لینکلن

فراخوان لینکلن ناتیلوس به خاطر مشکل نرم‌افزاری

لینکلن ناتیلوس از تابستان سال میلادی گذشته وارد بازار شده اما در این فاصله‌ی زمانی شاهد فراخوان چندباره‌ی این شاسی‌بلند میان سایز بوده‌ایم.

لینکلن ناتیلوس
جدیدترین فراخوان این خودرو که توسط فورد اعلام شده به خودروهای مجهز به دستیار حفظ خودرو بین خطوط و سیستم فرمان تطبیقی مربوط می‌شود. بنا به گفته‌ی این خودروساز، یک نقص ناگهانی در نرم‌افزار باعث می‌شود سیستم نتواند تشخیص دهد که راننده دست‌های خود را از روی فرمان برداشته بنابراین شاید سیستم به درستی عمل نکند و این امر ریسک تصادف را افزایش می‌دهد.

لینکلن ناتیلوس
فراخوان مورد بحث شامل حدود ۲۷۰۰ دستگاه ناتیلوس است که ۲۲۷۶ دستگاه آن‌ها در ایالات‌متحده و ۳۷۱ دستگاه در کانادا تردد می‌کنند. این خودروها بین سپتامبر تا نوامبر سال پیش در تأسیسات اوک ویل مونتاژ شده‌اند.


تکنسین‌های فورد اقدام به ارتقای نرم‌افزار ماژول کنترل فرمان در این خودروها و البته بدون دریافت هزینه‌ای خواهند کرد. البته فورد اعلام نکرده چه زمانی فرایند آگاه‌سازی مشتریان از فراخوان را آغاز خواهد کرد.


اما چند ماه پیش هم فراخوانی برای مشکل کیسه‌های هوای ایربگ این شاسی‌بلند آمریکایی اعلام شده بود. البته فراخوان یاد شده ارتباطی به قضیه‌ی کیسه‌های هوای تاکاتا نداشته و دلیل آن احتمال جدا شدن پوشش پلاستیکی کیسه هوای سمت راننده در زمان باز شدن اعلام شده است. این خودروساز خبری در رابطه با مجروحیت یا تصادف مرتبط با این فراخوان دریافت نکرده است.


این مشکل تنها ۲۶۸ دستگاه از شاسی بلندهای ناتیلوس ۲۰۱۹ را در بر گرفته بود که همه‌ی آن‌ها پیش از ۱۱ اکتبر سال ۲۰۱۸ ساخته شده‌اند.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مجله "پدال"

مطالب مشابه

‫۴ دیدگاه‌ها

  1. Mad.z.Max

    ۲۸ دی ۱۳۹۷
    سوابق: (1841 ديدگاه)

    میترسم این مدل مشتری مداری رو تا آخر عمر داخل کشورم نبینم..
    فراخوانهای ما بیشتر به جوک شبیه هستن : ))

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. Mohammad

      ۲۸ دی ۱۳۹۷
      سوابق: (1430 ديدگاه)

      فقط به خاطر عکس های زیباش صفحه رو باز کردم چقدر زیباست همه جوره ادم جذب میکنه

      موافقم 0
      مخالفم 0
  2. Khosrow

    ۲۸ دی ۱۳۹۷
    سوابق: (2283 ديدگاه)

    شیب وسط دشبوردش خودش تو طراحی یه امضا به حساب میاد / طرحی که زمان نداره / قبلا مرسدس این کار رو میکرد / امریکایی ها کلا به قیمت هستن ..

    موافقم 0
    مخالفم 0
  3. حمیدرضا

    ۲۹ دی ۱۳۹۷
    سوابق: (2415 ديدگاه)

    خیلی با ابهتن ماشین های امریکایی ولی خوب شما فکر کن با این وضع رانندگی ملت ایران یکی از این خوشگلا رو بیاری تو خیابون اول سر هر چهارراه ده تابچه از سروکول ماشین بالا میرن یالا پول بده دوم تو ترافیک دایم باید حواست باشه یه ماشین مویی نچسبونه بهت که شاید یکم سریعتر عبور کنه

    موافقم 0
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا