لکسوس

جدیدترین تکنولوژی خودران لکسس سال آینده معرفی می‌شود

لکسس جزئیات مربوط به پیشرفت‌های رخ داده در محصولات آتی خود را منتشر کرده است.


این برند ژاپنی در رویداد ویژه‌ای که به منظور گرامی داشت سی‌امین سالگرد تأسیس آن برگزار شده از کار روی جدیدترین سیستم رانندگی خودکار خبر داده است. این سیستم جدید سال آینده معرفی خواهد شد.


بنا به گزارش پدال و به نقل از مجله اتومبیل، سیستم خودران سطح ۲ لکسس برای ورود و خروج به بزرگراه‌ها طراحی شده و احتمالاً شامل تغییر لاین خودکار نیز می‌باشد. این خودروساز تست‌های وسیعی روی این سیستم‌ها انجام داده و تقریباً آماده‌ی نصب آن روی محصولات جدیدش می‌باشد.


علاوه بر بیانیه‌ی لکسس در معرفی قریب‌الوقوع سیستم خودران شاهد اعلام خبر کار روی سیستم‌های ارتباطی پیشرفته نیز بوده‌ایم. خودروهای مجهز به این تکنولوژی قادر خواهند بود با یکدیگر ارتباط برقرار کرده و اطلاعات و داده‌های ترافیک را باهم به اشتراک بگذارند.

لکسس همچنین گفته تمامی خودروهای خود را با قوای محرکه‌ی الکتریکی شده شامل تمام الکتریکی، هیبریدی، پلاگین هیبریدی و یا سلول سوختی عرضه خواهد کرد.

این برند لوکس ژاپنی شاید از نظر سیستم‌های دستیار راننده توجهات زیادی را در مقایسه با خودروسازانی همچون کادیلاک و مرسدس بنز جلب نکرده باشد اما چندین محصول آن از کروز کنترل راداری و دستیار حفظ خودرو بین خطوط سود می‌برند. البته از آنجایی که صنعت خودرو به شدت به سمت خودکار شدن پیش می‌رود به همین خاطر چنین سیستم‌هایی حتی در خودروهای ارزان‌قیمت نیز دیده می‌شوند و انتظار می‌رود لکسس پیشرفت‌های بیشتری داشته باشد.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مجله "پدال"

مطالب مشابه

‫۳ دیدگاه‌ها

  1. بهنام

    ۲۷ تیر ۱۳۹۸
    سوابق: (492 ديدگاه)

    تجربه ی رانندگی با ای اس سیصد و پنجاه برای بنده تجربه ای فراموش نشدنی بود. خوشبختانه تجربه ی رانندگی با همه ی محصولات لکسوس که بصورت رسمی وارد کشور شده رو دارم البته غیر از آر ایکس جدید. در یک کلام لکسوس فوق العاده هست.

    موافقم 0
    مخالفم 0
  2. me84

    ۲۷ تیر ۱۳۹۸
    سوابق: (1772 ديدگاه)

    .دلیل اینکه لکسوس و تویوتا یه سری تکنولوژی ها رو دیرتر از بقیه شرکتها ارائه میکنه اینه که کلا استراتژی این شرکت بر این استواره که تا از یه چیزی کاملا مطمئن نشدی اونو عرضه نکن. حالا قضاوت اینکه چقدر موفقیت آمیز بوده به عهده خودتون.
    مثلا تویوتا و لکسوس جزو آخرین شرکتهایی بودن که اندروید اتو رو در محصولاتشون ارائه کردk و دلیلشون این بود که هنوز از نظر حفظ حریم شخصی در اندروید اشکالاتی وجود داره که ممکنه مشتریهامون متضرر بشن.
    بنظر من استراتژی خیلی خوبی داره ولی معایب خاص خودشم داره که انکار کردنی نیست ولی نتیجه این استراتژی اینه که هم خود شرکت بخاطر ریسک کمتر هزینه های کمتری متحمل میشه و اعتماد مشتریهاشو جلب میکنه و قدرت برندینگش بیشتر میشه و از اون طرف هم مصرف کننده هم هزینه های مالی و زمانی کمتری رو متحمل میشه.
    من که خیلی قبولش دارم. کاملا مطمئنه و جواب داده.

    موافقم 0
    مخالفم 0
  3. میلاد

    ۲۷ تیر ۱۳۹۸
    سوابق: (221 ديدگاه)

    مگه فرمون دادن به ماشین چقدر زحمت داره که این همه تلاش می کنند با الگوریتم های پیچیده به کامپیوتر بسپارندش؟!

    موافقم 0
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا