لکسوس

5 ویژگی استثنایی لکسس LS 500 مدل 2020

سال ۱۹۹۰ بود که لکسس LS 400 قاعده بازی را در بخش لوکس سازان عوض کرد و ۳۰ سال بعد مدل جدید LS 500 سنت نیاکان خود در ارائه محصولی پرچم‌دار با اشرافیت مثال‌زدنی و قابلیت اطمینان برجسته را همراه دارد. پنجمین نسل LS از مدل سال ۲۰۱۸ تاکنون در بازار حضور داشته و از آن زمان تاکنون به‌روزرسانی اندکی دریافت کرده است؛ اما ما اخیراً فرصت بررسی مدل ۲۰۲۰ این خودرو را داشته‌ایم و به دنبال فهمیدن این بوده‌ایم که لکسس در برابر رقبای آلمانی و کره‌ای چگونه عمل می‌کند.

ما ۵ ویژگی دوست‌داشتنی LS 500 که باعث خواهد شد انگشت به دهان شوید را جمع کرده‌ایم. اگر اخیراً بررسی محصولات لکسس را خوانده باشید احتمالاً با آخرین بخش نوشتار که نقطه‌ضعف اصلی این خودرو است آشنا خواهید بود؛ اما مطمئن هستیم که لکسس در آینده نزدیک راه‌حلی برای این موضوع خواهد یافت.

  1. طراحی کابین

لکسس قطعاً به خاطر کابین لوکس محصولات خود شناخته می‌شود. از لحظه‌ای که پایتان را داخل کابین LS می‌گذارید می‌فهمید که وارد فضای خاصی شده‌اید. LS نه طرح رنگی متمایز و دو طرح اضافی برای مدل F اسپورت را ارائه می‌کند. خریداران می‌توانند ترکیبی از تریم های چوبی، آلومینیومی و… را سفارش دهند که نمایی استثنایی ایجاد می‌کنند. خودروی تست شده دارای صندلی‌های سفارشی قابل تنظیم در ۲۸ جهت بود که بر حس اشرافیت کابین اضافه کرده بود. در کل صرف‌نظر از چیزی که سفارش می‌دهید، حس لوکس بودن در کابین این خودرو موج می‌زند.

  1. شیشه‌ی Kiriko

به عنوان بخشی از پکیج اجرایی ۲۳۰۸۰ دلاری، خودروی حاضر در تست از پوشش شیشه‌ای Kiriko ژاپن بجای تریم چوب و آلومینیوم استفاده می‌کرد. این اولین باری است که ما با چنین تریمی روبرو می‌شویم و واقعاً هم تحت تأثیر آن قرار گرفتیم. هر تکه از شیشه با استفاده از داده‌های لیزری برش خورده و تکنیک متمایز ژاپنی‌ها را به نمایش می‌گذارد. وقتی که نور از روی این تریم بازتاب می‌یابد سرنشینان شگفت‌زده خواهند شد.

  1. صندلی‌های عقب اجرایی

پکیج اجرایی یاد شده که قیمتش گران‌تر از قیمت یک تویوتا کرولای صفرکیلومتر است شامل صندلی‌های عقب اجرایی هم می‌باشد. این صندلی‌ها دارای عملکردهای تنظیم برقی، گرم شونده، تهویه، ماساژ و… می‌باشند. با استفاده از صفحه لمسی موجود در استراحت گاه دست، سرنشین سمت راست در عقب می‌تواند صندلی سرنشین جلو را عقب و جلو کرده تا فضای کافی برای استراحت داشته باشد. صفحه لمسی یاد شده همچنین سیستم صوتی، سیستم تهویه و آفتاب‌گیرها را کنترل می‌کند.

  1. هدآپ دیسپلی

سدان های پرچم‌داری همچون LS معمولاً به عنوان نمایش بهترین تکنولوژی‌های سازنده معرفی می‌شوند. این خودرو از هدآپ دیسپلی سفارشی ۲۴ اینچی با قیمت ۳۰۰ دلار سود می‌برد که وجودش از نظر ما ضروری می‌باشد. هدآپ دیسپلی لکسس جزو بزرگ‌ترین سیستم‌های موجود در بازار بوده و از عملکردهای هوشمندانه‌ای همچون هشدار ترافیک جلو سود می‌برد. این سیستم از پیکان‌های زردرنگ برای نمایش رانندگان در ترافیک روبرو استفاده می‌کند. سیستم یاد شده همچنین اطلاعاتی همچون سرعت و وضعیت راننده را نشان می‌دهد.

  1. پیشرانه و گیربکس

LS 500 برای اولین بار فاقد پیشرانه ۸ سیلندر بوده و با نیروگاه ۶ سیلندر ۳.۵ لیتری عرضه می‌شود. این پیشرانه در مدل هیبریدی از نوع تنفس طبیعی بوده درحالی‌که در نسخه استاندارد به‌صورت توئین توربو می‌باشد. قدرت کل پیشرانه ۴۱۶ اسب بخار بوده و به راحتی از نظر راندمان پیشرانه ۸ سیلندر قدیمی را پشت سر می‌گذارد. دل ما برای دو سیلندر بیشتر مدل قبلی تنگ نشده زیرا این پیشرانه ۶ سیلندر فوق‌العاده نرم است. بخشی از نرمی خودرو به گیربکس ۱۰ سرعته اتوماتیک هم مربوط می‌شود که تعویض‌های بسیار خوبی دارد.

پیشرانه ۶ سیلندر حتی صدای بسیار خوبی هم داشته و وقتی حالت سواری اسپورت پلاس را انتخاب کنید این مورد بهتر هم خواهد شد. لکسس برنامه‌های خود برای ارائه پیشرانه ۸ سیلندر توئین توربوی جدید را اعلام کرده است، پیشرانه‌ای که نهایتاً وارد LS هم خواهد شد و قدرت حدود ۶۰۰ اسبی خواهد داشت.

  • بزرگ‌ترین نقطه‌ضعف: سیستم اطلاعات سرگرمی

اصلاً علاقه‌ای به ذکر این موضوع نداشتیم اما کنترلر تاچ پد لکسس کل تجربه کاربری سیستم اطلاعات سرگرمی LS را خراب کرده است. صفحه‌نمایش ۱۲.۳ اینچی LS 500 گرافیک خوبی داشته اما فقط از طریق همان تاچ پد می‌توان آن را کنترل کرد. این تاچ پد باعث حواس‌پرتی راننده می‌شود. لکسس قبلاً به انتقادات گوش کرده و در RX 2020 از صفحه لمسی استفاده کرده است.

متأسفانه این صفحه لمسی جدید وارد LS نشده اما امیدواریم ژاپنی‌ها در سال‌های آینده این روند را عوض کنند. همچنین دوست داریم اندروید اتو را در محصولات بیشتری از لکسس ببینیم.

[دانلود ویدئو]

میانگین امتیازات ۴ از ۵
از مجموع ۴ رای
منبع
carbuzz

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مجله "پدال"

مطالب مشابه

‫۱۱ دیدگاه‌ها

  1. فرشاد

    ۶ بهمن ۱۳۹۸
    سوابق: (42 ديدگاه)

    این تریم شیشه بنظر زیاد جالب نیست
    من ائودی رو ترجیه میدم

    موافقم 1
    مخالفم 6
  2. NAVID۰۰۹۸

    ۶ بهمن ۱۳۹۸
    سوابق: (10203 ديدگاه)

    گزینه دوم را دوباره بخوانید
    استفاده از شیشه برش خورده برای خودرو ، یعنی ماشین که نیست مجسمه هنریه .
    لکسوس ls از اولش گنگش بالا بوده از همون اولی که تبلیغاتشم شروع کرد و لیوان ها را روی هم چیده بود روی کاور موتور و گاز میداد بدون هیچ تکانی .
    متاسفانه یا خوشبختانه مدل es اینقدر تکامل پیدا کرده که تمام سواریهای لکسوس را برده زیر سئوال ولی لکسوس ls خیلی خاصه .
    همیشه میگفتم اگر آمریکا باشم بنز s سوار میشم اما هر چی فکر میکنم LS خیلی خوبه ، کلاً هر چی فکر میکنم میبینم بهتر که نیستم آخه جنبه این همه آزادی را ندارم و دیوانه میشم از این همه خودرو با بازاری آزاد ، همین که تو ایران تنوع نداریم بهتره ، کمتر فکر عوض کردن میوفتیم و حرصو جوشه کمتری میخوریم .

    موافقم 2
    مخالفم 1
  3. Farzad

    ۶ بهمن ۱۳۹۸
    سوابق: (2568 ديدگاه)

    رنگ قرمز یا آبی خیلی بیشتر به این سامورایی جذاب میاد ، کابینشم همون قهوه ای منحصر به فرد خودش باشه دیگه دیوونه میکنه …

    موافقم 1
    مخالفم 1
  4. meysam

    ۶ بهمن ۱۳۹۸
    سوابق: (1772 ديدگاه)

    واقعا واقعا واقعا لذت بردم از خوندن این مقاله.
    دارم به روزی فکر میکنم که لکسوس سدان پرچمدار F اسپورت بسازه با پیشرانه تمام الکتریکی یا هیدروژنی و با کیفیت مثال زدنی همیشگی لکسوس. بدون کوچکترین صدا و لرزشی و با گشتاور آنی و شتاب صفر تا صد زیر 3 ثانیه.
    حتی فکرش مو به تن آدم سیخ میکنه

    موافقم 1
    مخالفم 1
  5. Enzo

    ۶ بهمن ۱۳۹۸
    سوابق: (319 ديدگاه)

    این ماشین واقعا فوق‌العاده ست.واقعا کاردرسته.ولی هر جور حساب کتاب میکنم اس کلاس یه پله بالاتره از اینه .بعضی اوقات ممکنه شما کیفیت بهترو با قیمت کمتر بدست بیاری ولی حاضر میشی اونیکه گرونتره رو بگیری حالا شایدشاید کیفیتش پاینتر باشه منتهی ارزش برندش بالاتره

    موافقم 2
    مخالفم 0
  6. Mohammadreza

    ۶ بهمن ۱۳۹۸
    سوابق: (870 ديدگاه)

    تشکر از پدال بابت این مطلب خوبش.
    لکسوس در طراحی به بلوغ کامل رسیده
    نمونشو تو همین LS میشه دید.
    تک به تک خطوط طراحی هدف دار هستن.
    (برخلاف خودروهایی مثل شورولت کوروت c8 که من حداقل نمیتونم هیچ الگو طراحی هدف مندی در ظاهرش ببینم)

    طوری که نه میتونی یک خط از طراحیش اضافه یا کم کنی.
    طراحی خودرو نه اوقدر تهاجمی و اغراق شدست که سریع ازش خسته بشی
    و نه اوقدر ساده و معمولیه که با یه خودرو غیر لوکس و معمولی اشتباه گرفته بشه.
    تمام طراحی هدف مند و زیباست.
    طراحی داخلی لکسوس هم که زبان زده و به گفته بسیاری از مجلات و کارشناسان طراحی داخلی خودروهای لکسوس بالاتر از کلاس خودشون هستن.
    هرچند که میدونم قدرت ببشتر از این برای یه خودرو خیابونی جنبه شو و تبلیغات داره ولی بی صبرانه منتظر معرفی پیشرانه 8 سیلندر لکسوس با قدرت بالاتر از 500 اسب و نصبش روی مدل های پرچم دار (LS و LC و احتمالا LX) این کمپانی هستم.

    موافقم 2
    مخالفم 0
  7. NAVID۰۰۹۸

    ۶ بهمن ۱۳۹۸
    سوابق: (10203 ديدگاه)

    آخر نفهمیدیم از بنز تعریف کردی نکردی !!!
    بنز S پرچمدار این کلاسه ، کیفیت ۵۰ سال پیش برای این خودرو تعریف شده نه حالا که بخواهد پس لکسوس LS باشد .

    موافقم 0
    مخالفم 0
  8. رامتین

    ۶ بهمن ۱۳۹۸
    سوابق: (3047 ديدگاه)

    یه ایرادی که به بعضی دوستان می گیرم از این منظر که میگید اگه آمریکا بودیم و این همه تنوع، شاید بجای S کلاس، LS را انتخاب میکردیم! سئوالم اینه واقعا اگر آمریکا یا کشورهای دیگه بودیم وضع مالیمون چقدر خوب میشد؟ چه شغلی میشد داشت که درامد کافی و زندگی آرمانی با خودروی لوکس را براحتی صاحب شد؟

    موافقم 1
    مخالفم 2
  9. جواد

    ۶ بهمن ۱۳۹۸
    سوابق: (75 ديدگاه)

    ادم میترسه بشینه توش …یک دکمه ای بزنه..یک هو پرت شی بیرون…یا منفجرشه یا یک هو بادش خالی شه بخابه…
    ولی خداییش چرا زیاد فروش نرفته؟؟یا رفته من خبر نذارم؟

    موافقم 1
    مخالفم 0
  10. sina

    ۷ بهمن ۱۳۹۸
    سوابق: (2643 ديدگاه)

    شاهکار به تمام معناست این ماشین
    من از نزدیک دیدمش
    سدان های LS و ES لکسس واقعا در طراحی به بلوغ کامل رسیدن .
    امیدوارم نسل جدید IS هم همینقد خوب باشه .
    GS هم گمونم حذف میشه از سبد محصولات لکسس

    موافقم 2
    مخالفم 1
    1. ADAK

      ۷ بهمن ۱۳۹۸
      سوابق: (1844 ديدگاه)

      موافقم
      اما is ها خیلی با نمک ترن

      موافقم 0
      مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا