طراحیلکسوس

نظرات جالب طراح لکسس درباره جلوپنجره دوکی‌شکل

Koichi Suga طراح ارشد سدان پرچم‌دار لکسس LS اذعان کرده جلوپنجره دوکی‌شکل بزرگ این خودرو باعث ایجاد نظرات متفاوتی در بین مردم خواهد شد.


او می‌گوید:

مردم به این نکته اشاره می‌کنند که جلوپنجره خودرو همانند ماسکی بر صورت خودرو است… بسیاری از افراد گفته‌اند این جلوپنجره بسیار سنگین به نظر می‌رسد، اما برخی افراد آن را دوست داشته و گفته اند که بسیار منحصربه‌فرد و گیراست.


آیا دو دسته شدن نظرات مردم خوب است؟ Suga می‌گوید:

بدواً خوب است زیرا ما می‌خواهیم نشان دهیم که این نماد ماست. نگاه اول بسیار مهم است… استفاده از این جلوپنجره کمی زمان برد زیرا نمونه اولیه به نظر کمپانی کلافه کننده بود.


او می‌گوید فراموش کردن برخی از محصولات اولیه آسان بوده و به همین دلیل است که استفاده از جلوپنجره بزرگ خود را به عنوان یک ضرورت نشان می‌دهد.

او ادامه می‌دهد:

به عنوان یک سدان پرچم‌دار و احساس حضور گیرا در جاده، این جلوپنجره ابعاد مناسبی دارد.


ظاهراً ۵ هزار سطح یکتا در جلوپنجره مدل استاندارد LS وجود داشته درحالی‌که این تعداد در مدل F اسپورت به ۷ هزار می‌رسد. طراح لکسس معتقد است بسیاری از انتقادات به عدم درک چگونگی ارتباط جلوپنجره به دیگر خطوط بدنه مربوط می‌شود. او یک‌تکه کاغذ برداشته و یک خودرو را از نمای بالا طراحی کرده و خطوط بیرونی جلوپنجره را متصل به خط شانه و چراغ‌های عقب نشان می‌دهد.


Suga می‌گوید پس‌زمینه نسل جدید LS به زمان حضور آکیو تویودا در پبل بیچ ۲۰۱۱ به منظور رونمایی از لکسس GS مربوط می‌شود. او از خبرنگاران و نمایندگی‌ها و سایر افراد سؤالاتی درباره درک خود از لکسس می‌پرسد.

Lexus GS350 2012
Lexus GS350 2012
Suga افشا می‌کند که تویودا نظرات عجیبی درباره خسته‌کننده بودن محصولات لکسس دریافت کرده و کاملاً شوکه می‌شود.

مدیر طراحی لکسس می‌گوید زمانی که تویودا کانسپت LC کوپه را دید گفت این خودرویی زیبا بوده و آرزوها و احساسات را نشان می دهد. تویودا در نهایت اجازه تولید این خودرو را داد.

Lexus LF-LC Blue Concept
Lexus LF-LC Blue Concept
او تصریح می‌کند نسل اول این خودرو یعنی LS400 در خود کمپانی یک اسطوره محسوب می‌شود اما تویودا گفته نسل جدید فراتر از نسل اول خواهد بود. او گفت:

تنها راه ما یافتن تناسبات منحصربه‌فرد بود و خوشبختانه ما از پلتفرم جدیدی سود بردیم. پروفایل خودروی جدید توسط لکسس به عنوان سدان سه‌بخشی مرسوم و کوپه چهار درب جدید توصیف می‌شود. ما این خودرو را یک سدان طویل‌تر، کم ارتفاع‌تر، پهن‌تر و گیراتر می‌نامیم.


Suga می‌گوید در طراحی ظاهری خودرو از ستاره‌های دنباله‌دار الهام گرفته شده و این دنباله‌دارها را می‌توان در چوب‌های استفاده شده در کابین نیز دید. الگوهای شعله مانند خلق شده توسط تاکومی جلوه دیگری به کابین داده‌اند.


اگرچه Suga با دو قطبی بودن طراحی دماغه LS موافق است اما با این عقیده که طراحی خارجی خودرو شلوغ بوده و در محصولات دیگر نیز به کرات مشاهده شده مخالف است. او می‌گوید طراحی LS در مقایسه با محصولاتی چون NX و RX بسیار ساده‌تر است.


LS جدید بیش از هر محصول دیگر لکسس از کشور ژاپن الهام گرفته است. طراح این خودرو می‌گوید استفاده از المان‌های ژاپنی تغییر کلی جهت‌گیری‌های لکسس نیست اما نشان دهنده ریشه‌های کمپانی است. او می‌گوید LS همیشه شخصیت خاص خود را خواهد داشت.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مجله "پدال"

مطالب مشابه

‫۱۶ دیدگاه‌ها

  1. SCUDERIA ITALIA

    ۱۶ مهر ۱۳۹۶
    سوابق: (11564 ديدگاه)

    .
    جلوپنجره ی لکسوس زیبا و اصیله به نظر من.

    اگر مسئولان تویوتا هم از این جلوپنجره راضین و فکر میکنن باعث دفع مشتری نمیشه دیگه نباید بهش دست بزنن. بذار زیباترین نباشه.

    ((( Suga افشا می‌کند که تویودا نظرات عجیبی درباره خسته‌کننده بودن محصولات لکسس دریافت کرده و کاملاً شوکه می‌شود.)))

    باید به نظر مخالف احترام بذاری اما نباید خودت رو زیاد درگیرش کنی و از شنیدن انتقاد مردم شوکه بشی. زیباترین و بهترین ماشین رو هم که بسازی یه عده خوششون نمیاد یا حداقل تظاهر میکنن که خوششون نیامده.

    موافقم 0
    مخالفم 0
  2. sina

    ۱۶ مهر ۱۳۹۶
    سوابق: (2644 ديدگاه)

    من دوس دارم این جلو پنجره ای رو
    بخصوص اینکه بزرگ شده

    موافقم 0
    مخالفم 0
  3. me84

    ۱۶ مهر ۱۳۹۶
    سوابق: (1772 ديدگاه)

    .
    خیلی قشنگ و با وقاره. بهش میاد.

    موافقم 0
    مخالفم 0
  4. ارش

    ۱۶ مهر ۱۳۹۶
    سوابق: (1549 ديدگاه)

    دو قطبی بودن طراحی جلو پنجره اصلا مهم نیست مهم اینه که وقتی بهش نگاه میکنی واقعا یه طراحی ژاپنی میبینی این مدل طراحی ژاپنی ترین طراحی هست که دیدم دیگه پسندیدن این مدل طراحی بستگی به سلیقه مردم داره که از فرم ونماد و نشانه وآداب اصول ژاپنی خوششون میاد یانه و ربطی به ضعف طراحی نداره.به نظرم که باید به طراحش آفرین گفت.

    موافقم 0
    مخالفم 0
  5. ‌‌‌‌‌‌‌‌‌:::فرشاد:::

    ۱۶ مهر ۱۳۹۶
    سوابق: (3019 ديدگاه)

    طرح کلی جلو پنجره لکسوس خوبه، اما مشکلش ابعادشه که باید کوچیک‌ترش کنن؛
    نمونش LX 570ه که جلو پنجره بیش از حد بزرگش تو ذوق میزنه.

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. علی

      ۲۱ تیر ۱۴۰۰
      سوابق: (4 ديدگاه)

      من حتم دارم لکسوس بعنوان برترین خودرو و محبوبترین برند خودروسازی در جهان قرار میگیرد حتی رقبای لوکس آلمانی و آمریکایی خود را پشت سر میگذارد

      موافقم 0
      مخالفم 0
  6. امیر

    ۱۶ مهر ۱۳۹۶
    سوابق: (202 ديدگاه)

    اصلا یه اثر هنریه. چه تکنولوژی دارن که هرچی طراح میاد طراحی میکنه، خیلی شیک و ترو تمیز میسازنش، ایران خودرو اون اولاش واسه داشبورد دنا چه طرح قشنگی زده بود اما سرآخر یه داشبورد بی کیفیت از توش در اوردن که شباهتی بهش نداره

    موافقم 0
    مخالفم 0
  7. سعید(تهران)

    ۱۶ مهر ۱۳۹۶
    سوابق: (496 ديدگاه)

    نمیشه یه حکم قطعی داد مثلا بنظرم توی lx570 بسیار ناهماهنگ و روی اعصابه

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. علی

      ۲۱ تیر ۱۴۰۰
      سوابق: (4 ديدگاه)

      این خط مشی لکسوس هست و در تمام محصولاتش بچشم میخوره و بر پایه پلت فرم تویوتا لند کروزر ۲۰۰ساخته شده

      موافقم 0
      مخالفم 0
  8. علی

    ۱۶ مهر ۱۳۹۶
    سوابق: (848 ديدگاه)

    در ساخت این جلو پنجره اصلا اصول ایمنی رعایت نشده . فقط تو ایران میدونی چقدر زیرشلواری با چادر بهش گیر کرده و پاره کرده؟
    بیشتر تحقیق کنید متوجه خواهید شد.
    با تچکر

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. #ali.m#

      ۱۶ مهر ۱۳۹۶
      سوابق: (1836 ديدگاه)

      ??????
      به کجاش گیر کرده؟
      اصلا کی با زیر شلواری داشته از خیابون رد میشده که گیر کرده و پاره شده??

      اگه مشکلی وجود داشت حتی اجازه نمیدادن ساخته بشه .
      چه برسه ب این که بخواد بیاد تو خیابون و زیر شلواری هارو پاره کنه ?

      موافقم 0
      مخالفم 0
    2. علی

      ۲۱ تیر ۱۴۰۰
      سوابق: (4 ديدگاه)

      دوست عزیز خودرویی که طراحی میشه قبل از رسیدن به ساخت نمونه اولیه در تونل باد قرار میگیره و ضریب پسار رو محاسبه می کنند .بنظرم کاملا آیرو دینامیک و هیچ مشکل خاصی ایجاد نکرده .تمامی تست تصادف و ایمنی رو پشت سر می‌زاره و بعد ساخته میشه. و این رو عرض کنم تویوتا بدلیل ساخت خودروی مرغوب و اقتصادی و همچنین مشتری محور بودن محصول همواره بعنوان برترین برند خودروسازی شناخته شده

      موافقم 0
      مخالفم 0
  9. حسن

    ۱۶ مهر ۱۳۹۶
    سوابق: (75 ديدگاه)

    جلوپنجرش قشنکه ولی بیش از حد بزرگه.

    موافقم 0
    مخالفم 0
  10. محمد

    ۱۶ مهر ۱۳۹۶
    سوابق: (218 ديدگاه)

    جناب احمد زاده سلام و وقت بخیر.میشه بگید منظور از ۵ هزار سطح یکتا در جلو پنجره چی هست؟بین دوستان اگر کسی از این موضوع اطلاع دارن ممنون میشم راهنمایی کنن.با تشکر

    موافقم 0
    مخالفم 0
  11. سامان

    ۱۷ مهر ۱۳۹۶
    سوابق: (35 ديدگاه)

    طراحی بیش از حد شلوغ و کلافه کننده و زشته. هم طراحی جلو و هم طراحی انتهایی و جانبی. در مقابل رقبای آلمانی اصلا حرفی برای گفتن نداره. بهتره تویوتا از دیزاینر های اروپایی استفاده کنند.

    موافقم 0
    مخالفم 1
  12. A.B

    ۱۷ مهر ۱۳۹۶
    سوابق: (208 ديدگاه)

    خودروی لوکسی که ابعاد بزرگ داره باید چراغای جلوی بزرگیم داشته باشه تو عالی بودن طراحی شکی نیس ولی یه جلو پنجره بزرگ زیبا کنارش دوتا چراغ باریک تو ذوق میزنه

    موافقم 0
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا