لندروور-رنجروور

تقاضای بالا برای لندروور دیفندر جدید

به دلیل تقاضای زیاد برای دیفندر، لندروور به کارخانهٔ تولید آن در اسلواکی شیفت کاری سوم را اضافه کرده است تا سفارشات معوقه را کاهش دهد.

تا این لحظه، جگوار-لندروور مجموعاً حدود ۲۱۴ هزار سفارش دارد که حدود یک‌چهارم آن فقط برای دیفندر است. این شاسی‌بلند آفرودی در نسخه‌های ۹۰، ۱۱۰ و ۱۳۰ در کارخانه‌ای در اسلواکی تولید می‌شود و برای کاهش سفارشات معوقه، لندروور شیفت کاری سوم را به این کارخانه اضافه کرده است. در هفت فصل گذشته، دیفندر محبوب‌ترین محصول این شرکت بوده است. مشکلات کمبود قطعات که این روزها گریبان گیر اکثر خودروسازان شده در تولید جگوار-لندروور هم اختلال ایجاد کرده است.

البته لندروور هم مثل دیگر برندهای لوکس، مدل‌های با حاشیهٔ سود بالاتر را در اولویت تولید قرار داده است و به همین دلیل، کارخانهٔ اسلواکی که دیسکاوری را هم تولید می‌کند کاهش تیراژ نداشته است اما آمار عمده‌فروشی شرکت (فروش به نمایندگی‌ها) در سه‌ماههٔ چهارم سال ۲۰۲۲ به پایین‌تر حد خود یعنی تنها ۱,۹۲۴ دستگاه رسیده است. هرچند دیفندر فروش بالایی دارد اما خانوادهٔ آن هنوز کامل به نظر نمی‌رسد زیرا از زمانی که نسل جدید این ماشین در سال ۲۰۱۹ به بازار آمد، همواره شایعات ضدونقیضی در مورد ساخت نسخهٔ پیکاپ آن مطرح بوده و هنوز مشخص نیست که عضو هم به خانوادهٔ دیفندر اضافه خواهد شد یا نه.

دو سال پیش، مدیر اجرایی برنامه‌های جگوار-لندروور اظهار داشت که شرکت به این فضا توجه دارد اما تاکنون چیزی به‌صورت رسمی اعلام نشده است. این در حالی است که شایعاتی به ساخت نسخهٔ پیکاپ یکی از رقبای اصلی دیفندر یعنی مرسدس بنز G کلاس اشاره داشته‌اند. بااین‌حال، طبق برنامه‌های جگوار-لندروور، هم‌اکنون دیفندر الکتریکی در دست توسعه است و تا اواخر دههٔ جاری به بازار عرضه خواهد شد. ساخت نسخهٔ الکتریکی رنجروور و دیسکاوری هم در برنامه‌های این شرکت هست. اولین محصول برقی لندروور در سال ۲۰۲۴ به بازار عرضه می‌شود و جگوار هم در سال ۲۰۲۵ به برندی تمام الکتریکی تبدیل خواهد شد.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۲۷ رای

امیر دهقان

نویسنده و مترجم پدال، عاشق ماشین، عشقی که حد و حصر نداره

مطالب مشابه

‫۱۹ دیدگاه‌ها

  1. امیرحسین

    ۱۵ بهمن ۱۴۰۱
    سوابق: (385 ديدگاه)

    قیمت دو دربش چنده؟

    موافقم 27
    مخالفم 0
    1. Amiro

      ۱۵ بهمن ۱۴۰۱
      سوابق: (357 ديدگاه)

      مید سایزش به نظر من بهتره چون هم واسه شهر گزینه مناسبیه هم واسه آفرود تهش گیر نمیکنه فول سایزه احساس میکنم واسه آفرود خیلی به مشکل میخوره مخصوصاً تهش ولی در کل
      آی لاو ایت 💚

      موافقم 23
      مخالفم 3
      1. ehsan fa

        ۱۵ بهمن ۱۴۰۱
        سوابق: (1894 ديدگاه)

        آفرودی که بیش از ۹۰ درصد از خریداران میرند حتی نیاز به وسایل اضافه نداره و خودرو براشون مناسبه ، اون ۱۰ درصد هم نسخه فول رو نمیخرند. ولی گیر کردنش خیلی رو مخه تو پاترول ۴ درب مجبور بودیم پیاده بشیم و دوباره سوار بشیم

        موافقم 3
        مخالفم 1
        1. رامین

          ۱۶ بهمن ۱۴۰۱
          سوابق: (256 ديدگاه)

          با یه ارتفاع دادن اصولی حل میشد داداش پاترول برا زمان خودش ماشین خوبی بود

          موافقم 0
          مخالفم 1
      2. رامین

        ۱۶ بهمن ۱۴۰۱
        سوابق: (256 ديدگاه)

        واسه آفرود اصولی طول استاندارد مثل همین مدل لندروور کشیده خیلی جوابگو تر هست چیزی شبیه آفرود سابربن نسبت به بلیزر که خیلی کمتر حالت الاکنگی و سه لنگ شدن به ماشین دست میده البته واسه عبور از موانع مدل دو دربش بهتره

        موافقم 2
        مخالفم 0
    2. ehsan fa

      ۱۶ بهمن ۱۴۰۱
      سوابق: (1894 ديدگاه)

      https://www.instagram.com/p/CoPbfH-IqiS/?igshid=YmMyMTA2M2Y=
      دقیقا یکساعت بعد از شما ، ازتون دزدیدن مطلب رو

      موافقم 0
      مخالفم 0
  2. M.mohamad

    ۱۵ بهمن ۱۴۰۱
    سوابق: (20 ديدگاه)

    از لحاظ ظاهری نسبت به رقبا بسیار ساده و تکراری

    موافقم 9
    مخالفم 72
    1. فقط انگلستان

      ۱۵ بهمن ۱۴۰۱
      سوابق: (1045 ديدگاه)

      میشه چند تا از خودروهایی که شبیه این هستن رو اسم ببری تا ما هم تکراری بودنش رو ببینیم
      اگه منظورت خود شرکت لندروور هست که باید بگم تفاوتشون خیلی هم خوبه.

      موافقم 34
      مخالفم 1
    2. al-ml-kh

      ۱۵ بهمن ۱۴۰۱
      سوابق: (99 ديدگاه)

      حافظ یجا میگه و بدان که همین سادگی اوج ظرافت و زیباییست(البته دقیقش به این صورت نبود البته ولی مفهوم کلیش همین بود)

      موافقم 22
      مخالفم 0
    3. Royal Driver

      ۱۶ بهمن ۱۴۰۱
      سوابق: (1293 ديدگاه)

      ساده و تکراری؟! چطور میتونی به این جذاب بگی تکراری، سبک طراحیش هیچ وقت آدم رو کسل و خسته نمی‌کنه. واقعا درکه بعضیا از طراحی خودرو خیلی ضعیفه.

      موافقم 11
      مخالفم 0
  3. زیزیگولو

    ۱۵ بهمن ۱۴۰۱
    سوابق: (4876 ديدگاه)

    اصلاً تعجبی نداره

    موافقم 29
    مخالفم 1
  4. Ehsan

    ۱۵ بهمن ۱۴۰۱
    سوابق: (534 ديدگاه)

    خیلی منطقیه

    موافقم 24
    مخالفم 0
  5. یوسف

    ۱۵ بهمن ۱۴۰۱
    سوابق: (938 ديدگاه)

    فاز بعضی ها معلوم نیست چیه….. خودرویی که سرآمد تمام هم کلاسی های خودشه و برنده طراحی سال 2020شده و 214هزار سفارش معوقه داره…..واسه بعضی ها معمولی شده… اون وقت رقبا با تعویض سپر و چرخ درفته و آتش سوزی و دست کاری نرم افزار و اضافه کردن پسوند کراس به فرغون بهتر از دیفندری هستن که توی ۲ سال تولید بیش از 70 جایزه معتبر رو برده…. خدایا شفا بده خودت این عزیزان رو

    موافقم 29
    مخالفم 2
  6. ا ج

    ۱۵ بهمن ۱۴۰۱
    سوابق: (48 ديدگاه)

    کلا برندهای با اصالت در مواقعی افت میکنند اما از بین نمیرند

    موافقم 7
    مخالفم 3
  7. فقط انگلستان

    ۱۵ بهمن ۱۴۰۱
    سوابق: (1045 ديدگاه)

    خیلی قشنگ و دوستداشتنیه
    یه جورایی با مغز آدم سازگاری بالایی داره
    دیفندر جدید بر خلاف نسل قبل یه شاسی بلند کامل هستش و ترکیب کاملی از لوکسی و نرمی و سریعی و آفرودر بودن هستش.

    موافقم 18
    مخالفم 1
  8. sina

    ۱۵ بهمن ۱۴۰۱
    سوابق: (2644 ديدگاه)

    اولش که تولید شده بود گارد داشتم بهش ولی واقعا زیبا از همه مهم تر همه فن حریفه 👌🏼

    موافقم 8
    مخالفم 0
  9. باغدار نمونه

    ۱۶ بهمن ۱۴۰۱
    سوابق: (19 ديدگاه)

    متاسفانه این ماشین واسه جاده های ایران خوب نیست ،. برای ایران فقط پیکان …..

    سخنان یک روستایی همه چیز دان . .

    موافقم 1
    مخالفم 4
  10. homayoun

    ۳ اسفند ۱۴۰۱
    سوابق: (576 ديدگاه)

    واقعا زیباست آرزومه داشتنش مخصوصا مدل میدسایزش

    موافقم 0
    مخالفم 0
  11. فرهاد کرمستجی

    ۱ اردیبهشت ۱۴۰۲
    سوابق: (254 ديدگاه)

    تو امارات تا دوسال باید صبر کرد برای نسخه های رده بالاش، به شدت داخلش نرم و ساکته، اصلا با چیزی که در ظاهرش میبینین داخلش همخونی نداره. وقتی سوارش هستین با سیستم تعلیق باحالش تصور نمیکنین سوار یه چهار در جعبه ای هستین.

    موافقم 0
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا