لینکلن

معرفی رسمی کراس‌اوور جدید لینکلن کُرسیر، یک اویاتور کوچک

لینکلن در نمایشگاه نیویورک رسماً پرده‌ها را از چهرهٔ کراس‌اوور کامپکت کاملاً جدید خود کنار زده است. این کراس‌اوور جدید جایگزین مدل MKC شده و همانند سایر محصولات جدید لینکلن، در این ماشین نیز نام سه‌حرفی با نام کلمه‌ای جدید کُرسیر جایگزین شده است. کُرسیر که بر اساس پلت‌فرم نسل جدید فورد اسکیپ ساخته شده است، کوچک‌ترین کراس‌اوور لینکلن محسوب می‌شود و قصد دارد خریداران جوان‌تر را به سمت این برند لوکس آمریکایی جذب کند.

در کُرسیر از همان زبان و سبک طراحی آشنا و موفق مدل‌های نویگیتور، ناتیلوس و اویاتور استفاده شده است که آن‌را تا حد زیادی از اسکیپ متمایز کرده است تا جایی که احتمالاً هیچ‌کس با نگاه کردن به ظاهر کُرسیر نمی‌تواند تشخیص دهد در زیر پوست آن یک اسکیپ قرار دارد. این کراس‌اوور کامپکت با وجود ابعاد کوچک‌تر، در بسیاری از ویژگی‌ها و جزئیات ظاهری تا حد زیادی به اویاتور شباهت دارد و حتی سقف شیب‌دار برادر بزرگ‌تر خود را هم قرض گرفته است. در کُرسیر، جلوپنجرهٔ بزرگ کرومی، بخش جلویی خودرو را تحت سلطهٔ خود قرار داده درحالی‌که چراغ‌های عقب آن نیز مانند دیگر ساخته‌های لینکلن از نوع سراسری هستند.

کُرسیر از کابین بسیار قابل‌توجهی هم برخوردار است. در اینجا یک نمایشگر لمسی هشت اینچی به‌صورت استاندارد برای ارائهٔ سیستم اطلاعاتی-سرگرمی SYNC3 در نظر گرفته شده درحالی‌که یک صفحه آمپر دیجیتالی ۱۲.۳ اینچی هم برای آن قابل سفارش است که قابلیت‌های بیشتری را در اختیار راننده قرار می‌دهد. برای کُرسیر همچنین آپشن‌هایی مثل صندلی‌های قابل تنظیم در ۲۴ جهت مختلف با ماساژور، نورپردازی داخلی، سقف پانورامای بزرگ، شارژ بی‌سیم و سیستم صوتی Revel با ۱۴ بلندگو و تنظیم خاص هم در نظر گرفته شده که آن‌را به یک کراس‌اوور لوکس تمام‌عیار و طراز اول تبدیل می‌کنند.

لینکلن قصد دارد با کُرسیر تجربهٔ تجمل واقعی را در سگمنت کراس‌اوورهای کامپکت لوکس ارائه کند. به همین دلیل دیوارهٔ بین داشبورد و محفظهٔ پیشرانه به‌صورت دوجداره طراحی شده که جلوی ورود ارتعاشات به کابین را می‌گیرد. علاوه بر این، یک سیستم فعال کنترل صداهای مزاحم هم برای این خودرو در نظر گرفته شده است. به لطف این ویژگی‌ها، کابین کُرسیر بشدت ساکت و آرام خواهد بود. در این کراس‌اوور لوکس آمریکایی حتی صداهایی که به راننده هشدار می‌دهند نیز منحصربه‌فرد هستند و توسط ارکستر سمفونی دیترویت ضبط شده‌اند تا به حفظ آرامش کابین کمک کنند.

علاوه بر این، به‌منظور ارائهٔ سواری نرم‌تر، کُرسیر در عقب به سیستم تعلیق یکپارچه مجهز شده است. این برای اولین بار است که لینکلن در محصولات خود از این نوع تعلیق استفاده می‌کند. برای این ماشین همچنین سه ترکیب رنگ داخلی جدید شامل Beyond Blue (آبی و سفید)، Cashew (قهوه‌ای روشن و مشکی) و Medium Slate (خاکستری با جزئیات قهوه‌ای سوخته) هم قابل سفارش است که همراه با تزئینات چوبی، کابین بسیار لوکس و زیبایی را در اختیار سرنشینان قرار می‌دهد.

کُرسیر در بخش ایمنی نیز به‌صورت استاندارد به تجهیزات ایمنی اساسی لینکلن مثل ترمز اضطراری خودکار با قابلیت تشخیص عابر پیاده، پایش نقاط کور، حفظ حرکت میان خطوط و نوربالای خودکار مجهز شده است؛ اما علاوه بر این تجهیزات استاندارد، پکیج ایمنی Co-Pilot360 Plus لینکلن هم قابل سفارش است که مواردی همچون کروز کنترل تطبیقی با قابلیت توقف و حرکت دوباره در ترافیک، سیستم کمکی فرمان، ترمز کمکی دنده‌عقب، سیستم کمک پارک فعال و… را به خودرو اضافه می‌کند. کُرسیر همچنین از تکنولوژی استفاده از تلفن همراه بجای کلید هم برخوردار است. به لطف این سیستم راننده می‌تواند سوئیچ خودرو را در خانه گذاشته و بجای آن از گوشی هوشمند خود و اپلیکیشن Lincoln Way استفاده کند.

کُرسیر در ابتدا با دو پیشرانهٔ مختلف به بازار عرضه می‌شود. موتور پایه و استاندارد یک واحد ۲ لیتری چهار سیلندر توربو با ۲۵۰ اسب بخار قدرت و ۳۷۳ نیوتن متر گشتاور است اما کسانی که خواهان نیروی بیشتری هستند می‌توانند پیشرانهٔ ۲.۳ لیتری چهار سیلندر توربو را سفارش دهند که ۲۸۰ اسب بخار قدرت و ۴۲۰ نیوتن متر گشتاور دارد. نیروی هردوی این موتورها از طریق یک گیربکس هشت سرعتهٔ اتوماتیک انتقال پیدا می‌کند. همچنین هردو موتور در حالت استاندارد به‌صورت دیفرانسیل جلو عرضه می‌شوند اما سامانهٔ چهارچرخ محرک هم به‌صورت سفارشی برای آن ارائه می‌گردد. این سیستم بسته به شرایط مسیر می‌تواند نیرو را فقط به چرخ‌های جلو یا به هر چهارچرخ انتقال دهد.

اما علاوه بر این دو موتور، به گفتهٔ لینکلن در آینده یک نسخهٔ پلاگین‌هیبریدی هم برای کُرسیر ارائه خواهد شد ولی فعلاً مشخصات این مدل اعلام نشده است. این کراس‌اوور جدید در کارخانهٔ لوئیزویل فورد در کنتاکی تولید شده و فروش آن از پاییز آینده آغاز شد. قیمت‌گذاری این ماشین نیز در زمانی نزدیک به عرضه صورت خواهد گرفت اما انتظار می‌رود افزایشی جزئی را نسبت به قیمت MKC کنونی که از ۳۴ هزار دلار آغاز می‌شود تجربه کند. لینکلن با کُرسیر به داغ‌ترین سگمنت بازار کراس‌اوورها وارد شده و باید با خودروهایی مثل مرسدس بنز GLC، لکسس NX و ولوو XC60 به رقابت بپردازد.

[دانلود ویدئو]

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

امیر دهقان

نویسنده و مترجم پدال، عاشق ماشین، عشقی که حد و حصر نداره

مطالب مشابه

‫۲۵ دیدگاه‌ها

  1. حسن

    ۲۸ فروردین ۱۳۹۸
    سوابق: (65 ديدگاه)

    چقدر محصولات لینکلن عالی واقعا
    عکس اخری رو ببینید

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. یانکی

      ۲۸ فروردین ۱۳۹۸
      سوابق: (2354 ديدگاه)

      همچنان جایه وی8 خالیه

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. حسن

        ۲۸ فروردین ۱۳۹۸
        سوابق: (26 ديدگاه)

        موتورهای لینکلن با فناوری بالای که دارن اندازه یه V8 قدرت دارن دیگه لزومی به موتورهای بزرگ تر نداره
        فورد هم طبق همین منوال موتورهای 6 سیلندر رو برای همیشه از موستانگ حذف کرد و جاش یه موتور 4 سیلندر قوی گذاشت که از اون 6 سیلندرها بهتره

        موافقم 0
        مخالفم 0
    2. M

      ۲۹ فروردین ۱۳۹۸
      سوابق: (2371 ديدگاه)

      البته که باید با یه شاهکار بره به رقابت برزگان این کلاس از GLC و X1 و X3 آلمانی گرفته تا XC60 سوئدی
      بایدم خیلی خوب باشی تا بتونی رقابت کنی

      موافقم 0
      مخالفم 0
  2. The best or nothing

    ۲۸ فروردین ۱۳۹۸
    سوابق: (110 ديدگاه)

    لینکلنم رسما شمشیرو از رو بسته ,, میخاد همرو از امریکا بندازه بیرون

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. AMIR / ARMI

      ۲۸ فروردین ۱۳۹۸
      سوابق: (1286 ديدگاه)

      بهترین تعریف رو کردی
      بازار شاسی بلند ها داغ تراز همیشه هست و داره داغ تر هم میشه
      لینکلن داره کاری میکنه رقبا به چشم نیان
      عجب چیزی شده این

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. AMIR / ARMI

        ۲۸ فروردین ۱۳۹۸
        سوابق: (1286 ديدگاه)

        یه دونه نظر سنجی
        لینکلن کرسیر لایک
        بنز GLC دیس لایک
        تو بازار فقط این دو تا در یک سطح خواهند بود

        موافقم 1
        مخالفم 0
        1. حسن

          ۲۸ فروردین ۱۳۹۸
          سوابق: (65 ديدگاه)

          100 البته که لینکلن
          طراحی لینکلن کرسیر رو شما بهش دقت کن

          موافقم 0
          مخالفم 0
  3. یانکی

    ۲۸ فروردین ۱۳۹۸
    سوابق: (2354 ديدگاه)

    ترکوند لینکولن

    موافقم 0
    مخالفم 0
  4. (ali (chevy nova

    ۲۸ فروردین ۱۳۹۸
    سوابق: (6789 ديدگاه)

    لذت میبرم این پیشرفتهای خوب رو از لینکلن میبینم

    موافقم 0
    مخالفم 0
  5. ‌‌‌‌‌‌‌‌‌:::فرشاد:::

    ۲۸ فروردین ۱۳۹۸
    سوابق: (3019 ديدگاه)

    من دست طراح لینکلن رو میبوسم؛ شاهکاره طراحیاش؛ شیک و خاص در عین سادگی ?

    موافقم 0
    مخالفم 0
  6. Elmiraj

    ۲۸ فروردین ۱۳۹۸
    سوابق: (3088 ديدگاه)

    فوق‌العاده زیبا ، لوکس و با وقاره …
    .
    چهار فرزد قدبلند لینکلن خیز تمام عیاری برای تسخیر بازار لوکس آمریکا برداشتن….
    .
    .
    ((فقط عکس دوم و ابهت ناویگیتور…?…))

    موافقم 0
    مخالفم 0
  7. big & small block engine

    ۲۸ فروردین ۱۳۹۸
    سوابق: (154 ديدگاه)

    عالی مثل بقیه محصولات لینکلن

    موافقم 0
    مخالفم 0
  8. Amir Machine

    ۲۸ فروردین ۱۳۹۸
    سوابق: (1199 ديدگاه)

    با اینکه تو برندهای لوکس آمریکایی طرفدار کادیلاک هستم ولی باید اعتراف کرد که لینکلن تو این سال‌های اخیر واقعاً فوق‌العاده عمل کرده، یعنی کلاً از این رو به اون رو شده تا جایی که محصولات جدیدش اصلاً با محصولات یه دهه پیش قابل مقایسه نیستن
    لینکلن از یه برند لوکس ضعیف با محصولات نه‌چندان جالب که به زور توانایی رقابت با آکورا و اینفینیتی رو داشتن الان به یه برند کاملاً قدرتمند تبدیل شده که آلمانی‌ها رو به چالش میکشه
    آمار فروش لینکلن هم تو سه‌ماهۀ اول امسال تو بازار آمریکا 11 درصد افزایش داشته
    این کرسیر هم از همه لحاظ واقعاً عالیه و میشه گفت یه سر و گردن از کادیلاک XT4 بالاتره

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. (ali (chevy nova

      ۲۸ فروردین ۱۳۹۸
      سوابق: (6789 ديدگاه)

      با اونکه کادیلاک زودتر از لینکلن به مسیر موفقیت برگشت اما لینکلن با مدلهای متنوع و تازه از کادیلاک در حال حاضر جلوتره
      کادیلاک باید هر چه سریع تر محصولات قدیمی خودش نظیر اسکالید رو بروز کنه برای رقابت با نویگیتور
      2 سال پیش پدال یه پستی گذاشت که ارزش برندهای خودروسازی رو نشون میداد و تو اون لیست لینکلن 1 پله از کادیلاک بالاتر بود

      موافقم 0
      مخالفم 0
  9. mohammad

    ۲۸ فروردین ۱۳۹۸
    سوابق: (421 ديدگاه)

    بابا یکی بیاد اینو بگیره چقد خوب شده این لینکلن فوق العاده هست دمش گرم….

    موافقم 0
    مخالفم 0
  10. تویوتا موتورز

    ۲۸ فروردین ۱۳۹۸
    سوابق: (60 ديدگاه)

    چیزی که باعث حیرت هست اونکه پیشرفت لینکلن خیلی سریع اتفاق افتاد
    من به عنوان یه خواننده مطالب پدال از 4 سال پیش تا الان شرکتی رو ندیدم که مثل لینکلن در عرض مدت زمان کمی اینقدر جهش مثبت داشته باشه

    موافقم 0
    مخالفم 0
  11. حمیدرضا

    ۲۸ فروردین ۱۳۹۸
    سوابق: (2415 ديدگاه)

    کاش می شد جای دیدن تصاویر سوارش شد فکر کنم الان فقط براساس کوگا هست که لینکلن ماشین بیرون نداده باشه تمام سگمنت هایی که برای شاسی بلند میشه متصور بود توش یه نماینده هست
    چند روز پیش تو صفحه اینستا گرام کادیلاک هم خبر عرضه سدان سی تی 5 رو دیدم شاید تو نیویورک ازش رونمایی کنن

    موافقم 0
    مخالفم 0
  12. sina

    ۲۸ فروردین ۱۳۹۸
    سوابق: (2635 ديدگاه)

    عکس دوم ❤️
    چقد شرکت فورد رو من دوست دارم

    موافقم 0
    مخالفم 0
  13. Amirferrari

    ۲۸ فروردین ۱۳۹۸
    سوابق: (352 ديدگاه)

    لینکلن تمام این موفقیت هاشو مدیون هوش و ذکاوت یه زنه…

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. حسن

      ۲۹ فروردین ۱۳۹۸
      سوابق: (65 ديدگاه)

      همون زن تحت امر مدیر عامل کل فورد هستش

      موافقم 0
      مخالفم 0
  14. شاهین

    ۲۹ فروردین ۱۳۹۸
    سوابق: (1161 ديدگاه)

    کُرسیر کوچک‌ترین کراس‌اوور لینکلن محسوب می‌شود
    لینکلن رو بیاریم کوچیک بودن رو با رسم شکل توضیج بده اصلا ببینیم زبانه طراحیش چی میگه
    کامپکته مثلا ولی با کراس اوور های مثل مرسدس بنز GLC، لکسس NX و ولوو XC60 داره رقابت میکنه
    پس اویاتور چیه؟!
    لینکلن داره جادو میکنه

    موافقم 0
    مخالفم 0
  15. Mercede kaviani

    ۲۹ فروردین ۱۳۹۸
    سوابق: (551 ديدگاه)

    عزیزم مدیر عامل هم تحت امر خانواده فورد و شخص هنری فورد چهارم است
    مربوط به نبوغ خانواده فورد میشود عزیزم
    در ضمن ما اراده کنیم فرصت داشته باشیم در تمام زمینه هزار سال نو از شما پسرها جلو هستیم

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. یانکی

      ۲۹ فروردین ۱۳۹۸
      سوابق: (2354 ديدگاه)

      چقدر خوشحالم یه بانو هم عشق ماشینه.زن=مرد????

      موافقم 0
      مخالفم 0
  16. doubt

    ۲۹ فروردین ۱۳۹۸
    سوابق: (257 ديدگاه)

    جانم به این طراحی. چیزی که تو کمپانیهای قدر روز به روز داره افت میکنه. خیلی حال میکنم با شاسی بلندای لینکلن. واقعا ترکونده

    موافقم 0
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا