لکسوس

آواز خواندن لکسس LFA نوربرگ‌رینگ ادیشن در داینو!

سوپرکار مشهور لکسس LFA پس از حدود ۱۰ سال کارهای فنی و توسعه‌ای توسط بهترین مهندسان تویوتا و لکسس در سال ۲۰۱۱ معرفی شد. این سوپرکار شوکه کننده با پیشرانه ۱۰ سیلندر فوق‌العاده‌ای که با همکاری یاماها توسعه‌ یافته پدیدار شد و از متریال فیبر کربنی زیادی هم بهره برد. LFA به نمادی برای برند لکسس تبدیل شد و در واقع الهام‌بخش محصولات آتی و توانایی‌های فنی این شرکت شد. اگرچه LFA سوپرکار فوق‌العاده‌ای بوده اما امروزه اکثراً آن را به خاطر صدای اگزوز فوق‌العاده‌اش می‌شناسند.

لکسس LFA پشتیبانی کامل آکیو تویودا مدیرعامل تویوتا را به همراه داشت کسی که خواهان تولید نمادی برای برند لوکس لکسس بود. لکسس LFA توانایی‌های مهندسی این شرکت را به نمایش گذاشت و اگرچه بسیاری از افراد می‌گویند تولید پایین آن باعث عدم دستیابی به اهداف مدنظر شد اما شکی وجود ندارد که LFA ویترینی عالی برای درخشش لکسس بود.

به‌منظور پیشگیری از فروش دوباره این خودروی منحصربه‌فرد، لکسس LFA با برنامه لیزینگ دوساله و شخصی‌سازی ارائه شد. این تاکتیک باعث می‌شد خریداران این خودرو را فقط به خاطر سود آتی خریداری نکنند.

جدای از وضعیت خاص و انحصاری، LFA به لطف پیشرانه ۱۰ سیلندر ۴.۸ لیتری خود نیز طرفداران زیادی دارد. این پیشرانه همان‌گونه که گفته شد با همکاری یاماها تولید شده است. دور پیشرانه ۱LR-GUE یاد شده به ۹ هزار می‌رسد و قدرت قابل‌احترام ۵۵۳ اسبی تولید می‌کند.

لکسس این نیروگاه را با تمرکز روی پاسخ آنی قدرت تولید کرده است. اگرچه تیم مهندسی لکسس می‌توانست از پیشرانه‌های ۸ یا ۱۲ سیلندر نیز استفاده کند اما ثابت شد که پیشرانه ۱۰ سیلندر به خاطر برخی ویژگی‌ها بهترین پاسخ را ارائه می‌کند. لکسس ادعا کرده پیشرانه ۱۰ سیلندر LFA تنها به ۰.۶ ثانیه زمان نیاز دارد تا از دور درجا به ردلاین برسد!

در دنیای امروزی عدد ۵۳۱ اسب بخار در تست داینو برای یک فولکس GTI تیون شده رقمی احساس‌برانگیز است نه برای یک سوپرکار خاص اما LFA فقط به قدرت توجه نکرده و جذابیت و درگیری سواری را انتخاب کرده و واضح است که این خودرو در سال‌های آینده نیز محصولی شاخص باقی خواهد ماند.

[دانلود ویدئو]

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۴ رای

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مجله "پدال"

مطالب مشابه

‫۲۱ دیدگاه‌ها

  1. علی"P.F"

    ۲۴ فروردین ۱۳۹۹
    سوابق: (204 ديدگاه)

    اخ لعنتی صداش….

    موافقم 7
    مخالفم 0
    1. مهراد

      ۲۴ فروردین ۱۳۹۹
      سوابق: (755 ديدگاه)

      به غیر از صدا باید بگم که یا حضرت ردلاین ?

      موافقم 3
      مخالفم 0
    2. NAVID۰۰۹۸

      ۲۴ فروردین ۱۳۹۹
      سوابق: (10057 ديدگاه)

      نکته جالب اینجاست زمانی که جرمی کلارکسون تستش میکرد و میگفت کامترین خودرو ساخته شده دنیاست ولی صبر کنید تا یه ایراد بنی اسرائیلی بگیرم و اون نداشتن کاپ‌هولدرِ و با خنده میگفت مگه میشه یه ماشین اینقدر کامل باشه اما نه مشکل کاپ‌هولدر مهمه چرا که مجبوری قهوه داغ را روی خودت بریزی و بسوزی? .
      جالبتر اینجاست که قیمت این خودرو اینقدر گران در اومده که با همین تعداد کم هنوز نمونه‌های صفرش تو نمایندگی خریدار نداره و برای فروش گذاشته‌اند و جالبتر اینجاست که شرکت یک دلار هم ترزونتر نمیده چون میگفتند این خودرو بسیار گرانتر از قیمت فروشش در اومده و اینقدر برای سانت به سانت این خودرو فکر و مهندسی شده که حدود ۱۰ سال ساختش طول کشیده اما سرآغاز راه لکسوس بوده در همین دهه‌ای که درش قرار داریم و دارید میبینید که چطور یک دفعه لکسوس متحول شد ، فقط محصولات امروزش را مقایسه کنید با ۱۰ سال قبل .

      موفقیت یک شبه به دست نمیاد که یک شبه هم از بین بره ، نیاز به صبر و پشتکار و مدریت درست داره که حاصلش میشه لکسوسی که بدون کپی از هیچ برندی سال ۱۹۸۹ استارتش زده شد و این برای همینه که من منتقد جنسیس هستم چون جنسیس میخواد یک‌شبه و با چنگ انداختن به بزرگان آلمانی و ژاپنی خودش را بالا بکشه اما نمیدونه موفقیت در گذر زمان و ثابت شدن حاصل میشه نه زیرابی رفتن و کپی از آئودی و بقیه .
      کلاس لاکچری و کلاس سوپراسپرت سازی از تمام کلاسهای خودرویی سختره جاانداختنش تا مشتری حجم زیادی از پول را برایش پرداخت کنه ، این شوخی نیست ، این برنامه‌ریزی پشتش هست تا پس از دهه ها سال جواب بده .

      لطفاً اگر نقد مخالفی هم هست با دلیل و احترام باشه ، ممنون .

      موافقم 8
      مخالفم 0
    3. GERMANY

      ۲۴ فروردین ۱۳۹۹
      سوابق: (946 ديدگاه)

      خیلی باحاله صداش انصافا.

      موافقم 1
      مخالفم 0
    4. علیرضا

      ۲۵ فروردین ۱۳۹۹
      سوابق: (425 ديدگاه)

      فقط صداش !

      موافقم 1
      مخالفم 0
  2. بهنام

    ۲۴ فروردین ۱۳۹۹
    سوابق: (492 ديدگاه)

    فوق العاده هست، عالیه. زیبا، باکیفیت، خوش صدا و قابل احترام. این خودرو توانست افق های جدیدی برای برند لکسوس ترسیم نماید. انتخاب اول تنر فارست و جرمی کلارکسون بود یه زمانی از بس رانندگی درگیر کننده و هیجانی داشت و اون پیشرانه ی معرکه ،که هر چی بهش گاز بدی سیر نمیشی.

    موافقم 3
    مخالفم 0
  3. حسن

    ۲۴ فروردین ۱۳۹۹
    سوابق: (326 ديدگاه)

    لذت بردم

    موافقم 1
    مخالفم 0
  4. datsun

    ۲۴ فروردین ۱۳۹۹
    سوابق: (3431 ديدگاه)

    نمیدونم الان یاماها با تویوتا همکاری میکنه یا نه ولی این دو تا با هم همیشه بهترین ها رو ساختن

    موافقم 1
    مخالفم 0
    1. ‌‌‌‌‌‌‌‌‌:::فرشاد:::

      ۲۵ فروردین ۱۳۹۹
      سوابق: (3019 ديدگاه)

      به امید همکاری کاوازاکی و نیسان در نسل بعد GTR

      موافقم 1
      مخالفم 0
  5. رامتین

    ۲۴ فروردین ۱۳۹۹
    سوابق: (3020 ديدگاه)

    چقدر عالی.
    لکسوس میتونه روی همین lfa تمرکز کنه و نسخه شبیه این تولید کنه. بهیچ وجه نباید سمت موتور توربو بره. روی LC که اصلا در برابر LFA حساب نمیشه موتور توربو بکار میبره اما روی LFA و درواقع خودروی جانشینش فقط موتور طبیعی. حجم موتور بالفرض از 4.8 به 5 برسه و با بهینه سازیهای دیگه قدرت از 555 به بالای 600 برسه عالی میشه. چراکه قیمت 350هزار دلاریش هم خیلی عدد بالاییه و انتظارات را زیاد میکنه.

    موافقم 0
    مخالفم 0
  6. رزیتا

    ۲۴ فروردین ۱۳۹۹
    سوابق: (418 ديدگاه)

    واسه کسایی که لکسوس LFA و پیشرانه خورجینی ۱۰ سیلندر این ماشین سوپر اسپرتو که در تعداد محدود تولید شده رو می‌شناسن و به اصطلاح ماشین باز هستن شرایط خیلی خوبیه

    موافقم 1
    مخالفم 0
  7. علیx76

    ۲۴ فروردین ۱۳۹۹
    سوابق: (1203 ديدگاه)

    ای کاش بعد از هزینه ای که برای ساخت موتور شاهکارش کردن ، تو مدل های دیگه هم استفاده میکردن
    جا داشت یه اسپرت ارزونتر در حد ۲۰۰ هزار تا ، بدون فیبرکربن هم بزنن ، اما با یه اسم دیگه ، که جایگاه کلکسیونی LFA رو خراب نکنه

    موافقم 0
    مخالفم 0
  8. Zonda R

    ۲۴ فروردین ۱۳۹۹
    سوابق: (1872 ديدگاه)

    Lfa سلطان صداس
    تلفیقی از فراریو و لامبورگینی

    موافقم 0
    مخالفم 0
  9. mojtaba

    ۲۴ فروردین ۱۳۹۹
    سوابق: (11 ديدگاه)

    یاد need for speed Most wanted 2012 دوباره زنده شد.یکی از خودروهای ماندگار تاریخ

    موافقم 0
    مخالفم 0
  10. امیر

    ۲۴ فروردین ۱۳۹۹
    سوابق: (31 ديدگاه)

    صداش نوید دهنده روز رستاخیزه!

    موافقم 0
    مخالفم 0
  11. lmbx

    ۲۴ فروردین ۱۳۹۹
    سوابق: (287 ديدگاه)

    حقیقتا روحو جلا داد تو این وضع کرونایی اصلا حالم خوب شد

    موافقم 0
    مخالفم 0
  12. امیررضا

    ۲۵ فروردین ۱۳۹۹
    سوابق: (10 ديدگاه)

    چه کردی با گوش های من، صداش روحو نوازش می‌کنه!
    الکتریکی؟ بیخیال! فقط همین صدا کافیه واسه مقایسه

    موافقم 0
    مخالفم 0
  13. علی

    ۲۵ فروردین ۱۳۹۹
    سوابق: (31 ديدگاه)

    مو به تن ادم سیخ میشه هیولای دربند

    موافقم 0
    مخالفم 0
  14. ارش

    ۲۵ فروردین ۱۳۹۹
    سوابق: (1549 ديدگاه)

    عالی .

    موافقم 0
    مخالفم 0
  15. AREF

    ۲۹ فروردین ۱۳۹۹
    سوابق: (1 ديدگاه)

    بی نظیره . برترین خودروی تاریخ خودروسازی دنیا
    حتی خود لکسوس هم فکر نکنم بتونه این شاهکار رو دوباره تکرار کنه . فقط و فقط به احترامش یک دقیقه سکوت

    زنده باد امپراطوری خورشید سرخ

    موافقم 1
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا