رنجروور اتوبیوگرافی EWB با موتور V8 قدرتمند، کابین لوکس و قابلیت آفرود بینظیر، تجربهای بیرقیب از تجمل و عملکرد ارائه میدهد اما آیا ارزش برچسب قیمتی ۱۷۰ هزار دلاری را دارد؟
رنجروور اتوبیوگرافی EWB (کشیده) تجمل را نه با اعداد و ارقام، بلکه با حس بینظیر تعریف میکند. این شاسیبلند ۲۷۲۱ کیلوگرمی با موتور ۴.۴ لیتری V8 توئین توربو که ۵۳۰ اسب بخار قدرت و شتاب ۴.۴ ثانیهای برای رسیدن به صد کیلومتر بر ساعت ارائه میدهد، ترکیبی از عملکرد و تجمل است؛ اما آیا این ویژگیها ارزش قیمت پایه ۱۷۰ هزار دلاری را دارند؟
تاریخچه رنجروور
رنجروور از ۵۰ سال پیش بهعنوان یک لندروور راحتتر و جاده محور متولد شد و بهسرعت جایگاه خود را بهعنوان یکی از اولین شاسیبلندهای لوکس جهان تثبیت کرد. با صندلیهای چرمی، سیستم چهارچرخ محرک دائمی و موتور دیزلی، این خودرو هم موردعلاقه کشاورزان بود و هم ملکه الیزابت دوم. نسل سوم در سال ۲۰۰۱ با تعلیق تنظیم شونده و فناوریهای پیشرفته جادهای، راحتی را به سطح جدیدی برد. در سال ۲۰۰۵، تریم اتوبیوگرافی با چرم دستدوز، فرشهای پشمی و یخچال صندلی عقب معرفی شد. امروز، نسل پنجم رنجروور با فناوریهای پیشرفته و شخصیسازی گسترده، همچنان در صدر خودروهای لوکس و خاص جهان قرار دارد.
مشخصات فنی
رنجروور اتوبیوگرافی EWB از یک موتور ۴.۴ لیتری V8 توئین توربو ساخت بامو بهره میبرد که ۵۳۰ اسب بخار قدرت و ۷۵۰ نیوتن متر گشتاور تولید میکند. این نیرو از طریق یک گیربکس اتوماتیک هشت سرعته به هر چهارچرخ منتقل میشود و شتاب صفرتاصد کیلومتر بر ساعت را در ۴.۴ ثانیه ممکن میسازد. ترمزهای برمبو با کالیپرهای شش پیستونه در جلو، این قدرت را مهار میکنند. تعلیق بادی الکترونیکی با قابلیت خوانش جاده ۵۰۰ بار در ثانیه، ناهمواریها را بهگونهای حذف میکند که گویی وجود ندارند. فرمانپذیری چرخهای عقب در تریمهای بالاتر، شعاع چرخش را کاهش داده و مانور در شهر را به سطح یک هوندا آکورد میرساند. سیستم Terrain Response 3.0 با تنظیم خودکار گاز، ترمز و تعلیق برای شرایط برف، شن و سنگ، قابلیت آفرود رنجروور را حفظ میکند. دوربینهای حسگر آب تا عمق ۸۹۰ میلیمتر و کنترل پایین رفتن از شیب هم از دیگر ویژگیهای آفرود هستند.
کابین
کابین EWB با ۲۰۰ میلیمتر فاصله محوری بیشتر، فضایی شبیه به یک لیموزین ارائه میدهد. چرم نرم، روکشهای چوبی و سوئیچهای فلزی صیقلی، حس لوکس بودن را القا میکنند. با ۲۰۰ رنگ بدنه، ۱۲ گزینه چرم و تزئینات چوبی/فلزی، میتوانید کابین را کاملاً شخصیسازی کنید. سیستم اطلاعاتیسرگرمی Pivi Pro با گرافیک شفاف، کنترلهای بصری و ۳۵ بلندگو از سیستم صوتی فراگیر مریدین، تجربهای بینظیر ارائه میدهد. صندلیهای عقب با آپشنهایی مثل نمایشگرهای ۱۱.۴ اینچی، وایفای، تهویه مستقل و صندلیهای ماساژوردار ۲۴ حالته، راحتی بیمانندی برای سرنشینان فراهم میکنند.
نمای بیرونی
رنجروور اتوبیوگرافی EWB با خطوط ساده و مینیمال، ظاهری باوقار و قدرتمند دارد. کاپوت صدفی با نوشته بزرگ RANGE ROVER، چراغهای LED پیکسلی، دیلایتها و مهشکنهای چندوجهی، ظاهری مدرن و کلاسیک خلق کردهاند. سقف شناور و ستون عقب کشیده، حس لیموزین مانند را تقویت میکند. رینگهای استاندارد ۲۲ اینچی و آپشنال ۲۳ اینچی با طراحی شبیه پرههای توربین، چشمنواز هستند. عقب خودرو با طراحی قایقی و چراغهای عمودی مخفی، سادگی را به اوج میرساند. درب عقب دوتکه نیز با سنسور حرکتی باز میشود.
رانندگی
رانندگی با رنجروور اتوبیوگرافی EWB تجربهای از تجمل بیدردسر است. تحویل نرم قدرت موتور، تعویض دندههای نرم و تعلیق بادی، ناهمواریهای جاده را کاملاً حذف میکند، بهگونهای که حتی جادههای پر از چاله هم آرام و بینقص به نظر میرسند. این سطح از راحتی و خونسردی، دائماً به شما یادآوری میکند که چرا برچسب قیمتی نزدیک به ۲۰۰ هزار دلار توجیهپذیر است. هرچند کمتر کسی این شاسیبلند لوکس را به مسیرهای گلی میبرد، اما دانستن اینکه میتواند تقریباً هر چالشی را مدیریت کند، لایهای دیگر به تواناییهای چشمگیر آن میافزاید. درنهایت، دلیل ملموسی وجود دارد که رنجروور چنین نام پرآوازهای و طرفدارانی وفادار به دست آورده است. ترکیبی منحصربهفرد و جذاب از تجمل، قدرت و توانایی که کمتر خودرویی میتواند با آن رقابت کند.
Taha Ayoobi
۴ خرداد ۱۴۰۴مانیتور و کابینش اصلا خوب نیست
مزدا
۵ خرداد ۱۴۰۴جالب یه کلیپ میدیدم.
برای چرب داخل کابین و اتاق هر رنجروور 8 گاو میکشند و پوستش رو استفاده میکنند.
گاو ها تو طبعیت بکر تو لهستان تو شرایط ویژه توسط خود شرکت پرورش داده میشه
Nismo
۴ خرداد ۱۴۰۴همچنان در زیر سایه رقبا…
OM.01
۴ خرداد ۱۴۰۴رنجروور زیر سایه رقبا…!؟عجب
اونوقت کدوم خودروها؟ خودروهای سال 2030!؟
هنوز نسل قبلی رنجروور سنگ محک هست.نسل جدید بسیاری از خودروها همکلاس در حد اندازه نسل قبل رنجروور هستن، یعنی اتاق L405. اتاق جدید یعنی L460 بماند
در خانوده لندرور مدل رنجروور SV اونم نسخه پرچمدار یعنی اتوبیوگرافی یه جورایی استانداردی برای شاسی بلندها محسوب میشه…همون سیستم، ترین ریسپان این خودرو خودش اینقدر ترازو رو سنگین کرده بقیه ویژگی ها بماند
فقط میمونه قیمت و استهلاک که خب همه ماشین ها معایب دارن
Nismo
۴ خرداد ۱۴۰۴کادیلاک اسکالید
جیپ گرند واگنیر
لینکلن نویگیتور
اینفینیتی qx80
لکسوس lx700
HELLO.BROTHERS
۴ خرداد ۱۴۰۴اصلن ارزش چنین قیمتی رو نداره.
صامورایی
۴ خرداد ۱۴۰۴ظاهر عالی اما کابین قبلیا قشنگتر بود
https://www.pedal.ir/wp-content/uploads/2021/04/2021-range-rover-svautobiography-ultimate-editions-10.jpg
Cadillac-V
۴ خرداد ۱۴۰۴خوبه ولی نه به اندازه رقباش
https://www.pedal.ir/cadillac/2023-cadillac-escalade-v-first-drive/
https://www.pedal.ir/mercedes-benz/2024-mercedes-maybach-gls-600-first-test/#%D9%82%DB%8C%D9%85%D8%AA_%D9%88_%D8%AC%D9%85%D8%B9%E2%80%8C%D8%A8%D9%86%D8%AF%DB%8C
net
۴ خرداد ۱۴۰۴سوال
رنجروور در دسته لوکس مثل (ائودی بنز بی ام و لکسوس ولوو مازراتی استون مارتین و ماشین های امریکایی) یا در دسته فوق لوکس یا اشرافی یا سوپر لوکس مثل (رولزرویس بنتلی) قرار دارد؟
Iman 007
۴ خرداد ۱۴۰۴نه در دسته لوکس بیشتر قرار میگیره تا فوق لوکس فوق لوکس میشن ماشینای مثل میباخ رولزرویس و بنتلی و سری سنچوری تویوتا
صامورایی
۴ خرداد ۱۴۰۴رنجرور بازه قیمتی و شخصی سازی گسترده ای داره. یعنی قیمت نسخه های خاص و شخصی سازی شدهش، بعضا دو برابر قیمت پایه ست حتی بیشتر و این رنجرور رو در مقابل طیف وسیعی از رقبا قرار میده
نظر شخصی من اینه رنجرور تو نسخه های ارزون تر و پایه رقیب لوکس های آلمانیه و در تریم های گرون و شخصی سازی شده، کمی از بنتلی پایین تر. اما در تاپ سگمنت اشرافی رولزرویس به تنهایی جا خوش کرده و بعدش بنتلی. چون این دو تا اصالت و تاریخچه بینظیری دارند. رنجرور مقام سوم داره به علت ارائه محصولات ارزون تر مثل دیسکاوری و امثالهم. به همین دلیل از اصالت و اشرافی بودن بنتلی و رولزرویس فاصله گرفته (هرچند هنوزم کاملا لوکسه)
net
۴ خرداد ۱۴۰۴خودم جوابش میدونم میخوام بدونم کاربرها نظرشون چیه
Cadillac-V
۴ خرداد ۱۴۰۴نه داداش رنجرور در دسته لوکس ساز ها حساب میشه و رقباش GLS 600 مرسدس و کادیلاک اسکالید V و اینا محسوب میشن، و واقعا هم شانسی نداره در برابر این دوتا
البته بازم رقیب داره مث X7 و لینکلن نویگیتور
ولی در دسته فوق لوکسایی مث بنتلی و رولزرویس و کادیلاک سلستیک و… قرار نمیگیره
M
۴ خرداد ۱۴۰۴لوکس و بسیار زیبا
بی ام و X5 هم خوبه و همینطور مرسدس gle و آئودی q7 ولی فولکس نمی دونم کدوم مدلش رو بیارم اینجا
ولی gle از یه جهت بده اونم ظاهر پشتش
Cadillac-V
۴ خرداد ۱۴۰۴اصلا GLE رقیب این نیست از نظر قیمتی
رقیب این GLS مرسدس و X7 بیام و کادیلاک اسکالید V هستن، لینکلن نویگیتور رو هم میشه رقیبش حساب کرد
آئودی Q8 رو هم نمیدونم اگه SUV باشه رقیبشه ولی اگه CUV کراساور فول سایز باشه نه
محمد
۴ خرداد ۱۴۰۴اینکه رنجرور ماشین لوکس و پر از فناوری های روزه قبول ولی ۲۰۰ هزارتا خیلی زیاد نیست؟ به نظر من همون نسخه پایه p400 با ۱۰۴ هزار دلار هم به اندازه کافی لوکسه هم موتورش قدرت کافی تولید میکنه با پول مدل های sv و اتوبیوگرافی میشه تقریبا دوتا مدل رنجروور مدل پایه خرید که از نظر قیافه تقریباً هیچ فرقی باهم ندارن
Khosrow
۴ خرداد ۱۴۰۴دوره ش دیگه به سر اومده / بره توو خاطرات جذاب تر میمونه ..
آدولف هیتلر
۴ خرداد ۱۴۰۴این یکی از اون پستهاییه که قراره یه نفرو با دنیای ماشینبازا آشنا کنه
عالی بود👍
علی
۴ خرداد ۱۴۰۴پیشنهاد به دوستانی که از قیمت بالا شکایت دارند،دوستان اگر میبینید گرونه نخرید .این رو هنرپیشه ها ورزشکار ها وسلبیریتی ها میخرند شیخ های دوبی که لکسوس و لندکروز و sکلاس دارند یک دونه هم رنجرور گوشه پارکینگ دارند من و شما همون بنتلی و رولزرویس جواب کارمونو میده.
یوسف
۴ خرداد ۱۴۰۴در زمانه امروز که همه شرکتها خودشون رو به آب و آتیش میزنن تا چندتا خودرو بیشتر بفروشن… و شاسی بلند های بنز و بی ام و و پورشه و…. خریدارهاشون نمه نمه کمتر میشن….
یکی از معدود خودرو هایی که 55سال پادشاه همه شاسی بلندهاست و خصوصیاتی داره که هیچ خودرویی نداره و همه سعی میکنن اداشو در بیارن و ورزشکاران و سلبریتی هایی که اگه رنجرور نداشته باشن به حساب نمیایند آیا 200 هزارتا خیلی خیلی کمش نیست…..
به هر حال هر کسی نظری داره و محترم
اما بیایید به نظر افرادی که تقریبا ۲ سال توی صف نوبت میمونن تا ماشینوش خصوصی ساز بشه و تقریبا 200هزارتا ناقابل پرداخت میکنن احترام ویژه ای بذاریم ……
مازیار
۴ خرداد ۱۴۰۴وقتی توی سطر به سطر و کلمه به کلمه متن چیزی به جز تحسین و تمجید پیدا نمیکنی و مجبور میشی برای بالانس دل خودت هم که شده یه چیزی بگی.
Taha Ayoobi
۵ خرداد ۱۴۰۴خداوکیلی کابینشو یه نگاه بنداز
مازیار
۵ خرداد ۱۴۰۴فقط دوتا برند از تجمل رد شدن و به سادگی رسیدن
RR و RR
Taha Ayoobi
۶ خرداد ۱۴۰۴بحث سادگی یا تحمل نیست
خوشگلی یا زشتیه
قسمت فرمون و راننده اوکیه ولی به کنسول و مانیتور که میرسه، نه…
مازیار
۶ خرداد ۱۴۰۴https://www.pedal.ir/wp-content/uploads/2023/05/2024-land-rover-range-rover-interior-4.jpg
اگه به نظر شما این کنسول زشته اما متناسب با فرم کلی طراحی خارجی و داخلی رنجروور هست. همون چیزی که همیشه بوده و انتظار میره. ساده و بدون شلوغ کاری
روی اون پنلهای چوبی زوم کن از صدها قطعه مجزا تشکیل شده. کاری بسیار ظریف پیچیده و وقتگیر و در عین حال ساده
اگه توضیح بدم تمومی نداره بیخیال شیم
Taha Ayoobi
۱۲ خرداد ۱۴۰۴👌👍
عبدالله فلاحی
۶ خرداد ۱۴۰۴سلام , رنجرور بلا شک بینظیره , اما این مدل نمای پشتش خیلی جالب نیست و قیمتش هم یخورده بالاست .
Cady
۶ خرداد ۱۴۰۴سلام
میشه راهنمایی کنید؟من چند وقتیه که میخوام شولت ایمپالا بخرم که موتور ۳۵۰ داره و روزمره استفاده کنم و دغدغه هزینه بنزین ندارم فقط اینکه نگه داری موتور ۳۵۰ چقدر هزینه داره؟قطعاتش گرونه؟آیا قطعاتش اصلا گیر میاد؟
Taha Ayoobi
۶ خرداد ۱۴۰۴سلام و درود
موتور 350 جزو با دووم ترین موتور های تاریخه و اگر در سلامت باشه اصلا هزینه نگه داری بالایی نداره.
از نظر گیر اومدن قطعات، گیر میاد ولی نه به اون راحتی که هر جایی داشته باشه، باید جاهارو بشناسی.
اونقدر هم قیمت وحشتناکی نداره معقوله.
Cady
۷ خرداد ۱۴۰۴سلام ممنونم از راهنماییتون
منظورم اینه که توی تهران گیر میاد؟چون شنیدم موتور ۳۵۰ قطعاتش در تهران به وفور وجود داره
و اینم در نظر داشته باشید که من میخوام روزمره استفاده کنم و موتور ماشین در سلامت کامله
با این حال هزینه نگه داری کمر شکن نیست؟