لینکلن

تعهد سفت‌وسخت لینکلن به ساخت سدان‌ها!

اخیراً فورد برنامه‌های خود برای عدم عرضه سدان هایش در آمریکا را اعلام کرده و شوک قابل‌توجهی به بازار وارد کرده است؛ بنابراین این سؤال درباره لینکلن نیز به وجود می‌آید. آیا این برند هم همانند فورد اقدام به خداحافظی از بازار سدان های آمریکای شمالی خواهد کرد؟


پاسخ منفی است. خوشبختانه سخنگوی لینکلن در مصاحبه با مجله اتومبیل گفته که این شرکت به ساخت هر دو مدل کانتیننتال و MKZ متعهد است. ذکر نام MKZ جالب‌توجه بوده زیرا فورد فیوژن در آمریکا دیگر عرضه نخواهد شد.


داده‌های Carsalebase نشان می‌دهد لینکلن MKZ در سال ۲۰۱۷ فروش ۲۷۳۸۷ دستگاهی در آمریکا داشته و البته این میزان فروش نسبت به فروش ۳۴۰۰۹ دستگاهی سال ۲۰۱۴ افت قابل‌توجهی را نشان می‌دهد. هنوز مشخص نیست چرا فورد می‌خواهد به تولید این خودرو ادامه دهد مخصوصاً اینکه فیوژن با فروش ۲۰۹۶۲۳ دستگاهی در سال پیش را بازنشسته خواهد کرد.


صرف نظر از دلایل فورد برای این کار، اخبار پیشین نشان داده‌اند جانشین MKZ در سال ۲۰۲۰ عرضه خواهد شد. هنوز مشخصات این سدان جدید منتشر نشده اما احتمالاً با قوای محرکه پلاگین هیبریدی نیز تولید خواهد شد.


البته آینده کانتیننتال واضح‌تر است زیرا لینکلن برنامه‌های خود برای استفاده دوباره از درب‌های عقب خاص برند را تأیید کرده است. هنوز سخنی درباره زمان عرضه این خودرو به میان نیامده بنابراین مشخص نیست که آیا لینکلن درب‌های ویژه یاد شده را در نسل فعلی نصب خواهد کرد یا اینکه نسل جدید کانتیننتال در سال ۲۰۲۲ از چنین درب‌های سود خواهد برد. انتظار می‌رود نسل جدید کانتیننتال نیز همانند جانشین MKZ دارای آپشن قوای محرکه پلاگین هیبریدی باشد.


لینکلن در میانه تحولی عظیم قرار داشته زیرا رئیس این شرکت اخیراً برنامه‌های خود برای عرضه ۵ محصول جدید یا بازطراحی شده را تأیید کرده است. هنوز جزئیات این برنامه اعلام نشده اما ظاهراً برنامه‌هایی برای تولید کراس اوور جدید و جانشین مدل MKC تأیید شده‌اند.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مجله "پدال"

مطالب مشابه

‫۴ دیدگاه‌ها

  1. F۲۲RAPTOR

    ۱۱ اردیبهشت ۱۳۹۷
    سوابق: (2598 ديدگاه)

    پوست اندازی بزرگ لینکن
    با قدرت پیش میره جلو

    موافقم 0
    مخالفم 0
  2. Mercede kaviani

    ۱۱ اردیبهشت ۱۳۹۷
    سوابق: (551 ديدگاه)

    با سلام به دوست عزیز شاهین احمد زاده
    وتشکر از مطلب وخبر بسیار عالی شما در باره لینکلن
    دوخبر بسیار عالی ادامه تولید مدل های سدان لینکلن وبازگشت درهای سو ساید لینکلن
    که مشخصه سدان های این برند در دهه 1960 بود ومنحصرا توسط لینکلن عرضه میشد
    باتشکر مجدد دوستدار شما مرسده کاویانی

    موافقم 0
    مخالفم 0
  3. میثم

    ۱۱ اردیبهشت ۱۳۹۷
    سوابق: (1772 ديدگاه)

    .
    فورد غاط زده.

    موافقم 0
    مخالفم 0
  4. Omid622

    ۱۲ اردیبهشت ۱۳۹۷
    سوابق: (744 ديدگاه)

    به چه جای رسیدیم که اینقد تقاضا برای شاسی بلند زیاد شده که شرکت به این بزرگی میخواد کل محصولات سدان رو از تولید حذف کنه
    واقعا به چه روزی افتادیم

    موافقم 0
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا