چشم اندازهفته نامه

ارزشمندترین برندهای خودرویی جهان در سال 2018

بنا به خبری که توسط برند فاینانس منتشر شده، مرسدس بنز ارزشمندترین برند خودرویی جهان است.

mercedes_benz_w124_badge
این کمپانی آلمانی ارزش ۴۳.۹ میلیارد دلاری داشته که نسبت به سال پیش رشد ۲۴ درصدی را نشان می‌دهد. دلیل اصلی این افزایش ارزش برند رشد فروش ۹.۹ درصدی و رسیدن به آمار ۲.۳ میلیون دستگاهی بوده است.

با ارزش ترین برندهای خودرویی جهان


جایگاه مرسدس بنز در رتبه‌بندی مورد بحث تنها موضوع خبر منتشر شده نیست. رتبه دوم به تویوتا رسیده که ارزش آن افت کرده و به ۴۳.۷ میلیارد دلار رسیده است. ب ام و با ارزش برند ۴۱.۸ میلیارد دلاری در جایگاه سوم قرار داشته و رشد ۶ درصدی را ثبت کرده است. برند فاینانس می‌گوید مشتریان ژاپنی دست از محصولات تویوتا کشیده و بیشتر به‌سوی محصولات برندهای لوکس‌تری همچون مرسدس بنز کشیده شده‌اند.


مدیر ارشد این موسسه می‌گوید:

مرسدس بنز خودرو را اختراع کرده و هم‌اکنون با استراتژی خاص خود که روی اختراع دوباره خودرو متمرکز است این صنعت را به پیش می‌برد. موفقیت آن‌ها به خاطر موفقیت نسل جدید خودروها و تکامل نرم تکنولوژی‌های جدید که باعث فاصله گرفتن از پیشرانه‌های احتراق داخلی سنتی می‌شود ادامه می‌یابد.


دیگر برندهایی که مرسدس بنز، تویوتا و ب ام و را در لیست ارزشمندترین برندهای خودرویی دنیا تعقیب می‌کنند عبارت‌اند از فولکس‌واگن، هوندا، نیسان، پورشه، فورد، آئودی و شورولت.

قدرتمندترین برندها
از نظر تغییر ارزش برند در سال‌های ۲۰۱۷ و ۲۰۱۸ این استون مارتین است که به آسانی تاج پادشاهی را به خود اختصاص می‌دهد زیرا رشد فوق‌العاده ۲۶۸ درصدی را ثبت کرده است. دیگر برندهایی که رشد قابل‌توجهی را در ارزش برند خود شاهد بوده‌اند عبارت‌اند از BYD (211 درصد)، هاوال (۱۲۴ درصد)، تسلا (۱۰۶ درصد)، جگوار (۱۰۵ درصد) و اسمارت (۱۰۳ درصد).

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۲ رای

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مجله "پدال"

مطالب مشابه

‫۵۹ دیدگاه‌ها

  1. (Ali (Chevy nova

    ۲۱ اسفند ۱۳۹۶
    سوابق: (6790 ديدگاه)

    احسنت به فورد و شوى که از لحاظ ارزش جزو 10 تاى اول هستن
    از لحاظ درامد هم هر 3 شرکت امرىکاى جزو 10 تاى اول هستن

    موافقم 0
    مخالفم 5
    1. (Ali (Chevy nova

      ۲۱ اسفند ۱۳۹۶
      سوابق: (6790 ديدگاه)

      دوستان دقت کردىن فىات – کراىسلر درامدش در 2018 بىشتر بوده تا 2017
      البته تو بلومبرگ خوندم ارزش سهام شرکت فىات – کراىسلر بالاتر رفته و فروشش نسبت به قبل بهتر شده که فروش خوبش براى وانتهاى دوج و همىنطور محصولات تازه ى جىپ بوده
      به همىن علت مارچىونه اعلام کرد که قصد فروش جىپ رو به هىچ وجه نداره و داره مبلغ بالاى رو صرف سرماىه گذارى در تاسىسات جىپ مىکنه

      موافقم 0
      مخالفم 1
      1. (Ali (Chevy nova

        ۲۱ اسفند ۱۳۹۶
        سوابق: (6790 ديدگاه)

        نکته مهم دىگه اونکه بىوک. جىپ. دوج. رم. لىنکلن و کادىلاک ازرش برند بالاى دارن
        مثلا طبق جدول اخرى جىپ و بىوک بالاتر از بنتلى و مازراتى هستش
        و دوج بالاتر از لامبورگىنى
        حتى لىنکلن و کادىلاک هم جاىگاهى بالاتر از رولزروىس دارن

        موافقم 0
        مخالفم 1
    2. Arash

      ۲۱ اسفند ۱۳۹۶
      سوابق: (17 ديدگاه)

      اگه این کامنت تکراری هست ،شرمنده فقط میخواستم نظراتتان رو جویا بشم
      سلام دوستان میخواستم یه مشاوره بم بدید ، عزیزئ که میخونئ اگه تجربه به درد بخورئ داری در اختیار بزار
      ‏‎پائ هر مطلبئ از هر برند میاید چیزائ عجیب غریب میگید
      ‏‎گیج میکنید آدم رو
      ‏‎به طور مثال نفهمیدیم خریداران دو مدل جدید رنو ، تالیسمان و کولیوس راضی بودن ?!
      ‏‎یه دوماهی هست به شدت درگیر اینم ببینم با دویست پنجاه شصت نهایتا چئ خوبه ، چئ میتونم بخرم، در حال حاضر یه مزدا سه دارم که با فروش اون ، حدودا صد و بیست به علاوه یه بودجه صدو چهل تومنئ قصد دارم عوض کنم ماشین رو
      ‏‎اونایی که تجربه ماشین بازی تو این رنج دارن لطفا نظراتتون رو بگین
      ‏‎برأی مصرف چندین و چند ساله نمیخوام ، نهایتا یکئ دوسال
      ‏‎بعضئ ها بم گفتن نیسان ایکس تریل کارکرده ، یه عده در جواب گفتن بی حاله موتورش ، یکئ گفت تالیسمان صفر، یکی گفت اپتیما
      ‏‎در جواب گفتن ، استهلاکش زیاده و البته یه سرئ گفتن بی ام و سیصد بیست آی ، دوهزار و سیزده یا چهارده با کارکرد مناسب گیر میارئ ، لذت سواری و … یا بی ام و ایکس وان با دویست بیست، سی کلاس بنز هم گیر میاد دو هزار و دوازده ،سیزده ،ما گفتم تا حالا نداشتیم ، میگن خرج بی ام و زیاده و …
      ‏‎خلاصه دوستان این میگن میگن ها گیج کرده مارو
      دوستان راهنمایی کنید دیگه ، تهرانم ، سی و سه سال ، ماشین هم خانوادگی نبود مهم نیست

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. Reventon

        ۲۱ اسفند ۱۳۹۶
        سوابق: (282 ديدگاه)

        X-trail

        موافقم 0
        مخالفم 0
      2. رامتین

        ۲۱ اسفند ۱۳۹۶
        سوابق: (3020 ديدگاه)

        والا اگه بیشتر پول بود فولکس پاسات بهترین گزینه میبود برای کسی که سالها میخواست استفاده کنه. اما با 250-60 تومن من اگه بودم صبر میکردم نسل جدید تالیسمان بیاد که البته این هم معلوم نیست چه زمان بیاد ایران. اپتیما زیاد ارزش نداره و شاسی کولوئوس یا ایکس تریل هم بنظر دوستان کند باشه و گیربکس خوبی ندارند. ضمنا زیاد هزینه نکنی بهتره. یه تویوتا آریون 2013 کم کارکرد، کار را راه میندازه.

        موافقم 0
        مخالفم 0
      3. sina

        ۲۱ اسفند ۱۳۹۶
        سوابق: (2635 ديدگاه)

        آرش جان
        من نظرم رو لکسس دست دوم
        همون مدل هایی که دوستان قبلا ذکر کردند عالی هستن و به معنی واقعی مرگ ندارن.
        کلا بنظر من تنها لوکسی که دست دوم خریدنش ریسک کمی داره لکسس هستش.

        موافقم 1
        مخالفم 0
      4. AK_007

        ۲۲ اسفند ۱۳۹۶
        سوابق: (562 ديدگاه)

        نظر من جنسیس 2013 کم کارکرده
        یا لکسس Es قدیمی
        مزیتاشون نداشتن افت قیمت و راحتی استثنایی تو این قیمته

        موافقم 1
        مخالفم 0
    3. بهرام

      ۲۱ اسفند ۱۳۹۶
      سوابق: (112 ديدگاه)

      ایول به چینی ها که انقد خودشونو بالا کشیدن دست مریزاد …
      ????

      موافقم 0
      مخالفم 0
    4. Sina

      ۲۱ اسفند ۱۳۹۶
      سوابق: (809 ديدگاه)

      دم مرسدس بنز گرم یه لوکس ساز از بزرگترین شرکت مادر انبوه سازه رتبه اول ارزش مالیش بیشتر شده و ازش جلو زده
      خلاصه خیلی حرفه و واقعا تحسین بر انگیزه

      موافقم 3
      مخالفم 0
    5. یانکی

      ۲۱ اسفند ۱۳۹۶
      سوابق: (186 ديدگاه)

      نمیدونم چرا اختراع ماشین رو به بنز نسبت میدن.خدا وکیلی کی تا حالا یه 3 چرخه دیده و بعد بگه این ماشینِ.اگر فورد نبود کی میخواست مفهوم ماشین رو برا مردم معنی کنه و تمام دنیارو با ماشبن واقعی آشنا کنه .اگر فورد نبود شاید هنوز خودرو سازها در حال تولید خودروهاشون با تیراژهایی مثل رولز رویس بودن.انجین درون سوز که ساها قبل خودرو بوده پس گذاشتنش رو یه 3 چرخه که نه جعبه فرمون داره نه گاردون و دفرنسبل نه بدنه داره نه شمایلی از ماشین ووو

      موافقم 0
      مخالفم 2
    6. ford

      ۱۸ مرداد ۱۳۹۸
      سوابق: (68 ديدگاه)

      دقت کنید این ارزش مالی شرکته هیچ ربطی به خود خودرو مستقیم نداره و گرنه قویترین بزرگترینا سرسخت ترینا ایمن ترینا پیچیده ترین تو دنیا و کلی اپشن قدرت افرود از هر نظر فورد هست

      موافقم 0
      مخالفم 1
  2. mehran (fox)

    ۲۱ اسفند ۱۳۹۶
    سوابق: (214 ديدگاه)

    مرحبا به خودروهای آلمانی که تو همه رده بندیا آقایی می کنن…مرحبا به مرسدس بنز مخترع با افتخار خودرو.احسنت به ب ام و تولید کننده لذت بخشترین خودروها برا رانندگی و آفرین به فولکس واگن و دو زیر مجموعه پر افتخارش آئودی و پورشه که علی رغم اون بحران و جریمه سنگین با مدیریت خاص آلمانی نه تنها ضعف نشون نداد و افت نکرد بلکه امپراطوریشو مستحکمتر کرد…viva DEUTSCHLAND

    موافقم 2
    مخالفم 0
    1. mehran911

      ۲۱ اسفند ۱۳۹۶
      سوابق: (2025 ديدگاه)

      دقیقا مهران جان اگر یادت باشه چند هفته پیش گفتم پدر خودروسازی جهان جایگاه اصلی خودش رو بدست خواهد آورد
      جایگاه خودورسازی های آلمان به عنوان برترین کشور خودروساز جهان واقعا چشمگیره
      .
      خوشحالم که هم از نظر ارزش و هم از نظر درامد فوق العاده ظاهر شدن
      .
      پورشه باوجود فروش فروش ۲۵۰ هزار تایی هم که طبق معموله همه رنکینگ ها در جایگاه بسیار خوبی قرار داره و سال آینده هم طبق این رده بندی نیسان و احتمالا هوندا رو خواهد گرفت
      .
      فقط امیدوارم اون ۹۹/۹۹۹ درصدی که با خودروسازی آلمان مشکل دارن این رده بندی ها رو فراموش نکنند البته فقط امیدوارم

      موافقم 2
      مخالفم 0
      1. mehran (fox)

        ۲۱ اسفند ۱۳۹۶
        سوابق: (214 ديدگاه)

        آره مهران جان منم امیدوارم منطق تو نظر دادن رعایت بشه و همه پیشرفتای سریع و موفقیت آلمانیارو بپذیرن و باهاش کنار بیان و لج نکنن. ما نمیگیم آلمانیا تو هر کلاس خودرویی بهترینن، مثلا کلاس تراکا متعلق به امریکاییا و ژاپنیاست یا تو ماسلا امریکاییا تنها بازیگرای قدرن و انگلیسیا استاد سوپر لوکسان و ایتالیاییا و ژاپنیا که هر کدوم تو سگمنت خاصی سرامدن.ولی اگه یه معدل از تولیدات هر کشوریو در نظر بگیریم به نظر من (شخصی) آلمانیا یه تعادل خوبیو تو بحث کیفیت پرفورمنس مهندسی تکنولوژیای نوین و بقیه فاکتورا ایجاد کردن و اگه از دور چشم انداز خودرویی هر کشوریو تماشا کنیم به نظرم آلمانیا بالاترین نمره رو بین همه کشورای صاحب نام تو خودروسازی که اتفاقا همشونم خوبن، میگیرن

        موافقم 0
        مخالفم 0
      2. Mohammadreza

        ۲۲ اسفند ۱۳۹۶
        سوابق: (870 ديدگاه)

        من با خودروسازای المانی مشکل ندارم ولی شما که اینقد رده بندی برات مهمه بد نیست یه نگاهی هم به رده بندی سایت های معتبر تر مثل brandz و Forbes بندازی
        هرچند میدونم خودت بهتر از همه از رده بندی این سایت ها اگاهی
        برای اینکه متوجه بشید اعتبار منبع چقد مهمه بتون پیشنهاد میکنم برید مقایسه ای که مدتی پیش از اتوگاید منتشر شد رو بخونید
        که تو اون تویوتا کمری جدید درمقابل هیوندا سوناتا یه لگن توصیف شده بود که هیچی برای گفتن نداره :))

        موافقم 0
        مخالفم 2
  3. شاهين

    ۲۱ اسفند ۱۳۹۶
    سوابق: (856 ديدگاه)

    مرسدس سلطانه، واقعا ماشیناش تو این چند سال اخیر از حالت رقابت با ب ام و خارج شدن و به تهایی تو صدر هستن.تکنولوژی و طراحیش فوق العادست

    موافقم 1
    مخالفم 0
  4. Hamid...Audi

    ۲۱ اسفند ۱۳۹۶
    سوابق: (712 ديدگاه)

    مرسی آلمان
    مرسی ژاپن
    توی ۱۰ تای برتر ۵ تا آلمانی و سه ژاپنی هست که نشون میده خودرو ساز های با ارزش مال این دو تا کشوره…

    موافقم 2
    مخالفم 0
  5. mehran (fox)

    ۲۱ اسفند ۱۳۹۶
    سوابق: (214 ديدگاه)

    خودروهای انگلیسی مثل استون و جاگوار و بنتلیم که دیگه ترکوندن…کلا عاشق خودروهای اروپایی از رنو و سئات و اشکوداش گرفته تا لامبو فراری رولزرویس بنتلیو آلمانیای پر افتخارم….

    موافقم 1
    مخالفم 0
  6. Mohamad

    ۲۱ اسفند ۱۳۹۶
    سوابق: (812 ديدگاه)

    قبل از از چیزی بگم که شرکتهای آلمانی در 2-3 سال اخیر خوب کار کردن و این غیر قابل انکار نیست چون رشد فروش و سود خالصشون اینو میگه.
    اما نزول تویوتا به رتبه دوم این لیست مسئله ایه که مدیرعامل تویوتا خیلی زودتر در موردش صحبت کرده بود و قضیه جدیدی نیست. خواهشا این خبر که 10 ماهی از روش میگذره را مجددا مطالعه کنید :
    https://www.pedal.ir/تویوتا/تویوتا-بحران/

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. Mohamad

      ۲۱ اسفند ۱۳۹۶
      سوابق: (812 ديدگاه)

      (قابل انکار نیست)

      موافقم 0
      مخالفم 0
  7. BMW

    ۲۱ اسفند ۱۳۹۶
    سوابق: (577 ديدگاه)

    این بهترین خبری بود راجبه خودروسازی امسال خوندم درود بر بنز به جایگاه واقعیش رسید پدر خودروسازی باید همیشه نوک قله باشه.
    دیزل گیت هم به جای تاثیر منفی سرعت رشد فولکس و زیر مجموعه هاش رو چندین برابر کرد.آئودی هم با این خانه تکانی که کرده باید منتظر رشد فوق العادش تو سال آینده باشیم بنظر من پورشه رو راحت میگیره.

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. Arash

      ۲۱ اسفند ۱۳۹۶
      سوابق: (17 ديدگاه)

      عزیز پدر خودروسازئ دنیا که قدیمئ ترین و مورد احترام ترین کمپانی جهان
      یعنئ فورد هست ، تاسیس سال ۱۹۰۳ توسط هنری فورد بزرگ
      روحش شاد

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. (Ali (Chevy nova

        ۲۱ اسفند ۱۳۹۶
        سوابق: (6790 ديدگاه)

        ارش
        اولىن خودروساز دنىا بنز هستش
        فورد اولىن خودروسازى بود که ماشىن رو به تولىد انبوه رسوند در حدود سالهاى 1900

        موافقم 0
        مخالفم 0
        1. Arash

          ۲۱ اسفند ۱۳۹۶
          سوابق: (17 ديدگاه)

          خوب ما هم همینو میگیم دیگه
          وقتئ واژه پدر رو برای هر علمی به کار میبریم باید حواسمون باشه
          فورد پدر هست برای راه اندازی اولین خط تولید
          که قطعات پشت سر هم بدون معطلی مونتاژ بشن ،
          انصافا اگه نبود ، الان انقدر نمی تونستیم پیشرفت کنیم

          موافقم 0
          مخالفم 0
        2. mehran (fox)

          ۲۱ اسفند ۱۳۹۶
          سوابق: (214 ديدگاه)

          مرسی علی جان به خاطر روشنگریت

          موافقم 0
          مخالفم 0
    2. Mohamad

      ۲۱ اسفند ۱۳۹۶
      سوابق: (812 ديدگاه)

      یکی بیاد “مادر” خودروسازی رو هم معرفی کنه تا خیالمون راحت شه!
      این لفظ پدر کی میخواد از دهن شما بیفته تا یه همچین رنکینگی میزنه بیرون هیجان زده میشید خوبه تویوتا پس از تاچ منطقه 46 میلیارد با 6 درصد افت نزول کرده و مرسدس میلی متری اومده اول. در غیر این صورت تکون نمیخورد لیست.
      از طرفی لیست نشریه ها و سایتهای مختلف تفاوت داره اگرچه خودم خودروسازان آلمانی رو تشویق کردم چون رشد فروششون در این مدت رو به وضوح دیدم اما در کل هیجان زده نشیم بهتره.

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. mehran (fox)

        ۲۱ اسفند ۱۳۹۶
        سوابق: (214 ديدگاه)

        داداش پدر خودروسازی بودن بنزو به خاطر اول شدنش تو این لیست و ارزشمندترین برند خودرو شدن امسالش نمیگیم که شما اختلاف جزئیش با تویوتارو پیش می کشی، این مساله مربوط به اولین سازنده خودرو بودنشه

        موافقم 0
        مخالفم 0
  8. Ali

    ۲۱ اسفند ۱۳۹۶
    سوابق: (262 ديدگاه)

    چرا چرت میگن اینا: ((برند فاینانس می‌گوید مشتریان ژاپنی دست از محصولات تویوتا کشیده و بیشتر به‌سوی محصولات برندهای لوکس‌تری همچون مرسدس بنز کشیده شده‌اند.))
    طبق سایت focus2move که تو ژاپن در سال 2017، تویوتا 1.9 درصد افزایش داشته و بنز 1.2 درصد. چی میگه این؟؟!!! فروش جهانی تویوتا هم اگه حساب کنیم که تویوتا 2.3 درصد افزایش داشته در سال 2017. بنز هم 9.8 درصد داشته چون فروش مجموعش کمتره درصدش بیشتر میشه. ولی از لحاظ تعداد هر دو حدود 200 هزارتا افزایش داشتن. پس چی میگه دست از محصولات تویوتا کشیدن. قشنگ معلومه مزخرفه آمار و قصد تخریب و پایین کشیدن تویوتا رو دارن. البته جای تعجب نداره. چون برند فاینانس انگلیسی و اروپاییه و میخوان برندای خودشونو برتر اعلام کنن. وگرنه طبق آمار فروش مشخصه دارن دروغ میگن. ضمن اینکه بین سایت ها و سازمان هایی که ارزش برندها رو بررسی میکنن forbes و interbrand معتبرترینن و بیشتر به اینا استناد میشه تو حوزه های مختلف تا اونجا که من مطالعه کردم. که باید صبر کنیم ببینیم اونا چی میگن. نمیگم بنز تو اونا اول نمیشه. اتفاقا احتمالش هست. من نمیخوام از تویوتا دفاع کنم به خدا. ولی قشنگ از متن و همون جمله مشخصه هدفشون چیه. تو interbrand که احتمالش هست بنز اول شه، چون اختلافشون کم بود تو 2017. ولی تو forbes بعید میدونم. به هرحال باس صبر کرد این دو تا سایت آمریکایی چی میگن. بعدشم بین لیستای سایت های مختلف خیلی اختلاف وجود داره که نشون میده معیارهاشون و اهمیت هر یک از فاکتورهاشون با هم فرق داره. به عنوان مثال تو forbes اصن فولکس تو 10 تای اول نیس و در عوض لکسس هست و خیلی تفاوت های دیگه.

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. Mohamad

      ۲۱ اسفند ۱۳۹۶
      سوابق: (812 ديدگاه)

      بله خب تو فوربس همه چیز زمین تا آسمون متفاوته
      اونجا مرسدس خیلی خیلی عقبتر از تویوتاست
      حقیقتش نمیدونم اینجا چرا اینجوریه!
      البته تویوتا در هردو سایت وضعیتش تقریبا مشابهه (اونجا41 و اینجا 43 میلیارد دلار) ولی نمیدونم اینجا چرا اروپایی یهو 30-40 درصد جهش زدن! حتما معیاراشون متفاوته نمیدونم قضیه چیه!

      https://www.forbes.com/powerful-brands/list/

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. Ali

        ۲۱ اسفند ۱۳۹۶
        سوابق: (262 ديدگاه)

        به خدا نمیخوام تعصبی حرف بزنم. ولی آخه حق بدین آدم شک کنه دیگه. چه طور اینقدر قشنگ و تر و تمیز با اون همه اختلافی که سال پیش داشتن بنز و تویوتا (بنز 35 و تویوتا 46 میلیون دلار) اینقدر قشنگ به هم نزدیک شدن و فقط با اختلاف بسیار ناچیز (43.930 و میلیون دلار43.701) تویوتا دوم شده. به خدا آدم شک میکنه دیگه.

        موافقم 0
        مخالفم 0
      2. Mohammadreza

        ۲۱ اسفند ۱۳۹۶
        سوابق: (870 ديدگاه)

        محمد جان این یه واقعیته که اروپا سیاست حمایت از محصولات داخلی رو در ابعاد مختلف اجرایی میکنه
        اروپا تقریبا از هیچ لحاظ یه منطقه آزاد نیست چه فروش چه امار چه تحلیل و…
        همه میدونم مجله فوربس در زمینه اطلاعات و امار معتبر ترینه
        اگه شما بری فوربس رو نگا کنی و امارش رو با این مجله اروپایی مقایسه کنی متوجه میشی که اعداد مربوط به خودروساز های غیر اروپایی در هردو تقریبا یکسانه ولی بین امار مربوط به خودروساز های اروپایی باهم اختلاف دارن و خودرو ساز های اروپایی در این مجله اروپایی اعداد بهتری جلوی اسمشون هست

        موافقم 0
        مخالفم 0
        1. Mohamad

          ۲۱ اسفند ۱۳۹۶
          سوابق: (812 ديدگاه)

          بله متاسفانه اون قسمتی که گفته” خریداران ژاپنی تویوتا دست از خرید تویوتا کشیده و….”
          صحبت شمارا تایید میکنه.
          این میزان درصد رشد عجیب غریب همه ی اروپایی ها یکم عجیب غریبه تو کت هیچ‌کس نمیره!

          موافقم 0
          مخالفم 0
    2. رضا

      ۲۱ اسفند ۱۳۹۶
      سوابق: (1 ديدگاه)

      سلام.خوشم میادعلی آقاازطرفدارهای سرسخت برندواتومبیلهای تویوتاهستی وهمه جاازشون خوب دفاع میکنی وظاهرااطلاعات خودرویی خوبی هم داری.میگم ماشین خودت احیاناتویوتانیست که اینقدسنگ تویوتاروبه سینه میزنی !!!!

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. Ali

        ۲۱ اسفند ۱۳۹۶
        سوابق: (262 ديدگاه)

        آقا رضا والا ما خودمون تویوتا نداریم و پولمون هم نمیرسه که بخوایم بخریم. ولی تویوتا سوار شدم و میدونم چیه. تحقیقات و مطالعات زیادی تو حوزه خودرو کردم و خودمم سوار شدم و با منطق و دلیل و استدلال طرفدار سرسخت تویوتا و ژاپنی ها هستم. چیزی که خوب و ارزشمنده خوب تعصب و طرفداری هم داره دیگه. البته تعصب منطقی. مثلا مسی و رونالدو بهترینن تو فوتبال. خوب منطقیه آدم طرفدارشون باشه. اینم همینه دیگه. با این تفاوت که برعکس خیلیا که فقط از روی اسم یه برند یا ظاهر ماشینای یه برند طرفدارش میشن، من با تحقیق تو بخش های مختلف و مطابق با معیارهای خودم تو خودرو و حوزه های مختلف، طرفدارش شدم. اینجا هم همونطور که گفتم سنگ تویوتا رو به سینه نزدم. فقط گفتم این حرفشون چرت محضه. با آمار هم حرف زدم. رو هوا نگفتم. دورغ میگم بگین دروغ میگی. من به بنز گیر ندادم که. به این سایت گیر دادم. خودمم که گفتم احتمال زیاد تو interbrand هم بنز امسال اول میشه و این سایت آمارش ارزش داره. ولی برند فاینانس رو به دلیل همین جمله و هم چنین کمتر مورد استناد و مرجع قرار گرفتن تو حوزه های مختلف، به اندازه اون دوتا قبول ندارم. ممکنه بگید قبول داشتن تو به چه درد میخوره. حق با شماست. این نظر منه دیگه. هر وقت تو interbrand و fobes بنز اول شد که احتمال زیاد تو interbrand میشه و معمولا اشتباه نکنم ماه سپتامبر یعنی 6 ماه بعد آمارش میاد ، حرفی واسه گفتن باقی نمیمونه و بهونه ای نیست. ولی این … . forbes هم اگه اشتباه نکنم نتایجش ماه می یعنی حدود 2 ماه دیگه مشخص میشه.

        موافقم 0
        مخالفم 0
  9. #ali.m#

    ۲۱ اسفند ۱۳۹۶
    سوابق: (1836 ديدگاه)

    رقابت جالبی بین تویوتا و بنز بوجود اومده .
    اختلافشون هم خیلی کمه .
    جفتشون عالین .
    سال دیگه با مدل های جدید قطعا رقابت سخت تر هم میشه .
    پیش بینیم اینه ک رشد امسال مرسدس رو سال دیگه تویوتا میتونه داشته باشه .

    موافقم 0
    مخالفم 0
  10. M3csl

    ۲۱ اسفند ۱۳۹۶
    سوابق: (126 ديدگاه)

    لازم ب هیچ توضیح اضافه ای نیست،،،
    دوستان همه شعور،چشم و سواد دارن،،،
    واقعیت ها نمایانه،،،
    #لطفا کسی عذر بدتر از گناه نیاره و سعی نکنه خودشو توجیه کنه،،،
    آمار صعودی و نزولی خودشون متکلمن.

    موافقم 0
    مخالفم 0
  11. کوروش

    ۲۱ اسفند ۱۳۹۶
    سوابق: (1125 ديدگاه)

    از برتری المان ها که بگذریم جایگاه بیمر هم توی این سالها خوب تثبیت شده جالب اینه که از نظر برندی بیمر سال گذشته با تویوتا توی ده تا در کل بود امسال بنز اضافه شده

    موافقم 0
    مخالفم 0
  12. Hami

    ۲۱ اسفند ۱۳۹۶
    سوابق: (26 ديدگاه)

    حالا یه عده بامزه بیان بگن مرسدس شده برلیانس یا از این و اون کپی میکنه یا تموم ماشیناش ی شکل شده و افت کرده پسرفت کرده عقبگرد داشته ضعیف شده و هزارتا حرف بی محتوای دیگه
    فعلا ک آمار فروش و ارزش برند چیز دیگه ای رو نشون میده همین کافیه جوابشونو میده….

    درود و صددرود بر تمامی خودروسازهای دنیا آلمانی آمریکایی ژاپنی انگلیسی ایتالیایی سوئدی کره ای و… ک با رقابتاشون حالمونو خوب میکنن

    البته ک ما به نظاره جهان آمده ایم و شدیم سیاهی لشکر این دنیا…

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. Bilbo

      ۲۱ اسفند ۱۳۹۶
      سوابق: (516 ديدگاه)

      البته باید دقت کرد که این خودرو هایی که شما ازشون اسم بردین هنوز به طور جامعی تو سطح جهان به فروش نرفتن و محصولات کلیدی‌ای هم برای مرسدس نبودن.
      من نمیدونم مردم دنیا تفکرشون نسبت به طراحی و مقوله خودرو چطوریه و بر چه اساسی دست به انتخاب میزنن، اما اگر قرار باشه تاثیر این سیستم جدید طراخی های مرسدس روی فروشش تاثیر بگذاره اولا باید C، Eو S کلاس که محصولات کلیدی شرکت تو بحث فروشن بیان زیر لوای این طراحی و دوما حداقل ۷ تا ۸ سال طول میکشه این زبان طراحی جدید نتیجش رو نشون بده و بنظرم مرسدس دقیقا کار درستی کرد که این زبان طراحی رو، روی این چند مدل جدیدش امتحان کرد. قطعا بازخوردهای بازار، روی آینده این زبان طراحی عجیب تاثیرگذار هست.

      موافقم 0
      مخالفم 0
  13. مسعود

    ۲۱ اسفند ۱۳۹۶
    سوابق: (221 ديدگاه)

    با اینکه از طراحی های جدید مرسدس، کلاس های جدیدی که اضافه کرده و کلا عملکردش توو این چند سال انتقاد میکردیم، ولی رشد فروش و میزان درآمدش نشون میده بازار رو خوب شناختن و نیازسنجی شون خیلی دقیق بوده که تونستن رتبه اول رو بیارن و سیر صعودی خوبی داشته باشن

    باعث غرور و افتخاره طرفدار مرسدس بنز بودن که هیچوقت نمیزاره کم بیاری و همیشه سرتو بالا میگیری ??

    موافقم 0
    مخالفم 0
  14. نویدی

    ۲۱ اسفند ۱۳۹۶
    سوابق: (409 ديدگاه)

    هنوز سه ماه هم از سال۲۰۱۸ نگذشته،مشخصه که این آمار مقطعیه،و فقط واسه سه ماه اول سال محاسبه شده، نه کل سال ۲۰۱۸.
    این آمار باید آخر سال اعلام بشه.
    جالبه که باارزشترین برند،توی لیست قویترین برندها جایی نداره!

    موافقم 0
    مخالفم 0
  15. hamid

    ۲۱ اسفند ۱۳۹۶
    سوابق: (277 ديدگاه)

    این مقاله یه دنیا حرف واسه گفتن داره. اصل مطلب اینه که آلمانیا کارشون درسته.
    به رفقایی که مثه خودم با برندای آلمانی حال میکنن تبریک میگم

    موافقم 0
    مخالفم 0
  16. Ferrari

    ۲۱ اسفند ۱۳۹۶
    سوابق: (1872 ديدگاه)

    آفرین به فراری که همچنان قویترین برند خودروسازیه

    موافقم 0
    مخالفم 0
  17. پژمان

    ۲۱ اسفند ۱۳۹۶
    سوابق: (46 ديدگاه)

    جالبه از ۱۰ برند اول 3 تاشون واسه ژاپن , و ۵ تای دیگه واسه آلمانه کشورهایی که بعد از جنگ جهانی جز خاکستر چیزی ازشون باقی نموند، ولی با “آزادی” دوباره به همه چیز رسیدن

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. Bilbo

      ۲۱ اسفند ۱۳۹۶
      سوابق: (516 ديدگاه)

      یعنی اگر ما فردا آزادی‌مون رو مجددا کسب کنیم، که قطعا ژرمن ها و ژاپنی ها بعد از جنگ جهانی اونقدر آزاد نبودن، ما هم میتونیم هفتاد و اندی سال بعد، در حالیکه کشورمون هنوز با خاک یکسان نشده، تو جایگاهی مثل آلمان و ژاپن، تو هفتاد و اندی سال بعد از اون مخروبشون، قرار بگیریم؟

      ایا همه چیز در حول محور آزادی میچرخه؟ من منکر نیازمون به ازادی نیستم، اما از یه جایی به بعد نیاز هست خود ملت پا پیش بذارن و همت کنن که این بعد قضیه بعید میدونم رنگ حقیقت به خودش ببینه و همواره رویا خواهد بود.

      موافقم 0
      مخالفم 0
    2. حسین دهمرد

      ۲۱ اسفند ۱۳۹۶
      سوابق: (2417 ديدگاه)

      این دوتا قبل از جنگ جهانی هم سری تو سر ها بودن.بعد از جنگ برگشتن به همون چیزی که بودن.اگر (آزاد) میزاشتنشون الان هواپیماهای سونیک بازنشسته شده بودن و همه جا از هواپیماهای مافوق صوت استفاده میکردن.
      ما قبل از انقلاپ هم هیچی نبودیم همه چی مون وارداتی بود و مصرف کننده ی صرف بودیم.

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. Bilbo

        ۲۱ اسفند ۱۳۹۶
        سوابق: (516 ديدگاه)

        دقیقا. هرچقدر از این وضعیت فعلی شاکی هستیم نسبت به افسانه‌های قبل از این چند دهه هم شاکیم‌.
        خیلی از ماها بخدا آب نمیبینیم وگرنه هممون شناگرای خوبی هستیم. برداشت بد نکنید، واقعیت تلخ جامعه و مردم ما همینه.

        موافقم 0
        مخالفم 0
      2. datsun

        ۲۱ اسفند ۱۳۹۶
        سوابق: (3431 ديدگاه)

        دقیقا آقایی دهمرد

        موافقم 0
        مخالفم 0
      3. Ferrari

        ۲۲ اسفند ۱۳۹۶
        سوابق: (1872 ديدگاه)

        این تفکرات شما کاملا اشتباهه کی گفته همش مصرف کننده بودیم؟؟ یه سرچ بکن ببین ایران خودرو کی تاسیس شد؟؟ صنایعی راهبردی مثل فولاد و پتروشیمی کی تاسیس شدن؟؟ کارخانه های مثل سایپاک جنرال موتور ایران که امروز با اسم پارس خودرو می‌شناسیم کارخانه های لوازم خانگی ارج و آزمایش کی تاسیس شدن!!؟؟وچندین و چند کارخانه دیگه. چند وقت پیش داشتم روزنامه اطلاعات قبل از انقلاب رو می‌خوندم تیتر زده بود کارخانه داران دربه در دنبال کارگر میگردند این حرف شما که میگی همش مصرف کننده بودیم بی پایه و اساسه
        الان کدوم کشور مصرف کننده نیست؟؟ مصرف کننده بودن همیشه معنی بدی نداره آمریکا بزرگترین مصرف‌کننده دنیاست بخاطر بازار بزرگش خیلی راحت می‌تونه مارو تحریم کنه چون خیلی ها اونجا کالاهاشون رو می‌فروشند و هیچوقت بازاری به اون بزرگی رو ول نمیکنن به سمت ما بیان خیلی راحت تحریم میشیم شما یه نگاه به رویداد های اخیر بنداز.ترامپ روی فولاد و آلومینیم وارداتی تعرفه گذاشته ببین صدای چندتا کشور دراومده؟؟ قدرت کشورهای اروپایی و آسیایی مثل ژابن و کره کجاست؟؟ الان اروپا چطور میخواد درمقابل آمریکا بایسته؟؟ اروپاییها گفتن روی کالاهای آمریکایی تعرفه بیشتری اعمال میکنن ضمن اینه قبلاً هم تعرفه می‌گرفتند و از بازار آمریکا به راحتی استفاده میکردند اما امروز اگه روی کالاهای آمریکایی تعرفه بیشتری اضافه بشه ترامپ اعلام کرده تعرفه واردات خودروهای اروپایی رو هم اعمال خواهد کرد عملا اروپا هیچ کاری نمیتونه انجام بده پس مصرف کننده بودن اصلا بد نیست

        موافقم 0
        مخالفم 0
  18. M40

    ۲۱ اسفند ۱۳۹۶
    سوابق: (54 ديدگاه)

    ((فراری قدرتمند ترین برند))
    دستخوش واقعا
    فک کنم چندین ساله که قدرتمندترین برند هستش.

    موافقم 0
    مخالفم 0
  19. محمد حسین

    ۲۲ اسفند ۱۳۹۶
    سوابق: (489 ديدگاه)

    جالبه که همه در حال به به کردن یا اه اه کردن هستن درباره اول شدن بنز یا دوم شدن تویوتا و مجموع برندهای ژاپنی و آلمانی
    ولی چرا هیچ کس نمیگه یا تحقیق نمیکنه کلا معیار تشخیص ارزش برند چیه ؟
    برند قوی معنیش چیه ؟
    چرا معیارها به قول دوستان بین مجله های مختلف فرق میکنه ؟ و چه فرقی می کنه ؟

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. M40

      ۲۲ اسفند ۱۳۹۶
      سوابق: (54 ديدگاه)

      معیار قدرتمند بودن برند برحسب سرمایه گذاری بازاریابی،آشنایی برای افراد،رضایت و خوش نامی
      و معروف بودنه که
      اگه اشتباه نکنم فراری از سال ۲۰۱۳ یا قبل تر تا ۲۰۱۸ اول بوده

      موافقم 0
      مخالفم 0
    2. مهدی

      ۸ آبان ۱۳۹۷
      سوابق: (2 ديدگاه)

      بنده پاسخ سوال شما رو میدهم،
      جوابش خیلی ساده است
      معیار تشخیص ارزش و قوی بودن یک برند برمیگرده به تبلیغات، آرم برند (که تو ذهن هک میشه)، نام برند(هرچه ساده تر به یاد ماندنی تر) و سرمایه‌گذاری برای بیشتر به خاطر و ذهن سپردن اون برند از طرف شرکت سازنده هستش. مثل تبلیغ تویوتا در بنر های کناز زمین بازی های مهم فوتبال.
      شرکت هایی که علاوه بر هزینه های تامین مواد اولیه و حقوق کارکنان و مالیات و… بتونن مبلغی هم برای تبلیغات کنار بزارن اونم در سطح جهانی طبیعتا شرکت های قوی هستند و مسلما محصولات با کیفیتی دارند.

      موافقم 0
      مخالفم 0
  20. رسول

    ۲۳ اسفند ۱۳۹۶
    سوابق: (225 ديدگاه)

    ببخشیدا نمیخوام از تویوتا دفاع کنم ولی ۱۵سال اول بوده بنز سه ماه اومده بالا اونم با اختلاف خیلی کم
    اینقدر پدر خودروسازی میکنین تاببینیم تا کی اول میمونه.

    موافقم 0
    مخالفم 0
  21. banicard

    ۶ فروردین ۱۳۹۷
    سوابق: (1 ديدگاه)

    مرسی مطالب خوبی بود
    از طرف بانی کارت

    موافقم 0
    مخالفم 0
  22. آرش عزیزی

    ۱۷ فروردین ۱۳۹۷
    سوابق: (16 ديدگاه)

    بابا چی میگید شماهی تویوتاتویوتامیکنیدلگن بنزین ک ارزش تعریف کردن نداره

    موافقم 0
    مخالفم 0
  23. مهدی

    ۸ آبان ۱۳۹۷
    سوابق: (2 ديدگاه)

    هیچ برندی مثل جیپ نمیشه
    فقط جیپ جیپ جیپ

    موافقم 0
    مخالفم 0
  24. مهراد

    ۱۶ آذر ۱۳۹۸
    سوابق: (1 ديدگاه)

    من در ژاپن زندگی می‌کنم. کی گفته چنین حرف مضحکی را که ژاپنی‌ها رفتن سراغ خودروهای آلمانی!
    ژاپنی‌ها اگر اینقدر سفیهانه فکر می‌‌کردند الان کشورشان یک چیزی بود در مایه‌های ایران ما!
    ژاپنی‌ها بدون اینکه کسی مجبورشان کند پیمان نانوشته‌ای قلبی با کشور خود دارند که هزار سال خودروهای داخلی را رها نمی‌کنند، بچسبند به بنز و بی‌ام‌و… نه ورود خودرو به کشورشان ممنوع است و نه دولت عوارض و حقوق گمرگی‌ آنچنانی به خودروهای خارجی می‌بندد که بزور مجبورشان کند محصول ژاپنی استفاده کنند. با یک نگاه به آگاهی‌های اینترتی می‌توان هر خودروی لوکس خارجی را بصورت قسطی خرید. فقط کافی‌ست انتخاب کرده و چند ساعت بعد سوئیچ خودرو را با هوکن (بیمه) و کارت پارکینگ و باک پر درب منزل تحویل می‌دهند. به همین راحتی … ولی ژاپنی‌ها خودشان آنقدر عرق ملی و میهنی دارند که ساخته‌های کشور خود را استفاده کنند.

    موافقم 0
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا