چشم اندازهفته نامه

کدام خودروها وفادارترین مالکان را دارند؟!

متوسط بهای قرض یک خودروی جدید در آمریکا به رکورد ۳۱۴۵۵ دلار رسیده بنابراین اینکه برخی خریداران تصمیم می‌گیرند تا خودروی کنونی خود را کمی بیشتر نگه دارند جای تعجب زیادی ندارد.


بنا به نتایج جدیدترین مطالعه انجام شده توسط iSeeCars، خریداران خودروهای جدید به‌طور متوسط خودروهای خود را کمی کمتر از هفت و نیم سال نگه می‌دارند اما خریداران به برخی خودروها وفاداری بسیار بیشتری نشان می‌دهند.


بیشترین وفاداری خریداران به خودروی فورد اکسپدیشن ثبت شده که معمولاً به مدت ۹ سال در گاراژ خریداران باقی می‌ماند. مدیرعامل iSeeCars می‌گوید شاسی بلندها و کراس اوورهای بزرگ همچون اکسپدیشن به عنوان خودروهایی خانوادگی عمل کرده و افراد آن‌ها را تا زمانی که نیاز داشته باشند نگه می‌دارند. این موضوع معقولانه به نظر می‌رسد زیرا زمانی که بچه‌های خانواده بزرگ شوند شاید والدین اقدام به خرید یک خودروی بزرگ‌تر کنند و بنابراین خودروی فعلی را یک دهه نگه دارند.

شورولت کوروت ZR1
دومین خودروی لیست موردبحث شورولت کوروت است. مالکان کوروت نیز خودروی خود را ۹ سال نگه می‌دارند اما دلایل بسیار متفاوتی برای این کار دارند. از آنجایی که کوروت یک خودروی اسپورت است بنابراین به عنوان خودروی دومی که معمولاً رانده نمی‌شود و اولویت فروش ندارد مطرح است.

تویوتا آوالون 2019
سه مدل بعدی که بیشترین مدت در دست خریداران باقی می‌مانند به تویوتا تعلق دارند و سکویا به مدت ۸.۹ سال، ۴ رانر به مدت ۸.۸ سال و آوالون ۸.۶ سال در گاراژ خریداران جا خوش می‌کنند. پس از این خودروها نیز مدل‌های فورد اکسپلورر (۸.۴ سال)، شورولت سابربن (۸.۴ سال)، هوندا آکورد (۸.۳ سال)، فورد تاروس (۸.۳ سال) و هوندا اودیسه (۸.۳ سال) با فاصله کمی حضور دارند. اگرچه اودیسه تنها مینی ون این لیست است اما مالکان به همان دلایل نگه داشتن شاسی بلندها و کراس اوورهای بزرگ با این مینی ون رفتار می‌کنند.


اگرچه هیچ پیکاپی در بین ۱۰ خودروی اول لیست وجود ندارد اما اکثر مالکان آن‌ها را بین ۷ تا ۸ سال نگه می‌دارند. مالکان فورد F-150 معمولاً پس از ۷.۲ سال خودروی خود را عوض می‌کنند اما مالکان تویوتا تاکوما بیشتر با خودروی خود انس داشته و آن را به مدت ۷.۸ سال نگه می‌دارند.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مجله "پدال"

مطالب مشابه

‫۱۹ دیدگاه‌ها

  1. Ali.usa

    ۱۱ مرداد ۱۳۹۷
    سوابق: (335 ديدگاه)

    این جاست که میگن
    یک بار سوار ماشین آمریکای بشی دیگه نمیتونی سوار هر ماشینی بشی
    سوار شدن =عاشق شدن

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. ShoMpeT

      ۱۱ مرداد ۱۳۹۷
      سوابق: (271 ديدگاه)

      دوست عزیز، این شعار های پوچ و خنده دار فقط بین ایرانی ها رواج داره. هر چند تا اونجا که من یادم میاد میگفتن یک بار سوار بنز بشید دیگه سوار هیچ ماشینی نمیشید!

      موفق باشید

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. Sajjad

        ۱۱ مرداد ۱۳۹۷
        سوابق: (1867 ديدگاه)

        گفتن
        سوار بنز هم شدم اتفاق خاصی نیفتاد
        اما سوار که کاپریس بروگهام شدم (با اختلاف تولید 40 سال، یعنی کاپریس مربوط به 40 سال پیش بود)
        دیگه دلم نمیخواد سوار هیچ ماشینی جز امریکایی بشم
        برای همینه من خودروسازی امریکا رو دوست دارم
        البته خودروسازی المان رو هم دوست دارم اما نه به اندازه امریکا
        ژاپن هم نمیشه دوست نداشت

        موافقم 0
        مخالفم 0
        1. ShoMpeT

          ۱۲ مرداد ۱۳۹۷
          سوابق: (271 ديدگاه)

          من فقط منظورم این بود که این ها فقط شعر و شعار های بیخود هستند، نه اینکه آلمانی ها از آمریکایی ها بهتر هستند یا بر عکس. کلا در حال حاضر زیاد بیشتر برند ها خوب هستند.

          موفق باشید

          موافقم 0
          مخالفم 0
      2. me84

        ۱۱ مرداد ۱۳۹۷
        سوابق: (1772 ديدگاه)

        .
        من این شعار رو در مورد تویوتا هم خیلی شنیدم.

        موافقم 0
        مخالفم 0
      3. LAMBORGHINI

        ۱۲ مرداد ۱۳۹۷
        سوابق: (11564 ديدگاه)

        دقیقاً این حرفا که اگه یه بار فلان ماشین رو بخری دیگه سراغ بقیه نمیری چرت و پرتی بیش نیست

        موافقم 0
        مخالفم 0
    2. ahmad

      ۱۲ مرداد ۱۳۹۷
      سوابق: (566 ديدگاه)

      منم یه بار سوار ژیان شدم دیگه دلم نمیخواد سوار هیچ ماشینی بشم . خخخخ

      موافقم 0
      مخالفم 0
  2. مهدی

    ۱۱ مرداد ۱۳۹۷
    سوابق: (5358 ديدگاه)

    اینااکثرشون خودروهای اقتصادی هستن باقیمت متوسط

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. کوروش

      ۱۱ مرداد ۱۳۹۷
      سوابق: (1125 ديدگاه)

      معلومه اکثر خودرو های این کلاس توی سه نسل گذشته کمترین تغییرات رو داشتند و از طرفی صرفا خودرو مصرفی مالکانشان بودند و دلیلی برای تعویضشان نداشتند ولی مثلا شما وقتی نسل قبل m5 را داشتی با ورود نسل جدید و اعدادش قطعا سراغ اون خواهی رفت این بسته به هدف خریدار داره

      موافقم 0
      مخالفم 0
  3. سام

    ۱۱ مرداد ۱۳۹۷
    سوابق: (709 ديدگاه)

    آخه کی دلش میاد شورولت تاهو با اون عظمت رو بگیره بفروشه….

    موافقم 0
    مخالفم 0
  4. me84

    ۱۱ مرداد ۱۳۹۷
    سوابق: (1772 ديدگاه)

    .
    شورولت کروت، تویوتا آوالون و شورولت تاهو ماشینای مورد علاقه من در این لیست هستن

    موافقم 0
    مخالفم 0
  5. Archi KHAN

    ۱۱ مرداد ۱۳۹۷
    سوابق: (2165 ديدگاه)

    کجای جهان دورتر است ؛
    آنجا که تویی
    یا اینجا که منم …

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. Mohamad

      ۱۱ مرداد ۱۳۹۷
      سوابق: (812 ديدگاه)

      قشنگ بود
      یادداشتش کردم

      موافقم 0
      مخالفم 0
  6. بیژن

    ۱۱ مرداد ۱۳۹۷
    سوابق: (255 ديدگاه)

    ما هم پراید رو حدود ۱۵ سال نگه داشتیم . البته نه به عنوان خودروی دوم یا اقتصادی یا انتخاب معقولانه و یا…
    فقط صرف اینکه قدرت خرید گزینه دیگه ای رو نداشتیم.
    البته این گفته هام در مورد پژو ۴۰۵ هم صادقه?

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. بهراد

      ۱۱ مرداد ۱۳۹۷
      سوابق: (753 ديدگاه)

      آی گفتی، یدونه 405 مدل 84 دارم 7 ساله موتورش باز نشده و خیلیم تمیزه ، بهتر از دنا پلاس و پارس های الانه

      پراید هم که تو هر خونه ای پیدا میشه

      موافقم 0
      مخالفم 0
    2. بهراد

      ۱۲ مرداد ۱۳۹۷
      سوابق: (753 ديدگاه)

      دوستان چرا ناراحت میشین؟

      کافیه سقف یه پارس 97 رو فشار بدین، کاغذ استحکامش از اون بیشتره،یا تو هفته ی اول رینگ پیستون هاش خورد بشه بیوفتین دنبال کارای تعویض موتور یا خودرو که سه ماهی ته قضیه وقتتون تو پله ها صرف میشه
      کافیه یه دنا بخرین، مشکلات برقی و دریچه گازو چراغ چک و صدای کر کر باد تو سرعت بالا قشنگ حرفای منو ثابت می کنه

      موافقم 0
      مخالفم 0
  7. Sajjad

    ۱۱ مرداد ۱۳۹۷
    سوابق: (1867 ديدگاه)

    این نشون میده این خودروها بعد چندین سال بدون اذیت و خرابی کار میکنن و مالک دلیلی برای تعویض نمی بینه
    و در نهایت ممکنه از ماشین خسته بشه و بفروشش و یا ماشین قدیمی شده باشه
    که معمولا خودروهای امریکا و ژاپن میتونن چندین سال بدون خرابی پیش برن

    موافقم 0
    مخالفم 0
  8. mahdy

    ۱۱ مرداد ۱۳۹۷
    سوابق: (2371 ديدگاه)

    ای کاش مقاله برعکسش رو هم بنویسیدیعنی خودرو هایی با بی وفا ترین مشتری ها

    موافقم 0
    مخالفم 0
  9. مانی

    ۱۲ مرداد ۱۳۹۷
    سوابق: (2486 ديدگاه)

    قشر کم در آمد کمتر ماشینشو عوض میکنه
    فرض میکنیم یه آکورد بخره,ماشین خوب و بی دردسری هست
    نمی خواد بیخودی پول خرج ماشین کنه
    چه دلیلی داره ماشینش رو عوض کنه؟

    موافقم 0
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا