کدام خودروها وفادارترین مالکان را دارند؟!

متوسط بهای قرض یک خودروی جدید در آمریکا به رکورد 31455 دلار رسیده بنابراین اینکه برخی خریداران تصمیم می‌گیرند تا خودروی کنونی خود را کمی بیشتر نگه دارند جای تعجب زیادی ندارد.


بنا به نتایج جدیدترین مطالعه انجام شده توسط iSeeCars، خریداران خودروهای جدید به‌طور متوسط خودروهای خود را کمی کمتر از هفت و نیم سال نگه می‌دارند اما خریداران به برخی خودروها وفاداری بسیار بیشتری نشان می‌دهند.


بیشترین وفاداری خریداران به خودروی فورد اکسپدیشن ثبت شده که معمولاً به مدت 9 سال در گاراژ خریداران باقی می‌ماند. مدیرعامل iSeeCars می‌گوید شاسی بلندها و کراس اوورهای بزرگ همچون اکسپدیشن به عنوان خودروهایی خانوادگی عمل کرده و افراد آن‌ها را تا زمانی که نیاز داشته باشند نگه می‌دارند. این موضوع معقولانه به نظر می‌رسد زیرا زمانی که بچه‌های خانواده بزرگ شوند شاید والدین اقدام به خرید یک خودروی بزرگ‌تر کنند و بنابراین خودروی فعلی را یک دهه نگه دارند.

شورولت کوروت ZR1
دومین خودروی لیست موردبحث شورولت کوروت است. مالکان کوروت نیز خودروی خود را 9 سال نگه می‌دارند اما دلایل بسیار متفاوتی برای این کار دارند. از آنجایی که کوروت یک خودروی اسپورت است بنابراین به عنوان خودروی دومی که معمولاً رانده نمی‌شود و اولویت فروش ندارد مطرح است.

تویوتا آوالون 2019
سه مدل بعدی که بیشترین مدت در دست خریداران باقی می‌مانند به تویوتا تعلق دارند و سکویا به مدت 8.9 سال، 4 رانر به مدت 8.8 سال و آوالون 8.6 سال در گاراژ خریداران جا خوش می‌کنند. پس از این خودروها نیز مدل‌های فورد اکسپلورر (8.4 سال)، شورولت سابربن (8.4 سال)، هوندا آکورد (8.3 سال)، فورد تاروس (8.3 سال) و هوندا اودیسه (8.3 سال) با فاصله کمی حضور دارند. اگرچه اودیسه تنها مینی ون این لیست است اما مالکان به همان دلایل نگه داشتن شاسی بلندها و کراس اوورهای بزرگ با این مینی ون رفتار می‌کنند.


اگرچه هیچ پیکاپی در بین 10 خودروی اول لیست وجود ندارد اما اکثر مالکان آن‌ها را بین 7 تا 8 سال نگه می‌دارند. مالکان فورد F-150 معمولاً پس از 7.2 سال خودروی خود را عوض می‌کنند اما مالکان تویوتا تاکوما بیشتر با خودروی خود انس داشته و آن را به مدت 7.8 سال نگه می‌دارند.

درباره نویسنده

شاهین احمدزاده، نویسنده و مترجم مطالب مربوط به دنیای خودرو در سایت پدال

مطالب مرتبط

19 دیدگاه

  1. Ali.usa
    سوابق: (195 دیدگاه) ,

    این جاست که میگن
    یک بار سوار ماشین آمریکای بشی دیگه نمیتونی سوار هر ماشینی بشی
    سوار شدن =عاشق شدن

    پاسخ
    1. ShoMpeT
      سوابق: (230 دیدگاه) ,

      دوست عزیز، این شعار های پوچ و خنده دار فقط بین ایرانی ها رواج داره. هر چند تا اونجا که من یادم میاد میگفتن یک بار سوار بنز بشید دیگه سوار هیچ ماشینی نمیشید!

      موفق باشید

      پاسخ
      1. Sajjad
        سوابق: (1102 دیدگاه) ,

        گفتن
        سوار بنز هم شدم اتفاق خاصی نیفتاد
        اما سوار که کاپریس بروگهام شدم (با اختلاف تولید 40 سال، یعنی کاپریس مربوط به 40 سال پیش بود)
        دیگه دلم نمیخواد سوار هیچ ماشینی جز امریکایی بشم
        برای همینه من خودروسازی امریکا رو دوست دارم
        البته خودروسازی المان رو هم دوست دارم اما نه به اندازه امریکا
        ژاپن هم نمیشه دوست نداشت

        پاسخ
        1. ShoMpeT
          سوابق: (230 دیدگاه) ,

          من فقط منظورم این بود که این ها فقط شعر و شعار های بیخود هستند، نه اینکه آلمانی ها از آمریکایی ها بهتر هستند یا بر عکس. کلا در حال حاضر زیاد بیشتر برند ها خوب هستند.

          موفق باشید

      2. me84
        سوابق: (1027 دیدگاه) ,

        .
        من این شعار رو در مورد تویوتا هم خیلی شنیدم.

        پاسخ
      3. Madjidiano Rolambo
        سوابق: (10844 دیدگاه) ,

        دقیقاً این حرفا که اگه یه بار فلان ماشین رو بخری دیگه سراغ بقیه نمیری چرت و پرتی بیش نیست

        پاسخ
    2. ahmad
      سوابق: (211 دیدگاه) ,

      منم یه بار سوار ژیان شدم دیگه دلم نمیخواد سوار هیچ ماشینی بشم . خخخخ

      پاسخ
    1. کوروش
      سوابق: (896 دیدگاه) ,

      معلومه اکثر خودرو های این کلاس توی سه نسل گذشته کمترین تغییرات رو داشتند و از طرفی صرفا خودرو مصرفی مالکانشان بودند و دلیلی برای تعویضشان نداشتند ولی مثلا شما وقتی نسل قبل m5 را داشتی با ورود نسل جدید و اعدادش قطعا سراغ اون خواهی رفت این بسته به هدف خریدار داره

      پاسخ
  2. سام
    سوابق: (400 دیدگاه) ,

    آخه کی دلش میاد شورولت تاهو با اون عظمت رو بگیره بفروشه….

    پاسخ
  3. me84
    سوابق: (1027 دیدگاه) ,

    .
    شورولت کروت، تویوتا آوالون و شورولت تاهو ماشینای مورد علاقه من در این لیست هستن

    پاسخ
  4. Archi KHAN
    سوابق: (1864 دیدگاه) ,

    کجای جهان دورتر است ؛
    آنجا که تویی
    یا اینجا که منم …

    پاسخ
  5. بیژن
    سوابق: (204 دیدگاه) ,

    ما هم پراید رو حدود ۱۵ سال نگه داشتیم . البته نه به عنوان خودروی دوم یا اقتصادی یا انتخاب معقولانه و یا…
    فقط صرف اینکه قدرت خرید گزینه دیگه ای رو نداشتیم.
    البته این گفته هام در مورد پژو ۴۰۵ هم صادقه😖

    پاسخ
    1. بهراد
      سوابق: (49 دیدگاه) ,

      آی گفتی، یدونه 405 مدل 84 دارم 7 ساله موتورش باز نشده و خیلیم تمیزه ، بهتر از دنا پلاس و پارس های الانه

      پراید هم که تو هر خونه ای پیدا میشه

      پاسخ
    2. بهراد
      سوابق: (49 دیدگاه) ,

      دوستان چرا ناراحت میشین؟

      کافیه سقف یه پارس 97 رو فشار بدین، کاغذ استحکامش از اون بیشتره،یا تو هفته ی اول رینگ پیستون هاش خورد بشه بیوفتین دنبال کارای تعویض موتور یا خودرو که سه ماهی ته قضیه وقتتون تو پله ها صرف میشه
      کافیه یه دنا بخرین، مشکلات برقی و دریچه گازو چراغ چک و صدای کر کر باد تو سرعت بالا قشنگ حرفای منو ثابت می کنه

      پاسخ
  6. Sajjad
    سوابق: (1102 دیدگاه) ,

    این نشون میده این خودروها بعد چندین سال بدون اذیت و خرابی کار میکنن و مالک دلیلی برای تعویض نمی بینه
    و در نهایت ممکنه از ماشین خسته بشه و بفروشش و یا ماشین قدیمی شده باشه
    که معمولا خودروهای امریکا و ژاپن میتونن چندین سال بدون خرابی پیش برن

    پاسخ
  7. mahdy
    سوابق: (682 دیدگاه) ,

    ای کاش مقاله برعکسش رو هم بنویسیدیعنی خودرو هایی با بی وفا ترین مشتری ها

    پاسخ
  8. مانی
    سوابق: (449 دیدگاه) ,

    قشر کم در آمد کمتر ماشینشو عوض میکنه
    فرض میکنیم یه آکورد بخره,ماشین خوب و بی دردسری هست
    نمی خواد بیخودی پول خرج ماشین کنه
    چه دلیلی داره ماشینش رو عوض کنه؟

    پاسخ

دیدگاه شما چیست؟

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.