لینکلن

احتمال خاتمهٔ تولید لینکلن کانتیننتال بعد از نسل کنونی

نسل کاملاً جدید لینکلن کانتیننتال پس از چندین سال غیبت، از پاییز سال ۲۰۱۶ با مدل ۲۰۱۷ به بازار آمد؛ اما به‌تازگی گزارشی توسط سایت «Ford Authority» منتشر شده که نشان می‌دهد احتمالاً تولید این سدان لوکس پس از خاتمهٔ عمر نسل کنونی، دوباره بدون معرفی نسل جدید پایان خواهد یافت. البته تاریخ این اتفاق مشخص نشده است اما با توجه به اینکه نسل کنونی کانتیننتال از سال ۲۰۱۶ به بازار آمده است احتمالاً سال ۲۰۲۰ آخرین سال تولید آن خواهد بود.

اگر این گزارش صحت داشته باشد، این اقدام فورد عجیب خواهد بود چراکه نسل جدید کانتیننتال خریداران جدیدی را به سمت برند لینکلن جذب کرده و طی سه ماه پس از معرفی کانتیننتال جدید، بیش از ۴۰ هزار نفر به خرید آن ابراز علاقه کردند. بعلاوه، سال گذشته کانتیننتال با ثبت فروشی بیش از ۱۲ هزار دستگاه، رقیب اصلی خود یعنی کادیلاک CT6 را پشت سر گذاشت. علاوه بر این، سدان پرچم‌دار لینکلن در آمار اعلامی کانسومر ریپوترز یکی از بهترین و رضایت‌بخش‌ترین خودروها بوده است درحالی‌که پیش‌ازاین گزارشی از رویترز به کار بر روی توسعهٔ نسل جدید کانتیننتال برای سال ۲۰۲۲ اشاره داشته است. از سوی دیگر، در این گزارش هیچ صحبتی از علت خاتمهٔ تولید کانتیننتال مطرح نشده است؛ بنابراین، مجموع این دلایل موجب می‌شود که نسبت به صحت این گزارش شک و تردید داشته باشیم.

اما از طرف دیگر، اگر روند نزولی فروش کانتیننتال ادامه داشته باشد، ممکن است این گزارش به حقیقت بپیوندد زیرا دسامبر ۲۰۱۶ که بهترین ماه فروش این خودرو بوده، تنها ۱۸۴۵ دستگاه از آن فروخته شده است. سپس ماه بعد از آن یعنی ژانویهٔ ۲۰۱۷ فروش کانتیننتال به ۱۱۶۷ دستگاه کاهش یافت و در بیشتر ماه‌های سال ۲۰۱۷ فروش آن در حدود هزار دستگاه بود. این سدان لوکس آمریکایی امسال نیز فروش مناسبی نداشته است به‌نحوی‌که در ماه ژانویهٔ امسال ۸۱۵ دستگاه و در فوریه تنها ۷۵۸ دستگاه فروش داشته که کمترین فروش در طول کل مدت حضور آن در بازار محسوب می‌شود.

اما کاهش فروش سدان‌ها صرفاً اختصاص به لینکلن کانتیننتال ندارد چراکه تقریباً فروش سدان‌های تمامی برندها روبه کاهش است. دلیل چنین اتفاقی این است که مردم عمدتاً از سدان‌ها فاصله گرفته و به سمت کراس‌اوورها و اس‌یووی‌ها گرایش پیدا کرده‌اند تا جایی که هم‌اکنون عنوان خودروی خانواده از سدان‌های سنتی به شاسی‌بلندها منتقل شده است. درنتیجه فروش این خودروها به طرز شگفت‌انگیزی افزایش پیدا کرده و هیچ‌چیزی هم جلودار آن نیست. به همین دلیل فورد نیز به‌عنوان شرکت مادر لینکلن تصمیم گرفته توسعهٔ کراس‌اوورها را در اولویت قرار دهد و قصد دارد میلیون‌ها دلار از سرمایهٔ خود را صرف ساخت کراس‌اوورها و اس‌یووی‌های جدید کند؛ بنابراین صرف‌نظر از اینکه گزارش خاتمهٔ تولید لینکلن کانتیننتال صحت دارد یا خیر، این موضوع محرز است که قطار شاسی‌بلندها غیرقابل توقف است و این امر موجب کاهش روزافزون محبوبیت سدان‌ها شده است.

 

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

امیر دهقان

نویسنده و مترجم پدال، عاشق ماشین، عشقی که حد و حصر نداره

مطالب مشابه

‫۱۰ دیدگاه‌ها

  1. آرش آمریکایی

    ۲۵ اسفند ۱۳۹۶
    سوابق: (620 ديدگاه)

    آخه چرا
    کانتیننتال که ماشین خیلی خوبیه
    سدان پرچمدار و پر فروشش رو دیگه تولید نکنه؟
    آخه چرا

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. علیx76

      ۲۶ اسفند ۱۳۹۶
      سوابق: (1203 ديدگاه)

      سدان و استیشن لایک
      کراس و SUV دیس
      من خودم سدان رو بخاطر هندلینگ بهتر در عین سواری نرم تر . و مصرف و ایرودینامیک بهتر انتخاب میکنم
      تا وقتی ک افرود نخوام برم SUV انتخاب نمیکنم

      موافقم 0
      مخالفم 0
  2. ایمان

    ۲۵ اسفند ۱۳۹۶
    سوابق: (3894 ديدگاه)

    طبیعتاً خبر خوبی نبود هم توقف تولید این سدان لوکس لینکلن هم انتقال محبوبیت از سدان ها به شاسی بلند ها

    موافقم 0
    مخالفم 0
  3. الف.ی

    ۲۵ اسفند ۱۳۹۶
    سوابق: (1640 ديدگاه)

    حیفه که
    لینکلن تازه جون گرفته بود

    موافقم 0
    مخالفم 0
  4. me84

    ۲۵ اسفند ۱۳۹۶
    سوابق: (1772 ديدگاه)

    .
    من از بچگی عاشق شاسی بلندها بودم. زمان بچگی من اصلا کراس اوور وجود نداشت. انصافا کراس اوورها خیلی ماشینای تکامل یافته ای هستن که نسبت به ماشینای دیگه نیازهای بیشتری رو برطرف میکنن.
    اما از شنیدن اینجور خبرها خیلی ناراحت میشم. حیف ماشین به این نازی نیست که تولید نشه؟
    من فکر میکنم دلیل رشد روزافزون کراس اوورها اینه که مردم کمی تو دنیا هستن که مثل ماها عشق ماشین باشن. فکر میکنم بیشتر مردم دنیا به ماشین بیشتر به چشم یه وسیله نگاه میکنن و احساسشون نسبت به ماشین با ما فرق داره. وگرنه همه میدونن کلاس کوپه یا سدانها و هاچبکهای داغ، خیلی لذت بخشتر و احساسی تر هستن نسبت به کراس اوورها. اما چون کراس اوورها نیازهای بیشتری رو تامین میکنن و بیشتر مردم دنیا هم رفع احتیاجاتشون مهمتر از لذت و عشق و احساس و این چیزاست، بخاطر همین فروش کراسها روزبروز داره بیشتر میشه.

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. پارسا

      ۲۶ اسفند ۱۳۹۶
      سوابق: (141 ديدگاه)

      همینه دقیقا”
      سندروم اس یو وی لعنتی ?

      موافقم 0
      مخالفم 0
  5. ونوم اف ۵

    ۲۶ اسفند ۱۳۹۶
    سوابق: (1274 ديدگاه)

    هنوزم فروشش به عنوان سدان لوکس خوبه هر چند کاهش رو تجربه کرده ولی میشه اینطور گفت که کل برندها با کاهش فروش ماشین های سدان مواجه شدن از سدان های با قیمت کمتر مثل اکورد تا سدان های لوکس

    موافقم 0
    مخالفم 0
  6. ونوم اف ۵

    ۲۶ اسفند ۱۳۹۶
    سوابق: (1274 ديدگاه)

    امیدوارم این گزارش دروغ باشه و این عروسک بازم تولید بشه

    موافقم 0
    مخالفم 0
  7. amin

    ۲۶ اسفند ۱۳۹۶
    سوابق: (1126 ديدگاه)

    یه اوراقی میشناسم ته انبارش ٢تا کانتینانتال سفید عروسک داره
    یکی ۴ درب و یکی ٢درب هر وقت برم کلی نگاهشون میکنم

    موافقم 0
    مخالفم 0
  8. emad1990

    ۲۶ اسفند ۱۳۹۶
    سوابق: (999 ديدگاه)

    دنیا بدون سدان ها وکوپه های اسپرت قشنگ نیست

    موافقم 0
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا