لینکلن

خاتمهٔ تولید لینکلن ناتیلوس و الکتریکی شدن اویاتور در سال 2023

کسانی که به فورد اج یا لینکلن ناتیلوس علاقه دارند بهتر است عجله کنند زیرا گفته می‌شود این دو کراس‌اوور دوران پایانی عمر خود را سپری می‌کنند. به گزارش اتو نیوز، این دو خودرو در سال ۲۰۲۳ از خط تولید کنار خواهند رفت اما ممکن است ناتیلوس در سال ۲۰۲۵ در قالب کراس‌اووری الکتریکی بازگردد. البته این خبر چندان عجیب نیست زیرا طی توافقی، سندیکای کارگری یونیفور کانادا قصد دارد کارخانهٔ اوک‌ویل را به یک مرکز الکتریکی تبدیل کند. این کارخانه‌ای است که هم‌اکنون اج و ناتیلوس را تولید می‌کند.

زمانی که این قرارداد اعلام شد، سندیکای مذکور اعلام کرد که اولین خودروی الکتریکی در سال ۲۰۲۵ از خط تولید این کارخانه خارج خواهد شد و سپس چهار مدل دیگر در سال ۲۰۲۸ از راه خواهند رسید. هرچند انتظار نمی‌رود جایگزین الکتریکی ناتیلوس تا سال ۲۰۲۵ آماده شود و حتی ممکن است نام متفاوتی هم داشته باشد اما این تنها خودروی الکتریکی در دست توسعهٔ گروه فورد نیست زیرا این شرکت قبلاً برنامهٔ ساخت اکسپلورر و اویاتور الکتریکی را اعلام کرده است. به گفتهٔ اتو نیوز، این دو کراس‌اوور الکتریکی در سال ۲۰۲۳ پدیدار خواهند شد.

ظاهراً هردو مدل در کنار نسخه‌های بنزینی خود به فروش خواهند رسید اما کاملاً متفاوت خواهند بود. گزارش شده که این کراس‌اوورها روی پلت‌فرم الکتریکی جدید فورد که اوایل امسال اعلام شده ساخته می‌شوند و در مکزیک به تولید خواهند رسید. علاوه بر این، یک کراس‌اوور الکتریکی دیگر از لینکلن هم در سال ۲۰۲۵ به بازار خواهد آمد. گفته می‌شود کد این خودرو CX802 بوده و قرار است در اوک‌ویل کانادا تولید شود. درنهایت نیز می‌توانیم انتظار ساخت نسخهٔ الکتریکی از برانکو یا رنجر را هم داشته باشیم. البته فورد تمام تخم‌مرغ‌های خود را در سبد الکتریکی نخواهد گذاشت و قصد ساخت مجموعه‌ای از مدل‌های هیبریدی را هم خواهد داشت که انتظار می‌رود شامل همه‌چیز از موستانگ و برانکو گرفته تا نویگیتور و اکسپیدیشن باشد.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

امیر دهقان

نویسنده و مترجم پدال، عاشق ماشین، عشقی که حد و حصر نداره

مطالب مشابه

‫۷ دیدگاه‌ها

  1. Nima

    ۱۰ شهریور ۱۴۰۰
    سوابق: (1658 ديدگاه)

    فورد و لینکلن همیشه عالى بوده
    بخصوص توى این ۵-۶ سال اخیر
    (جداى از دوران طلاییشون)

    موافقم 3
    مخالفم 0
  2. MOHAMMAD.DEMON

    ۱۰ شهریور ۱۴۰۰
    سوابق: (1430 ديدگاه)

    کاش فورد یه برنامه برای برگردوندن لینکلن کانتیننتال به عنوان یه سدان الکتریکی برای رقابت با کادیلاک سلستیک داشته باشه

    موافقم 4
    مخالفم 1
    1. 🇩🇪👑SL300👑🇩🇪

      ۱۰ شهریور ۱۴۰۰
      سوابق: (1962 ديدگاه)

      آره واقعا

      موافقم 1
      مخالفم 0
  3. امیرعلی

    ۱۰ شهریور ۱۴۰۰
    سوابق: (310 ديدگاه)

    به نظرتون آینده خودرو های الکتریکی در امریکا دست کدوم برند امریکاییه جنرال موتور ، تسلا ، فورد یا استارتاپ هایی مثل ریویان و لوسید؟
    به نظر من جنرال موتور چون سرمایه گذاری سنگینی روی الکتریکی ها انجام میده

    موافقم 1
    مخالفم 0
    1. $ᏗᏰᏖᎥᏁ$

      ۱۰ شهریور ۱۴۰۰
      سوابق: (4617 ديدگاه)

      یا جنرال‌موتورز یا متاسفانه تسلا،این استارتاپ های جدید نیاز به زیرساخت های بزرگی برای پیشرفت دارن که اونم با فروش بالا میشه تامینش کرد من شک دارم فروش بالایی داشته باشن…

      موافقم 3
      مخالفم 0
  4. R@m!n

    ۱۰ شهریور ۱۴۰۰
    سوابق: (2243 ديدگاه)

    فروش خوبی داره و ماشین خیلی خوبی هم هست. به نظر با این سیاست فورد تمام مدلای لینکلن به همین شکل حذف شن و با جانشین الکتریکی تعویض شن.

    موافقم 0
    مخالفم 0
  5. $ᏗᏰᏖᎥᏁ$

    ۱۰ شهریور ۱۴۰۰
    سوابق: (4617 ديدگاه)

    ناتیلوس یه کراس‌اوور معقول و جذابه از نظر من،من خوشم ازش میاد از باقی مدلای لینکلن از جمله حضرت نوینگیتور هم همینطور،اما به هرحال خیلی دوست دارم اسطوره های قدیمی مثل پیکاپ لینکلن یا کانتیننتال مرحوم برگردن…

    موافقم 1
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا