لوتوس

فروش یک لوتوس 340R مدل 2000

برای اکثر علاقه‌مندان لوتوس، وزن مهم‌ترین موضوع است و بنابراین این لوتوس ۳۴۰R می‌تواند گزینه ایده‌آلی باشد چراکه بیشتر پانل‌های بدنه آن مثل سقف و درها حذف شده‌اند و در حال حاضر یک نمونۀ آن که مدل ۲۰۰۰ است برای فروش گذاشته شده است. این ماشین تنها ۵۵۸ کیلومتر کار کرده است و یکی از تنها ۳۴۰ دستگاهی است که در سال ۲۰۰۰ تولید شده است. همچنین این خودرو یکی از فقط هشت دستگاه فرمان چپی از ۳۴۰R است که در ایالات‌متحده عرضه شده است. بااین‌حال هرچند ۳۴۰R روی پلت‌فرم لوتوس الیزه ساخته شده اما متأسفانه به علت مسائل ایمنی نمی‌توان با آن در جاده‌های آمریکا رانندگی کرد.

این خودرو مجهز به یک پیشرانه ۱.۸ لیتری چهار سیلندر است که در عقب نصب شده و ۱۷۷ اسب بخار قدرت و ۱۷۰ نیوتن متر گشتاور تولید می‌کند. این نیرو از طریق یک گیربکس پنج سرعته دستی به چرخ‌های عقب منتقل می‌شود. اگرچه ممکن است این قدرتِ چندان بالایی به نظر نرسد اما باید توجه داشت که وزن آن تنها ۵۲۰ کیلوگرم است که این موجب می‌شود ظرف تنها ۴.۴ ثانیه از صفر به سرعت صد کیلومتر در ساعت رسیده و نهایتاً به حداکثر سرعت ۲۱۵ کیلومتر در ساعت دست پیدا کند.

داخل این لوتوس به‌طور کامل راننده محور است و رو دری‌ها، صندلی‌ها و غربیلک فرمان آن با آلکانترای آبی‌رنگ پوشیده شده است؛ اما این ماشین از تجهیزات رفاهی معمول این روزها همچون کف‌پوش، صفحه‌نمایش سیستم اطلاعاتی-سرگرمی و سیستم صوتی بی‌بهره است. این ۳۴۰R در طول حیاتش چندین بار خریدوفروش شده است اما این دومین باری است که مالکیت آن کمی بیشتر از یک سال در دست یک نفر باقیمانده است. در ماه مارس گذشته این خودرو با قیمت ۶۵ هزار دلار در eBay برای فروش گذاشته شد و حالا مالک آن قصد فروشش را دارد.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

امیر دهقان

نویسنده و مترجم پدال، عاشق ماشین، عشقی که حد و حصر نداره

مطالب مشابه

‫۴ دیدگاه‌ها

  1. فرشاد

    ۲۴ مرداد ۱۳۹۶
    سوابق: (3019 ديدگاه)

    همون‌قدر که دلم می‌خواد موتورسیکلت سبک باشه، از ماشین سبک وزن بدم میاد‌.

    موافقم 0
    مخالفم 0
  2. ماتئوس

    ۲۴ مرداد ۱۳۹۶
    سوابق: (686 ديدگاه)

    واسه پیست کارتینگ خوبه خخخ

    موافقم 0
    مخالفم 0
  3. Amir Machine

    ۲۴ مرداد ۱۳۹۶
    سوابق: (1199 ديدگاه)

    مه‌شکن عقبش مال پژو 206 نیست؟!

    موافقم 0
    مخالفم 0
  4. ماتئوس

    ۲۴ مرداد ۱۳۹۶
    سوابق: (686 ديدگاه)

    ماشین خوبیه
    فک میکنم یکی از ماشینای رضوانی هم روی پلت فرم اریل اتم لوتوس ساخته شده

    موافقم 0
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا