لکسوسلینکلن

شاسی بلندهای لوکس: مصاف لینکلن MKX و لکسوس RX350

لینکلن MKX ثابت کرده که این خودروساز لوکس آمریکایی یادداشت‌های خود را از جزوه‌های رقبا به خوبی برداشته اما برای دیدن اینکه آیا این خودرو توانایی روبرو شدن با رقبا را دارد یا خیر، ما آن را با یکی از بهترین‌های این کلاس شاخ‌به‌شاخ نموده‌ایم.

2016-Lincoln-MKZ-vs-Lexus-RX-350-2
لکسوس RX اخیراً به‌روز شده و برنامه دارد تا از فروش یک‌صد هزار دستگاهی در آمریکا فراتر رود. خریداران کراس اوورهای لوکس به سوی خودروسازان ژاپنی روی آورده‌اند و فهمیدن دلیل آن نیز آسان است: RX قابل‌ابتیاع بوده و قابلیت اطمینان و کیفیت خوبی دارد و تجربه‌ی رانندگی بی‌زحمتی را ارائه می‌دهد.

2016-Lincoln-MKZ-vs-Lexus-RX-350-hero-5
RX در برخی موارد نوآوری جدیدی نداشته درحالی‌که در برخی موارد نیز به‌طور رادیکالی تغییر نموده است. برای شروع باید گفت پیشرانه‌ی ۶ سیلندر ۳.۵ لیتری قرار گرفته در زیر کاپوت به اندازه‌ی نسل قبلی کاربردی بوده و قدرت کمتر از ۳۰۰ اسب بخاری و گشتاور ۳۶۲ نیوتون متری دارد.

2016-Lexus-RX-350-exterior-1
برخی به‌روزرسانی‌های تکنیکی در پیشرانه صورت گرفته که دربردارنده‌ی طراحی کاملاً جدید سر سیلندر، زمان‌بندی متغیر سوپاپ‌ها و توانایی سوئیچ کردن پیشرانه به حالت چرخه‌ی آتکینسون از چرخه‌ی اوتو بوده اما این مورد بنیادی نیست. پیشرانه‌ی مورد بحث به گیربکس ۸ سرعته اتوماتیکی که تعویض‌های نرمی دارد متصل شده است.

2016-Lexus-RX-350ext-2
همه‌ی این کارها خوب است و تغییرات صورت گرفته قطعاً خودرو را کاراتر می‌کنند اما این موارد به اندازه‌ی کافی برای تغیر بازی کافی نیستند. در روی جاده قوای محرکه‌ی لکسوس به سختی مزیت چشمگیری را از خود نشان می‌دهد. قوای محرکه نرم عمل می‌کند. اگرچه که پیشرانه‌ی نرم سروصدای جذاب و اسپورتی ارائه نمی‌دهد اما این همان چیزی است که خریداران خودروهای لوکس خواهانش هستند و لکسوس نیز دقیقاً همین خواسته را برآورده می‌کند.

2016-Lexus-RX-side
از طرف دیگر، ظاهر جدید لکسوس تغییری دوقطبی بوده است. با زاویه‌های تیزتر لکسوس هر چه بیشتر سعی داشته تا فیلم‌های علمی تخیلی را به یاد ما بیاورد؛ و درحالی‌که ما به دلیل اینکه پسندیدن ظاهر یک خودرو امری سلیقه‌ای است زیاد در این باره بحث نمی‌کنیم اما چیزی وجود دارد که همه موافق آن هستند: لکسوس RX هرگز نمی‌تواند به عنوان خودرویی با ظاهر خسته کننده در نظر گرفته شود.

برای کسانی که دنبال ظاهر محافظه‌کارتری هستند لینکلن انتخاب بهتری است. لینکلن هنوز هم در حال سبک‌سنگین کردن زبان طراحی جدید خود بوده بنابراین MKX دارای جلوپنجره‌ی سنتی لینکلن و به همراه چراغ‌های نواری عقب است. برخلاف لکسوس، لینکلن طراحی سنتی خود را پنهان نمی‌کند. چرخ‌های بزرگ و عناصر led قرار گرفته روی سپر به خوبی با تریم کروم لینکلن همراه گردیده‌اند.

2016 Lincoln MKX Reserve AWD
هر دو خودرو طراحی قابل‌احترام مخصوص خود را داخل کابین دارند، جایی که لینکلن باز هم استایل محافظه‌کاری داشته و لکسوس بیشتر متعلق به جهان دیگر است. فکر می‌کنیم کابین لکسوس با چرم قرمز ظاهر خوبی دارد. همانند نمای بیرونی، همه‌جا زوایای تیز دیده می‌شود لینکلن نیز در مقام مقایسه بد نیست اما با دیدن آن هیجان زیادی به شما دست نمی‌دهد. همچنین برخی پانل‌های پلاستیکی وجود دارند که به نظر می‌رسد در خودرویی لوکس نباید محلی از اعراب داشته باشند. احساس ارزان‌قیمت بودن در نقطه‌ی مقابل لکسوس قرار می‌گیرد.

2016 Lincoln MKX Reserve AWD
حداقل استفاده از لینکلن آسان است. درحالی‌که MKX از جدیدترین نسل سیستم اطلاعات سرگرمی mYlINCOLN استفاده می‌کند اما استفاده از آن در مقایسه با سیستم ریموت لمسی لکسوس آسان‌تر است. سیستم لکسوس به نظر می‌رسد که توجه زیادی را برای استفاده در هنگام رانندگی نیاز دارد. لینکلن از سیستم صوتی Revel استفاده می‌کند که در سطحی یکسان با سیستم صوتی لوینسن لکسوس قرا می‌گیرد.

صندلی‌ها بخش برجسته‌ی دیگر لینکلن هستند. رویه‌ی این صندلی‌ها را چرم نرم و با کیفیتی پوشانده و صندلی‌ها در ۲۲ جهت قابل تنظیم می‌باشند. ماساژور نیز وجود دارد. لینکلن می‌گوید که با استفاده از این صندلی‌ها درد کمر کمتر خواهد شد. این ویژگی در سفرهای طولانی بسیار مفید است.

Lincoln MKX 2016
هر دو خودرو دارای تجهیزات ایمنی و کمک راننده‌ی زیادی هستند. سیستم‌های همچون کروز کنترل تطبیقی در هر دو خودرو وجود دارد اما دیگر سیستم‌ها نظیر دستیار حفظ خطوط، هشدار برخورد از جلو، پایش نقاط کور و دوربین پشتی در خودروهایی با این اندازه بسیار مفید هستند. لینکلن دارای دوربین ۳۶۰ درجه و تکنولوژی پارک است درحالی‌که لکسوس نیز با هدآپ دیسپلی رنگی عرضه می‌شود.

زیر کاپوت لینکلن شاهد حضور پیشرانه‌ی بزرگ‌تری نسبت به رقیب ژاپنی هستیم. پیشرانه‌ی ۶ سیلندر توئین توربوی این خودرو قدرت خروجی ۳۳۵ اسب بخاری و گشتاور ۵۱۵ نیوتون متری دارد. این خودرو در بحث پرفورمنس بسیار احساس‌برانگیزتر از لکسوس بوده و در جاده این لینکلن است که احساس سریع بودن و اعتمادبه‌نفس بیشتری دارد. مقدار کمی از تأخیر توربو در لینکلن دیده می‌شود. اگر سواری اسپورت تری می‌خواهید، لینکلن می‌تواند از پس این خواسته برآید.

2016 Lexus RX350 F Sport
مطابق انتظار، جفت شدن این پیشرانه‌ی توربو به گیربکس ۶ سرعته اتوماتیک باعث می‌شود تا در بحث مصرف سوخت در پس لکسوس قرار بگیرد. لینکلن با سیستم چهارچرخ محرک در هر صد کیلومتر به‌صورت ترکیبی مصرف ۱۴.۸ لیتری دارد درحالی‌که این رقم در لکسوس به ۱۳.۴ لیتر می‌رسد. باید گفت که گیربکس ۸ سرعته لکسوس همانند پیشرانه‌ی این خودرو نرم و بسیار پاسخگو است. هر تعویض دنده به نرمی انجام شده و زمان‌بندی آن نیز بسیار خوب است.

2016 Lexus RX350 F-SPORT
سواری لکسوس همانند یک خودروی لوکس است درحالی‌که لینکلن هنوز به این استانداردها نرسیده است. درحالی‌که لکسوس احساس غوطه‌ور شدن روی هر چیزی را دارد،MKX دارای ضربه‌های پی‌درپی است. تنظیم سیستم دامپینگ لینکلن کمک می‌کند تا خودرو کمی بهتر از ناهمواری‌ها عبور کند. تنظیمات سیستم تعلیق در لکسوس مرکب‌تر بوده و آرامش و راحتی بیشتری را ایجاد می‌کند و بدون ایجاد حس عدم ارتباط و یا دریازدگی، سواری لوکسی را به خریدار اعطا می‌نماید.

2016-Lexus-RX-exterior-2
کابین لینکلن بسیار ساکت است اما به دلیل وجود مونوروف، فضای سر کمتری نسبت به لکسوس در جلو و عقب وجود دارد. البته فضای پای بیشتری در عقب برای MKX وجود داشته و در مجموع فضای بار نیز بیشتر است. فضای بار ۱۰۵۳ لیتری لینکلن بیشتر از فضای ۵۲۱ لیتری لکسوس است و با تا کردن صندلی‌ها این مقدار در لینکلن و لکسوس به ترتیب به ۱۹۴۸ و ۱۵۹۴ لیتر می‌رسد.

2016-Lincoln-MKZ-Interior
در مدل پایه MKX بهای ارزان‌تری دارد. این کراس اوور آمریکایی بهای آغازی ۳۹۱۸۵ دلاری را برای مدل دیفرانسیل جلوی مجهز به پیشرانه‌ی ۶ سیلندر ۳.۷ لیتری طلب می‌کند. مدل پایه‌ی RX350 بهای آغازین ۴۲۸۵۰ دلاری دارد. اما پس از این دو مدل لینکلن با دارا بودن سیستم چهارچرخ محرک و پیشرانه‌ی ۶ سیلندر ۲.۷ لیتری اکوبوست افزایش چشمگیر قیمت به ۶۱۰۹۵ دلار را نشان می‌دهد و دیگر آپشن ها نظیر صندلی‌ها با تنظیم در ۲۲ جهت، سیستم‌های ایمنی و کمک‌راننده به همراه سیستم صوتی ارتقا یافته نیز در مدل حاضر در تست وجود داشتند. لکسوس تست شده دارای پکیج F sport به همراه تمام جزئیات و سیستم چهارچرخ محرک بود و بهای ۵۷۸۳۵ دلاری داشت.

2016 Lexus RX350
در روی کاغذ، به نظر می‌رسد که از نظر عدد و رقم این دو خودرو بسیار دور از هم باشند. لینکلن قدرت و جاداری زیادتری دارد و لکسوس شیک‌تر و نرم‌تر است. در روی جاده، لکسوس اعتمادبه‌نفس خوبی داشته و نه تنها احساس واقعی یک خودروی لوکس را دارد بلکه همانند خودروی پیشروی این کلاس عمل می‌کند. لینکلن هنوز به این سطح نرسیده اما برخی از ویژگی‌های خوب نظیر قدرت بیشتر را ارائه می‌کند. تکنولوژی قوی و برخی از ویژگی‌های در دسترس لینکلن را به گزینه‌ای با ارزش تبدیل می‌کنند اما اگر دنبال بهترین کراس اوور لوکس هستید، لکسوس را انتخاب کنید. این خودرو چشمگیر، راحت، کم‌مصرف‌تر و برای رانندگی نرم‌تر است.

 

لینکلن MKX 2016

برنده

لکسوس RX350 2016

گیربکس

۶ سرعته ی اتوماتیک

۸ سرعته ی اتوماتیک

قدرت (اسب بخار)

۳۳۵ MKX

۲۹۵

گشتاور (نیوتون متر)

۵۱۵ MKX

۳۶۲

مصرف سوخت ترکیبی (لیتر در هر صد کیلومتر)

۱۴.۸ RX350

۱۳.۴

قیمت پایه (دلار)

۳۹۱۸۵ MKX

۴۲۸۵۰

منبع: autoguide

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مجله "پدال"

مطالب مشابه

‫۶۷ دیدگاه‌ها

  1. uss zumwalt DDG-1000

    ۲۱ مرداد ۱۳۹۵
    سوابق: (4433 ديدگاه)

    من واقعا احترام قائل ام به هردو و خودروسازان خیلی خوبی هستن ولی با این مشخصات فکرکنم لینکلن بهتر باشه.
    قیمت لینکلن 39185 دلار: 137147500 تومن
    قیمت لکسوس 42850 دلار: 149975000 تومن

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. Hamid

      ۲۱ مرداد ۱۳۹۵
      سوابق: (1198 ديدگاه)

      انتخاب مشکلی نبود.
      لینکلن
      طراحی لکسوس شبیه کاغذ مچاله شده هست. خیلی پر خط و زاویه. من که این طراحی های شلوغ رو نمی پسندم.

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. شاهنگ

        ۲۱ مرداد ۱۳۹۵
        سوابق: (12 ديدگاه)

        واقعا لکسوس مزخرفه

        موافقم 0
        مخالفم 0
        1. کاوه آهنگر

          ۲۲ مرداد ۱۳۹۵
          سوابق: (432 ديدگاه)

          توجه به متن: (سواری لکسوس همانند یک خودروی لوکس است درحالی‌که لینکلن هنوز به این استانداردها نرسیده است. لکسوس اعتمادبه‌نفس خوبی داشته و نه تنها احساس واقعی یک خودروی لوکس را دارد بلکه همانند خودروی پیشروی این کلاس عمل می‌کند. لینکلن هنوز به این سطح نرسیده.اگر دنبال بهترین کراس اوور لوکس هستید، لکسوس را انتخاب کنید. این خودرو چشمگیر، راحت، کم‌مصرف‌تر و برای رانندگی نرم‌تر است.) در پست مربوط به مقایسه لکسس با نماینده آلمان ها یعنی بنزgle باز هم لکسس rx رتبه اول را کسب کرد . لطفا با احترام در مورد بهترین کراس اوور لوکس صحبت کنید

          موافقم 0
          مخالفم 0
        2. رضا

          ۲۲ مرداد ۱۳۹۵
          سوابق: (31 ديدگاه)

          همین مونده نظر اساتید پینین فارینا رو هم درباره لکسوس بشنویم که خدا رو شکر به این آرزو رسیدیم ….
          یه عده که متاسفانه که به نظر میرسه سن شون هنوز در حد دوره راهنمایی باشه میان جوری درباره طراحی خودرو ها نظر میذارن انگار خودشون سر گروه طراحی فراری و مرسدس اند
          نظرات کاملا غیر تخصصی و سطحی ..

          پدال متاسفانه طی یک سال اخیر تبدیل شده به مهد کودک ….
          به همین دلیل دیگه خبری از بزرگان سایت نیست

          موافقم 0
          مخالفم 0
    2. آرمااااان

      ۲۱ مرداد ۱۳۹۵
      سوابق: (358 ديدگاه)

      مشکل ما اینه که فکر میکنیم خودروهای آمریکایی همیشه بهترن،یکم از افتخارات آر ایکس ۳۵۰بخونید از اولین نسلش،که جز بادوام‌ترین خودروهای زمان خودش بوده،اینجا بحث لوکس بودن که لکسس خیلی بهتر از لینکلن عمل کرده

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. ali

        ۲۱ مرداد ۱۳۹۵
        سوابق: (6801 ديدگاه)

        به ارمااااان
        دوست عزیز کسی فکر نمیکنه ماشین امریکایی بهترینه بلکه مطمعن هست که بهترینه
        اینو امارفروش 500 میلیون دستگاه ماشین در تاریخ فعالیت جی ام 2 سال پیش میگه
        تویوتا طی این سالهای فعالیت چقدر فروخته کلا ؟؟؟؟؟

        موافقم 0
        مخالفم 0
        1. AMIN

          ۲۱ مرداد ۱۳۹۵
          سوابق: (121 ديدگاه)

          مثل روز روشنه که لکسوس برنده این مقایسه هست… حتی خود آمرکاییها هم میدونن که لکسوس بهتره با این آمار فروش…
          حداقل لکسوس تو طراحی یه نوآوری داشته ولی لینکلن اینگار توسانه… خیلی ساده و تکراری… ولی سدان های لینکلن واقعا شیک هستن..
          در کل در پس لکسوس قرار میگیره

          موافقم 0
          مخالفم 0
        2. RRTT

          ۲۲ مرداد ۱۳۹۵
          سوابق: (30 ديدگاه)

          تو آمریکا از نظر فروش، جنرال موتورز و فورد اول و دوم هستن و سوم تویوتا بوده که الآن فیات کرایسلر داره به تویوتا نزدیک میشه و پشت سرش میذاره.

          موافقم 0
          مخالفم 0
        3. آرمااااان

          ۲۶ مرداد ۱۳۹۵
          سوابق: (358 ديدگاه)

          آقا علی تا جایی که ما خبر داریم تویوتا توی صدر جدولاز لحاظ فروش همیشه :)توی همین پدال میتوانید ببینید
          منم نگفتم ماشین آمریکایی بده،اتفاقا ماشینای آمریکایی نسبت به قیمتشو اسب بخار بالا و کیفیت عالی رو به مشتری تحویل میدن،فقط اینجا بحث دو مدل بود که لکسس خیلی بالاتره

          موافقم 0
          مخالفم 0
      2. uss zumwalt DDG-1000

        ۲۲ مرداد ۱۳۹۵
        سوابق: (4433 ديدگاه)

        دوستان بیخیال بشید
        بحث سر سلیقه است و هرکسی سلیقه متفاوتی داره

        موافقم 0
        مخالفم 0
        1. Madjid S

          ۲۲ مرداد ۱۳۹۵
          سوابق: (11564 ديدگاه)

          چه بحث داغی شده اینجا. لکسوز و لینکلن. مدت ها بود تعداد کامنت ها در یک مطلب به 50 نرسیده بود که من الان رسوندمش ???

          موافقم 0
          مخالفم 0
  2. سامان اذری

    ۲۱ مرداد ۱۳۹۵
    سوابق: (3197 ديدگاه)

    من لکسوس رو انتخواب میکنم
    چون سواری نرمی داره و بسیار باکیفیت ساخته شده و خیلی هم لوکسه
    تو خود امریکا تو 6 ماه 15 هزار لینکن mkx فروخته شده در حالی که تو همون مدت 50 هزار لکسوس rx فروخته شده

    موافقم 0
    مخالفم 0
  3. PlymouthBarracuda

    ۲۱ مرداد ۱۳۹۵
    سوابق: (130 ديدگاه)

    لینکلن یه سروگردن بالاتره…

    موافقم 0
    مخالفم 0
  4. taph04

    ۲۱ مرداد ۱۳۹۵
    سوابق: (19 ديدگاه)

    تا سوار لکسوس نشی معنی نرمی سواری رو نمی فهمی با سرعت 60کیلومتر توی خاکی که همش چاله چاله بود بهتر از جاده ایران احساس می کردم

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. ali

      ۲۱ مرداد ۱۳۹۵
      سوابق: (6801 ديدگاه)

      لکسس خیلی نرمه؟؟؟؟
      یه عمره که کلمه ی نرم با ماشین امریکایی گره خورده بعد شما میگی لکسس نرمه؟؟
      اگه اینجور فکر میکنید یه بار سوار یه ماشین امریکایی فول سایز مال هر دوره ای که دوست داشتید بشید و اون زمان صحبت از نرمی کنید البته اگه اون ماشین یافت بشه مثل dts کادیلاک یا300 کرایسلر ویاmks لینکلن در مدل های جدید یا کاپریس و ایمپالا و الکترا در مدل های قدیمی

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. Madjid S

        ۲۱ مرداد ۱۳۹۵
        سوابق: (11564 ديدگاه)

        من سوار لکسس rx نشدم اما سوار GMC یوکان شدم. سواری این ماشین باور نکردنی بود. یک لیوان آب کاملا پر کردم و گذاشتم رو داشبرد. یک بلوار مستقیم حرکت کردیم چاله هم کم نداشت. البته گدال منظورم نیست. باورتون نمیشه یک قطره آب هم نریخته بود! با سمند همین کارو انجام دادم 1/4 آب لیوان ریخته بود.

        موافقم 0
        مخالفم 0
        1. سامان اذری

          ۲۲ مرداد ۱۳۹۵
          سوابق: (3197 ديدگاه)

          مجید داش
          کاش بعد یوکان سوار لکسوس lx570 که هم کلاس یوکان هست میشدی
          اونوقت نرمی و رد کردن دست انداز هارو میدیدی

          موافقم 0
          مخالفم 0
        2. Madjid S

          ۲۲ مرداد ۱۳۹۵
          سوابق: (11564 ديدگاه)

          آقا سامان داشتن نسل جدید lx 570 برای من یک رویاست.
          بهترین شاسی بلندی که دوست دارم سوار شم.
          هیبتش از GMC و Escalade هیچ چی کم نداره.
          داغ دامو تازه کردی. نمیبخشمت. :-)
          کاش میشد بدون پارتی و رشوه دادن واردش کرد.

          موافقم 0
          مخالفم 0
        3. سامان اذری

          ۲۲ مرداد ۱۳۹۵
          سوابق: (3197 ديدگاه)

          مجید داش 2 دستگاه مدل جدید وارد منطقه ارس شده نمیدونم چجوری میخواد پلاک شه چون حجمشون بالاست
          احتمالا پارتی دارن

          موافقم 0
          مخالفم 0
        4. Madjid S

          ۲۲ مرداد ۱۳۹۵
          سوابق: (11564 ديدگاه)

          تنها راهش پارتی و پول و …
          نسل قبلیش راحت پلاک میشد.
          کلا قوانین بیشتر نوشته میشن تا بهشون عمل بشه متاسفانه.

          موافقم 0
          مخالفم 0
  5. فرامرز

    ۲۱ مرداد ۱۳۹۵
    سوابق: (1595 ديدگاه)

    انگار بعضی عناصر طراحی لکسس شبیه ب ام و شده:
    ۱- زیر آرنجی و نحوه اتصال آن به کنسول وسط داشبورد (اون قسمت چرم همرنگ صندلی ها)
    ۲- صفحه نمایش خیلی عریض در بالای داشبورد
    ۳- یکم هم فرم کلی و خطوط ال ای دی داخل چراغ های عقب

    موافقم 0
    مخالفم 0
  6. سیدعلیرضا

    ۲۱ مرداد ۱۳۹۵
    سوابق: (218 ديدگاه)

    .
    اخیرا سایت پدال خیلی خوب داره کار میکنه.
    مطالب زیادی در مورد خودرو می گذاره.
    از مدیریت سایت پدال تشکر می کنم.
    همین طور از نویسنده و مترجم سایت تشکر می کنم.
    خیلی زحمت می کشید،دستتون درد نکنه.
    یه پیشنهاد دارم اینم اینه که اگه میشه یه قسمتی در سایت درست کنید تا افراد بتوانند نظرات ، پیشنهادات،انتقادات خودشون رو مطرح کنن.
    این جوری آمار بازدید سایت بیشتر میشه و رضایت افراد جلب میشه.
    با تشکر.

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. uss zumwalt DDG-1000

      ۲۱ مرداد ۱۳۹۵
      سوابق: (4433 ديدگاه)

      دقیقا فعالیت ها بیشتر شده

      موافقم 0
      مخالفم 0
  7. audi sq7

    ۲۱ مرداد ۱۳۹۵
    سوابق: (95 ديدگاه)

    لکسوس معرکه است. کابین لکسوس با آدم حرف می زنه.

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. محمد

      ۲۲ مرداد ۱۳۹۵
      سوابق: (302 ديدگاه)

      چی میگه؟؟

      موافقم 0
      مخالفم 0
  8. رضا

    ۲۱ مرداد ۱۳۹۵
    سوابق: (169 ديدگاه)

    این لکسوس خیلی دیگه فضای شده اغراق امیزه طراحیش

    موافقم 0
    مخالفم 0
  9. Sardar

    ۲۱ مرداد ۱۳۹۵
    سوابق: (165 ديدگاه)

    بدون شک لینکلن

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. ali

      ۲۱ مرداد ۱۳۹۵
      سوابق: (6801 ديدگاه)

      قدمت و اصالت لینکلن با هیچ چیزی قابل قیاس نیست
      اون زمانی که لکسسی وجود نداشت لینکلن کانتیننتال 1969 توش جعبه ابزار تیتانیومی داشت
      پس از لحاظ قدمت و اصالت و 1000 تا چیز دیگه فقط لینکلن
      در جواب به اون دوستی هم که گفت لینکلن فقط 15000 دستگاه از این مدل ساخته لازمه بگم لینکلن از اول یه خودروساز خاص تر از کادیلاک و کرایسلر بوده و از او دوتا همیشه کمتر میزان تولیدش بوده

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. کاوه آهنگر

        ۲۲ مرداد ۱۳۹۵
        سوابق: (432 ديدگاه)

        خوبه والا اگه لینکلن زیاد میفروخت میگفتین چون خوبه زیاد فروخته، اما الان که کم میفروشه میگین چون خاصه کم فروش داره!!! قیمتی هم نداره که بگیم بخاطر قیمت زیاد فروشش کمه . همین جمله از متن برای پاسخ به متعصبین کافیست ( سواری لکسوس همانند یک خودروی لوکس است درحالی‌که لینکلن هنوز به این استانداردها نرسیده است ) دوستان متعصب هر زمان که لینکلن به این استاندارد رسید بیایید و در مورد پرفروش ترین کراس اوور لوکس بازار آمریکا یعنی لکسس rx صحبت کنید. چند روز پیش هم در پست مربوط به مقایسه لکسس rx با نماینده آلمان ها یعنی بنز gle ، لکسس رتبه اول را کسب کرد . الان هم که در مقایسه با نماینده آمریکا ، لکسس بار دیگر رتبه اول را کسب کرد.

        موافقم 0
        مخالفم 0
      2. F22RAPTOR

        ۲۲ مرداد ۱۳۹۵
        سوابق: (43 ديدگاه)

        سلام به ali
        من هروقت به این سایت میام کامنتهای شمارو نخونده مثبت میدم
        فقط امریکایی
        PROUDLY MADE IN THE USA

        موافقم 0
        مخالفم 0
      3. AMIN

        ۲۲ مرداد ۱۳۹۵
        سوابق: (121 ديدگاه)

        علی جان اگه بخوای رو قدمت و اصالت فقط زوم کنی لینکلن در برابر پژو باید بره کشکشو بسابه… چون قدیمی تر از لینکولنه… قبلا هر چی بوده واسه خودش بوده الان باید دید چی تو چنته داره…به نظر من عقلانی ترین و منطقی ترین ماشین دنیا واسه خرید لکسوسه از هر مدلی.. بعد هم ثابت شده نزدیکترین آمار اعداد و ارقام از روی کاغذ به واقعیت واسه ژاپنیاس… مثل مصرف سوخت و شتاب و …

        موافقم 0
        مخالفم 0
      4. سامان اذری

        ۲۲ مرداد ۱۳۹۵
        سوابق: (3197 ديدگاه)

        اگه قدمت یک خودروساز ملاک بهتر بودن ماشیناش باشه اونوقت باس بگیم ماشینهای پژو هم از لکسوس بهتره ?
        چون قدمت پژو از لکسوس بیشتره

        موافقم 0
        مخالفم 0
  10. ali

    ۲۱ مرداد ۱۳۹۵
    سوابق: (6801 ديدگاه)

    من جزو اون دسته از افرادم که برند ماشین برام مهم تره تا امکاناتش
    برا همین یه فورد بیس رو به 10000تا ماشین اپشنال عوض نمیکنم
    بقیه رو نمیدونم که چه طوره طرز فکرشون

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. سامان اذری

      ۲۲ مرداد ۱۳۹۵
      سوابق: (3197 ديدگاه)

      خب اگه برند روهم حساب کنیم لکسس از هر لحاظ از فورد و لینکنش سرتره
      از نظر اعتبار کیفیت کم استهلاکی کم خرج بودن کم مصرف بودن ایمن بودن نرم و لوکس بودن و…..لکسوس سرتره

      موافقم 0
      مخالفم 0
  11. ali

    ۲۱ مرداد ۱۳۹۵
    سوابق: (775 ديدگاه)

    فقط لکسوس rx . بیشتر آمریکایی ها هم لکسوس رو انتخاب میکنند …

    موافقم 0
    مخالفم 0
  12. Sina

    ۲۱ مرداد ۱۳۹۵
    سوابق: (46 ديدگاه)

    Rx خیلی شلوغه طراحیش هم شبیه کانسپت هاست
    نسل قبلیشو خیلی بیشتر از این دوست دارم
    فکر کنم ژاپن باید ماشیناش و اصلاح کنه دیگه داره از این حالت لوکس اصیلش به سمت خودرو های که نمیدونم اسمشو چی بزارن میره لینکلن خیلی خوشمزه آورد کاری ندارم چه قد خوبه یا بد به هرحال قیافه ملاک اوله تو خرید خودرو به نظر من

    موافقم 0
    مخالفم 0
  13. جواد

    ۲۱ مرداد ۱۳۹۵
    سوابق: (141 ديدگاه)

    لکسوس یه چیز دیگس

    موافقم 0
    مخالفم 0
  14. Efk

    ۲۱ مرداد ۱۳۹۵
    سوابق: (211 ديدگاه)

    Rx طراحی جلوش واقعا خوشگله و مثل کانسپتا میمونه ولی پشتش خطاش بصورت مچاله در اومده و چراغشم که با اون قسمت سفیدش افتضاحه
    قسمت پایین گلگیرشم که مثل پرایده گند زده تو طراحیش

    موافقم 0
    مخالفم 0
  15. ارمان

    ۲۱ مرداد ۱۳۹۵
    سوابق: (1307 ديدگاه)

    عکس نیمرخ rx رو میبینم دپرس میشم چقدر با nx هماهنگ شده و چقدر تکلیف خودرو ساز با خودش مشخصه واقعا ادم لذت میبره

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. Madjid S

      ۲۲ مرداد ۱۳۹۵
      سوابق: (11564 ديدگاه)

      از این نسل طراحی لکسس خیلی خوشم میاد.

      موافقم 0
      مخالفم 0
  16. akbar

    ۲۱ مرداد ۱۳۹۵
    سوابق: (66 ديدگاه)

    برند لکسوس برای آمریکا متولد شد و شاید بشود گفت لکسوس یعنی آمریکا . بسیاری از خودروهای تویوتا در استودیوهای طراحی داخل آمریکا توسط بلوندهای ستی زن آمریکا طراحی می شود . Rx پر فروش ترین شاسی بلند بازار آمریکا است و مهمترین خودرو شرکت لکسوس است . در بین برندهای لوکس آمریکایی ، پرطرفدارترین مدلها ساخت شرکت کرایسلر و پس از آن شرکت کادیلاک است و تولیدات شرکت لینکلن پس از این دو برند قرار دارند .

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. کاوه آهنگر

      ۲۱ مرداد ۱۳۹۵
      سوابق: (432 ديدگاه)

      دوست گرامی همه ی مدل های تویوتا رو نمیدونم ، ولی همه ی مدل های زیر مجموعه لوکس تویوتا یعنی لکسس طراح های ژاپنی دارند. مطمعنا اکثر مدل های تویوتا هم طراح های ژاپنی دارند

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. بهزاد

        ۲۲ مرداد ۱۳۹۵
        سوابق: (2409 ديدگاه)

        طراح لکسوس RX آقای gen ikeda میباشد.
        لکسوس rx در کلاس خودش جزو بهترینهاست و لینکلن هنوز جای کار داره تا بتونه با بزرگان رقابت کنه ، البته اگه تا اون زمان رقیبان از گردونه حذفش نکرده باشن.

        موافقم 0
        مخالفم 0
        1. Madjid S

          ۲۲ مرداد ۱۳۹۵
          سوابق: (11564 ديدگاه)

          لینکلن هنوز کار داره؟؟؟!!!D-:
          با احترام به لکسوز و همه خوبی های چشم گیرش.. لینکلن وقتی موسسان لکسوز هنوز به دنیا نیامده بودن خودرو تولید میکرده.
          این دیگه ازون حرفا بود.

          موافقم 0
          مخالفم 0
    2. AMIN

      ۲۲ مرداد ۱۳۹۵
      سوابق: (121 ديدگاه)

      akbar طراحی لکسوس شک نکن که از فرهنگ سامورایی ژاپن نشئت گرفته… حالا اینکه یه آمریکایی طراحی کرده دلیل نمیشه که لکسوس طراحی آمریکایی داره… وگرنه کامارو اتاق 2006 رو هم یه کره ای طراحی کرده…

      موافقم 0
      مخالفم 0
  17. شاهنگ

    ۲۱ مرداد ۱۳۹۵
    سوابق: (12 ديدگاه)

    واقعا لکسوس طروحی بدی داره

    موافقم 0
    مخالفم 0
  18. علی"A.A.B.B.B.F.H.J.K.L.M.M.M.N.P.P.R"

    ۲۱ مرداد ۱۳۹۵
    سوابق: (204 ديدگاه)

    لکسوسه خیلی ابهت و امکاناته خوبی داره

    موافقم 0
    مخالفم 0
  19. ALIREZA034

    ۲۲ مرداد ۱۳۹۵
    سوابق: (75 ديدگاه)

    با توجه به این که در این کلاس راحتی و نرم بودن طراحی لوکس بودن و… هم مهمه لکسوس قطعا انتخاب بهتریه.همه چیز که قدرت نیست.ضمن اینکه لکسوس هم موتورش قابل قبوله

    موافقم 0
    مخالفم 0
  20. Saied

    ۲۲ مرداد ۱۳۹۵
    سوابق: (1262 ديدگاه)

    تو ماشین های شاسی فقط ژاپنی. تو مناطق ازاد هم این کاملا احساس شده.

    موافقم 0
    مخالفم 0
  21. maserati

    ۲۲ مرداد ۱۳۹۵
    سوابق: (54 ديدگاه)

    آقای saied آخه شما از روی فقط یک مقایسه
    میگین ژاپنی ها برترین.ولی آن را هم به یاد آورید . جی ام سی یوکان در برابر لکسوس برنده شد.و با حجم با لا تر مصرف کمتر داشت

    موافقم 0
    مخالفم 0
  22. maserati

    ۲۲ مرداد ۱۳۹۵
    سوابق: (54 ديدگاه)

    برنده شد

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. مرصاد

      ۲۲ مرداد ۱۳۹۵
      سوابق: (62 ديدگاه)

      نه

      موافقم 0
      مخالفم 0
  23. حميد

    ۲۲ مرداد ۱۳۹۵
    سوابق: (1724 ديدگاه)

    برنده رو خریدارها انتخاب میکنند و میدانید که لکسوس در کلاس خود پر فروشترین هست

    موافقم 0
    مخالفم 0
  24. maserati

    ۲۲ مرداد ۱۳۹۵
    سوابق: (54 ديدگاه)

    کادیلاک اسکالید برای رقابت با لکسوس lx ساخته شده است که از نظر فروش کادیلاک ا سکالید فروشی بیشتر. دارد . البته فقط این دو مدل را میگم.پس برنده کادیلاک است

    موافقم 0
    مخالفم 0
  25. احمد باقری

    ۲۲ مرداد ۱۳۹۵
    سوابق: (4717 ديدگاه)

    از طراحی تهاجمی لکسوس، خیلی بیشترازلینکلن خوشم میاد.

    موافقم 0
    مخالفم 0
  26. ali

    ۲۲ مرداد ۱۳۹۵
    سوابق: (6801 ديدگاه)

    در جواب به دوستان عشق ماشین شرقی باید بگم که تو ماشین لوکس بالا برید پایین بیاید المان و امریکا ید بسیار طولانی دارن و شرقی ها حالاحالاها مونده که به اونا برس
    لینکلن قدمت و اصالتش به 10000000 چیز لکسوس میارزه و همون زمان که زاپنی ها داشتن هاروگیری میکردند لینکلن موتور12 سیلندری داشته پس خیلی استاد تر از اونی هست که لکسوس بخواد فکرش رو بکنه نمونشم کانسپت کانتینتال 2002 لینکلن ولی خوب سیاست لینکلن در زمانی خاص بهش اجازه نمیداد مثل دهه ی 50 تا 70 ماشین بسازه ولی الان رویه لینکلن داره عوض میشه
    تازه این تجربه اول لینکلن در ساخت یه شاسی بلند جمع و جوره که بازم افرین بهش که تونسته خودش رو اینقدر بالا بیاره که با کمپانی که سابقش تو این زمینه بیشتره رقابت بکنه
    بعدش لینکلن همیشه مدلاش خاص بوده از اول تا حالا مثل محصولات ایودی که با اینکه زیاد گرون نیستن اما مدل هاشون خاص هست و یه کلاس خاصی برا خودشون دارن

    موافقم 0
    مخالفم 0
  27. ali

    ۲۲ مرداد ۱۳۹۵
    سوابق: (6801 ديدگاه)

    در ضمن اگر رقابتی هم باشه باید رقابت چند کمپانی کهنه کار باشه و با اصالت مثل بنز و کادیلاک یا لینکلن و ایودی نه لکسوس تازه کار که هیچ گذشته پر فروغی نداره
    لکسوس 100 تا مدل بسازه نه میتونه جایs بنز رو بگیره نه فیلیتوودهای کادیلاک رو
    من و خیلی های دیگه قدمت و اصالت رو با هیچ چیز دیگه ای عوض نمیکنیم

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. کاوه آهنگر

      ۲۲ مرداد ۱۳۹۵
      سوابق: (432 ديدگاه)

      علی جان خوبی ؟ پژو هم قدمت زیادی داره یعنی خوبه ؟!!! لکسس اینقدر خوب هست که مثلا در همین کلاس کراس اوور ، مدل rx لکسس بهتر از بنز و لینکلن است. لکسس به عنوان با کیفیت ترین و قابل اعتمادترین برند اتوموبیل شناخته شده و تویوتا هم ارزشمندترین کمپانی صنعت خودرو شناخته شده است. دوست گرامی ، ایرانخودرو و سایپا قدمت بیشتری دارند نسبت به لکسس ، آکورا ،اینفینیتی و تسلا و… یعنی این دلیل میشه که ایرانخودرو و سایپا بهتر از این برندها هستند ؟!!!!!! در ضمن لکسس 30 سال قدمت دارد و همین لکسس زیر مجموعه تویوتا و برند تویوتا است و تویوتا هم یکی از قدیمی ترین تولیدکنندگان اتوموبیل است. در همین متن مقایسه گفته شده که لکسس تجربه یک ماشین لوکس را ارائه میدهد اما لینکلن هنوز به این سطح نرسیده ، پس دوست گرامی این نشون میده که قدیمی تر بودن امتیاز مثبت نیست. لکسس روزگار خیلی از رقبا رو سیاه کرده و آکورا و اینفینیتی هم خیلی خوب عمل کرده اند.

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. Madjid S

        ۲۲ مرداد ۱۳۹۵
        سوابق: (11564 ديدگاه)

        پژو پژو نکنید دیگه اینقدر.
        پژو هم برند خوبیه. مخصوصا در اروپا خیلی طرفدار داره. ملاک نباید 405 ها و 206 هتی ایرانخودرو باشه.

        موافقم 0
        مخالفم 0
        1. مرصاد

          ۲۲ مرداد ۱۳۹۵
          سوابق: (62 ديدگاه)

          نه

          موافقم 0
          مخالفم 0
      2. ali

        ۲۳ مرداد ۱۳۹۵
        سوابق: (6801 ديدگاه)

        به کاوه اهنگر
        شما بهتری

        موافقم 0
        مخالفم 0
    2. بهزاد

      ۲۳ مرداد ۱۳۹۵
      سوابق: (2409 ديدگاه)

      Ali جان تکلیفتو روشن کن آخرش لینکلن در قواره لکسوس هست یا بازم از بنز و آئودی مایه میزاری!
      خودرو خاص تعریفش مشخصه، تولید کم قیمت بالا.
      حالا کلاس جدیدی وارد شده که هم خاصه هم متریال داخلیش به زور با خودروهای زیر 30 هزار دلار برابری میکنه هم لوکسه هم قیمتش پایینه ما نمیدونیم!

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. ali

        ۲۳ مرداد ۱۳۹۵
        سوابق: (6801 ديدگاه)

        اولا نه بنز و نه ایودی کم فروشن و از s بنز سالی200000 هزار دستگاه فقط در امریکا فروش میره من خاص بودن منظورمه که شماها خودتون رو زدید به اون راه
        بعد من درمورد لینکلن بحث میکنم نه پزو که هی میگید
        بعدش اصالت لینکلن به 1000000 چیز لکسوس تازه کار میارزه
        بعدشم الان فعلا فولکس که اوله نه تویوتا
        اخرش هم که من نگفتم لکسوس بد گفتم لینکلن از لحاظ قدمت و اصالت و تجربه خیلی بهتره

        موافقم 0
        مخالفم 0
      2. ali

        ۲۳ مرداد ۱۳۹۵
        سوابق: (6801 ديدگاه)

        به بهزاد
        اگه تولید کم قیمت بالا ملاک باشه s کلاس و سری 7 اصلا خاص نیستن چون فروش هر دو بالاست تو دنیا
        منظور من از خاصی خاص بودن یه مارکه تجاری مثل لینکلن مثل بیوک مثل اینفینیتی مثل اکورا که همشون ممکنه فروش خوبی داشته باشن اما مارک خاصی هستن

        موافقم 0
        مخالفم 0
  28. سعید

    ۲۲ مرداد ۱۳۹۵
    سوابق: (14 ديدگاه)

    تغییر چرخه ترمودینامیکی از اتو (OTTO) به اتکینسون جالب بود

    موافقم 0
    مخالفم 0
  29. فرهاد

    ۲۳ مرداد ۱۳۹۵
    سوابق: (254 ديدگاه)

    طرف امریکاییه تو خود امریکا داره لکسوس می خره اونوقت یک سری تو ایران بیشتر از اون امریکاییه رگ غیرتشون گل کرده… دوستان خوبه ادم منطق داشته باشه من عشق امریکاییم اتفاقا ولی دیگه نمیشه رو آر ایکس و سواریش علامت سوال بزارید مگه اینکه با ظاهرش حال نکنین که اون صلیقه ای هستش. یا حق…

    موافقم 0
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا