمالاً این نسخه به محبوب‌ترین مدل اووک در اروپا تبدیل خواهد شد.


دیگر خودروی جدید تست شده توسط یوروانکاپ سیتروئن C5 ایرکراس بوده که چهار ستاره در تریم پایه و پنج ستاره در مدل مجهز به تجهیزات ایمنی سفارشی همچون سیستم ترمز اضطراری خودکار، تشخیص عابران پیاده و… به دست آورده است.

[دانلود ویدئو]
[دانلود ویدئو]

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مجله "پدال"

مطالب مشابه

‫۲ دیدگاه‌ها

  1. sina7

    ۲۳ فروردین ۱۳۹۸
    سوابق: (435 ديدگاه)

    42 هزار دلار با اپشن تهش بشه 60هزار که خداروشکر تو ایران میشه فقط 2 میلیارد و اندی

    موافقم 1
    مخالفم 0
  2. hasani

    ۷ اردیبهشت ۱۳۹۸
    سوابق: (1 ديدگاه)

    تو ایران آدم اینا رو می بینه افسردگی می گیره…

    موافقم 1
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا