لینکلن

لغو پروژه تولید خودروی مشترک لینکلن با ریویان

سه ماه پس از انتشار خبرهای اولیه، شاسی‌بلند جدید لینکلن که قرار بود با استفاده از پلتفرم ریویان تولید شود روانه‌ی بایگانی شد.

بنا به گزارش اتوموتیونیوز، این خودرو به خاطر شیوع ویروس کرونا تولید نخواهد شد و لینکلن چند روز قبل این موضوع را به اطلاع نمایندگی‌های خود رسانده است.

این خودروساز آمریکایی در پاسخ به چرایی این تصمیم گفته است:

تعهد استراتژیک ما به لینکلن، ریویان و الکتریکی سازی تغییری نکرده و برنامه‌های آتی لینکلن شامل خودرویی تمام الکتریکی با DNA خاص خودمان خواهد بود.

فورد نیز گفته با این کمپانی روی جایگزینی جدید با استفاده از پلتفرم اسکیت بورد ریویان کار خواهد کرد.

این خبر جای تعجب دارد زیرا قرار بود خودروی جدید این پروژه در سال ۲۰۲۲ تولید شود و ظاهراً فرایند توسعه‌ای آن که با کد U787 شناخته می‌شود قبلاً شروع شده بود. با این وجود ویروس کرونا همه‌چیز را زیر و رو کرده است.

اگرچه این خودرو تولید نخواهد شد اما این به معنی توقف لینکلن در تولید خودروهای الکتریکی برای آینده نیست. خبرهای پیشین نشان داده‌اند اولین کراس اوور کامپکت و الکتریکی این برند در سال ۲۰۲۱ یا ۲۰۲۲ از راه خواهد رسید. چیز زیادی درباره این خودرو نمی‌دانیم اما گفته می‌شود این محصول نسخه اصلاح شده‌ای از فورد موستانگ مک ای خواهد بود.

لینکلن همچنین یک کراس اوور الکتریکی میان سایز را در سال ۲۰۲۳ عرضه خواهد کرد. البته شاید این برنامه‌ها نیز تحت تأثیر ویروس کرونا قرار بگیرد.

هنوز مشخص نیست که این محصولات چه تفاوت‌هایی با R1S خواهند داشت اما شاسی‌بلند ریویان از سه مجموعه باتری با بردهای بین ۳۸۵ تا ۶۶۰ کیلومتر استفاده خواهد کرد. قدرت این خودرو نیز از ۴۰۲ تا ۷۵۴ اسب بخار متفاوت خواهد بود.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مجله "پدال"

مطالب مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا