هفته نامه

آیا آینده در دستان خودروهای الکتریکی است؟

خودروهای الکتریکی و هیبریدی سهم زیادی در بازار خودرو ندارند اما نظرسنجی جدید انجام شده نشان می‌دهد ۷۴ درصد مصرف‌کنندگان از آن‌ها به عنوان آینده‌ی حمل‌ونقل یاد می‌کنند.


کمپانی هریس پول از طرف ولوو مأمور شده تا نظر ۱۵۱۰ نفر از آمریکایی‌ها را درباره‌ی خودروهای الکتریکی و همچنین مزایا و چالش‌هایشان را بداند. بدون تعجب باید گفت اکثر رانندگان به نگرانی درباره‌ی محدوده حرکتی (۵۸ درصد) و وجود جایگاه‌های شارژ (۴۹ درصد) به عنوان مهم‌ترین نگرانی‌های خود درباره این خودروها اشاره کرده‌اند.


البته روش‌هایی هم برای بهبود این وضعیت و خرید خودروهای الکتریکی وجود دارد و اولین فاکتور از نظر افراد تأسیس جایگاه‌های شارژ بیشتر (۶۱ درصد) بوده و پس از آن نیز قیمت مشابه خودروهای الکتریکی و سنتی (۵۷ درصد) قرار دارد. نگرانی‌های مربوط به قیمت نیز در جایگاه سوم قرار داشته هرچند به نظر می‌رسد مشتریان از مشوق‌های دولتی برخوردار می‌شوند (۴۱ درصد).


اما در میان مالکان فعلی خودروهای الکتریکی، ۵۱ درصد آن‌ها گفته‌اند معمولاً خودرو را در خانه شارژ می‌کنند. به این ترتیب مردم از جایگاه‌های شارژ عمومی معمولاً در نیمی از اوقات استفاده می‌کنند.


این موضوع جای تأسف دارد زیرا بسیاری از مالکان خودروهای الکتریکی گفته‌اند جایگاه‌های شارژ عمومی قابل‌اعتماد نبوده (۶۱ درصد) و استفاده از آن‌ها فرایندی زمان‌بر است. به منظور حل مشکل دومی ۴۸ درصد افراد خواهان گزینه‌ی شارژ سریع‌تری بوده و دیگران نیز می‌خواهند جایگاه‌های شارژ در کافی‌شاپ‌ها و باشگاه‌های ورزشی تأسیس شود جایی که افراد وقت زیادی را سپری می‌کنند.


این مطالعه همچنین نشان می‌دهد بسیاری از مالکان خودروهای الکتریکی خود را به عنوان دوستدار خودرو و به اصلاح ماشین باز می‌دانند! ۳۸ درصد مالکان خودروهای الکتریکی ادعا کرده‌اند ماشین باز هستند درحالی‌که ۲۴ درصد دیگر نیز گفته‌اند درباره‌ی خود چنین حسی دارند.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مجله "پدال"

مطالب مشابه

‫۲ دیدگاه‌ها

  1. me84

    ۱۲ اسفند ۱۳۹۷
    سوابق: (1772 ديدگاه)

    .
    گرونن. سنگینن. شارژشون زمانبره. محدوده حرکتیشون کمه. شارژ سریع عمر باتری رو بشدت کم میکنه. میزان تولیدشون از حد نصاب بگذره مشوقهاشون برداشته میشه. فرایند تولید باتریهاشون بشدت آلایندست.
    تویوتا با مشارکت پاناسونیک داره رو یه باتری کار میکنه که 90% این مسائل رو نداره. فکر کنم تا 2025 میده به بازار.
    تا اونموقع “””بنظر من””” خرید الکتریکی از هر برندی اشتباهه. هیبرید و پلاگین خیلی بهتره

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. مزدا

      ۱۲ اسفند ۱۳۹۷
      سوابق: (2033 ديدگاه)

      وقتی موبایل اولیه ساده به بازار اومد کسی فکر نمیکرد در عرض چندین سال تکنولوژی و ارتباط اینقد پیشرفت کنه !!شاید خودروهای الکتریکی یه سری مشکلات خاص خودشون رو دارن ولی در یکی دو دهه بازار خودرو جهان به جز ایران رو قبضه خواهند کرد!!فقط موندم چه بر سر کشورهای وابسته به نفت از جمله ایران خواهد اومد!؟باز کشورهای دیگه دارن رو مسله گردشگری و توریسم سرمایه گذاری کلان میکنن

      موافقم 0
      مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا