لینکلن

آشنایی با سیستم تعلیق پیشرفته لینکلن آویاتور

لینکلن آویاتور ۲۰۲۰ اولین خودرویی نیست که دارای سیستم تعلیق تطبیقی با توانایی اسکن جاده‌ی پیش رو می‌باشد اما این اولین محصول لینکلن است که از چنین تکنولوژی هوشمندانه‌ای به منظور به حداکثر رساندن آسایش سرنشینان در تمامی مسیرها سود می‌برد. همان‌گونه که سدان فول سایز آئودی A8 از سیستم تعلیق پیش‌بینی کننده سود می‌برد، شاسی‌بلند لوکس آمریکایی نیز سیستم مشابهی دارد.


اما این سیستم چگونه کار می‌کند؟ چندین حسگر به‌صورت بی‌وقفه همه‌چیز خودرو از تکانه‌ای بدنه گرفته تا حرکت خودرو را تحت نظر داشته و درعین‌حال به زمان شتاب گیری یا کاهش سرعت آویاتور هم توجه می‌کنند. این حسگرهای بسیار پیشرفته می‌توانند ۵۰۰ بار در هر ثانیه پارامترهای گوناگون را بررسی کرده و با یک دوربین نصب شده در جلوی خودرو که تقریباً ۱۵ متر جلوتر را اسکن می‌کند همکاری می‌کنند.


این سیستم که به‌صورت رسمی سیستم تعلیق تطبیقی با پیش‌نمایش جاده خوانده می‌شود توانایی تشخیص انحراف ارتفاعی از بازه‌ی ۵.۱ تا ۲۰.۳ سانتی‌متر را دارا می‌باشد. زمانی که یک انحراف در ارتفاع همچون سرعت‌گیر یا دست‌انداز تشخیص داده شود، رایانه‌های پیشرفته‌ی خودرو سیستم تعلیق را به منظور کسب اطمینان از ایجاد نرم‌ترین سواری ممکن تنظیم می‌کنند. حسگرهای یاد شده و دوربین نصب شده در جلو می‌تواند باهم کار کنند تا سیستم تعلیق به‌صورت خودکار و تا ۱۰۰ بار در ثانیه خود را تنظیم نماید.


دیوید راسل کارشناس فنی دینامیک خودروهای لینکلن می‌گوید این حسگرها به حدی سریع هستند که تنظیمات سیستم تعلیق را سریع‌تر از پلک زدن چشم انسان انجام می‌دهند. این سیستم پیشرفته همچنین برای تشخیص افتادن یک چرخ خودرو در چاله نیز بکار رفته و زمانی که این اتفاق رخ دهد جذب‌کننده‌ی شوک به‌صورت خودکار سفت تر می‌شود تا عملکرد خودرو در حالت کلی حفظ شود.


آویاتور ۲۰۲۰ به‌صورت سفارشی با سیستم تعلیق بادی نیز در دسترس است که بجای فنرهای پیچشی استاندارد شاهد فنرهای بادی خواهید بود و بنابراین راحتی خودرو نیز افزایش خواهد یافت؛ اما درباره‌ی آئودی A8 باید گفت که سیستم تعلیق این خودرو در زمان ورود به آن یا استفاده از صندوق‌عقب به‌صورت خودکار ارتفاعش را کم می‌کند. این سیستم همچنین در سرعت‌های بالاتر از ۱۱۳ کیلومتر در ساعت ارتفاع خودرو را پایین می‌آورد تا حداکثر پرفورمنس و راندمان ایجاد شود.


شاسی‌بلند سه ردیفه و لوکس لینکلن از تابستان سال جاری میلادی و با قیمت پایه‌ی ۵۲۱۹۵ دلاری وارد بازار خواهد شد. البته برای خرید مدل کاملاً فول بلک لیبل گرند تورینگ هیبریدی باید ۹۱۱۴۵ دلار بپردازید.

[دانلود ویدئو]

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مجله "پدال"

مطالب مشابه

‫۸ دیدگاه‌ها

  1. mohammad

    ۱ مرداد ۱۳۹۸
    سوابق: (421 ديدگاه)

    چقد جالبه…

    موافقم 1
    مخالفم 0
  2. امیر

    ۱ مرداد ۱۳۹۸
    سوابق: (2956 ديدگاه)

    معرکس واقعا
    لذت میبرم از این همه توجه به لذت رانندگی و پیشرفت در این زمینه

    موافقم 0
    مخالفم 0
  3. moein

    ۱ مرداد ۱۳۹۸
    سوابق: (890 ديدگاه)

    چقدر این ماشین فاخر و با شکوهه
    تجسم رنگ مشکی تو شب این ماشین فوق العاده است

    موافقم 0
    مخالفم 0
  4. Elmiraj

    ۱ مرداد ۱۳۹۸
    سوابق: (3088 ديدگاه)

    جدا از سیستم های بی رقیب صوتی سه بعدی و سیستم تعلیق پیشرفته ای که داره…
    .
    این ماشن طراحی فوق‌العاده زیبا و سیالی داره که اونو به عروس خیابان ها تبدیل می کنه…

    موافقم 0
    مخالفم 0
  5. Ardalan

    ۱ مرداد ۱۳۹۸
    سوابق: (80 ديدگاه)

    اگه اشتباه نکنم مدل میان رده کیا تلوراید هم قیمت مدل پایه این بود.واقعا چرا یه امریکایی جای اویاتور باید بره تلوراید بخره

    موافقم 0
    مخالفم 0
  6. ایمان

    ۱ مرداد ۱۳۹۸
    سوابق: (3880 ديدگاه)

    چقدر سیستم تعلیقش شبیه پراید خودمونه
    ولی عجب ماشینایی میسازه لینکلن ??

    موافقم 0
    مخالفم 0
  7. هادی نجفی

    ۱ مرداد ۱۳۹۸
    سوابق: (48 ديدگاه)

    واقعا آدم نمیدونه چی بگه!
    اینا دارن به بشریت خدمت میکنن نه اینا !!!!!!!
    داشتن همچنین خودرویی آرزوست

    موافقم 0
    مخالفم 0
  8. Infinite

    ۱ مرداد ۱۳۹۸
    سوابق: (452 ديدگاه)

    زیباترین خودروی لینکلن در حال حاضر

    موافقم 0
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا