لندروور-رنجروور

تماشای تولد لندروور دیفندر 110 جدید چوبی!

اگر خاطرتان باشد پیش از این برخی ویدئوهای هنری از تولید خودروهای مشهور در قالب چوبی را منتشر کرده‌ایم. قطعاً هیچ‌کدام از شما عزیزان از دیدن این مجسمه‌های چوبی زیبا و البته روند ساخت آن‌ها خسته نمی‌شوید و این لندروور دیفندر که دارای جزئیات زیادی در کابین، پیشرانه، درب‌ها و سیستم تعلیق است بیش از پیش نظر شما را جلب خواهد کرد.

همچون همیشه این پروژه با چوب خام شروع می‌شود. البته باید اشاره کرد این بار برخلاف بارهای قبلی کل بدنه دیفندر از یک‌ تکه چوب تکی جدا و تراشیده می‌شود. شاید در دنیای خودرو به این ساختار یونی بادی بگوییم و موضوع جالب اینکه سازنده این مجسمه چوبی زیبا به ساختار یونی بادی هم اشاره می‌کند.

در پروژه‌های قبلی شاهد استفاده از قلم برای شکل دادن به خودروهای چوبی بوده‌ایم اما این بار بیشترین میزان استفاده از قلم را شاهد هستیم. جزئیات بکار رفته در خودرو فوق‌العاده بوده و از طراحی بسیار خوب جلوپنجره گرفته تا چراغ‌ها، ورودی‌های روی گلگیر، خیزهای روی کاپوت، آج لاستیک‌ها و… همه و همه ارزش‌های بالای کار این هنرمند را نشان می‌دهند. اگرچه ابزارآلات مدرن و صحیح نقش مهمی در شکل‌گیری این هنر زیبا دارند اما هرگز نباید از مهارت بالای هنرمند موردبحث نیز گذشت.

البته کل کار به کار کردن با قلم منحصر نیست. همانند یک خودروی یونی بادی واقعی، ساب فریم‌ها نیازمند پشتیبانی قوای محرکه هستند و این دیفندر از سیستم تعلیق کامل سود می‌برد. قطعات جلو و عقب بجای بدنه به پایه‌ای چوبی وصل شده‌اند بنابراین از نظر فنی می‌توانید آن را فول فریم در نظر بگیرید. با نصب چرخ ها و تکمیل کابین، دیفندر چوبی به‌طور کامل متولد شده و به اثری هنری بدل می‌شود.

اگرچه این ویدئو بیش از ۱۳ دقیقه است اما قطعاً ارزش تماشا و تحسین سازنده دیفندر چوبی را دارد.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مجله "پدال"

مطالب مشابه

‫۴ دیدگاه‌ها

  1. GT

    ۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۰
    سوابق: (436 ديدگاه)

    این واقعا یه اثر هنریه❤️ تولید چنین چیزی با چوپ واقعا خیلی سخته و نیاز به مهارت بالایی داره

    موافقم 1
    مخالفم 0
    1. زیزیگولو

      ۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۰
      سوابق: (4741 ديدگاه)

      تو ایرانم از اینجور کارا زیاد میکنن ولی اهمیتی بهشون داده نمیشه ….. مثلاً چند سال پیش یه بار که یه سفر با خانواده رفته بودیم بندرعباس دیدم که بعضی از کسایی که بلد بودن کشتیها و لِنج های ترئینی خیلی خوشکلی با چوب درست میکردن

      موافقم 2
      مخالفم 0
  2. GT

    ۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۰
    سوابق: (436 ديدگاه)

    آقای احمد زاده یه سوال داشتم
    مطالبی مثل فراری ٨١٢ GTS و مرسدس E کلاس جدید و یا هر تست هر خودرو دیگری را از کدام منبع تهیه میکنید؟ و آیا این منابع ویدئویی هم در مورد تست خودرو ها ارائه می‌کنند؟ لطفا اگر منبع اصلی ویدئو ارائه می‌کند، آن را در مطلب قرار دهید، یا آدرس یوتیوب آن را بدهید
    ممنون ?

    موافقم 0
    مخالفم 0
  3. Amirreza

    ۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۰
    سوابق: (2724 ديدگاه)

    واقعا جالبه و خیلی هم حوصله میخود

    موافقم 0
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا