لینکلن

نویگیتور 600 اسبی، جدیدترین هیولای هنسی!

پس از اینکه هنسی با تقویت اس‌یووی بزرگ کادیلاک اسکالید قدرت آن‌را به رقم ویرانگر ۸۰۰ اسب بخار رساند، حالا به سراغ رقیب داخلی آن یعنی لینکلن نویگیتور رفته است. البته ارتقاء و تقویت نویگیتور در حد قدرت ۸۰۰ اسب بخار پیشرانهٔ V8 اسکالید نیست اما این تیونر تگزاسی قدرت موتور ۳.۵ لیتری V6 نویگیتور را به ۶۰۰ اسب بخار رسانده و حتی گارانتی هنسی هم برای آن ارائه شده است. رئیس و بنیان‌گذار شرکت هنسی یعنی آقای «جان هنسی» در این رابطه گفته است:

«لینکلن نویگیتور یک اس‌یووی لوکس در کلاس جهانی است و ما می‌خواستیم قدرت و عملکرد آن‌را به سطح بالاتری برسانیم. طی یک سال گذشته، ما صدها دستگاه از تراک شش چرخ ولوسی‌رپتور را ساخته و تحویل داده‌ایم. این موضوع باعث شد که به فکر ارائهٔ یک پکیج ارتقاء مشابه با ولوسی‌رپتور برای نویگیتور بیفتیم که از همان پیشرانه استفاده می‌کند».

با استفاده از تجربهٔ ارتقاء پیشرانهٔ فورد رپتور، هنسی با استفاده از سیستم انژکتور جریان بالا و سیستم اگزوز با فولاد ضدزنگ، به تنفس بهتر پیشرانهٔ V6 بای‌توربوی نویگیتور کمک کرده است. استفاده از یک اینترکولر بزرگ‌تر و ارتقاء سوپاپ‌ها نیز بخش دیگری از تغییرات این موتور هستند که همهٔ این تغییرات با ارتقاء نرم‌افزار مدیریت کامپیوتری موتور همراه شده است. از سوی دیگر خوشبختانه هنسی می‌داند که قدرت بیشتر به کنترل و مهار بهتر هم نیاز دارد که به همین دلیل نویگیتور را به ترمزهای ارتقاءیافتهٔ برمبوی شش پیستونه مجهز کرده و ارتفاع خودرو را هم کاهش داده است. یکی از تغییرات ظاهری برجستهٔ این نویگیتور نیز تجهیز به رینگ‌های فورج‌کاری شدهٔ هنسی است.

درنتیجهٔ ایجاد این تغییرات، به گفتهٔ هنسی حالا نویگیتور می‌تواند ظرف ۴.۶ ثانیه از صفر به سرعت ۹۶ کیلومتر در ساعت رسیده و مسافت ۴۰۰ متر را ظرف ۱۲.۹ ثانیه طی کند؛ بنابراین روی کاغذ نویگیتور هنسی به‌اندازهٔ اسکالید هنسی سریع نیست اما بازهم عملکرد قابل‌توجهی برای یک اس‌یووی فول سایز با پیشرانهٔ شش سیلندر در زیر کاپوت را ارائه می‌کند. این پکیج ارتقاء هنسی به قیمت نویگیتور استاندارد مبلغ ۱۹,۹۵۰ دلار اضافه می‌کند. هنسی تنها ۲۰۰ دستگاه از این ماشین را تولید خواهد کرد.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

امیر دهقان

نویسنده و مترجم پدال، عاشق ماشین، عشقی که حد و حصر نداره

مطالب مشابه

‫۷ دیدگاه‌ها

  1. Kamran

    ۵ فروردین ۱۳۹۷
    سوابق: (919 ديدگاه)

    ایول به هنسی چه هیولایی ازش ساخته

    خدای ابهتِ این ماشین

    موافقم 1
    مخالفم 0
  2. Omid622

    ۵ فروردین ۱۳۹۷
    سوابق: (744 ديدگاه)

    بهترین محصول آمریکا همین هستش واقعا دیگه چی میخواهید لوکس لینکلن قدرت هنسی
    در پکیج نویگیتور
    شما در حدود ۱۰۰ هزار دلار نسخه فولشو میخرید بعد با ۱۹ هزار دلار هنسی قدرتشو میبره بالا اونم با گارانتی میشود ۱۲۰ هزار دلار معامله خیلی خوبیه

    موافقم 1
    مخالفم 0
  3. F۲۲RAPTOR

    ۵ فروردین ۱۳۹۷
    سوابق: (2598 ديدگاه)

    گارانتی اینا،
    گارانتی ما

    موافقم 1
    مخالفم 0
  4. (Ali (Chevy nova

    ۵ فروردین ۱۳۹۷
    سوابق: (6811 ديدگاه)

    هىولاى با کلاس

    موافقم 1
    مخالفم 0
  5. akrh78

    ۵ فروردین ۱۳۹۷
    سوابق: (1358 ديدگاه)

    عکس اول بی نظیره
    ابهت خالصه

    موافقم 1
    مخالفم 0
  6. فرهاد كرمستجی

    ۵ فروردین ۱۳۹۷
    سوابق: (254 ديدگاه)

    وقتی نویگیتور رو از نزدیک ببینی میفهمی شتاب 0-100 زیر 5 ثانیه یعنی چی، یعنی یه ساختمون رو تو 5 ثانیه جابه جا کنی.خیلی ترسناکه انصافا.

    موافقم 1
    مخالفم 0
  7. حسن

    ۵ فروردین ۱۳۹۷
    سوابق: (1335 ديدگاه)

    این ماشین عجیب گیرا و جذابه. یعنی یه ماشین فول سایز را به این چشم نوازی از کار دربیاری ایولا داره.
    هنسی هم محشر، چی میشه این هنسی نویگیتور؟

    موافقم 1
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا