لوتوس

معرفی پوشش‌های سفارشی برای لوتوس الیزه فراموش‌شده!

حدود ۱۰ سال از معرفی خودروی سبک‌وزن لوتوس الیزه در بازار آمریکا می‌گذرد. الیزه تا حد زیادی از خاطره‌ها فراموش شده بود و اگرچه لوتوس اخیراً با معرفی هایپرکار الکتریکی اویجا خبرساز شد اما خب اویجا محصول کاملاً متفاوتی نسبت به الیزه می‌باشد.

این خودروساز بریتانیایی اخیراً پوشش‌های بدنه‌ی مسابقه‌ای و سفارشی را برای الیزه جاده‌ای معرفی کرده است. این پوشش‌های بدنه به همراه‌ تریم متمایز کابین در حقیقت به عنوان مدل‌های هریتیج ادیشن الیزه معرفی شده‌اند. خودروهای یاد شده به منظور گرامیداشت تاریخچه پرافتخار لوتوس در فرمول ۱ تولید شده‌اند.

برای مثال طرح آبی تیره و سفید الیزه به منظور گرامیداشت اولین پل پوزیشن و پیروزی لوتوس در فرمول ۱ طراحی شده است. این پیروزی توسط سر استرلینگ موس در ۱۹۶۰ و در موناکو به دست آمده بود. طرح قرمز، سفید و طلایی هم ما را به یاد خودروی مسابقه‌ای تایپ ۴۹B می‌اندازد که با رانندگی گراهام هیل اسطوره‌ای توانست در سال ۱۹۶۸ پیروزی را به ارمغان بیاورد. طرح مشکی و طلایی نیز جزو مشهورترین پوشش‌های خودرویی فرمول ۱ در تاریخ بوده و در واقع ادای احترام به خودروی تایپ ۷۲D رانده شده توسط امرسون فیتی پالدی می‌باشد. این راننده مشهور توانست در سال ۱۹۷۲ پیروزی‌های متعددی را به دست آورد.

خودروی آبی، قرمز و خاکستری‌رنگ نیز از تایپ ۸۱ رانده توسط نایجل منسل، الیو ده آنجلیس و ماریو اندرتی در فصل ۱۹۸۰ مسابقات الهام گرفته است.

تنها ۱۰۰ دستگاه از این لوتوس الیزه کلاسیک هریتیج ادیشن ها تولید خواهد شد و هریک به‌صورت استاندارد دارای پلاک سریال دار روی داشبورد، رینگ‌های بسیار سبک‌وزن و دیسک‌های ترمز دوتکه و پرفورمنس خواهند بود. این خودروها بر پایه لوتوس الیزه اسپورت با قدرت ۲۲۰ اسب بخار بنا شده‌اند و قیمت ۴۷۸۴۸ یورویی دارند.

مدیر بازاریابی لوتوس می‌گوید:

ایجاد موج در مسابقات جهانی جزو مهم‌ترین فلسفه‌های لوتوس طی بیش از ۷۰ سال بوده است؛ و چه راهی بهتر از معرفی چهار خودروی کلاسیک هریتیج ادیشن جدید برای گرامیداشت این موضوع؟

شایان ذکر است نسل جدید یک خودروی اسپورت لوتوس اواخر سال جاری معرفی خواهد شد و در آینده نیز شاهد تولید محصولات دیگری توسط این برند خواهیم بود.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مجله "پدال"

مطالب مشابه

یک دیدگاه

  1. آرین

    ۲۲ اردیبهشت ۱۳۹۹
    سوابق: (444 ديدگاه)

    ماشینی که میتونی تا آخر عمر نگهش داری و باهاش مسابقه بدی
    اینو حتا به میاتا ترجیح میدم

    موافقم 1
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا