لندروور-رنجروور

نسخه دیگری از لندروور دیفندر کلاسیک با موتور برقی و قیمت 300 هزار دلار!

شرکتی در یوکشایر انگلستان، از جدیدترین محصول خود، یک نسخه برقی از لندروور دیفندر کلاسیک رونمایی کرد که با پیشرانه برقی ماژولار منحصربه‌فرد خود ساخته شده است.

نام این محصول «Twisted EV» (خودروی برقی بهبودیافته) است و قیمتی برابر ۲۲۵ هزار پوند معادل ۳۰۶ هزار دلار دارد. سازنده، موتور این وانت را در کارخانه خود در سیرسک یوکشایر، تولید کرده است. گویا می‌توان از این پیشرانه برای مدل‌های دیفندر ۹۰، ۱۱۰ و ۱۳۰ نیز استفاده کرد.

Twisted EV در نسخه کوچک‌تر دیفندر ۹۰، به یک باتری ۶۱ کیلووات ساعتی مجهز است که می‌تواند راننده را با هر بار شارژ، تا ۲۲۴ کیلومتر همراهی کند. در آن سو، نسخه بزرگ‌تر دیفندر ۱۱۰ به باتری ۸۱ کیلووات ساعتی مجهز شده است که گستره مسافت قابل‌پیمایش ۲۸۸ کیلومتری را در اختیار راننده قرار می‌دهد. باتری‌ها در تمام مدل‌ها، زیر کاپوت و میان ریل‌های شاسی قرار گرفته‌اند. درگاه شارژ این خودرو را یک واحد ۲۲ کیلوواتی تشکیل می‌دهد که به گواهینامه IP67 ضد آب مجهز شده است. خنک‌کننده و گرم‌کن باتری‌ هم از نوع مایع هستند.

Twisted EV در کنار بهره‌وری از دو حالت رانندگی مختلف با نام‌های اکو و اسپرت، به فرمان با کمک‌راننده مجهز شده است و قدرتی برابر ۲۶۸ اسب بخار دارد. در کنار این قدرت نسبتا معمولی، گشتاور ۱۲۰۰ نیوتن متری به حرکت هرچه بهتر این مدل کمک می‌کند. قابلیت‌های خارج جاده این دیفندر به لطف سیستم چهارچرخ محرک و دنده‌کشی متغیر حفظ شده است.

رنگ خاکستری متالیک، سقف سیاه‌رنگ، رینگ‌های ۱۸ اینچی مخصوص، ترمزهای اختصاصی، فنربندی بهبودیافته و تریم بیرونی با فولاد ضدزنگ همگی از ویژگی‌های ظاهری این خودرو هستند. درون خودرو هم به چرم با دو رنگ سیاه و برنز و فرمان مخصوص مزین شده است.

سازنده مدعی است که این خودرو در برابر صدا کاملا عایق است. سیستم صوتی رادیویی این مدل با سیستم اطلاعات سرگرمی تعویض شده است و هم‌اکنون از امکاناتی مانند رادیو DAB، مسیریاب، دوربین دید عقب و اپل کار پلی سود می‌برد. «چارلز فاست»، موسس این شرکت، می‌گوید:

Twisted برقی پروژه‌ای بود که تمام اعضا با عشق روی آن کار می‌کردند. هزاران ساعت صرف توسعه آن شده است. طبق آمار، تقریبا ۷۰ درصد دیفندرهایی که تاکنون خریداری شده‌اند هنوز در جاده حرکت می‌کنند؛ بنابراین یکی بهترین خودروها برای بازسازی است. حال Twisted این خودرو افسانه‌ای را برای آینده آماده کرده است.

سازنده همچنین مدعی است که دیفندر برقی راندمانی مشابه دیفندر کلاسیک خواهد داشت.

حالت اکو (اقتصادی) به‌راحتی به ۱۰۰ کیلومتر در ساعت می‌رسد. حالت اسپرت هم پا را از آن فراتر می‌گذارد. راندگی این خودرو جذاب و لذت‌بخش است. ما از خودروی نهایی رضایت کامل داریم؛ نظر خریداران هم همین‌طور بوده است.

سازنده محصول خود را با گارانتی دو سال و مسافت نامحدود عرضه می‌کند. در کنار آن، خریداران دو کابل ۷.۵ میلی‌متری شارژ را هم تحویل می‌گیرند تا یکی را در خانه و دیگری در سفر استفاده کنند. Twisted قصد دارد تا خودروی خود را به‌صورت بین‌المللی عرضه کند. نظر شما چیست؟! آیا حاضر به پرداخت چنین مبلغی برای این لندروور برقی هستید؟!

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۲ رای

علی صفرپور

نویسنده و مترجم سایت پدال٬ کارشناس مهندسی مکانیک

مطالب مشابه

‫۱۲ دیدگاه‌ها

  1. میثم

    ۲ اسفند ۱۴۰۰
    سوابق: (3540 ديدگاه)

    طراحی این
    اف جی کروز
    رانگلر
    برای من هرگز قدیمی نمیشن

    موافقم 15
    مخالفم 1
    1. زیزیگولو

      ۲ اسفند ۱۴۰۰
      سوابق: (4877 ديدگاه)

      اون دیفندرهای قدیمی که هنوزم تو ایران موجود هستن لندهور های بی شاخ و دُمی بودن واسه خودشون !!!! تو کویر و کوه و دشت و جنگل و بیابون و رودخونه و زمین گِلی و …….. کلاً هر جایی میشد باهاشون رفت

      موافقم 16
      مخالفم 0
      1. بچه مشهد

        ۲ اسفند ۱۴۰۰
        سوابق: (101 ديدگاه)

        واقعاً هم لندهور بودن ! محکم و کار راه بنداز در هر شرایطی

        موافقم 6
        مخالفم 0
  2. زیزیگولو

    ۲ اسفند ۱۴۰۰
    سوابق: (4877 ديدگاه)

    دیفندرهای موجود تو ایران عمدتاً از انواع سری سه هستن که تا سال ۱۳۶۰ و با مدل ۱۹۸۰ عرضه میشدن ….. لندروور دیفندرای قدیمی هیچوقت از یاد و خاطر ما ایرانیا پاک نمیشه

    موافقم 16
    مخالفم 0
  3. مهردادکمال

    ۲ اسفند ۱۴۰۰
    سوابق: (1821 ديدگاه)

    با این برد دویست کیلومتری 3000دلار بیشتر نمی ارزه

    موافقم 10
    مخالفم 8
  4. ماکسیمیلیان

    ۲ اسفند ۱۴۰۰
    سوابق: (646 ديدگاه)

    سلام و درود!
    کدام عاقلی این خودرو را خریداری میکند؟؟؟
    با اینکه بنده از دوستداران لندروور هستم ، اما اینکار عمل جالبی نیست.
    جا به جا کردن پیشرانه ی یک خودروی اصیل با یک موتور برقی(با برد بسیار محدود) کار انسان نیست.
    آن هم با قیمتی بسیار گزاف!۳۰۰ هزار دلار!به شخصه یک لندروور SVR اسپورت یا مک‌لارن mp_c12+به همراه یک پورشه کاین ۲۰۰۹ دسته دوم را به این خودرو ترجیح میدهم.
    یا علی🌷

    موافقم 12
    مخالفم 3
  5. یوسف

    ۲ اسفند ۱۴۰۰
    سوابق: (938 ديدگاه)

    ای جانم دیفندر…..
    البته هزینه زیادی هست
    ولی کلا دیفندر کلاسیک قیمتش خیلی بالا رفته

    موافقم 3
    مخالفم 1
  6. سرزمین آفتاب

    ۲ اسفند ۱۴۰۰
    سوابق: (21 ديدگاه)

    چه خبرتونه

    موافقم 4
    مخالفم 0
  7. seyedjavadrouhani-mercedesbenz

    ۲ اسفند ۱۴۰۰
    سوابق: (527 ديدگاه)

    با ۳۰۰ هزار دلار میشه :
    بنتلی کانتیننتال w12 یا g63 ، بنتایگا v8 ، پورشه ۹۱۱ توربو s ، مکلارن جیتی ، db11 ولانته ، dbs ، روما ، فلایینگ اسپور v8 ، بنز اسپرینتر شخصی سازی شده ، مایباخ s580 ، یا با ۲۵۰ هزار دلار مکلارن 600 lt ، اتوبیوگرافی لانگ ، تایکان توربو اس ، dbx ، پانامرا توربو اس هیبرید

    موافقم 6
    مخالفم 5
    1. ماکسیمیلیان

      ۳ اسفند ۱۴۰۰
      سوابق: (646 ديدگاه)

      درود خداوند بر شما!احسنت!

      موافقم 3
      مخالفم 0
  8. Taha Malek

    ۲ اسفند ۱۴۰۰
    سوابق: (914 ديدگاه)

    مثلا از قبلیه خیلی خوشمون اومد می رید یکی دیگ میزارید
    این چیه قلب ی اسطور رو در اوردید
    علاوه بر اصالت کاربرد هم نداره

    موافقم 3
    مخالفم 1
  9. $ᏗᏰᏖᎥᏁ$

    ۲ اسفند ۱۴۰۰
    سوابق: (4617 ديدگاه)

    نمی ارزه…

    موافقم 6
    مخالفم 3

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا