لکسوس

انتشار اولین تصویر رسمی از کراس‌اوور جدید لکسس UX

لکسس در ابتدا حدود یک سال و نیم پیش در نمایشگاه پاریس کراس‌اوور کوچک کانسپتی بنام UX را رونمایی کرد که در اصل پیش‌نمایشی از نسخهٔ تولیدی بود. سپس نهایتاً هفتۀ گذشته سازندۀ ژاپنی تیزری از نسخۀ تولیدی این کراس‌اوور جدید را منتشر نمود و حالا پیش از اولین نمایش رسمی آن در نمایشگاه ژنو، لکسس اولین تصویر رسمی UX ‌را به همراه ویدئویی کوتاه منتشر کرده است. به لطف این تصویر و ویدئوی جدید نه‌تنها طراحی ظاهری این کراس‌اوور لوکس ژاپنی تقریباً به‌طور کامل مشخص شده است بلکه همچنین می‌توانیم نگاه دقیق‌تری به داشبورد آن‌هم داشته باشیم.

هرچند هنوز هم شباهت‌هایی کمرنگ بین نسخۀ تولیدی UX با نسخۀ کانسپت آن دیده میشود اما ویژگی‌های طراحی UX کانسپت تا حد زیادی در نسخهٔ تولیدی تعدیل و به خودرویی تولیدی نزدیک شده است. از ویژگی‌های ظاهری برجستهٔ این کراس‌اوور جدید ژاپنی می‌توان به جلوپنجرهٔ دوکی‌شکل عظیم، دهانهٔ مربعی شکل گلگیرها و آینه‌های جانبی منحصربه‌فرد اشاره کرد. در نمای جلویی اما برخلاف مدل بزرگ‌تر NX که چراغ‌های روشنایی در روز آن به‌صورت مجزا طراحی شده‌اند، در UX دی‌لایت‌ها درون چراغ‌های جلو گنجانده شده‌اند و این موضوع فضای بیشتری را در سپر جلو آزاد کرده است. در این فضای آزاد ورودی‌های هوای عمودی کار شده است که در قسمت پایینی آن‌ها چراغ‌های مه شکن قرار گرفته‌اند.

مدلی که در تصویر و ویدئو دیده می‌شود، مدل UX250h با پکیج اسپرت F Sport است که ظاهر جذاب‌تری به آن بخشیده است. اما در این تصویر و ویدئو تنها نمای جلویی خودرو مشخص است و به همین دلیل فعلاً نمای عقبی UX چندان مشخص نیست. بااین‌حال هفتهٔ پیش لکسس تصویر تیزری از نمای عقبی UX منتشر کردن که می‌توان در آن تا حدودی ویژگی‌های نمای عقبی آن‌را مشاهده کرد. در این تصویر، چراغ‌های متصل‌به‌هم دیده می‌شود که تقریباً به نسخهٔ کانسپت وفادار باقیمانده است.

از نمای داخلی این کراس‌اوور جدید نیز تصاویر چندان کاملی در دست نیست اما بااین‌وجود کابین UX کمی مدرن‌تر از برادر بزرگ‌ترش NX به نظر می‌رسد و به صفحه آمپر تمام دیجیتالی مجهز است. غربیلک فرمان نیز مانند تمامی خودروهای امروزی به دکمه‌های کنترلی مجهز بوده و پشت آن‌هم پدال‌هایی برای تعویض دستی دنده‌ها تعبیه شده است. در بالای بخش میانی داشبورد خودرو، نمایشگر عریضی برای سیستم اطلاعاتی-سرگرمی نصب شده است که موجب می‌شود راننده بدون نیاز به چشم برداشتن از جاده به آن نگاه کند. در تصویر داخلی UX می‌توان دکمه‌های سیستم تهویهٔ دو منطقه‌ای را مشاهده کرد درحالی‌که در سمت چپ هم دکمهٔ استارت آبی‌رنگ و در کنسول میانی لیور تعویض دنده و پد لمسی به چشم می‌خورد.

چندین سال پیش، ارزان‌ترین و کوچک‌ترین محصول لکسس، مدل CT بود اما بعدازاینکه این سازندهٔ ژاپنی متوجه شد بسیاری از مردم علاقه‌ای به پرداخت حدود ۳۰ هزار دلار برای خرید یک هاچ‌بک هیبریدی ندارند، کراس‌اوور کامپکت NX را به‌عنوان محصول پایه راهی بازار نمود. حال UX به‌عنوان مدلی حتی کوچک‌تر و قابل‌دسترس‌تر به بازار خواهد آمد تا در وهلهٔ اول با رقبای هم‌وطنش یعنی اینفینیتی QX30 و احتمالاً آکورا CDX (این خودرو فعلاً فقط در بازار چین عرضه می‌شود اما امکان عرضهٔ آن در بازارهای دیگری مثل ایالات‌متحده در آینده وجود دارد) رقابت کند و بعدازآن رقبای آلمانی یعنی مرسدس بنز GLA، ب‌ام‌و X1 و آئودی Q3 را هدف قرار داده است. همان‌طور که گفته شد، لکسس UX حدود یک هفتهٔ دیگر رسماً در نمایشگاه ژنو معرفی خواهد شد و می‌توان انتظار داشت که در آن زمان تصاویر کامل از زوایای دیگر به همراه اطلاعات فنی آن منتشر شود. گزارش‌هایی نشان می‌دهند که این خودرو در ایالات‌متحده هم عرضه خواهد شد.

[دانلود ویدئو]

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

امیر دهقان

نویسنده و مترجم پدال، عاشق ماشین، عشقی که حد و حصر نداره

مطالب مشابه

‫۱۷ دیدگاه‌ها

  1. گرفتارلكسوس

    ۹ اسفند ۱۳۹۶
    سوابق: (1 ديدگاه)

    مثل همیشه شاهکار،امیدوارم ایران بیاد تا همه بتونن یکیشو تهیه کنن.اگه زیر ۵٠٠تومن باشه واقعا بقیه رو خلع سلاح میکنه

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. ایلیا

      ۹ اسفند ۱۳۹۶
      سوابق: (731 ديدگاه)

      زیر پونصد ملیون مناسبه از نظر شما؟
      باز خوبه شما در قیمت گذاری خودروها نقشی ندارید، دست مسئولین رو از پشت بستید.
      .
      .
      .
      .
      زیر پونصد باشه همه میتونن یکیش رو تهیه کنن؟؟
      شاید با چاشنی طنز گفتید من جدی گرفتم

      موافقم 0
      مخالفم 0
    2. شاهين

      ۹ اسفند ۱۳۹۶
      سوابق: (856 ديدگاه)

      اگه بیاد زیر ١ میلیارد نمیشه…اینجا ایرانه ها

      موافقم 0
      مخالفم 0
    3. شندی

      ۱۰ اسفند ۱۳۹۶
      سوابق: (58 ديدگاه)

      ۵۰۰ تومنو خیلی راحت گفتی داداش..

      موافقم 0
      مخالفم 0
  2. Amirferrari

    ۹ اسفند ۱۳۹۶
    سوابق: (352 ديدگاه)

    چقدر زیباست،ماشین های لکسوس خدای کیفیتن،من خودم لکسوس gs مدل 2008 دارم با اینکه ده سال از تولیدش میگذره و کلی هم کارکردش هست ولی با ماشینای صفر ۲۰۱۸ کره ای قابل رقابته،نه اینکه کره ای ها ماشین بد بسازن نه! لکسوس زیادی ماشیناشو عالی میسازه

    موافقم 0
    مخالفم 0
  3. pars_marand

    ۹ اسفند ۱۳۹۶
    سوابق: (6 ديدگاه)

    طراحی واقعا زیبایی داره. کاملا زیبا و هماهنگ. خطوط تیز و اغراق آمیز تعدیل شده و چهره قابل قبولتری پیدا کرده…
    به احتمال زیاد اولین نماینده لکسس تو این کلاس موفقیت بسیارخوبی خواهد داشت

    موافقم 0
    مخالفم 0
  4. Ali

    ۹ اسفند ۱۳۹۶
    سوابق: (262 ديدگاه)

    اوه اوه اوه. عجب چیزیه. واقعا زیباست. دم لکسس گرم.
    Experience Amazing

    موافقم 0
    مخالفم 0
  5. me84

    ۹ اسفند ۱۳۹۶
    سوابق: (1772 ديدگاه)

    .
    طراحیش خیلی قشنگ شده. خیلی خیلی خوشم اومد.

    موافقم 0
    مخالفم 0
  6. sina

    ۹ اسفند ۱۳۹۶
    سوابق: (2644 ديدگاه)

    عالیییییییی
    چقد خوشحالم که قد کانسپتش اغراق امیز نیست.

    موافقم 0
    مخالفم 0
  7. net

    ۹ اسفند ۱۳۹۶
    سوابق: (3149 ديدگاه)

    خطوط تیز و جلو پنجره زشتی داره

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. Ali

      ۹ اسفند ۱۳۹۶
      سوابق: (262 ديدگاه)

      دیگه همه عالم وآدم فهمیدن از نظر شما گرنجور و سانتافه اسپرت 2018 تنها ماشینای زیبای دنیا هستن. نیاز به کامنت گذاشتن نیس به خدا. خودتو خسته نکن

      موافقم 0
      مخالفم 0
  8. NAVID۰۰۹۸

    ۹ اسفند ۱۳۹۶
    سوابق: (10232 ديدگاه)

    مثل بقیه لکسوسها عالیه ولی به نظرم nx از منظر طراحی خیلی خشن تر و تو دلبرو تره

    موافقم 0
    مخالفم 0
  9. محمد

    ۹ اسفند ۱۳۹۶
    سوابق: (297 ديدگاه)

    فوق العادس ، من فقط با گلگیرای پلاستیکیش مشکل دارم انگار آیه نازل شده همه کراس اوورا باید گلگیر پلاستیکی پف کرده داشته باشن ، از مازراتی لوانته خوشم میاد که جز معدود شاسی هایی که گلگیر پلاستیکی نداره

    موافقم 0
    مخالفم 0
  10. Alirezaasg5

    ۹ اسفند ۱۳۹۶
    سوابق: (264 ديدگاه)

    طراحیش جذابه واقعا

    موافقم 0
    مخالفم 0
  11. Ss

    ۹ اسفند ۱۳۹۶
    سوابق: (9 ديدگاه)

    واقعاً فوق العادست ولی اصلاً از این گلگیر های مشکی که جدیداً مد شده خوشم نمیاد این گلگیرا واسه ماشینای افروده نه لکسوسux(نظر شخصی)

    موافقم 0
    مخالفم 0
  12. رامتین

    ۹ اسفند ۱۳۹۶
    سوابق: (3048 ديدگاه)

    با توجه به ارزش واقعی 400تومنی لکسوس nx این خودرو چون از نظر ابعادی کوچکتر و موتورش هم تا حد زیادی ضعیفتره قیمت حدود 320تومن براش میشه در نظر گرفت. حال با تغییراتی که صورت گرفت و افزایش نرخ و تعرفه ها و رسیدن قیمت nx به 600تومن که البته کاذبه، چون احتمال ورودش به ایران کم شده، قیمت 450تومن پیش بینی من از ux هست

    موافقم 0
    مخالفم 0
  13. Muty

    ۱۰ اسفند ۱۳۹۶
    سوابق: (1845 ديدگاه)

    کلاسش کوچیکتر از nx هستش ؟!

    موافقم 0
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا