نسل جدید لکسوس ES با طراحی مدرن، فناوری پیشرفته و پیشرانههای الکتریکی و هیبریدی، آماده رقابت با بامو سری ۵، مرسدس E کلاس و آئودی A6 در بازار اروپا است.
ES که از سال ۱۹۸۹ در سبد محصولات لکسوس حضور دارد، حالا با نسل هشتم خود به دنبال جلبتوجه بازار اروپا است. این سدان لوکس که ابتدا در نمایشگاه خودروی شانگهای رونمایی شد، یک ماه بعد در اروپا معرفی شده تا با غولهای آلمانی مانند بامو سری ۵، مرسدس E کلاس و آئودی A6 رقابت کند. اگرچه ES در اروپا چندان موفق نبوده اما لکسوس با طراحی جدید و فناوریهای پیشرفته، قصد تغییر این روند را دارد.
نسل جدید ES با طراحی کاملاً جدید، ظاهری مدرن و جذاب ارائه میدهد. جلوپنجرهای همرنگ بدنه با چراغهای L شکل باریکتر، چهرهای تهاجمیتر به این سدان بخشیده است. مدلهای هیبریدی از جلوپنجره باریک برای خنککنندگی بهتر و مدلهای الکتریکی از طراحی مینیمال در بخش جلو بهره میبرند. خطوط روان سقف با شیب ملایم به سبک فستبک و نوار LED سراسری در عقب، ظاهری اسپرت و پویا ایجاد کردهاند. ابعاد خودرو نیز افزایش یافته و حالا ۱۶۵ میلیمتر کشیدهتر از مدل قبلی است. فاصله بین محورها نیز ۸۰ میلیمتر بیشتر شده که فضای داخلی جادارتری را فراهم میکند.
داخل کابین، لکسوس با صفحهنمایش ۱۴ اینچی سیستم اطلاعاتیسرگرمی، بزرگترین نمایشگر تاریخ خود را معرفی کرده که قابلیت شخصیسازی با میانبرها و ویجتها دارد. صفحه آمپر دیجیتال ۱۲.۳ اینچی نیز استاندارد است. متأسفانه نمایشگر اختصاصی سرنشین که در چین عرضه شده، برای اروپا در دسترس نیست. بهبود عایقبندی سروصدا و مواد باکیفیتتر نیز کابین را لوکستر کردهاند. کلیدهای مخفی لمسی که فقط در زمان روشن بودن خودرو ظاهر میشوند، جلوهای مدرن به کابین بخشیدهاند. سیستم صوتی ۱۷ بلندگوی مارک لوینسون نیز برای علاقهمندان به صدا در دسترس است. برای سرنشینان عقب، امکان جمع شدن صندلی سرنشین جلو برای افزایش فضای پا فراهم شده و مجموعه ایمنی پیشرفته لکسوس سیفتی سیستم پلاس نیز بهروز شده است.
نسل جدید ES بر پایه پلتفرم بهبودیافته TNGA-K ساخته شده که در خودروهایی مانند تویوتا کمری و کراون کراساوور نیز استفاده میشود. سیستم تعلیق جدید با محور عقب چند اتصالی و بدنه مستحکمتر، کیفیت سواری و هندلینگ بهتری ارائه میدهد. برای اروپا، خریداران میتوانند از میان پیشرانههای هیبریدی و الکتریکی انتخاب کنند. مدل پایه ES300h با پیشرانه ۲.۵ لیتری چهار سیلندر، ۱۹۹ اسب بخار تولید میکند و در نسخههای دیفرانسیل جلو و چهارچرخ محرک عرضه میشود. مدل قویتر ES350h نیز با همان پیشرانه ۲.۵ لیتری، ۲۴۴ اسب بخار قدرت دارد و در هر دو نسخه دیفرانسیل جلو و چهارچرخ محرک در دسترس است.
برای اولین بار، ES با پیشرانههای الکتریکی نیز عرضه میشود. مدل ES350e با ۲۲۱ اسب بخار و باتری ۷۷ کیلووات ساعت، فقط در نسخه دیفرانسیل جلو ارائه میشود. مدل پرچمدار ES500e با ۳۳۸ اسب بخار و باتری ۷۵ کیلووات ساعت، در نسخه چهارچرخ محرک عرضه خواهد شد. لکسوس هنوز برد رسمی WLTP را اعلام نکرده، اما انتظار میرود کارآمدترین مدل الکتریکی تا ۵۳۰ کیلومتر برد داشته باشد. فروش لکسوس ES 2026 در اروپا از بهار ۲۰۲۶ آغاز میشود و جزئیات قیمت و مشخصات نهایی نزدیک به زمان عرضه اعلام خواهد شد.
Ehsan
۱ خرداد ۱۴۰۴چقدر زشت شده! اون از راو۴ اینم از این.خیلی شبیه چینیا شدن،اون فیسی که تو ایران هست واقعا بهتر از اینه حتی
۱ خرداد ۱۴۰۴قبلی هزار برابر بهتر بود
ممد ژانگولر
۱ خرداد ۱۴۰۴تویوتا و لکسوس خیلی خوب دارن کار میکنن دمشون گرم . یکم فقط تو مولتی مدیا هنوز جای رشد دارن دقیقا همون چیزی که چینیا و آلمانیا روش مانور میدن .
آرین
۱ خرداد ۱۴۰۴خاک بر سر من
AMANTE
۱ خرداد ۱۴۰۴طراحی خیلی خنثی و معمولی نه تنها نسبت به آلمانی های این کلاس بلکه نسبت به نسل قبل اش داره.
https://www.pedal.ir/lexus/2024-lexus-es-gets-more-tech/
علی ریحانی
۲ خرداد ۱۴۰۴دریغ از ده سانت کروم که شاخصه این کلاس خودرویی هست
حداقل لبه پنجره ها
هیییییچ
محمد
۱ خرداد ۱۴۰۴یه حس دوگانگی ایجاد میکنه
هم آینده نگرانه اس هم لوکس و شیکه
خیلی باپرستیژه اما باید چشم بهش عادت کنه با گذشت زمان
______________
۱ خرداد ۱۴۰۴هعی …
ارزو میکردم کاشکی سال پیش یا حتی قبل تر صنعت خودرو متوفق میشد تا کار به اینجا نرسه
لکسوس طراحیش از کجا به کجا رسید …
net
۱ خرداد ۱۴۰۴لکسوس هم سدان فست بک تولید کرد😱سدان فست بک بنزینی و سدان فست بک برقی داره مد میشه
سدان فست بک قسمت صندوق عقبش که کشیده نیست و بین شیشه عقب و صندوق عقب مرزی و جود ندارد خیلی بد هست. اگر صفحه نمایش به صورت عمود روی کنسول قرار گرفته خیلی قشنگتر میشد مثل صفحه نمایش عمود فورد رنجر ۲۰۲۲
net
۱ خرداد ۱۴۰۴گوشه های ضلع کیلومتر شبیه طراحی کیلومتر ماشین های سوپر اسپرت لامبورگینی شده و برای ماشین لوکس این مدل طراحی کیلومتر جالب نیست
PSA
۱ خرداد ۱۴۰۴من از طراحیش خوشم اومد ولی کلا انگار این ۳ تا برند و این کلاس ماشین قبلا سر کیفیت ، موتور و گیربگس … کار می کردن الان سر هرکی خودروی زشت تر بده بیرون هست
ولی من انتخابم بین اینا از لحاظ طراحی و پیشرانه E کلاس هست
احمدرضا
۱ خرداد ۱۴۰۴بسیار بسیار زشت
ALI
۱ خرداد ۱۴۰۴جلوش بد نیست مثل باقی مدلای جدید لکسوسه. داخلشم بد نیست. ولی عقبش انگار ماشینای چینی…. خوشم نیومد
۱ خرداد ۱۴۰۴کاش یکم بیشتر روش کار میکردین
Navid A J
۱ خرداد ۱۴۰۴خوشحالم در این سگمنت اینقدر طراحی ها نچسب و به دل نشین شدن که آدم دودل نمیشه. من که فقط آئودی رو میپسندم (تا اونم زشت ترش نکرده)
hosen
۱ خرداد ۱۴۰۴طراحیش واقعا فاجعس!
حتی تویوتا کمری جدید هم به مراتب ازش زیبا تره
.
۱ خرداد ۱۴۰۴این چه سرطانیه دیگه!؟
به خدا ژاپنی ها راه خودشون رو گم کردند.
sina
۱ خرداد ۱۴۰۴یادم نمیاد لکسس هیچوقت ماشین به این زشتی تولید کرده باشه :/
چیه این اخه
مهردادکمال
۱ خرداد ۱۴۰۴اصلا جذاب نیست .یه طراحی چینی یا نهایت کره ای داره.جلوپنجره دوکی شکل و بزرگ و نمادین لکسوس امضای پای کارش بود که دیگه دیده نمیشه.چراغ عقبش هم در نهایت بی حوصلگی ،انگار دقیقه نود طراحی شده
제네시스
۱ خرداد ۱۴۰۴انصافا دیگه جنسیس G80 برقی از این زیباتره
MjM
۲ خرداد ۱۴۰۴یعنی باز بیاید بگید طراحی سلیقه ایه!!!
کسی که به این بگه طراحی خوب و زیبا باید یه تجدید نظری تو سلیقش بکنه!
بسه دیگه گند زدید به تمام ماشینا با این طرحاتون!
Cadillac-V
۲ خرداد ۱۴۰۴بنظرم رقباش تو این سگمنت خیلی زیباتر و بهتر هستن
https://www.pedal.ir/mercedes-benz/mercedes-benz-e-class-drive/
https://www.pedal.ir/cadillac/2025-cadillac-ct5-debuts/
BlackWing
۲ خرداد ۱۴۰۴👎🏼👎🏼👎🏼👎🏼👎🏼
AmooRoohee
۲ خرداد ۱۴۰۴چجور میشه به این گفت لکسوس… البته بازم سلیقهایه ولی از نظر سابقه و اصالت بخوایم نگاه کنیم خیلی دور شده از گذشته خودش…
رامتین
۲ خرداد ۱۴۰۴طراحیش نسبت به قبل مشخصا افت داشته!
دانیال
۲ خرداد ۱۴۰۴ما میتونیم به طراحیهای نسل قبل علاقهمند بمونیم اما لکسوس بیجهت این طراحی رو تولید انبوه نمیکنه
با ورود این نسل از لکسوس ، مدلهایی که برای ما جذاب بودن قدیمی و دِمُده به نظر میرسن
شخصاً این طراحی رو برای جلب توجه مناسب میبینم اما وقاری که یه سدان لوکس باید داشته با این سبک طراحی ابداً القا نمیشه