لینکلن

نقاط قوت و ضعف لینکلن آویاتور رزرو 2020

برای برندی که چندین دهه است محصولاتی بی‌پروا عرضه کرده، لینکلن آویاتور و نویگتور به عنوان یک بازگشت در میدان لوکس‌ها محسوب می‌شوند. جدیدترین شاسی بلندهای لینکلن محصولاتی شیک با سواری خوب و تکنولوژی‌های مدرن هستند. آویاتور که جزو خوش‌تیپ‌ترین محصولات کلاس بوده و از قوای محرکه جذابی سود می‌برد گزینه‌ای قابل‌اعتنا در برابر رقبای صاحب نامی همچون آئودی، مرسدس و ب ام و محسوب می‌شود.

لینکلن آویاتور

اما ظاهر خوب و قدرت کافی تنها برگ برنده‌ی یک خودرو در عصر کنونی نیستند و آویاتور هنوز هم برخی مشکلات را به همراه دارد. برخی از دکمه‌ها و متریال احساس ارزان‌قیمتی را منتقل کرده و پلاستیک‌های سخت بیش از حدی در کابین دیده می‌شود؛ و مدل ۷۵۶۶۰ دلاری تست شده نیز وارد قلمروی شاسی بلندهای سه ردیفه ی دیگری می‌شود که در کل عملکرد بهتری دارند. در این نوشتار شما را با نقاط قوت و ضعف این خودرو آشنا می‌کنیم. با ما همراه باشید.

  • نقاط قوت

سواری بسیار خوب: پیشرانه‌ای که این‌قدر دوستش داریم تنها بخشی از مجموعه‌ای است که باعث سواری خوب این خودرو می‌شود. با وجود سیستم چهار چرخ محرک و پکیج هندلینگ دینامیک سواری ۷۴۳۰ دلاری در مدل تست شده، آویاتور چابکی سورپرایز کننده‌ای را در پیچ‌ها نشان می‌دهد. این پکیج شامل سیستم تعلیق بادی تطبیقی و فرمان پذیری تطبیقی است.

فرمان توازن وزنی خوبی داشته و پاسخگوست و تکان های بدنه نیز نسبت به برخی رقبا کمتر حس می‌شود. آویاتور نه تنها در پیچ‌ها به خوبی عمل می‌کند بلکه سواری بسیار راحتی نیز در کاربری‌های روزمره دارد. سیستم تعلیق بادی به خوبی چاله‌ها را جذب کرده و باعث می‌شود این خودرو حسی شبیه لغزیدن روی جاده داشته باشد.

 لینکلن آویاتور

قوای محرکه خیال‌انگیز: این خودرو با قوای محرکه پلاگین هیبریدی نیز در دسترس است اما با قیمت پایه ۶۸۸۰۰ دلاری، مدل الکتریکی شده گرند تورینگ گزینه‌ای گران به نظر می‌رسد. برای اکثر خریداران، پیشرانه ۶ سیلندر ۳ لیتری توئین توربوی استاندارد کفایت خواهد کرد.

پیشرانه ۶ سیلندر ۴۰۰ اسبی آویاتور یک پدیده بوده و قدرت زیادی را از همان ابتدا تولید می‌کند. این پیشرانه با یک گیربکس ۱۰ سرعته اتوماتیک که تعویض‌های نرمی دارد همکاری کرده و در کل مجموعه‌ای واقعاً تحسین‌برانگیز را تشکیل می‌دهند.

 لینکلن آویاتور

طراحی زیبا: آویاتور و نویگیتور زبان طراحی جدید لینکلن را نشان می‌دهند. جدای از پدیده‌ای همچون کانتیننتال ۱۹۶۱، آویاتور زیباترین خودروی تاریخ لینکلن است.

آویاتور خطوط طراحی تمیز و ظریفی داشته و نمای جلوی آن با جلوپنجره خاص لینکلن احاطه شده است. سقف شناور و رینگ‌های ۲۲ اینچی نیز دیگر شاخصه طراحی این شاسی‌بلند هستند. نوشته‌ی آویاتور در پانل جلو و درست زیر آینه‌بغل نیز عنصر طراحی جالبی است.

کابین نیز به همان اندازه بدنه برجسته بوده و گل سرسبد آن صفحه مرکزی ۱۰.۳ اینچی و تریم چوب روی کنسول مرکزی و داشبورد می‌باشد. صندلی‌های قهوه‌ای‌رنگ هماهنگی خوبی با تریم چوبی داشته و میزان کم دکمه‌ها نیز باعث شده‌اند طرح یکدستی ایجاد گردد. در کل نمای ظاهری و کابین لینکلن آویاتور بسیار شیک کار شده است.

  • نقاط ضعف

 لینکلن آویاتور

بالا رفتن قیمت با آپشن ها: این مورد تقریباً درباره هر خودروی این کلاس صدق می‌کند اما لینکلن آویاتور با سفارش آپشن ها واقعاً گران‌قیمت می‌شود. قیمت پایه این خودرو ۵۱۵۰۰ دلار بوده هرچند برای مدل رزرو تست شده باید ۵۶۱۹۰ دلار پرداخت کرد؛ اما نسخه تست شده پس از سفارش آپشن ها بهای گزاف ۷۵۶۶۰ دلاری را نشان می‌دهد و در کل ارزش این مبلغ را ندارد مخصوصاً با دیدن این نقاط ضعف چنین چیزی پدیدار می‌شود.

با این قیمت آویاتور وارد قلمروی شاسی بلندهای سه ردیفه لوکس و بزرگ‌تر همچون ب ام و X7 و مرسدس بنز GLS می‌شود؛ و هر دو خودرو بهتر از آویاتور هستند.

برخی متریال ارزان‌قیمت: برای شاسی‌بلندی که بیش از ۷۵ هزار دلار قیمت دارد برخی قطعات ارزان‌قیمت و غیرعادی وجود دارند. دکمه کنترل صدای آلومینیومی و برخی دکمه‌های دیگر ظاهر خوبی دارند اما حس چندان مطلوبی را منتقل نمی‌کنند.

دکمه‌های مشکی براق در اطراف آن‌ها نیز حس و ظاهر ارزان‌قیمتی دارند؛ و تریم کروم موجود در کنسول مرکزی و صفحه لمسی نیز واقعاً از پلاستیک ارزان است که شاید با لمس آن بگویید حتماً از جای خود درخواهد آمد.

در اکثر خودروهای تست شده معمولاً پلاستیک سخت در اطراف زانوی راننده و سرنشین بکار رفته‌اند اما برای یک شاسی‌بلند ۷۵ هزار دلاری، متریال سخت زیادی در پانل درب‌ها و کنسول مرکزی دیده می‌شود و این پذیرفتنی نیست. رقبایی همچون آئودی Q7، ب ام و X5 و مرسدس بنز GLE هم دارای چنین متریالی هستند اما نه به این اندازه.

طراحی گیج‌کننده کابین: ما طراحی تمیز و مینیمالیستی را دوست داریم اما آویاتور روش متفاوت و اشتباهی را در پیش گرفته است. خبری از دکمه “هوم” فیزیکی برای صفحه لمسی وجود نداشته و بنابراین انتقال بین اپل کارپلی و سینک به سختی انجام می‌شود. همچنین خبری از دکمه استاپ/استارت اتوماتیک نیست و حتی دکمه چراغ‌های جلو نیز بیش از حد پیچیده است به گونه که زیر زانوی راننده قرار داشته و دسترسی به آن سخت است.

اما گیج‌کننده‌ترین بخش هم دکمه‌های گیربکس است که زیر صفحه لمسی پنهان شده‌اند. حتی پس از یک هفته تست آویاتور ما هنوز هم پشت ستون فرمان دنبال دنده‌ها بودیم!

مشخصات لینکلن آویاتور رزرو ۲۰۲۰

  • پیشرانه: ۶ سیلندر ۳ لیتری توئین توربو
  • قدرت/گشتاور: ۴۰۰ اسب بخار/۵۶۳ نیوتون متر
  • گیربکس: ۱۰ سرعته اتوماتیک، چهار چرخ محرک
  • مصرف سوخت شهری/بزرگراهی/ترکیبی: ۱۳.۸/۹.۸/۱۱.۷ لیتر در هر صد کیلومتر
  • قیمت پایه: ۵۱۵۰۰ دلار
  • قیمت مدل تست شده: ۷۵۶۶۰ دلار

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۲ رای
منبع
Motor1

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مجله "پدال"

مطالب مشابه

‫۱۷ دیدگاه‌ها

  1. AMIR / ARMI

    ۲۷ تیر ۱۳۹۹
    سوابق: (1286 ديدگاه)

    اول باید بگم فورد بی نقص کار میکنه تنوع محصولاتش از فورد جی تی تا برانکو و سری اف و موستانگ محصولات لینکلن باعث میشه بگم
    پرتلاش ترین خودرو ساز دنیاست
    از خودروی 20 هزار دلاری تا نیم میلیون دلاری همه هم در کلاس خودشون بهترین

    موافقم 3
    مخالفم 0
    1. AMIR / ARMI

      ۲۷ تیر ۱۳۹۹
      سوابق: (1286 ديدگاه)

      دوم اینکه بگم برانکو پکیج بینقص و عالی بود
      که پا به پای رانگلر ( عشق من ) همه جا خواهد رفت
      ولی خب همه میدونن رانگلر به خاطر پلتفرم منعطف و سادش یکم نوع بازارش متفاوت تره
      که حتی تو مدل بیس سیستم تهویه هم نداره
      در نتیجه با اینکه رقابت جذاب برای افرودر بهتر انتخاب شدن بین این دو خواهد بود ( نظر شخصیم اینه رانگلر بهتره ? )
      ولی بازارشون کمی متفاوت تره و مشتریان خاص جیپ برانکو رو رقیبش فعلا نمیدونن برای خرید
      ولی در سال های اینده با گسترش بازار افتر مارکت برانکو و عرضه نسخه های بیس تر برانکو کم کم وارد فاز جدیدی میشه

      موافقم 0
      مخالفم 0
    2. یانکی

      ۲۷ تیر ۱۳۹۹
      سوابق: (2354 ديدگاه)

      چقدر احمق بودن اینا که بعد یک هفته هنوز نمیدونستن جای دکمهای دنده کجا بوده.أویاتور حرف نداره.نسخه بلک لیبلش بی نظیره.از لحاظ کیفیت اسپلورر هم مهشره چه برسه به این.

      موافقم 1
      مخالفم 0
  2. آرمان

    ۲۷ تیر ۱۳۹۹
    سوابق: (148 ديدگاه)

    نمیدونم چرا ولی یه حس لاکچری بودن به آدم میده قیافش برعکس رقیباش که اسپرت هستند

    موافقم 0
    مخالفم 0
  3. Elmiraj

    ۲۷ تیر ۱۳۹۹
    سوابق: (3105 ديدگاه)

    دکمه های گیربکس از همین جا خودنمایی می کنن….
    بعد این نابغه بعد یه هفته استفاده هنوز نتونسته پیداشون کنه…!!!
    .
    نقصی در این زیبا رو پیدا نمی ‌شه….

    موافقم 1
    مخالفم 0
    1. MAHDI

      ۲۷ تیر ۱۳۹۹
      سوابق: (5358 ديدگاه)

      شما فکرکردی نمیدونه کجاست!!!!
      منظورش اینه که ارگونومی کابین ضعیفه و بعضی کنترل ها در جای که باید باشن نیستن.واینکه میگه بعد یک هفته تست ماشین پیدا کردن اون دکمه ها براشون سخته،اینکه بدون نگاه کردن سخته دقیقا دستت رو ببری و اون دکمه رو پیدا کنی!!!

      موافقم 1
      مخالفم 0
      1. Elmiraj

        ۲۷ تیر ۱۳۹۹
        سوابق: (3105 ديدگاه)

        دوازده ماه تمام از حضور اویاتور در بازار می‌گذره و در این مدت تنها در آمریکا ۱۸,۰۰۵ دستگاه ازش فروش رفته ، شما جایی سراغ دارین که یکی از این هزاران نفر گفته باشه جای قرارگیری دکمه های دنده ناقصه و من هر بار مجبورم نگاه کنم تا پیداشون کنم….؟!؟!؟!

        موافقم 0
        مخالفم 0
  4. ALIREZA

    ۲۷ تیر ۱۳۹۹
    سوابق: (228 ديدگاه)

    آمار فروشش چقدر بوده ؟ منظورم نسبت به رقباشه ، کسی اطلاع داره ؟

    موافقم 0
    مخالفم 0
  5. ممد ژانگولر

    ۲۷ تیر ۱۳۹۹
    سوابق: (3537 ديدگاه)

    مقاله راست میگه رقیب کم نداره
    تو این کلاس رنجروور اتوبیوگرافی و benz gls وgmc yukon denali و لکسوس LX560 میترکونن

    موافقم 0
    مخالفم 0
  6. کافر مقدس

    ۲۷ تیر ۱۳۹۹
    سوابق: (1635 ديدگاه)

    دکمه کنترل صدا آلمینیومی = ضعف! جلل خالق . میگه طراحی مینیمالیستی رو دوست دارم پس لینکلن اشتباه کرده:)))

    سلیقه خودش رو منتسب میکنه به کل ماجرا .شاید میلیون ها نفر حال کرده باشن با محل قرارگیری دکمه های گیربکس

    موافقم 0
    مخالفم 0
  7. AMIR-REZA

    ۲۷ تیر ۱۳۹۹
    سوابق: (333 ديدگاه)

    طراحیشو دوست دارم طراحیش واقعا یه آمریکایی اصیله……

    موافقم 0
    مخالفم 0
  8. NAVID۰۰۹۸

    ۲۷ تیر ۱۳۹۹
    سوابق: (10232 ديدگاه)

    با دنده‌های دکمه‌ای کنار نمیام .
    فکر کنید تو یه کوچه میخواهید عقب جلو کنید و مدام دستتون را دراز کنید بزنید رو دکمه تیک تیک تیک بکنه و یه جوریه ، سخته کنار اومدن باهاش .

    موافقم 0
    مخالفم 1
    1. خوشنام

      ۲۷ تیر ۱۳۹۹
      سوابق: (215 ديدگاه)

      فکر کنم شما تویوتا رو ترجیح میدید!

      موافقم 1
      مخالفم 0
      1. NAVID۰۰۹۸

        ۲۷ تیر ۱۳۹۹
        سوابق: (10232 ديدگاه)

        شاید !!!

        موافقم 0
        مخالفم 1
  9. Hadi

    ۲۸ تیر ۱۳۹۹
    سوابق: (2200 ديدگاه)

    یکی از بهترین SUV هایی هست که تا به حال ساخته شده‌ ?…

    موافقم 0
    مخالفم 0
  10. مهدی

    ۲۸ تیر ۱۳۹۹
    سوابق: (552 ديدگاه)

    رخ ماشی برای 4000 سال قبل از میلاد خخخخخخخخخ

    موافقم 0
    مخالفم 2
  11. آریا ماشین

    ۲۸ تیر ۱۳۹۹
    سوابق: (661 ديدگاه)

    طراحی واقعا عالی ای داره
    لینکلن تنها کمپانی ای هست که ترجیح میدم سدان هاش تولیدشون متوقف بشه اما کراس اوور هاش نه…
    البته به همراه کادیلاک?

    موافقم 0
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا