هفته نامه

جایگزین‌های ارزان‌تر خودروهای نمادین

پول کافی برای خرید یک خودروی رؤیایی را ندارید؟ غم نخورید! گزینه‌های دیگر با بهایی کمتر وجود دارند که البته وحشتناک هم نیستند!

bmw-335i
من خودرو را دوست دارم اما نگه‌داشتن بخش بیشتری از پولم را نیز دوست دارم! شاید برخی من را خسیس بنامند اما خب من طور دیگری فکر می‌کنم. برخی فکر می‌کنند که با خودرویی معمولی‌تر می‌توان همان کار خودروهای گران‌تر را انجام داد البته نمی‌گویم که خودروهای گران‌تر ارزش ندارند. خب، بعضی خودروهای گران‌تر واقعاً ارزش ندارند! دوج عزیز شرمنده هستم اما من ۷۰ هزار دلار به چلنجری که تنها سوپرشارژر دارد نمی‌پردازم!

به همین دلیل شما من را هیچ‌وقت در آخرین مدل از شلبی نخواهید دید! چراکه این خودرو در واقع ساخته‌ی فورد با استفاده از قطعات فورد و تنها نشان شلبی است که بهایی نجومی پیدا کرده است!

می‌دانم که تعداد زیادی از علاقه‌مندان با رؤیاهای بزرگ وجود دارند و البته مشکلی هم دراین‌باره وجود ندارد. من اینجایم تا بگویم نیازی نیست که پول زیادی را برای مدل‌هایی خاص پرداخت.

shelby
فرقی ندارد که یک خودروی عضلانی کلاسیک آمریکایی می‌خواهید یا خواهان تکنولوژی ژاپنی، زیبایی ایتالیایی و یا رضایت آلمانی هستید. برخی آلترناتیوهای احساس‌برانگیز وجود دارند که اغلب از چشم دور می‌مانند. اگر کمی ذهنتان را بازتر کنید می‌توانید پول کمتری خرج کرده و اوقات خوبی را پشت فرمان بگذرانید. اینجا تنها چند مثال کوچک آورده شده است.

  • آلترناتیو دوج چارجر ۱۹۶۹: دوج Demon 1972-1971

1969-dodge-charger-alternative-1971-1972-dodge-demon
پس از آنکه دومنیک تورتو از چارجر کلاسیک در سری فیلم‌های سریع و خشن استفاده کرد محبوبیتی دوچندان یافت. اگر در آمریکا زندگی می‌کنید پس می‌دانید که خرید یک چارجر سالم ۱۹۶۹ با پیشرانه‌ی ۸ سیلندر ۷.۲ لیتری حدود ۱۰۰ هزار دلار آب می‌خورد و اگر خواهان مدل Hemi باشید این رقم دو برابر می‌شود.

1969-dodge-charger
در سال ۱۹۷۱ دوج نسخه‌ای پرفورمنس از مدل دارت را به نام دمون Demon عرضه کرد. این خودرو هرگز به اندازه‌ی چارجر محبوب نشد اما در واقع پرفورمنسی بسیار خوب داشت. پیشرانه‌ی ۸ سیلندر ۵.۶ لیتری ۲۷۵ اسب بخاری تاپ ترین مدل اگرچه به اندازه‌ی پیشرانه‌های بلوک بزرگ چارجر قدرتمند نیست اما هنوز هم می‌تواند با کمی بهبود قدرت بیشتری ارائه کند. مهم‌تر آنکه دمون تنها ۱۴۵۰ کیلوگرم وزن داشته و سیستم تعلیق بهتری دارد و کاملاً گیرا به نظر می‌آید. شما می‌توانید مدل کاملاً بازسازی شده‌ی این خودرو را با بهایی در حدود ۳۵ هزار دلار پیدا کنید.

  • آلترناتیو A80 سوپرا: نیسان ۳۰۰ZX 1996-1990

a80-supra-alternative-1990-1996-nissan-300zx
نسل آخر سوپرا وقتی عرضه شد بسیار خوش درخشید. ۲JZ پیشرانه‌ای توانا برای تولید قدرت‌های زیاد بود و تردیدی درباره‌ی استایل زیبا و کابین جت مانند A80 وجود ندارد؛ اما اگر بخواهید یک سوپرای مناسب توئین توربو بخرید باید حداقل ۳۰ هزار دلار کنار بگذارید.

supra
به همین ترتیب طرفداران نیسان ۳۰۰ZX نیز می‌گویند: “این خودرو سریع است و دو توربو داشته و پیچ‌ها را طی می‌کند.” اکثر مردم درباره‌ی پیشرانه‌ی ۶ سیلندر توئین توربوی ۳۰۰ اسبی، سیستم تعلیق استثنایی با فرمان پذیری چرخ‌های عقب و استایل آئروی دهه‌ی نودی آن چیزهایی می‌دانند. شما می‌توانید یک ۳۰۰ZX بسیار خوب را با بهایی زیر ۱۵ هزار دلار بخرید.

  • آلترناتیو ب ام و M3: ب ام و سری ۳

bmw-m3-alternative-bmw-3-series
قبلا در بحث آلترناتیوهای فوکوس RS ما از ب ام و E92 M3 به عنوان یکی از گزینه‌ها نام بردیم و حالا هم آلترناتیوی برای یک آلترناتیو معرفی می‌کنیم!

bmw-m3
مدل ۳۳۵i کوپه مجهز به پکیج اسپورت M یکی از بهترین خودروهای غیر M است که ب ام و تابه‌حال ساخته است. این خودرو هنوز هم تمام توازن و ویژگی‌هایی را که طرفداران از این برند آلمانی انتظار دارند ارائه می‌کند. این خودرو هنوز هم استایل فهمیده و لوکس خود را حفظ کرده است. مدل یاد شده با گیربکس دستی جذاب در دسترس است؛ و در واقع خودرویی کند نیست. پیشرانه‌ی ۶ سیلندر خطی توربو با قدرت ۳۰۲ اسب بخاری باعث می‌شود که ۳۳۵i زیر ۵ ثانیه به تندی ۹۶ کیلومتر در ساعت برسد. برای این خودرو باید حدود ۲۰ هزار دلار بپردازید که تقریباً نصف بهای E92 M3 است.

  • آلترناتیو فراری ۴۳۰/۴۵۸: مزراتی کوپه

ferrari-430-458-alternative-maserati-coupe
سلب مسئولیت من برای این بخش عبارت است از اینکه هیچ هزینه‌ی نگهداری را در نظر نگرفته‌ام. در واقع هرکسی نگاه به خرید یک خودروی جذاب ایتالیایی دارد و اگر توانایی خرید داشته باشد بودجه‌ای کامل در نظر می‌گیرد. حداقل می‌توانید در این بخش با مزراتی کار خود را شروع کنید! اما مسراتی چقدر ارزان‌تر است؟

ferrari-f430
فراری ۴۳۰ بهای ۱۱۰ هزار دلاری دارد درحالی‌که ۴۵۸ نیز بسیار گران‌تر است. یک مزراتی کوپه GT متعلق به سال‌های ابتدایی قرن ۲۱ با پیشرانه‌ی F136 استفاده شده در فراری‌ها می‌تواند با بهای حدود ۲۰ هزار دلاری خریداری شود!

بله تفاوت‌هایی در پیشرانه‌ی مزراتی وجود دارد. پیشرانه‌ی ۴.۲ لیتری این خودرو قدرت ۳۹۰ اسبی داشته و نسبت به پیشرانه‌ی ۴.۳ لیتری مدل ۴۳۰ و ۴.۵ لیتری مدل ۴۵۸ کوچک‌تر است. اما می‌توانید هنوز هم بین گیربکس دستی یا پدال شیفتر یکی را انتخاب کنید. به این موارد هندلینگ عالی، کابین راحت و استایل مسحورکننده‌ی ایتالیایی را اضافه کنید و بله می‌توانید تجربه‌ای فراری مانند داشته باشید.

منبع: carthrottle

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مجله "پدال"

مطالب مشابه

‫۱۴ دیدگاه‌ها

  1. PORSCHE:The God of Cars

    ۱۵ آبان ۱۳۹۵
    سوابق: (11564 ديدگاه)

    .
    M3 یک چیز دیگست…
    سری 3 هیولاست M3 فوق هیولاست !

    موافقم 1
    مخالفم 0
    1. Parvaz

      ۱۶ آبان ۱۳۹۵
      سوابق: (395 ديدگاه)

      نمیدونم چرا ولی هروقت یه بیمر کلاسیک میبینم به چیزی جز دریفت نمیتونم فکر کنم..!!! من اینجوری ام یا شما هم؟؟

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. ELEMENTO

        ۱۶ آبان ۱۳۹۵
        سوابق: (11564 ديدگاه)

        من نیستم
        بیمر حیفه واسه دریفت.
        من با ماشین ها مهربونم…?

        موافقم 0
        مخالفم 0
    2. MPH

      ۱۶ آبان ۱۳۹۵
      سوابق: (251 ديدگاه)

      همیشه عاشق M3 بودم (وهستم) حتی یه بار تصادف بد جوری با ماشین پدرم داشتم چون داشتم ادای M3 رو درمیاوردم ولی با یه هایلوکس !!!!!
      تنها شباهتشون دیفرانسیل عقب بودنشونه ولی خیلی بد جور بود و ماشین حسابی داغون شد ولی خودم سالم موندم….

      موافقم 0
      مخالفم 0
  2. محمد

    ۱۵ آبان ۱۳۹۵
    سوابق: (1488 ديدگاه)

    متن کاملا درست میگفت بعضی از قیمت گذاری ها واقعا از تعصب و احساسات افراطی نشات میگیره یا سیاستی که شرکت سازنده در تبلیغات هیجانی و تولید نمونه های به اصطلاح منحصر به فرد دارن حالا باز امریکایی ها قیمت های منطقی تری دارن مثلا با ۵٨ هزار دلار مدل پایه هلکت رو میخرید با قدرت و سرعتی در حد هایپر کار ها

    موافقم 0
    مخالفم 0
  3. Daniel

    ۱۶ آبان ۱۳۹۵
    سوابق: (951 ديدگاه)

    فقط اون چارجر 1969 با پیشرانه‌ی 8 سیلندر 7.2 لیتری
    کلا فقط ماشنایی که وین دیزل سوار میشه تو سریع و خشن
    کلا شورولت شول SS که تو فیلم سریع و خشن 4 وین دیزل باهاش مسابقه داد.
    شول عالییییییییییییییه.

    موافقم 0
    مخالفم 0
  4. KING 918 ( سلطان اشتوتگارت)

    ۱۶ آبان ۱۳۹۵
    سوابق: (2493 ديدگاه)

    فراری 430 واقعا 110 هزار دلار ؟؟؟؟!!!!!
    ا

    موافقم 0
    مخالفم 0
  5. Porsche..dodge

    ۱۶ آبان ۱۳۹۵
    سوابق: (183 ديدگاه)

    واااااای چارجر مشکییییی

    موافقم 0
    مخالفم 0
  6. ونوم

    ۱۶ آبان ۱۳۹۵
    سوابق: (543 ديدگاه)

    این مقاله بیشتر برای خودروهای کارکرده بود اولش فکر کردم خودروهای صفر منظورشه بعدشم اقای نویسنده زیاد هم نظراتت میزون نیست یعنی یه سوپر چارجر بزنی همه چی اکی میشه کلی باید بازنگری بشه از جمله ترمز و نیروی جانب پایین و سیستم تعلیق و…. که باعث گرونی میشه

    موافقم 0
    مخالفم 0
  7. Mori Ca.

    ۱۶ آبان ۱۳۹۵
    سوابق: (68 ديدگاه)

    التر ناتیوو نیستم.. ?

    موافقم 0
    مخالفم 0
  8. GOD BLESS AMERICA

    ۱۶ آبان ۱۳۹۵
    سوابق: (758 ديدگاه)

    کوپه ، آمریکایی ، وی 8 ، دهه شصتی و هفتادی. :-)

    موافقم 0
    مخالفم 0
  9. mohsen.b

    ۱۶ آبان ۱۳۹۵
    سوابق: (73 ديدگاه)

    سلام-آلترناتیو پراید چی میشه؟

    موافقم 0
    مخالفم 0
  10. USA & JAPAN

    ۱۷ آبان ۱۳۹۵
    سوابق: (216 ديدگاه)

    اگه پول داشتم یه چارجر 1971 از بره حاج ون دیزل میگرفتم!

    موافقم 0
    مخالفم 0
  11. احمد باقری

    ۱۷ آبان ۱۳۹۵
    سوابق: (4717 ديدگاه)

    البته باید فکر مصرف سوخت این مدلهای قدیمی تر رو هم کرد. بحث ایمنی هم بماند.

    موافقم 0
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا