لوتوس

معرفی پلتفرم جدید لوتوس برای خودروهای اسپرت و الکتریکی

حتماً می‌دانید که لوتوس امیرا جدید در واقع محصولی برای خاتمه تولید محصولات درون‌سوز این کمپانی می‌باشد. از این نقطه به بعد تمامی محصولات بریتانیایی‌ها دارای قوای محرکه الکتریکی خواهند بود زیرا سرمایه‌گذاری قابل‌توجه جیلی چین در لوتوس باعث شده این برند آینده‌ای مطمئن در عصر الکتریکی‌ها داشته باشد.

جدای از پلتفرم مخصوص اویجا قرار است سه معماری خودروهای الکتریکی نیز توسط لوتوس معرفی شود. خودروهایی که از این پلتفرم‌ها استفاده خواهند کرد شامل شاسی‌بلندی با ابعاد پورشه کاین (تایپ ۱۳۲)، یک کوپه چهار درب (تایپ ۱۳۳)، یک کراس اوور با ابعاد ماکان (تایپ ۱۳۴) و یک خودروی اسپورت (تایپ ۱۳۵) هستند. این خودروها به ترتیب سال آینده، سال ۲۰۲۳، سال ۲۰۲۵ و نهایتاً سال ۲۰۲۶ تولید خواهند شد. مدل اسپورت یاد شده از پلتفرم جدید E-Sport که به‌صورت مشترک با آلپاین توسعه یافته استفاده خواهد کرد. لوتوس هم‌اکنون مشخصات اولیه این پلتفرم را منتشر کرده است.

این پلتفرم برای استفاده از خودروهای دونفره با حداقل فاصله بین محوری ۲۴۷۰ میلی‌متری، باتری ۶۶.۴ کیلووات ساعتی و یک پیشرانه الکتریکی با حداکثر قدرت ۴۷۰ اسب بخار طراحی شده است. معماری موردبحث همچنین به عنوان پایه و اساس خودروهای دونفره طویل‌تر با فاصله بین محوری بیشتر از ۲۶۵۰ میلی‌متر بکار خواهد رفت و بنابراین می‌توان در آن از باتری بزرگ‌تر ۹۹.۶ کیلووات ساعتی و دو پیشرانه الکتریکی با قدرت ترکیبی ۸۷۲ اسب بخار استفاده کرد.

سومین نوع خودروهای اسپورت و الکتریکی لوتوس می‌تواند از این پلتفرم با فاصله بین محوری طویل‌تر و باتری کوچک‌تر استفاده کند. این خودروهای الکتریکی می‌توانند از یک یا دو پیشرانه الکتریکی استفاده کرده و قدرت ۴۷۰ یا ۸۷۲ اسب بخاری داشته باشند.

لوتوس می‌گوید ساب فریم عقب این پلتفرم ۳۷ درصد سبک‌تر از امیرا بوده و طراحی آن به گونه‌ای بوده که می‌توان باتری‌ها را به‌صورت عمودی در پشت صندلی‌ها قرار داد. همچنین می‌توان این باتری‌ها را به‌صورت افقی در زیر کابین جا داد. پلتفرم موردبحث نه تنها توسط لوتوس و آلپاین بلکه توسط شرکت‌های علاقه‌مند نیز بکار خواهد رفت.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مجله "پدال"

مطالب مشابه

‫۴ دیدگاه‌ها

  1. افشار

    ۱ مهر ۱۴۰۰
    سوابق: (692 ديدگاه)

    سخنگوی شورای نگهبان گفت: بنابر گزارش مجمع تشخیص مصلحت نظام، موادی از مصوبه مجلس درباره آزادسازی واردات خودرو مغایر با قانون شناخته شد.

    هادی طحان نظیف سخنگوی شورای نگهبان درباره نظر این شورا درباره طرح مجلس درباره واردات خودرو گفت: طرح ساماندهی صنعت خودرو چند بار بین مجلس و شورای نگهبان رد بدل شده است که آخرین ایرادی که شورای نگهبان به آن داشت درباره ماده ۴ این طرح بود.

    وی ادامه داد: این ماده درباره واردات خودرو‌های هیبریدی بود که مجلس آن را اصلاح کرده بود.

    وی افزود: در جلسه امروز، این مصوبه مجلس بار دیگر مورد بررسی قرار گرفت. ارزیابی اعضای شورای نگهبان نسبت به این مصوبه در یکی دو مورد ابهاماتی داشت. در یک قسمت این مصوبه درباره واردات و نحوه انتقال ارز صحبتی نشده بود و از مجلس خواستیم که این موضوع دقیق‌تر و شفاف‌تر بیان شود. یکی دیگر از نکات این مصوبه تصویب سایر مقررات توسط وزارت صمت است که ابهامی درباره آن به وجود آمد، لذا این موارد اگر دقیق‌تر مطرح شود، امکان اظهار نظر درباره آن دقیق‌تر است.

    طحان نظیف افزود: البته هیات عالی نظارت بر حسن اجرای سیاست‌های کلی نظام که در مجمع تشخیص مصلحت نظام مستقر است طی نامه‌ای مواردی از این مصوبه را به عنوان مغایر با سیاست‌ها اعلام کرده بود که ما در شورای نگهبان بر اساس مقررات موظف هستیم آن‌ها به مجلس منعکس کنیم.

    سخنگوی شورای نگهبان بیان کرد: هیات عالی نظارت بر حسن اجرای سیاست‌های کلی نظام این ماده را مغایر با سیاست‌های حمایت از تولید ایرانی و کار و سرمایه ایرانی، مغایر با سیاست‌های اقتصاد مقاومتی و مغایر سیاست‌های اداری دانسته بود. حتی ماده ۱۰ مصوبه که قبلا ایرادی به آن وارد نشده بود را مغایر با سیاست‌ها دانستند.

    سخنگوی شورای نگهبان گفت: در شورای نگهبان به این مصوبه فقط یک الی دو ابهام وارد شد، ولی شورای عالی نظارت ایراد‌های بیشتری را به این مصوبه وارد کرد. لذا این مصوبه بار دیگر به مجلس برمی گردد و در دستور کار مجلس قرار می‌گیرد تا این ایرادات برطرف شود و به شورای نگهبان ارسال شود.

    طحان نظیف در ادامه درباره سایر مصوبات امروز شورای نگهبان گفت: مصوبه دیگر امروز شورای نگهبان که معروف به مصوبه قیر است امروز در دستور کار شورای نگهبان قرار گرفت و ابهامی در مصوبه در خصوص بند ز تبصره یک قانون بودجه ۱۴۰۰ وجود داشت. این مصوبه در دستور کار امروز شورای نگهبان بود و مغایر شرع و قانون اساسی شناخته نشد و مورد تایید شورای نگهبان قرار گرفت.

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. Reza Waffen SS

      ۱ مهر ۱۴۰۰
      سوابق: (5323 ديدگاه)

      داداش کلا لغو میشه بشین و ببین هر قانونی که خطری واسه منبع درآمد ( مفت خوری ) اینا باشه لغو میشه

      موافقم 1
      مخالفم 0
      1. افشار

        ۱ مهر ۱۴۰۰
        سوابق: (692 ديدگاه)

        آره والا مردم ایران را محکوم به سوار شدن به یک مشت ابوقراضه و آهن پاره و ارابه مرگ کردن

        موافقم 0
        مخالفم 0
  2. Sina10

    ۱ مهر ۱۴۰۰
    سوابق: (2427 ديدگاه)

    هیچ اینده ای برای لوتوس و الپین نمیتونم تصور کنم
    شرکتی که خودشو تک محصولی کنه یعنی ریسک کرده
    فقط کافیه یه طرح دیگه بیاد و برقی ها رو کنار بزنه ( هرچقدر هم که احتمالش کم باشه) اونوقت نابود این دو شرکت بعلاوه جگوار رو شاهد خواهیم بود
    همونجوری که بنزینی ها با اون فروش زیادشون دارن محو میشن و خیلیا دارن سرمایه گذاری روی پیشرانه های دیزل و بنزینی رو متوقف میکنن یا سرعتشو کاهش میدن ، اینکه بیای با اطمینان کامل کل سرمایه‌اتو بزاری روی یه فناوری ، این یه شکسته ، اونم برای شرکتایی مثل لوتوس الپین که توی کلاس ماشین های اسپرت کار میکنن ، کلاسی که نه نیازی به ماشین برقی داره نه خریداراش ماشین برقی میخوان و نه هیچ کدوم از اینا ، این سبک برقی سازی برای یه شرکت انبوه ساز شاید خوب باشه ولی نه برای این شرکتای کوچیک

    موافقم 0
    مخالفم 2

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا