لوتوس

لوتوس اِوورا ۴۰۰، سریع، قدرتمند، سبک

لوتوس اِوورا ۴۰۰ که به‌زودی در نمایشگاه ژنو رونمایی می‌شود، سریع‌ترین محصول خیابانی تولیدی این شرکت می‌باشد. لوتوس این خودروی موتور وسط را بهینه کرده تا با قدرت بالاتر و وزن کمتر، توانایی‌های بیشتری از خود به نمایش بگذارد.

Lotus Evora 400
Lotus Evora 400
موتور شش سیلندر V شکل این خودرو با حجم ۳.۵ لیتر و با کمک سوپرشارژر قادر به تولید توانی به اندازه ۴۰۰ اسب بخار و گشتاوری به اندازه ۴۱۰ نیوتن متر می‌باشد. این ارقام ۴۵ اسب بخار و ۱۰ نیوتن متر نسبت به اِوورا S بیشتر هستند.

Lotus Evora 400
Lotus Evora 400
Lotus Evora 400
Lotus Evora 400
Lotus Evora 400
Lotus Evora 400
Lotus Evora 400
Lotus Evora 400
با چنین قوایی، شتاب صفر تا ۹۶ کیلومتر بر ساعت این خودرو به ۴.۱ ثانیه رسیده که ۰.۳ ثانیه سریع‌تر از قبل است. شتاب صفر تا صد آن نیز ۴.۲ ثانیه می‌باشد. نهایت و بیشینه سرعت اِوورا ۴۰۰ هم به ۳۰۰ کیلومتر بر ساعت می‌رسد.

Lotus Evora 400 Interior
Lotus Evora 400 Interior
Lotus Evora 400 Interior
Lotus Evora 400 Interior
Lotus Evora 400 Interior
Lotus Evora 400 Interior
Lotus Evora 400 Interior
Lotus Evora 400 Interior
به گفته لوتوس، بیش از دوسوم از اجزای اِوورا ۴۰۰، کاملاً جدید می‌باشند. این شامل طراحی خودرو نیز می‌شود که پیچیده‌تر شده است. کابین نیز از نو طراحی شده و شاسی آلومینیومی یکپارچه، گیربکس دستی و اتوماتیک، ترمزها و سیستم دیفرانسیل با لغزش محدود نیز همگی به‌روز شده‌اند. در مجموع، وزن خودرو ۲۲ کیلوگرم نسبت به مدل S کاهش نشان می‌دهد.

Lotus Evora 400
Lotus Evora 400
اِوورا ۴۰۰، سریع‌ترین خودروی لوتوس روی جاده است. عملکرد این خودرو همانند خودروهای سوپراسپرت به نظر می‌رسد. دینامیک و هندلینگ مثال‌زدنی لوتوس در این خودرو نیز تقویت شده‌اند. تحویل این خودرو از تابستان آینده در بازارهای اروپا و از پاییز به‌عنوان مدل ۲۰۱۶ در بازارهای آمریکا، آغاز می‌شود.

جواد عقیلی

داستان از اونجا شروع شد که پدال گاز رو فشار دادم.

مطالب مشابه

‫۱۵ دیدگاه‌ها

  1. a-x1

    ۲۹ بهمن ۱۳۹۳
    سوابق: (23 ديدگاه)

    باحاله

    موافقم ۰
    مخالفم ۰
    1. NA-NikandreosApotheon-NA

      ۲۹ بهمن ۱۳۹۳
      سوابق: (126 ديدگاه)

      به جای اینکه صندلی عقب بزارن و ماشین رو ۲+۲ صندلی های به درد نخور عقب رو حذف کنن که مرغ هم توش جا نمیشه در عوض فضای پای راننده و سرنشین جلو رو افزایش بدن.من همیشه کوروت و لامبورگینی و مرسدس SL کلاس رو به خاطر کوپه بودنشون تحسین می کنم.برعکس ماستانگ و کامارو و جی تی آر و ۹۱۱ و چلنجر و M6 با داشتن فضای پای ناکافی برا سرنشینان عقب اصلا خوب و قابل تحسین نیستن.

      ماشین باید یا به معنای واقعی دودر باشه
      یا چهار در

      دیگه ۲+۲ ۲-۱ ۳+۱.۵ ۴+۱ ۵+۱ ۰.۷۵-۶ اصلا معنی ندارن.

      موافقم ۰
      مخالفم ۰
      1. shahryar

        ۲۹ بهمن ۱۳۹۳
        سوابق: (238 ديدگاه)

        جی تی ار ردیف پشتیش جا داره،کاملا ی ماشین ۴ نفرس.
        جی تی ۸۶ وحشتناکه، تو اون ماشین نمیدونم براچی صندلی گذاشتن!
        باز با ماستنگو جنسیس میشه را اومد!
        البته اینم بگم صندلی پشت جنسیس جادار تره

        موافقم ۰
        مخالفم ۰
      2. سعید

        ۲۹ بهمن ۱۳۹۳
        سوابق: (1486 ديدگاه)

        صندلی عقب تو ماشین کوپه بیشتر برا ماشینایی مثل اس کلاس کوپه و بنتلی کانتیننتال خوبه که بیش از ۵ متر طول دارن و جا پای کافی براشون هست،
        ولی درهرحال خیلی بی مزه س،فکرشو بکنید اگه نفر پشت سر راننده بخواد وسط راه پیاده بشه راننده باید از ماشین بیاد بیرون و صندلی رو بده جلو تا اون پیاده بشه و بعد دوباره سوار بشه،شاید بهتر باشه از پنجره بیاد بیرون :D

        موافقم ۰
        مخالفم ۰
    2. سامورایی

      ۲۹ بهمن ۱۳۹۳
      سوابق: (182 ديدگاه)

      طراحی Lotus دوست ندارم

      موافقم ۰
      مخالفم ۰
      1. M5

        ۲۹ بهمن ۱۳۹۳
        سوابق: (294 ديدگاه)

        اسمش باید میذاشتن وروجک ! D:

        موافقم ۰
        مخالفم ۰
    3. E 36

      ۲۹ بهمن ۱۳۹۳
      سوابق: (920 ديدگاه)

      قیمتش چی ؟؟

      موافقم ۰
      مخالفم ۰
  2. علی

    ۲۹ بهمن ۱۳۹۳
    سوابق: (513 ديدگاه)

    لوتوس خودروساز کاردرستیه اما نمیدونم چرا هیچوقت باحاش حال نکردم
    برای اولین بار از طراحی داشبورد محصولات لوتوس خوشم اومد

    موافقم ۰
    مخالفم ۰
  3. امیرحسین (Lion26)

    ۲۹ بهمن ۱۳۹۳
    سوابق: (258 ديدگاه)

    داشبردش باحاله.

    دوستان به این توجه کردید که اگزوز خودروهای اروپایی سمت چپ و در باک سمت راسته ودر خودروهای آسیایی برعکس.

    در بیشتر موارد اینجوری.

    Just France.

    موافقم ۰
    مخالفم ۰
  4. Erfan . McLaren Automotive

    ۲۹ بهمن ۱۳۹۳
    سوابق: (246 ديدگاه)

    درود
    با این که لوتوس کمپانی خوبیه و ماشینای نسبتا خوبی هم تولید میکنه اما نمیدونم چرا در طول این سال های اخیر افت داشته. این ماشین هم از داشبوردش خوشم اومد و لی در کل نمیتونم باهاش چندان ارتباط برقرار کنم.

    موافقم ۰
    مخالفم ۰
  5. Mclaren

    ۲۹ بهمن ۱۳۹۳
    سوابق: (1047 ديدگاه)

    از نمای عقب شبیه فراری از نمای جلو شبیه کنیخزگ داخل هم تا حدودی رنگ بندی و شباهت زیادی به فراری

    موافقم ۰
    مخالفم ۰
  6. peyman

    ۲۹ بهمن ۱۳۹۳
    سوابق: (32 ديدگاه)

    تا قبل از این از لوتوس خوشم نمیومد البته به لوتوس احترام میذارم ولی قیمتای لوتوس همیشه بیشتر از ارزششه

    موافقم ۰
    مخالفم ۰
  7. پیکان جوانان

    ۲۹ بهمن ۱۳۹۳
    سوابق: (205 ديدگاه)

    با پولش میشه یه ۹۱۱ سوار شد

    موافقم ۰
    مخالفم ۰
  8. محمد علی

    ۱۰ اسفند ۱۳۹۳
    سوابق: (5 ديدگاه)

    NA-NikandreosApotheon-N
    سلام
    اول اینکه این ماشین صندلی عقب نداره
    دوم evora 400 یه اجوبست من evora s دارم از نظر من از فراری ۴۵۸ بهتره…

    موافقم ۰
    مخالفم ۰
    1. sm

      ۲۹ اسفند ۱۳۹۴
      سوابق: (6 ديدگاه)

      اون اوورا s دلفینی با رینگ های آبی گذر موقت مال تو ?

      موافقم ۰
      مخالفم ۰

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا