لینکلن

ادامهٔ تولید لینکلن MKT حتی پس از عرضهٔ اویاتور

لینکلن اعلام کرده است که حتی پس از عرضهٔ کراس‌اوور کاملاً جدید اویاتور در سال ۲۰۱۹ به‌عنوان جایگزین مدل MKT، علاقه‌مند است همچنان به تولید MKT ادامه دهد. مدیر بازاریابی لینکلن آقای «رابرت پارکر» در گفتگویی با اتوموتیو نیوز گفته است که این کراس‌اوور ۹ ساله همچنان برای خدمات کرایه‌ای خودروی محبوبی است و بنابراین پیش‌بینی می‌شود که در آینده کماکان توسط خریداران مختلف برای استفاده به‌عنوان خودروی هتل‌ها و یا خودروی حمل جنازه مورداستفاده قرار گیرد.

لینکلن هم‌اکنون با مدل‌های اصلی خود مثل نویگیتور و اویاتور روی بازارهای سودآور تمرکز کرده و نمی‌خواهد در اجارهٔ آن‌ها تخفیف دهد که این یعنی MKT هنوز نقش مهمی را ایفا می‌کند. آقای پارکر دراین‌باره گفته است:

«در حال حاضر MKT می‌تواند نقش محصول سودآوری را برای لینکلن بازی کند و فکر نمی‌کنیم که ادامهٔ تولید آن تأثیر منفی روی برند ما داشته باشد».

Lincoln MKT 2010

اما در حالی لینکلن قصد دارد همچنان به تولید MKT ادامه دهد که این کراس‌اوور فول سایز کمترین فروش را در بین محصولات این برند لوکس آمریکایی دارد. این خودرو از ابتدای امسال تا پایان ماه آگوست تنها ۱,۶۵۳ دستگاه فروش داشته که ۲۲ درصد کمتر از مدت مشابه سال گذشته است. MKT همچنین تنها محصول لینکلن است که همچنان از طراحی قدیمی جلوپنجرهٔ بال مانند این شرکت استفاده می‌کند و به‌احتمال‌زیاد لینکلن اقدام به به‌روزرسانی آن نخواهد کرد.

Lincoln MKT 2013

لینکلن برای اولین بار در نمایشگاه دیترویت ۲۰۰۸ نسخهٔ کانسپت MKT را رونمایی کرد و سپس حدود یک سال بعد نسخهٔ تولیدی آن با مدل ۲۰۱۰ به بازار آمد. این کراس‌اوور فول سایز لوکس روی پلت‌فرم D4 فورد ساخته شده که با مدل‌های اکسپلورر، فلکس و تاروس مشترک است. MKT برای مدل ۲۰۱۳ مورد فیس‌لیفت و به‌روزرسانی قرار گرفت و برای اولین بار در نمایشگاه لس‌آنجلس ۲۰۱۱ رونمایی شد. طی این فیس‌لیفت، قدرت پیشرانهٔ ۳.۷ لیتری V6 تنفس طبیعی MKT از ۲۷۰ اسب بخار به ۳۰۵ اسب بخار افزایش پیدا کرد و یک پیشرانهٔ جدید ۳.۵ لیتری V6 توئین توربو اکوبوست با ۳۶۵ اسب بخار قدرت هم در کنار آن ارائه شد.

Lincoln MKT 2017
Lincoln MKT 2017

اما قرار است به‌زودی MKT با نسل جدید مدل اویاتور جایگزین شود که نسخهٔ کانسپت آن در نمایشگاه نیویورک ۲۰۱۸ رونمایی شد. اویاتور اما برخلاف MKT روی یک پلت‌فرم کاملاً جدید دیفرانسیل عقب ساخته می‌شود. این کراس‌اوور جدید به یک پیشرانهٔ توئین توربوی بنزینی مجهز خواهد بود و یک قوای محرکهٔ پلاگین‌هیبریدی هم به‌صورت سفارشی برای آن ارائه خواهد شد. اما به گفتۀ آقای پارکر، تحقیقات نشان داده که خریداران به پرداخت مبالغ بیشتر برای خرید مدل بالا ردۀ Black Label اویاتور علاقه دارند که این موضوع لینکلن را قادر می‌سازد بیشتر روی تک‌فروشی تمرکز کند. این یعنی اویاتور با تخفیف به سازمان‌ها فروخته نمی‌شود و این وظیفه بر عهدۀ MKT گذاشته خواهد شد.

Lincoln Aviator Concept 2018

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

امیر دهقان

نویسنده و مترجم پدال، عاشق ماشین، عشقی که حد و حصر نداره

مطالب مشابه

‫۱۰ دیدگاه‌ها

  1. یانکی

    ۱۱ مهر ۱۳۹۷
    سوابق: (2354 ديدگاه)

    فورد باید یه 8 سیلندر رو نوگیتور و آویاتور سوار کنه.جالیه یه کمپانی که این همه 8 سیلندر داره مثل کایوت 5لیتری 480 اسب رویه بولیت.5.2لیتری 530 اسب.5.2 لیتری سوپر شارژ 720 اسب.5.8 لیتری 662 اسب.فقط رو موستانگ سوار میکنه

    موافقم 0
    مخالفم 0
  2. احمدرضا

    ۱۱ مهر ۱۳۹۷
    سوابق: (878 ديدگاه)

    یه خورده ای زشت نیس؟

    موافقم 1
    مخالفم 0
  3. مهدی

    ۱۱ مهر ۱۳۹۷
    سوابق: (5358 ديدگاه)

    تا مدل ۲۰۱۷ یکی از یکی زشتره انصافا.جلوش انگارشکلاتی هستش که رفته جلو آفتاب وآب شده وآویزون شده.اما مدل۲۰۱۸عالی شده.اونقدرخوب شده که انگارچندسر وگردن پیشرفت کرده نسبت به مدل ۲۰۱۷.هرچند کانسپته

    موافقم 1
    مخالفم 0
    1. (Ali (Chevy nova

      ۱۲ مهر ۱۳۹۷
      سوابق: (6789 ديدگاه)

      ماشىن شکلاتى باشه بهتره تا غورباقه باشه

      موافقم 0
      مخالفم 2
  4. Sajjad

    ۱۱ مهر ۱۳۹۷
    سوابق: (1867 ديدگاه)

    عکس اخر اویاتور
    هرچقدر نگاهش میکنم سیر نمیشم
    واقعا زیباست
    از اون طرح هاییه که بعد چندین سال بازم زیبایی خودشو حفظ میکنه
    مثل بیوک ریورا یا الدورادو

    موافقم 0
    مخالفم 0
  5. عشق ماشین

    ۱۲ مهر ۱۳۹۷
    سوابق: (40 ديدگاه)

    محصولات لینکلن رو باید از نزدیک ببینی واقعا زیبا هستن .تو مناطق آزاد وقتی یکیش رد میشه بخصوص mkt همه بهش نگاه میکنن

    موافقم 0
    مخالفم 0
  6. مانی

    ۱۲ مهر ۱۳۹۷
    سوابق: (2486 ديدگاه)

    پدال جون پاراگراف اول رو خوندم فکر کردم با لینکلن شوخی‌ داری :D

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. (Ali (Chevy nova

      ۱۲ مهر ۱۳۹۷
      سوابق: (6789 ديدگاه)

      شوخى درکار نىست
      بنز هم براى حمل جنازه محصول داره و همىنطور تاکسى هاى که از کلاس e تولىد مىکنه

      موافقم 0
      مخالفم 0
  7. احمدرضا

    ۱۲ مهر ۱۳۹۷
    سوابق: (227 ديدگاه)

    منتظر اویاتور هستم ولی چقدر عجیبه که گفته MKT تولیدش ادامه پیدا میکنه به نظرم یکم کلاس یه ماشینی که بالاخره 9سال روی خط تولید بوده میاد پایین به نظرم لینکلن بهتر بود سال قبل این مدل رو از خط تولید خارج کنه

    موافقم 0
    مخالفم 0
  8. حسن

    ۱۲ مهر ۱۳۹۷
    سوابق: (154 ديدگاه)

    لىنکلن رو خىلى دوست دارم

    موافقم 0
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا