لکسوس

احتمال معرفی کراس اوور لکسس UX در ژنو

لکسس می‌تواند در نمایشگاه خودروی ژنو ۲۰۱۸ کراس اوور پایه‌ای را به منظور قرار گرفتن در جایگاهی پایین‌تر از NX فعلی معرفی کند.


هنوز چیزی به‌صورت رسمی اعلام نشده اما مجله خودرو پیشنهاد می‌کند این خودرو می‌تواند با الهام از کانسپت UX (معرفی شده در نمایشگاه پاریس ۲۰۱۶) در ژنو ظاهر شود.


هنوز چیز زیادی درباره خودروی مورد بحث نمی‌دانیم اما معاون لکسس آقای یوشیهیرو ساوا قبلا تأیید کرده برنامه‌هایی برای نسخه تولیدی UX وجود دارد. در آن زمان او گفته بود که خیلی از ما دور نیست و می‌تواند نقش مهمی در جذب مشتریان جوان‌تر به سمت این برند ایفا کند.


معاون مدیر لکسس آمریکای شمالی نیز گفته است:

نمایندگی‌های ما خواهان ارائه نسخه تولیدی این کانسپت هستند. مشتریان نیز چنین چیزی را می‌خواهند.

اطلاعات زیادی نیز درباره مدل تولیدی منتشر نشده اما لکسس قبلا نام‌های UX 200، UX 250 و UX 250h را در آمریکا ثبت تجاری کرده است. هنوز جزئیات فنی این کراس اوور نیز منتشر نشده اما احتمالاً شاهد عرضه آن با پیشرانه‌های ۴ سیلندر و همچنین نمونه‌ای هیبریدی خواهیم بود.

اگر نسخه تولیدی کانسپت UX ابعادی مشابه با مدل مفهومی داشته باشد بنابراین کمی کوچک‌تر از مرسدس بنز GLA خواهد بود اما نسبت به آئودی Q3 خودرویی بزرگ‌تر محسوب خواهد شد.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مجله "پدال"

مطالب مشابه

‫۱۶ دیدگاه‌ها

  1. SAEED Z

    ۶ بهمن ۱۳۹۶
    سوابق: (481 ديدگاه)

    استراتژی لکسس از زبان طراحی جدیدش اول جذب مشتری و جلب توجه و مطرح شدن بیشتر بین رقباست, به نظرم بعد از محقق شدن این هدف, طراحیای لکسس در عین جذابیت الانش ملایم تر و جا افتاده تر بشه. مثل کاری که هیوندای کرد یعنی طراحی سیال و اغراق آمیز رو به مرور زمان پخته تر کرد! ظاهر محصولات لکسس جذابیت خاصی داره به خصوص LS, اما کراس اوور ها طراحی پیچیده و شلوغی دارند.

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. Raha

      ۶ بهمن ۱۳۹۶
      سوابق: (288 ديدگاه)

      ” مثل کاری که هیوندای کرد”
      درست این موضوع رو از نسل های جدیدش میشه فهمید

      موافقم 0
      مخالفم 0
    2. #ali.m#

      ۶ بهمن ۱۳۹۶
      سوابق: (1836 ديدگاه)

      مخالفم
      لکسس نیازی به جلب توجه نداره .

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. SAEED Z

        ۶ بهمن ۱۳۹۶
        سوابق: (481 ديدگاه)

        همه برندها بلا استثنا به توجه و بازخورد بازار نیاز دارند تا نیاز بازار رو بسنجند!
        حتی من و شمای نوعی که به بازخورد کامنتمون توجه میکنیم! چه برسه به لکسس و …

        موافقم 0
        مخالفم 0
    3. Ali

      ۶ بهمن ۱۳۹۶
      سوابق: (262 ديدگاه)

      خجالت داره اسم هیوندای رو کنار لکسس آوردن. این زبان طراحی جدید و روش طراحی جدید لکسس هستش و برای همیشه باقی خواهد ماند. طراحی لکسس همیشه جزو بهترین ها بوده و خواهد بود. یه سر به یوتیوب بزنید و بررسی کنید نظرات مردم رو زیر فیلم های لکسس. اکثرشون لذت میبرن از طراحی های جدیدش. به عنوان مثال بین چهار فول سایز لوکس یعنی اس کلاس و A8 و سری 7 و LS، من کلی نظرات رو خوندم تو یوتیوب زیر فیلم بررسی و مقایسه این چهارتا. کسایی که طراحی لکسس رو بیشتر میپسندن از همه بیشتر بوده. در مجموع تو همه ی زمینه ها هم بعد بنز اکثرا از لکسس خوششون اومده. این یعنی موفقیت. یا اون LC500 که یادم نمیاد کسی بدش اومده باشه ازش. البته ایران و تو این سایت فرق میکنه. یه عده ظاهرا دارن میسوزن از زیباییش و برخلاف نظر واقعیشون ازش بد میگن. ما با اون یه عده ی خود درگیر کاری نداریم.
      ضمنا یه چیز مسخره یاد گرفتید که طراحی پخته طراحی پخته. استاد طراحی هستید شماها؟ کی گفته طراحی کسل کننده و صاف و بدون خطوط تیز، طراحی پخته هستش؟ یه کتاب طراحی نشون بدید این مزخرفات رو توش نوشته باشن. طراحی پخته اونیه که با جسارت و بدون هیچ ریسک و ترسی در دنیایی که امثال شماها نظرات مزخرف میدن، از خطوط تیز و طراحی هیجان انگیز طوری استفاده شه که اولا همه خوششون بیاد ثانیا متمایز از بقیه طراحی های کسل کننده و محافظه کار باشه، ثالثا اینقدر پخته و هنرمندانه باشه که بعد چند سال تو ذوق نزنه و به یه عده ثابت کنه این نظر کاملا چرته که طراحی هیجانی و شکسته زودگذره. تا قبل از طراحی های لکسس این طور بوده. اما لکسس ثابت کرد این طور نیس. کلی آدم میشناسم اطرافم که لکسس NX رو اولا میگفتم زود از چشم میفته. حالا که بعد از دو سه سال باهاشون صحبت می کنم، جز سکوت هیچی ندارن بگن. البته سه سال فعلا کمه. 5 سال دیگه هم خواهید دید هنر لکسس هیچی از زیباییش کم نمیشه. تازه این که ارزونترینشه. LS و LC و… که جای خود دارن. اینگار در مورد اون طراحی های 5-6 سال پیش هیوندای داریم صحبت می کنیم که زود از چشم افتادن. نه برادر. این لکسسه. آره جانم. 10 سال دیگه ایشالا بازم این جا باشیم ببینیم بازم نظرات الانو دارید یا نه. ضمنا مطمئن باش بالاخره بقیه خودروسازان هم به این جور طراحی ها رو خواهند آورد. آینده از آن این طور طراحی هاست برادر. آلمانی ها هم هرچه قدر خودشونو بکشن بالاخره تسلیم میشن. حالا میخواد صد سال دیگه باشه. البته الان یه عده آلمانی باز میان به فحش می کشن منو :) . اشکال نداره. صبر میکنیم تا چندین سال بعد ببینیم حق با کیه.
      ولی خدایی مطمئنم اکثر کسایی که هی میگن طراحی تیز و اغراق آمیز به درد نمیخوره، خودشونم ته دلشون دوست دارن طراحی هایی مثل لکسس رو. ولی چون مخالف عشق خودشون هستش، مثل بنز و بی ام و، مجبورن بکوبوننش. به اون دوستان میگم ناراحت نباشید. خودروساز محبوبتون هم یه روز این جوری خواهد شد :)))

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. Saeed Boroomand

        ۶ بهمن ۱۳۹۶
        سوابق: (477 ديدگاه)

        آره فریب خورده هستن مخالف هاتون

        موافقم 0
        مخالفم 0
      2. Raha

        ۶ بهمن ۱۳۹۶
        سوابق: (288 ديدگاه)

        طراحی خودرو بحث پیچده ایی داره که خیلی از ماها فقط بر اساس سلیقه حرف میزنیم
        به طور مثال خیلی از ماها طراحی پریوس رو نمیپسندیم در حالی که از دید تخصصی طراحی زیبا و همگنی داره
        اما این مسئله هم وجود داره که هرکی یه سلیقه ایی داره و حتما هم قابل احترام
        ای کاش که یه کم به طرز حرف زدن و ادب مون هم توجه میکردیم

        موافقم 0
        مخالفم 0
      3. SAEED Z

        ۶ بهمن ۱۳۹۶
        سوابق: (481 ديدگاه)

        ” خجالت داره اسم هیوندای رو کنار لکسس اوردن ” ؟!! نه جانم شما خجالت نکش! لکسس و هیوندای هردو برندهای
        قابل احترامی هستند هرچند لکسس معتبرتر.
        ” ….روش طراحی جدید لکسس هستش و برای همیشه باقی خواهد ماند ” اولا اینکه وقتی میفرمایید (جدید) پس حتما زبان طراحی قبلی هم وجود داشته که جایگزین شده !!! و دوما اینکه از زمان تولید اولین خودرو تا امروز هیچ طراحی بدون تغییر و تحول و بقول خودتون ( تا ابد ) باقی نمونده و نخواهد ماند! حالا معیار و ملاک شما چیه نمیدونم اما یکم عجیبه!
        ” یه سر به یوتیوب بزنید و بررسی کنید نظرات مردم رو زیر فیلم های لکسس. اکثرشون لذت میبرن از طراحی های جدیدش…. ” خب حتی خودم هم نمیگم بده و فلان و چنانه، اما این لذت در بلندمدت هم باقی میمونه؟!! اینو زمان ثابت میکنه! و البته میتونید این موضوع رو در طراحی های عجیب و رادیکال و پیچیده ی محصولات نسل های قبل ببینید، راه دور چرا!شما همین سوناتا YF و النترای نسل قبلو که طراحی سیالی داشتند رو با نسل جدید مقایسه کنید… اگه یکم دقت کنید به جا افتادگی طرح نسل جدید پی میبرید.
        ” کی گفته طراحی کسل کننده و صاف و بدون خطوط تیز، طراحی پخته هستش؟ ” تجربه و بازخورد بازار! نشون داده که طراحی های رادیکال و غیر معمول اگرچه جذاب هستند اما در دراز مدت جذابیتشونو از دست میدن! ثانیا طراحی صاف کسل کننده نیست! یه مثالی بزنم شما دو مدل لامبورگینی دیابلو و میورا رو باهم مقایسه کن و ببین کدوم یک از نظر زیبایی شناختی بهتره؟ یا مثلا یه نگاهی به طراحیای پینین فارینا بندازید، نمونش مزراتی گرن توریزمو که سال 2007 توسط پینین فارینا طراحی شده و هنرمندانه از خطوط صاف و نرم استفاده شده و هنوز هم که هنوزه جذابه و سرهارو به سمت خودش برمیگردونه. چندتا ماشین به این زیبایی که سال 2007 طراحی شده رو میتونید اسم ببرید؟؟! پس بیخود نیست برندهای بزرگی مثل مرسدس و پورشه از این شیوه استفاده میکنند و موفق اند!!
        ” ضمنا مطمئن باش بالاخره بقیه خودروسازان هم به این جور طراحی ها رو خواهند آورد.” من به اطمینان شما مشکوکم! شاید منظورتون از خودروسازان، کپی کار های چینی باشه!
        ” آلمانی ها هم هر چه قدر خودشونو بکشن بالاخره تسلیم میشن. حالا میخواد صد سال دیگه باشه. البته الان یه عده آلمانی باز میان به فحش می کشن منو ” :))) آلمانی ها هیچوقت خودشونو نمیکشن جانم!
        ” ولی خدایی مطمئنم اکثر کسایی که هی میگن طراحی تیز و اغراق آمیز به درد نمیخوره، خودشونم ته دلشون دوست دارن طراحی هایی مثل لکسس رو. ولی چون مخالف عشق خودشون هستش، مثل بنز و بی ام و، مجبورن بکوبوننش. به اون دوستان میگم ناراحت نباشید. خودروساز محبوبتون هم یه روز این جوری خواهد شد :))) ” کسی نمیگه طراحی با خطوط تیز به درد نمیخوره، اتفاقا لامبورگینی و آئودی استادانه از این طرح استفاده میکنن. کسی هم از لکسس دوست داشتنی بد نگفت و نکوبیدش! اما من شخصا مرسدس رو ترجیح میدم.

        یکم طولانی شد، ممنون از توجهتون.

        موافقم 0
        مخالفم 0
        1. Ali

          ۷ بهمن ۱۳۹۶
          سوابق: (262 ديدگاه)

          من عذر میخوام جای شما که الانترا و سوناتا رو با محصولات لکسس مقایسه می کنید. همونطور که گفتم در مورد ماشینای هیوندای و به طور کلی تا قبل از این حق با شماست و طراحی های هیجانی زود خسته کننده میشدن. اما لکسس این طرز تفکر رو تغییر داد. به قول خیلی از افراد طراحی های لکسس یه اثر هنریه. کلی وقت صرف طراحیش میشه. اون جلو پنجرش ففط 4 تا 6 ماه طول میکشه طراحیش به قول خودشون. مثال nx رو هم زدم تا ثابت کنم این طرز تفکر برای محصولات لکسس اشتباهه. البته گفتم که 3 سال فعلا کمه. باید صبر کرد تا چند سال دیگه ببینیم چی میشه. ولی همین سه سال ذره ای هم از جذابیتش کم نشده.
          راستی منظور منو اشتباه متوجه شدید. من نگفتم هر طراحی صافی کسل کنندس. طراحی کسل کننده و صاف که کنار هم به کار بردم نمیخواستم جمع کنم اینا رو با هم که. در مورد طراحی پخته هم همینطور. منظورم این نبود که طراحی صاف و بدون خطوط تیز پخته نیس. منظورم این بود که شرط لازم نیس. اینطور نیس که بگیم لازمه ی طراحی پخته، صاف و … بودنشه. تو هیچ کتاب و مطلب طراحی هم این چنین چیزی وجود نداره. اگه هست بگید ما هم بدونیم. کسی نگفته استفاده از خطوط تیز تو بدنه طراحی رو ناپخته میکنه جز یه عدا از ما ایرانیا. این کلمه پخته هم افتاده تو دهن ما ایرانی ها. سر هر چیزی که دوست داریم میگیم این پخته است اون ناپخته. اینگار نون و غذاست :) . راستی معادل انگلیسی پخته تو این موارد چی میشه؟! پس شما میگید طراحی لکسس ناپخته و بچه گاسنت. اوکییییی. طراحان بزرگ لکسس ظاهرا از نظر شما یه مشت بچه ی ناپخته هستن که شب خوابیدن صبح پا شدن گفتن بذار طراحیمونو یه مقدار هیجان انگیز و ناپخته کنیم!
          در ضمن من گفتم این سبک طراحی جدید لکسس هستش و حالا حالا ها تغییرش نمیده. شما میگی واسه جلب توجه برای یه مدت اینکارو میکنه بعد دوباره تغییرش میده. من میگم نه این طور نیس. از کانسپت ها و خط مشی شرکت هم واضحه هدفش چیه. حالا تنها کاری که میشه کرد اینه که صبر کنیم ببینیم چی میشه در آینده و کی راست میگه.شما یه نگاه به کانسپت های بی ام و بنداز. به عنوان مثال سری 8. نمیگم در حد لکسس اغراق آمیز هستش. ولی نسبت به طراحی های الانش واقعا اغراق آمیز و فضایی به نظر میرسه. که اتفاقا همین چند وقت پیش خوندم که یه عده ایراد گرفته بودن که لازم نیس اینقدر عقبشو هیجانی طراحی میکردن. از خیلی از کانسپت های شرکت ها پیداست این روش آیندشون خواهد بود. به هرحال کانسپت ها تنها چیزیه که میشه الان بهش استناد کرد.
          بهر حال دوست عزیز ممنون که وقت گذاشتید و با کامنت شوخ طبعانه و البته نصفش نقل قول از خودم بهم افتخار دادید :). آینده رو نمیشه پیش بینی کرد. پس تا چندین سال آینده تا ببینیم حق با کیه.

          موافقم 0
          مخالفم 0
    4. شاهين

      ۷ بهمن ۱۳۹۶
      سوابق: (856 ديدگاه)

      دوستان واقعا متاسفم که تویوتا گیر شرکت ایرتویا افتاده در ایران . این شرکت فروش رنو رو هم در دست خودش داره.قبل از گرونی دلار هم همه سرمایشو -koleos-talisman -nx و chr خرید و انبار کرد و کمتر از یک ماه بعد دلار ترکید…خیلی مشکوکه این مافیای ایرتویا…

      موافقم 0
      مخالفم 0
  2. Raha

    ۶ بهمن ۱۳۹۶
    سوابق: (288 ديدگاه)

    ما که پسندیدیم :) :) :)

    موافقم 0
    مخالفم 0
  3. Mohamad

    ۶ بهمن ۱۳۹۶
    سوابق: (812 ديدگاه)

    اهان نقشه راه لکسس اینه:
    “در آن زمان او گفته بود که خیلی از ما دور نیست و می‌تواند نقش مهمی در جذب مشتریان جوان‌تر به سمت این برند ایفا کند.”

    “نمایندگی‌های ما خواهان ارائه نسخه تولیدی این کانسپت هستند. مشتریان نیز چنین چیزی را می‌خواهند.”

    به جرات میگم فعلا آینده نگرانه ترین برند لکسسه و باید منتظر موند و یک دهه ی بعد را هم تماشا کرد

    موافقم 0
    مخالفم 0
  4. F۲۲RAPTOR

    ۶ بهمن ۱۳۹۶
    سوابق: (2598 ديدگاه)

    هد لایت جو منو یاد ال اف آ انداخت

    موافقم 0
    مخالفم 0
  5. امید

    ۶ بهمن ۱۳۹۶
    سوابق: (20 ديدگاه)

    احتملا همون مدل مفهومی جدید که به اسم LF-1 رونمایی شده که پدال هم تو لینک زیر مطلب گذاشته دربارش
    https://www.pedal.ir/%D9%84%DA%A9%D8%B3%D8%B3/%DA%A9%D8%A7%D9%86%D8%B3%D9%BE%D8%AA-lf-1-%DA%A9%D8%B1%D8%A7%D8%B3%E2%80%8C%D8%A7%D9%88%D9%88%D8%B1-%D9%84%DA%A9%D8%B3%D8%B3/
    و حتما هم بر اساس تویوتا ch-r طراحی میشه . باید چیز باحالی از آب در بیاد .

    موافقم 0
    مخالفم 0
  6. Fk

    ۶ بهمن ۱۳۹۶
    سوابق: (7 ديدگاه)

    این استراتژی که دوستان رها و ی دوست عزیز که گفتن از دهه نود شروع شده
    زمانی که برند لکسوس تولید شد
    در واقع مولد تولید لکسوس این استراتژی بوده
    همین استراتژی منجر ب تولید جنسیس شده
    و در مورد کیا نا موفق

    موافقم 0
    مخالفم 0
  7. حمید

    ۶ بهمن ۱۳۹۶
    سوابق: (1724 ديدگاه)

    چ خوشگل شده

    موافقم 0
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا