هفته نامه

تست ایمنی جدیدترین خودروهای بازار توسط یوروانکاپ

یوروانکاپ دور جدید تست‌های تصادف خود را با بررسی 7 خودروی جدید انجام داده و یکی از آن‌ها مرسدس بنز EQC بوده است.

این شاسی‌بلند الکتریکی توانسته 5 ستاره‌ی ایمنی را به دست آورد. درصد حفاظت از سرنشینان بزرگ و خردسال این خودرو به ترتیب 96 و 90 درصد بوده درحالی‌که EQC در بخش ایمنی عابران پیاده و سیستم‌های کمکی هم 75 درصد امتیازات را کسب کرده است.

مرسدس بنز شاهد تست دومین نسل CLA هم بوده است. این کوپه‌ی چهار درب هم توانسته حداکثر امتیاز ایمنی یعنی 5 ستاره را به دست آورد. این خودرو در بخش‌های حفاظت از بزرگ‌سالان و خردسالان 96 و 91 درصد امتیازات را به دست آورده و امتیاز بخش‌های عابران پیاده و سیستم‌های ایمنی نیز 91 و 75 درصد بوده است.

آئودی و ب ام و هم با نسل جدید A1 و Z4 در این تست‌ها حضور داشته‌اند. هر دو خودروی آلمانی توانسته‌اند 5 ستاره ایمنی را کسب کنند. A1 در بخش‌های حفاظت از سرنشینان بزرگ‌سال و خردسال به ترتیب 95 و 85 درصد امتیازات را کسب کرده و در بخش عابران پیاده و سیستم‌های ایمنی هم با 73 و 80 درصد امتیازات درخشیده است. نسل جدید Z4 کمی بهتر بوده و در دو بخش اول 97 و 87 درصد امتیازات را به دست آورده و در بخش‌های عابران پیاده و سیستم‌های ایمنی هم 91 و 76 درصد امتیازها را به خود اختصاص داده است.

دیگر خودروی 5 ستاره‌ی تست‌های یوروانکاپ خودروی اشکودا کامیک بوده است. این کراس اوور ساب کامپکت که ارتباط نزدیکی با سئات آرونا و فولکس‌واگن T-Cross دارد در 4 بخش یاد شده به ترتیب 96، 85، 80 و 76 درصد امتیازها را به دست آورده است.

اولین خودروی 5 ستاره‌ی تاریخ سانگ یانگ چهارمین نسل کوراندو است. این شاسی‌بلند کامپکت 88 و 85 درصد امتیازها را در بخش‌های حفاظت از سرنشینان بالغ و کودک کسب کرده و در دو بخش دیگر نیز 68 و 74 درصد امتیازات را به دست آورده است. یوروانکاپ این خودرو را مجهز خوانده و از سیستم ترمز اضطراری خودکار آن تعریف کرده است.

نهایتاً باید به فورد فوکوس اشاره کنیم که پس از چند به‌روزرسانی برای بار دوم در این تست‌ها حضور یافته و 5 ستاره را به خانه برده است.

[دانلود ویدئو]
[دانلود ویدئو]
[دانلود ویدئو]
[دانلود ویدئو]
[دانلود ویدئو]
[دانلود ویدئو]
برچسب ها

شاهین احمدزاده

شاهین احمدزاده، نویسنده و مترجم مطالب مربوط به دنیای خودرو در سایت پدال

مطالب مشابه

‫۶ دیدگاه

  1. حمیدرضا

    ۲۶ شهریور ۱۳۹۸
    سوابق: (2378 ديدگاه)

    چه امتیازاتی چقدر خوب ادم لذت می بره از این همه اهمیت به مردم عادی و البته قوانینی که برای هیچ کس تمایزی قرار نمیده

  2. Elmiraj

    ۲۶ شهریور ۱۳۹۸
    سوابق: (1176 ديدگاه)

    دوستان امروز تسلا Model S p100d Plaid در یک دور آزمایشی در نوربرگرینگ توسط راننده ثابت پیست Thomas Mutsch در زمان ۷:۲۳ ثانیه یک دور ۲۰/۶ کیلومتری نوربرگرینگ را زده…!!!
    ۱۹ ثانیه سریعتر از تایکان و ۱۲ ثانیه سریعتر از BMW M5 کامپیتشن…!!!!
    .
    تایم گیری رسمی شنبه آینده ۲۱ سپتامبر توسط نیکو روزبرگ یا توماس مونش انجام میشه….
    .
    .
    ((به وبسایت Electrek مراجعه کنید))

    1. UNAS

      ۲۸ شهریور ۱۳۹۸
      سوابق: (718 ديدگاه)

      والا خوده ایلان ماسک انقدر متعصب و حساس نیست به این قضیه !
      بابا ول کن
      یا خیلی بچه ای
      یا خیلی دلت خوشه و شکم سیری
      یا خیلی …

  3. کوشا

    ۲۷ شهریور ۱۳۹۸
    سوابق: (49 ديدگاه)

    دوستان یه سوال نسبتا بی ربط داشتم.
    چرا نتایج تست ها ایمنی در euroncap و nhtsa اندکی متفاوت هست؟ مثلا BMW x5 تو nhtsa امتیاز top safety plus رو بدست آورده که بالاترین امتیاز ممکن هست ولی امتیازش تو euroncap نسبتا کم هست(تو بخش سرنشین و سرنشین خردسال) و عجیب اینه که نمرش از خیلی از ماشینای برند های اقتصادی مثل اشکودا و سئات و هیوندایی کمتر هست! کسی میتونه علت این تفاوت رو توضیح بده؟ برعکسش هم هست مثلا مزدا ۳ یکی از بالاترین امتیازات ایمنی تاریخ euroncap رو داره ولی در nhtsa امتیازش اینقدر بالا نیست!

    1. شاهین

      ۲۷ شهریور ۱۳۹۸
      سوابق: (3714 ديدگاه)

      سلام
      قطعا نوع تست ها و استانداردها و امتیازدهی فرق میکنه.

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا
بستن