طراحیلندروور-رنجروور

کانسپت لندروور کولوسوس، ترکیبی عالی از شاسی‌بلند و پیکاپ!

لندروور طیف مناسبی از شاسی بلندها را تولید می‌کند اما کانسپتی که با نام لندروور کولوسوس مشاهده می‌کنید نشان دهنده‌ی طرحی ذهنی از یک شاسی‌بلند لوکس و چندمنظوره است که توسط بریتانیایی‌ها می‌تواند تولید شود.

این طرح مطالعاتی که حاصل تفکرات طراح صنعتی نیکلاس آرایاست در زمان برنامه تمرین طراحی خودرو در استودیوی طراحی پیشرفته آرژانتین ارائه شده است.

هدف لندروور کولوسوس به حداکثر رساندن انعطاف و کاربردی بودن یک خودرو بوده و بهترین جنبه‌های یک شاسی‌بلند لوکس را با کاربری بالای یک پیکاپ ترکیب کرده است. ویژگی کلیدی این کانسپت ستون C کشویی است که وقتی عقب برود کولوسوس را به یک شاسی‌بلند ۵ یا ۷ نفره تبدیل می‌کند اما زمانی که به جلو آید بخش عقب خودرو به محفظه بار یک پیکاپ تبدیل خواهد شد.

اگرچه ایده‌ی تولید خودرویی که هم شاسی‌بلند باشد و هم پیکاپ بسیار تازه است اما کولوسوس شبیه محصولات لندروور است. برای مثال در نمای جلو شاهد شباهت با محصولات کنونی لندروور هستیم و جلوپنجره و چراغ‌های LED نازک این حس را تشدید می‌کنند.

کولوسوس در زمان شاسی‌بلند بودن سه ردیف صندلی ارائه می‌کند اما رانندگانی که خواهان فضای بار باشند می‌توانند صندلی‌ها را تا کرده و بخش ستون C را جلو بکشند. اگر حتی نیازمند فضای بیشتری باشید و بخواهید وسایلی همچون موتورسیکلت را در آن قرار دهید بخش محفظه بار را می‌توانید گسترش دهید. درب پشتی نیز می‌تواند پایین بیاید تا فضای بار بیشتری فراهم شود.

استودیوی طراحی پیشرفته که در آرژانتین مستقر است توسط لوکاس کلمبو که مدت ۱۲ سال در مرسدس بنز مشغول به کار بوده تأسیس شده است. این کمپانی طراحی‌های خود را در بخش‌های هوانوردی، خودرویی، دریایی و… ارائه می‌کند.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مجله "پدال"

مطالب مشابه

‫۵ دیدگاه‌ها

  1. MASIHA

    ۱۹ خرداد ۱۳۹۹
    سوابق: (946 ديدگاه)

    چرا لندروور سدان نمیزنه؟؟
    رودروور کحا رفت؟؟؟

    موافقم 0
    مخالفم 0
  2. Hadi

    ۱۹ خرداد ۱۳۹۹
    سوابق: (2200 ديدگاه)

    ایول
    خیلی ایده خوبیه ?

    موافقم 0
    مخالفم 0
  3. datsun

    ۱۹ خرداد ۱۳۹۹
    سوابق: (3431 ديدگاه)

    سایبر تراک طراحیش مثل این باشه خیلی بهتره

    موافقم 0
    مخالفم 0
  4. Regrafan

    ۱۹ خرداد ۱۳۹۹
    سوابق: (227 ديدگاه)

    یعنی این شکلیه؟

    موافقم 0
    مخالفم 0
  5. پارسا عشقی

    ۱۹ خرداد ۱۳۹۹
    سوابق: (190 ديدگاه)

    ببخشید من نفهمیدم چیشد چه جورییییی؟؟؟یعنییی وای خدا چرا یه روزی لند روور به اینجا میرسه/؟//

    موافقم 0
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا