لکسوس

رونمایی از لکسس RC F فوجی اسپیدوی ادیشن 2021

در سال ۲۰۱۴ بود که لکسس نسخه اسپورت F از خودروی دو درب RC را برای رقابت با سوپر استارهای بازار یعنی ب ام و M4، مرسدس-ای ام جی C63 و آئودی RS5 تولید نمود. در سال ۲۰۲۰ نسخه تراک ادیشن این خودرو به منظور برطرف کردن کمبودهای RC F پدیدار شد و ژاپنی‌ها حالا اقدام به معرفی مدل سفارشی RC F فوجی اسپیدوی ادیشن کرده‌اند. درست همانند مدل تراک ادیشن سال پیش تنها ۶۰ دستگاه از این خودروی اسپورت تولید خواهد شد.

مدل فوجی اسپیدوی ادیشن که ادای احترامی به این پیست مسابقه مشهور می‌باشد دارای بهبودهای زیادی در بخش پرفورمنس می‌باشد. پیشرانه ۸ سیلندر ۵ لیتری تنفس طبیعی این خودرو تغییری نداشته و همچنان قدرت ۴۷۲ اسب بخاری و گشتاور ۵۳۵ نیوتون متری تولید می‌کند. از جمله بهبودهای این خودرو می‌توان به کاهش وزن حداکثری، ترمزهای کربن سرامیکی برمبو، اگزوز تیتانیومی، قطعات فیبر کربنی زیاد در بخش آئرودینامیک و… اشاره کرد. لکسس مدعی است شتاب صفر تا ۹۶ کیلومتر در ساعت RC F فوجی اسپیدوی ادیشن در ۳.۹۶ ثانیه ثبت می‌شود.

تنها دو رنگ ساتین بلست و خاکستری برای این خودرو در دسترس است که رنگ ساتین بلست برای اولین بار در محصولات لکسس عرضه شده و رنگی نیمه مات است که با فرایند رنگ‌آمیزی سفید منحصربه‌فردی کامل می‌شود. این خودرو همچنان ظاهر مات خود را حفظ کرده اما لکسس می‌گوید از دوام کافی برای شستن خودرو در کارواش‌های خودکار برخوردار است. داخل کابین نیز صندلی‌های چرمی با عناصر آلکانترا و فیبر کربن دیده می‌شوند. هر مدل با ساعت تولید محدود و ویژه که دارای دوخت قرمز در بند خود است عرضه می‌شود.

ورود به مدل سال جدید با تجهیزات جدیدی هم برای RC F همراه بوده است. این خودرو هم‌اکنون با اندروید اتو و اپل کارپلی و آمازون الکسا در دسترس بوده و از دیگر تجهیزات استاندارد RC F 2021 می‌توان به پایش نقاط کور با هشدار ترافیک عقب، آینه‌های گرم شونده و صندلی حافظه‌دار راننده اشاره کرد. لکسس اشاره‌ای به قیمت این خودرو نکرده است.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مجله "پدال"

مطالب مشابه

‫۱۲ دیدگاه‌ها

  1. MehdiTurbo

    ۲۳ شهریور ۱۳۹۹
    سوابق: (1921 ديدگاه)

    شاید یه عده بگند طراحی داخلیش قدیمی شده ولی من عاشق این طراحی داخلی لکسوسم و هیچ وقت برام قدیمی نمیشه
    چقدر خوبه این ماشین اسپورت کامل.

    موافقم 37
    مخالفم 4
    1. پارسا عشق ماشین

      ۲۳ شهریور ۱۳۹۹
      سوابق: (117 ديدگاه)

      اون عده ای که میگی یکیش منم ببین بد نیست شاید من هم توش بشینم عاشقش بشم تصورم رو عوض کنم من از اون لکسوس های ار ایکس مدل 2014 سوار شدم داخل خوبی نداشت ولی الان من تصورم از داخل لکسوس اینه ولی شاید هم اشتباه می کنم ببین سوار ماشین های جدید لکسوس نشدم مثل من که عاشق ماشین های فرانسوی دی اس سیتروئن و پژو هستم و بیشتر اوقات می بینم دارن به دی اس فحش میدن و واقعا ناراحت میشمو تو واقعا راست ببخشید من نا اگاه بودم

      موافقم 10
      مخالفم 7
      1. MehdiTurbo

        ۲۳ شهریور ۱۳۹۹
        سوابق: (1921 ديدگاه)

        اخه اصن ماشین ارزشش نداره که خودش ناراحت کنه اونم تو کامنت و ما به خاطره دیگران انتخاب نمیکنیم من عاشق لکسوس و بنز و بی ام و و پورشه و فورد و شورولت و دوج و دی اس و پژو و جنسیس و … هستم
        هر کسی یه انتخابی داره و باید لذت ببره ازش یکی از پژو لذت میره یکی دی اس یکی جیپ یکی موستانگ مهم نیست من اگه عاشق ژیانم باشم عاشقشم حتی اگه ۷میلیارد ادم بدشون بیاد و بد بگند تازه اونم تو کامنت نه تو دنیای واقعی که بتونیم بخریم این چیزا خیلی پیش پا افتادست حتی تو دنیای واقعیش.

        موافقم 12
        مخالفم 3
        1. MehdiTurbo

          ۲۳ شهریور ۱۳۹۹
          سوابق: (1921 ديدگاه)

          زندگیو که پیدا کنی حتی دیگه ماشینم به چشمت نمیاد دیگه چه برسه از توهین ادما به سلیقت ناراحت بشی دعا میکنم هممون زندگیو پیدا کنیم و سوار ماشینایی که دوست داریم بشیم این ارزو نیست این یک واقعیتیه که باید باشه و میشه هم چون هیچ وقت ظلم پایدار نمیمونه اگه مردم اگاه بشند البته.

          موافقم 11
          مخالفم 2
        2. پارسا عشق ماشین

          ۲۳ شهریور ۱۳۹۹
          سوابق: (117 ديدگاه)

          اقا مهدی تو این دنیا حوصله مون سر رفته داریم در مورد این چیز های ریز حرف میزنیم اگر میخواین هم معنی ماشین اینه که از یه جایی به یه جایی ببرت و چهار تا چرخ یا مثلا شش تا چرخ شما درست میگی به نظرت تو این مملکت چیکار میشه کرد نه مثلا جاهای دیدنی داره نه هیچی مثلا تو ترکیه بودیم یه چیزی می دیدیم و شادی می کردیم الان من صبح تو پدال انلاین میشم که یه پیام بیاد ما زندگی مون به این مسخرگی به نظرم بهترین کار اینه که بری باتو لگن اشنا بشی من ماشین رو د.وست دارم و دیگه چیکار کنم

          موافقم 3
          مخالفم 18
        3. زیزیگولو

          ۲۳ شهریور ۱۳۹۹
          سوابق: (4444 ديدگاه)

          پارسا تو مملکت ما جای دیدنی وجود نداره!!!!!!!!!!!! تو مملکت ما جاهی دیدنی انقدر زیاده که از حساب خارجه از مکانای تاریخیو توریستی گرفته تا …….. ولی متاسفانه مدریت وجود نداره ، (( مثلا یکی از جاهای دیدنی ایران که تو دنیا نمونه ش وجود نداره آبشار برف تنگه لار هستش که حتی تو تابستون آب آبشار یخ میزنه و مثل برف میریزه رو زمین))

          موافقم 12
          مخالفم 2
        4. MehdiTurbo

          ۲۴ شهریور ۱۳۹۹
          سوابق: (1921 ديدگاه)

          منظور پارسا جاهای تفریحی بود
          خب این حقیقت که ما رو از هم جدا کردند و جاهای تفریحی نیست ولی صحبتت ربطی به حرفای من نداشت من خودم عاشق جشن و مهمانی و تفریح و خوشگذرونیم نمیگم اینا نباشه اینکه میگم ناراحت شدن و تعصب راجع به ماشین خیلی مسخرست و زندگیو که بفهمی اینو بی معنی میشه اصن یه بخش بزرگی از زندگی برای من La و یه موستانگ کروک و یه باکس اب معدنی ? ولی ناراحت شدن با این وضع نه چون چیزیو حل نمیکنه ناراحت شدن از کامنت از اینکه بقیه از سلیقه من خوششون نمیاد نه ولی این معنی حرفای من این نیست که با خوشگذرونی و مهمانی و تفریح مخالفم.

          موافقم 1
          مخالفم 1
  2. AMG///

    ۲۳ شهریور ۱۳۹۹
    سوابق: (1200 ديدگاه)

    نمیشه از پشت این کیبورد درباره لکسس نظر داد
    باید پشتش بشینی و باهاش رانندگی کنی تا بفهمی لکسس چیه
    همه‌ی اونایی که لکسس سوار شدن عاشق لکسس شدن…..
    AMG///

    موافقم 12
    مخالفم 3
    1. Enzo

      ۲۳ شهریور ۱۳۹۹
      سوابق: (319 ديدگاه)

      واقعا درست میگی دوست عزیز .من بشخصه پشت لکسس rx350 مدل 2008 و ب ام و X3 سال 2014 نشستم .شما وقتی اولین بار پشت هر ماشینی بشینی یکسری چیزا از اون ماشین دستگیرت میشه . خلاصه بگم سواری لکسس بنظرم یه ماشینیه. قوی .نرم. بی صدا.–. ب ام و هم ماشینه بسیار قوی .تیز ویه نمه لوکستر .

      موافقم 7
      مخالفم 2
  3. زیزیگولو

    ۲۳ شهریور ۱۳۹۹
    سوابق: (4444 ديدگاه)

    نسبت به نسلای قبلی چراغای عقبو جلو و دی لایت ها بروز شدن و همینطور فیس جلو و سپر عقبو سپر جلو کاملاً جدید شدن

    موافقم 9
    مخالفم 1
  4. مانی

    ۲۴ شهریور ۱۳۹۹
    سوابق: (2486 ديدگاه)

    اصلاح پیشرانه هزینه بر هست و تویوتا خسیس

    موافقم 1
    مخالفم 1
  5. نیما

    ۲۴ شهریور ۱۳۹۹
    سوابق: (36 ديدگاه)

    خدایا پراید حق ماها نبود .هرچند که همونم ندارن بعضیا

    موافقم 0
    مخالفم 1

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا