هفته نامه

کدام برندها کمترین هزینه سرویس و گارانتی را دارند؟

به جز محصولاتی همچون سیویک تایپ R و S2000، هوندا معمولاً به خاطر تولید خودروهای باکیفیت، کم‌مصرف و اقتصادی شناخته می‌شود. به همین خاطر است که ژاپنی‌ها با تولید محصولات بی حاشیه و مطمئن شهرتی جهانی پیدا کرده‌اند. مالکان محصولات هوندا به لطف قابلیت اطمینان بالا دوست دارند خودروهای خود را بیشتر نگه ‌دارند هرچند این وفاداری به‌صورت کورکورانه انجام نمی‌شود. اخیراً هوندا ریجلاین به عنوان دست‌کم گرفته‌شده‌ترین پیکاپ بازار آمریکا معرفی شده و شاسی‌بلند CR-V را نیز می‌توان جزو بهترین‌های کلاس خود ارزیابی کرد. هوندا هم‌اکنون دستاورد دیگری داشته و آن‌هم کسب رتبه اول از نظر کم‌ترین میزان هزینه‌های سرویس و گارانتی بین برندهای حاضر در بازار خودروی آمریکاست.

این رتبه‌بندی بر اساس گزارش هزینه واقعی Deepview صورت گرفته است. در این گزارش هزینه‌های گارانتی و سرویس خودروهای مدل ۲۰۲۱ در سه‌ماهه اولیه مالکیت تخمین زده شده است. این نظرسنجی شامل خودروهای الکتریکی بوده و ۲۱ کلاس خودرویی را پوشش داده است. هزینه سرویس و گارانتی متوسط هوندا به ازای هر خودرو ۲۱ دلار بوده است. در بین برندهای غیر لوکس، پس از هوندا برندهای هیوندای (۲۲ دلار)، بیوک (۲۴ دلار) و تویوتا (۲۴ دلار) قرار گرفته‌اند؛ اما برندهای غیر لوکسی که هزینه متوسط بالای ۴۲ دلار دارند عبارت‌اند از فورد (۵۵ دلار)، شورولت (۸۳ دلار) و جی ام سی (۱۳۲ دلار). آکورا و لکسس با هزینه متوسط ۳۰ دلار به ازای هر خودرو رتبه‌های اول در بخش برندهای لوکس را به خود اختصاص داده‌اند.

ب ام و با هزینه ۱۰۶ دلاری و مرسدس بنز با هزینه ۱۲۱ دلاری در این لیست خودنمایی می‌کنند. پورشه با هزینه ۱۶۷ دلاری بالاترین هزینه سرویس و گارانتی را دارد. گروه تویوتا در ۴ کلاس خودرویی بهترین عملکرد را داشته و بهتر از هر خودروساز دیگری بوده است. از جمله محصولات اول در کلاس خود که جزو محصولات گروه تویوتا هستند می‌توان به لکسس UX در کلاس شاسی بلندهای لوکس و کامپکت و GX در کلاس شاسی بلندهای لوکس میان سایز اشاره کرد. محصولات پیروز هوندا نیز شامل آکورد و سیویک هستند. یافته‌های کلیدی این مطالعه نشان می‌دهند هزینه‌های سرویس اولیه خودروهای الکتریکی دو برابر هزینه‌های خودروهای بنزینی است. هزینه دستمزد خودروهای الکتریکی نیز به‌طور متوسط ۵۸ دلار است درحالی‌که این میزان برای خودروهای بنزینی فقط ۲۵ دلار می‌باشد.

مدیرعامل We Predict می‌گوید:

ما از ارائه اولین گزارش خود بر پایه میلیون هزینه سرویس واقعی بجای مشکلات گزارش شده توسط مشتریان هیجان زده‌ایم. خودروهایی که هزینه‌های سرویس و گارانتی پایینی در سه‌ماهه اول مالکیت دارند در بازه زمانی سه‌ساله نیز هزینه‌های پایینی را به مالک تحمیل خواهند کرد.

این مدیر ارشد می‌گوید کیفیت خودرو با بالاترین سن بهبود پیدا نمی‌کند بنابراین نکته ساده‌ای وجود دارد. اگر خواهان خودرویی قابل‌اعتماد و کم‌هزینه هستید خودروهای ژاپنی یک‌بار دیگر می‌درخشند. اگرچه هزینه‌های بالا معمولاً بین خودروهای لوکس دیده می‌شود اما محصولات شرکت‌هایی همچون فورد، شورولت و جی ام سی نتایج خوبی بر جای نگذاشته‌اند و هزینه بالاتری نسبت به سایر برندهای غیر لوکس دارند.

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مطالب مربوط به دنیای خودرو در سایت پدال

مطالب مشابه

‫۲۱ دیدگاه

  1. VENENO / SC V12

    ۳ خرداد ۱۴۰۰
    سوابق: (762 ديدگاه)

    هر چه قدر پول بدی آش میخوری.

    موافقم ۲
    مخالفم ۶
    1. VENENO / SC V12

      ۳ خرداد ۱۴۰۰
      سوابق: (762 ديدگاه)

      اون مدل از هوندا رو دوست دارم که رانندگی خودکار سطح سه داره ‌.
      جالبه . ژاپنی و خودران سطح سه .
      اسمش هم خیلی دوست دارم .
      هوندا لبخند ، آرامش خاصی داره .
      کلا به محصولات محصولات هوندا حس خوبی دارم .
      دیشب توی شهر بودم یک cb1000 دیدم(من زیاد توی موتور *سیکلت * وارد نیستم(در حد تخصصی یا بالا مثل ماشین که هستم)
      لامصب لاستیک عقبش از لاستیک های پژو پارس پهن تر بود ‌. خیلی گنگش بالا بود‌.
      متأسفانه اینجا با این موتور ها کار ندارند
      میری توی جاده هر چه قدر میخواهی سرعت میری .
      خیلی هم ازشون میمیره. .
      یادمه یکی بود اگزوز موتورش رو دست کاری کرده بود صدای خوب بده ، اگزوز رو جوری دست کاری کرده بود که سمت لاستیک بود ، قطعا وارد نبوده نمیدونسته.
      خلاصه اگزوز سمت لاستیک بود ،سرعتش نمیدونم چه قدر بود . ولی میدونم چون اگزوز سمت لاستیک بود، لاستیک داغ کرده بود ترکیده بود ، چپ کردن مردن.

      موافقم ۱
      مخالفم ۳
      1. بهزاد

        ۳ خرداد ۱۴۰۰
        سوابق: (1455 ديدگاه)

        داداش قصد جسارت ندارم اما مثال هرچی پول بدی آش میخوری اینجا مصداق نداره و کاملا بی ربط بود!
        کامنت دومتون هم از آشفتگی و شلختگی ذهنی حکایت داره و ما شمارو دوست داریم اما به جای تعداد کامنت رو محتوا کار کنید.
        احتمالا ده تا دیگه کامنت تو این مقاله از شما ببینیم که باعث خستگی انگشتان کاربران میشه.

        موافقم ۶
        مخالفم ۱
        1. VENENO / SC V12

          ۳ خرداد ۱۴۰۰
          سوابق: (762 ديدگاه)

          کامنت من در مورد هوندا بود .
          اول اینکه خیلی مثال ها در ادبیات ایران وجود داره که اینجا اصلا واقعیت نداره .
          دوم که در مورد آشفتگی و شلختگی ذهنی من گفتی برام جالب بود ، کسی بهم نگفته بود??

          ** هَر وَقت اُومدَی تویِ ذِهنِ مَن ، اَز آشُفتِگی اَش بگو**

          موافقم ۲
          مخالفم ۴
        2. VENENO / SC V12

          ۳ خرداد ۱۴۰۰
          سوابق: (762 ديدگاه)

          کامنت من در مورد هوندا بود .
          اول اینکه خیلی مثال ها در ادبیات ایران وجود داره که اینجا اصلا واقعیت نداره .
          دوم که در مورد آشفتگی و شلختگی ذهنی من گفتی برام جالب بود ، کسی بهم نگفته بود??
          ** این ذهن شلخته و آشفته شما است که این جمله من را( هر چه قدر پول بدی آش میخوری)رو به کشور ایران و بازار ایران ربط دادی

          ببخشید حسین جان ، اشتباه تایپی بود ، درست می‌گویید ، لجند درست است .??

          ** هَر وَقت اُومدی توی ذهن من از آشفتگی و شلخته بودَنَش بگو**

          موافقم ۱
          مخالفم ۳
      2. حسین

        ۳ خرداد ۱۴۰۰
        سوابق: (326 ديدگاه)

        هوندا لبخند ؟ منظورت هوندا legend هست استاد رستمی نژاد؟

        موافقم ۷
        مخالفم ۰
      3. کیان

        ۳ خرداد ۱۴۰۰
        سوابق: (604 ديدگاه)

        استاد یادتون فرمایش کرده بودین ک پورشه ماشینی میسازه ک علی رغم پرفورمنس بالا هزینه خاصی نداره !!!
        جدول و ملاحظه بفرمایید

        موافقم ۳
        مخالفم ۱
        1. VENENO / SC V12

          ۳ خرداد ۱۴۰۰
          سوابق: (762 ديدگاه)

          کاملا درست میگید.
          یکی اومده بود گفته بود که هنر این است که ماشینی بسازی مثل پورشه که علاوه بر چُنان پرفورمنسی ، هزینه های پایین و کم استهلاک باشه ??
          چیزی اون لحظه بهش نگفتم چون حرفش کاملا جوک بود .

          موافقم ۱
          مخالفم ۱
        2. ""new ""RAMIN

          ۳ خرداد ۱۴۰۰
          سوابق: (1516 ديدگاه)

          اولا نمیدونم کی چنین حرفی زده ولی من اون چیزی که اطلاع دارم رو میگم

          با توجه به قیمت پورشه هزینه استهلاک فوق پایینه !
          اول اینو بخون
          http://www.pedal.ir/%D9%BE%D9%88%D8%B1%D8%B4%D9%87/%D9%87%D8%B2%DB%8C%D9%86%D9%87%E2%80%8C%D9%87%D8%A7%DB%8C-%D9%86%DA%AF%D9%87%D8%AF%D8%A7%D8%B1%DB%8C-%D9%BE%D9%88%D8%B1%D8%B4%D9%87-%DA%A9%D8%A7%DB%8C%D9%86/

          حالا که اینو خوندی بزار برای شما یه مثال ساده بزنم.
          پورشه پانامرا توربو اس ای هیبرید اجرایی ! یکی از بهترین گزینه هاس.
          ( معنی exultive میشه جنب و جوش ، اجرایی ، به وجد آمدن، )

          قیمت این خودرو با اینکه نام توربو اس داره و مثلا فول هست اما فول نیست و قیمتش ۱۹۲ هزار دلاره. اگر مشکل مالی ندارید در صورت شخصی سازی کامل قیمتش به ۲۶۱ هزار دلار میرسه ! چیزی نزدیک به فلانیگ اسپور نیمه فول.

          خب حالا هزینه ۱ سال دارندگی پورشه پانامرا توربو اس ای هیبرید اجرایی.
          خب هزینه سرویس عادی این خودرو تعویض روغن موتور یه سری کار های عادی هر ۶ ماه حدود ۴۰۰ الی ۵۰۰ دلار هست و شاید اگه با پورشه خود هفته ای ۱ بار اونم از نقطه A بری نقطه H و هر ۶ ماه بری مسافرت و زیاد به ماشین فشار نیاری هزینه سرویس پورشه سالی بین ۸۰۰ الی ۱۲۰۰ دلار بشه.
          تاکیید میکنم سالی.

          در وبسایت های خارجی نوشته بودند خیلی ها که پورشه پانامرا توربو یا توربو اس خودشون هزیه سرویس بالایی داره سالی ۲ الی ۴ هزار دلار هزینه میکنن. ولی گفتن در صورت استفاده روز مره و استفاده بیش از اندازه به پورشه از هر محصول پورشه ای سالی ۱ الی ۲ هزار دلار باید برای سرویس خودرو پول دهید. در صورت استفاده کم از خودرو سالی ۸۰۰ الی ۱۰۰۰ دلار.

          خب قیمت محصولات پورشه ، اونم فول مدل رو ببین. اگه من بگم هزینه سرویس ۱ ساله پورشه پانامرا توربو اس ای هیبرید اجرایی سالی ۴ هزار دلاره
          خب قیمت نسخه فولش هم ببین نسخه کاملش شخصی سازی شده ۲۶۱ هزار دلاره. این یعنی سالی حدودا ۱/۶۵ قیمت خودرو براش هزینه کنی که البته هر سال که ۴ هزار دلار هزینه نمیکنی. ۱ سال اول مالکیت سرویس ها رایگان هست. ما میگیم حدودا باید سالی ۱/۶۵ قیمت پورشه یا ۱/۷۰ قیمت پورشه در سال باید هزینه سرویس این شاهکار کنیم. تازه اگه زیاد ازش استفاده کنیم.

          همین هوندا سیویک رو میگم.
          قیمتش از ۲۱ هزار دلار شروع و به ۳۲ هزار دلار ختم میشه.
          هزینه ۱ سال مالکیت و سرویس میشه حدودا ۹۰ دلار
          تقسیم میکنیم میبینم میشه ۱/۳۵۵ قیمت سیویک شما باید سرویس کنید

          اما….. آیا پرفورمنسی… اشرافیت… آپشن پورشه … زیبایی پورشه رو میده ؟
          تازه من گفتم گرونترین مدل و در بد ترین حالت ممکن.

          طبق این چیزی که پدال گفته میانگین ۳ ماه نگهداری پورشه میشه ۱۶۷ دلار سرویس. ما میگیم ۱۸۰ دلار. میشه گفت سالیانه فوش فوقش پورشه ۶۰۰ الی ۸۰۰ دلار. اصلا من میگم ۱۰۰۰ دلار.

          میشه ۱/۲۶۱ قیمت پانامرا توربو اس ای هیبرید اجرایی.

          اگه دقت کنید من ۱/۶۵ رو زمانی گفتم که شما ماشین رو ازش کلی کار بکشید
          هر روز این ور اون ور برید گاز بدید و… در حالت عادی پورشه سالیانه ۱/۲۰۰ الی ۱/۲۵۰ قیمتش هزینه سرویس داره. البته بستگی به مصرف و نوع استفاده شما هم داره.

          ولی جدا از تقسیم بندی و محاسبه آمار هزینه عادی مالکیت پورشه و هزینه های سرویش سالی ۱ الی ۲ هزار دلار هست. اما مثلا همین هوندا هزینه سرویس سالی ۱۰۰ دلار باشه. خب ۱۰ برابر اختلاف هست.
          اما آیا ۱۰ برابر ارزش داره ؟؟؟ صد درصد….

          بار ها گفتم باز هم میگم پورشه بی نقصه. فقط تنها نقصش قیمت گرانش و هزینه نگهداری بالاش هست. کسی که پول داره خب این براش مشکلی ایجاد نمیکنه.

          پدال کامنتمو منتشر کن… با سپاس…

          موافقم ۰
          مخالفم ۲
      4. Mopar

        ۳ خرداد ۱۴۰۰
        سوابق: (21 ديدگاه)

        درسته هوندا لجند درسته موتور چپ میکنه درسته شما خیلی تو ماشین سطحت بالاست

        موافقم ۱
        مخالفم ۱
      5. امین

        ۷ خرداد ۱۴۰۰
        سوابق: (29 ديدگاه)

        میشه با رسم شکل توضیح بدی موتور چجوری چپ میکنه؟ .فعلا ذهن آشفته توعه ک چپ کرده

        موافقم ۰
        مخالفم ۰
  2. e36 s62

    ۳ خرداد ۱۴۰۰
    سوابق: (395 ديدگاه)

    تشکر از آقای احمدزاده

    موافقم ۱
    مخالفم ۰
  3. میثم

    ۳ خرداد ۱۴۰۰
    سوابق: (1566 ديدگاه)

    “” اگر خواهان خودرویی قابل‌اعتماد و کم‌هزینه هستید خودروهای ژاپنی یک‌بار دیگر می‌درخشند””
    یکی از مهمترین معیارهای من در انتخاب خودرو
    البته “”انتخاب”” برای بازار خارج از ایرانه
    اینجا در بیشتر موارد “”اجبار”” جایگزین شده

    موافقم ۵
    مخالفم ۰
  4. خوشنام

    ۳ خرداد ۱۴۰۰
    سوابق: (96 ديدگاه)

    هیوندای و جنسیس خوب درخشیدند.

    موافقم ۱
    مخالفم ۱
  5. یوسف

    ۳ خرداد ۱۴۰۰
    سوابق: (254 ديدگاه)

    باز خوبه لندرور یه مقدار بهتر شده

    موافقم ۱
    مخالفم ۱
    1. Kato

      ۴ خرداد ۱۴۰۰
      سوابق: (75 ديدگاه)

      زنده باد ژاپن

      همه می تونن ماشین بسازن اما کدوم کشور می تونه کم هزینه ترین ماشین ها رو بسازه

      ژاپن

      موافقم ۳
      مخالفم ۰
  6. Amirreza

    ۳ خرداد ۱۴۰۰
    سوابق: (1065 ديدگاه)

    انتظار جایگاه خیلی بهتریداز GMC داشتم و همچنین جایگاه جنسیس خیلی برام عجیب و جالب بود

    موافقم ۱
    مخالفم ۱
  7. Amirreza

    ۳ خرداد ۱۴۰۰
    سوابق: (1065 ديدگاه)

    از نظر استهلاک خلاصش اینه که توی برند های معمولی اول اسیایی ها و بعد آمریکایی از نظر استهلاک کم خرج تر هستن و توی لوکس ها اول آسیایی ها و بعد اروپایی ها و بعد آمریکایی ها کم خرج هستن ولی من در مورد برند آکورا باید بگم که علی رقم اینکه خودروهاش خیلی زیبا و با پرفورمنس قابل قبولن ولی زیاد حس لوکس بودنو مخصوصا کابینشون منتقل نمیکنه

    موافقم ۱
    مخالفم ۱
  8. sina

    ۳ خرداد ۱۴۰۰
    سوابق: (2138 ديدگاه)

    همون همیشگی 🙂

    موافقم ۳
    مخالفم ۰
  9. محمد مختاری آذر

    ۳ خرداد ۱۴۰۰
    سوابق: (439 ديدگاه)

    یک چیز قابل توجه هزینه بالای GMC هستش واقعا هزینش فقط ۳۰ دلار کمتر از پورشه!!!!!

    موافقم ۴
    مخالفم ۰
  10. محمدرسول صمدی (◕‿◕)

    ۷ خرداد ۱۴۰۰
    سوابق: (48 ديدگاه)

    عالی و مفید بود مچکریم
    هوندا آکورد فوق العاده هست و دوست داشتنی ولی در ایران گرون شده
    🙂

    موافقم ۲
    مخالفم ۰

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا