هفته نامه

تست ایمنی جدیدترین خودروهای بازار توسط یوروانکاپ

یوروانکاپ دور جدید تست‌های تصادف خود را با بررسی ۷ خودروی جدید انجام داده و یکی از آن‌ها مرسدس بنز EQC بوده است.

این شاسی‌بلند الکتریکی توانسته ۵ ستاره‌ی ایمنی را به دست آورد. درصد حفاظت از سرنشینان بزرگ و خردسال این خودرو به ترتیب ۹۶ و ۹۰ درصد بوده درحالی‌که EQC در بخش ایمنی عابران پیاده و سیستم‌های کمکی هم ۷۵ درصد امتیازات را کسب کرده است.

مرسدس بنز شاهد تست دومین نسل CLA هم بوده است. این کوپه‌ی چهار درب هم توانسته حداکثر امتیاز ایمنی یعنی ۵ ستاره را به دست آورد. این خودرو در بخش‌های حفاظت از بزرگ‌سالان و خردسالان ۹۶ و ۹۱ درصد امتیازات را به دست آورده و امتیاز بخش‌های عابران پیاده و سیستم‌های ایمنی نیز ۹۱ و ۷۵ درصد بوده است.

آئودی و ب ام و هم با نسل جدید A1 و Z4 در این تست‌ها حضور داشته‌اند. هر دو خودروی آلمانی توانسته‌اند ۵ ستاره ایمنی را کسب کنند. A1 در بخش‌های حفاظت از سرنشینان بزرگ‌سال و خردسال به ترتیب ۹۵ و ۸۵ درصد امتیازات را کسب کرده و در بخش عابران پیاده و سیستم‌های ایمنی هم با ۷۳ و ۸۰ درصد امتیازات درخشیده است. نسل جدید Z4 کمی بهتر بوده و در دو بخش اول ۹۷ و ۸۷ درصد امتیازات را به دست آورده و در بخش‌های عابران پیاده و سیستم‌های ایمنی هم ۹۱ و ۷۶ درصد امتیازها را به خود اختصاص داده است.

دیگر خودروی ۵ ستاره‌ی تست‌های یوروانکاپ خودروی اشکودا کامیک بوده است. این کراس اوور ساب کامپکت که ارتباط نزدیکی با سئات آرونا و فولکس‌واگن T-Cross دارد در ۴ بخش یاد شده به ترتیب ۹۶، ۸۵، ۸۰ و ۷۶ درصد امتیازها را به دست آورده است.

اولین خودروی ۵ ستاره‌ی تاریخ سانگ یانگ چهارمین نسل کوراندو است. این شاسی‌بلند کامپکت ۸۸ و ۸۵ درصد امتیازها را در بخش‌های حفاظت از سرنشینان بالغ و کودک کسب کرده و در دو بخش دیگر نیز ۶۸ و ۷۴ درصد امتیازات را به دست آورده است. یوروانکاپ این خودرو را مجهز خوانده و از سیستم ترمز اضطراری خودکار آن تعریف کرده است.

نهایتاً باید به فورد فوکوس اشاره کنیم که پس از چند به‌روزرسانی برای بار دوم در این تست‌ها حضور یافته و ۵ ستاره را به خانه برده است.

[دانلود ویدئو]
[دانلود ویدئو]
[دانلود ویدئو]
[دانلود ویدئو]
[دانلود ویدئو]
[دانلود ویدئو]

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مجله "پدال"

مطالب مشابه

‫۶ دیدگاه‌ها

  1. حمیدرضا

    ۲۶ شهریور ۱۳۹۸
    سوابق: (2415 ديدگاه)

    چه امتیازاتی چقدر خوب ادم لذت می بره از این همه اهمیت به مردم عادی و البته قوانینی که برای هیچ کس تمایزی قرار نمیده

    موافقم 0
    مخالفم 0
  2. Elmiraj

    ۲۶ شهریور ۱۳۹۸
    سوابق: (3088 ديدگاه)

    دوستان امروز تسلا Model S p100d Plaid در یک دور آزمایشی در نوربرگرینگ توسط راننده ثابت پیست Thomas Mutsch در زمان ۷:۲۳ ثانیه یک دور ۲۰/۶ کیلومتری نوربرگرینگ را زده…!!!
    ۱۹ ثانیه سریعتر از تایکان و ۱۲ ثانیه سریعتر از BMW M5 کامپیتشن…!!!!
    .
    تایم گیری رسمی شنبه آینده ۲۱ سپتامبر توسط نیکو روزبرگ یا توماس مونش انجام میشه….
    .
    .
    ((به وبسایت Electrek مراجعه کنید))

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. UNAS

      ۲۸ شهریور ۱۳۹۸
      سوابق: (1829 ديدگاه)

      والا خوده ایلان ماسک انقدر متعصب و حساس نیست به این قضیه !
      بابا ول کن
      یا خیلی بچه ای
      یا خیلی دلت خوشه و شکم سیری
      یا خیلی …

      موافقم 0
      مخالفم 0
  3. کوشا

    ۲۷ شهریور ۱۳۹۸
    سوابق: (220 ديدگاه)

    دوستان یه سوال نسبتا بی ربط داشتم.
    چرا نتایج تست ها ایمنی در euroncap و nhtsa اندکی متفاوت هست؟ مثلا BMW x5 تو nhtsa امتیاز top safety plus رو بدست آورده که بالاترین امتیاز ممکن هست ولی امتیازش تو euroncap نسبتا کم هست(تو بخش سرنشین و سرنشین خردسال) و عجیب اینه که نمرش از خیلی از ماشینای برند های اقتصادی مثل اشکودا و سئات و هیوندایی کمتر هست! کسی میتونه علت این تفاوت رو توضیح بده؟ برعکسش هم هست مثلا مزدا ۳ یکی از بالاترین امتیازات ایمنی تاریخ euroncap رو داره ولی در nhtsa امتیازش اینقدر بالا نیست!

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. شاهین

      ۲۷ شهریور ۱۳۹۸
      سوابق: (4500 ديدگاه)

      سلام
      قطعا نوع تست ها و استانداردها و امتیازدهی فرق میکنه.

      موافقم 0
      مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا