کدام خودرو زیباترین پشت آمپر را دارد؟!

نظر شما درباره ورود تکنولوژی‌های روز به خودرو و رانندگی چیست؟ یکی از بهترین ویژگی‌هایی که در خودروهای مدرن امروزی به کار رفته باعث می‌شود جذابیت بیشتری را شاهد باشیم.


اگرچه اکثر رانندگان عمده توجه خود را معطوف صفحه لمسی بزرگ کنسول مرکزی می‌کنند، طرفداران واقعی تنها چشم به پشت آمپرها می‌دوزند!

پشت آمپرهای زیبا می‌توانند کل احساس یک خودرو را تغییر دهند. پشت آمپرهای واضح و خوانا باعث می‌شوند راندن خودرو بسیار بهتر شود؛ اما در نقطه مقابل هم وجود پشت آمپرهای ضعیف می‌تواند باعث دل‌زدگی از خودرو شود. در روزگار کنونی اکثر خودروسازان از پشت آمپرهای دیجیتالی استفاده می‌کنند و در آینده نیز این روند ادامه خواهد یافت.


اگرچه پشت آمپرهای پیچیده و دیجیتال مخصوصاً در خودروهای سطح متوسط نسبتاً جدید هستند اما سوپرکارهای مدرن بسیاری از این ابزار جذاب بهره برده‌اند. فورد GT جدید یک مثال بارز است زیرا صفحه‌نمایش 10 اینچی جلوی چشم راننده جایگزین اطلاعاتی شده که به‌صورت سنتی به جلوی دید او قرار داشته است.


زمانی که بحث تنظیمات موردعلاقه در فورد GT می‌شود، حالت V-Max این خودرو بهترین حالت بوده زیرا دمای مایع خنک کننده، فشار و دمای روغن و بوست توربو را نشان داده و سرعت شمار مرکزی نیز بر همه‌چیز غلبه دارد.


اگرچه پشت آمپرهای فورد یکی از بهترین‌های بازار بوده اما باید نگاهی هم به پشت آمپرهای محصولات مک لارن و فراری بیندازیم. 720S بخشی از یک دگرگونی بوده زیرا دارای پشت آمپری است که در واقع اطلاعات را بسته به حالت خودرو تغییر می‌دهد. زمانی که شما حالت اصلی را بخواهید صفحه‌نمایش به وضعیت اسلیم درخواهد آمد و تنها شماره دنده، دورشمار و سرعت را نشان خواهد داد.


فراری پیچیدگی کمتری را در لافراری انتخاب کرده است. پشت آمپرهای این خودرو معمولاً شبیه نشان‌دهنده‌های عادی بوده و اولویت آن دورشمار پیشرانه است؛ اما در حالت پیست صفحه‌نمایش جلوی راننده تصویر واضحی از دور پیشرانه و سرعت آن را ارائه می‌کند. در حقیقت حالت ساده بهتر است.

البته این خودروها برای یک درصد پولدار جامعه هستند؛ اما تکنولوژی به خودروهای ارزان‌تر نیز منتقل می‌شود.


سیستم کاکپیت مجازی آئودی باعث شده مفهوم پشت آمپرهای دیجیتال به سطح دیگری ارتقا یابند. فولکس‌واگن نیز سیستم مشابهی داشته اما آن را کاکپیت دیجیتال می‌نامد. این سیستم ارزان نبوده اما قطعاً ارزش مبلغ اضافه را دارد. کاکپیت مجازی بجای نشان‌دهنده‌های سنتی دارای صفحه‌نمایش 12 اینچی است که به شما اجازه می‌دهد اولویت‌های خود حتی ناوبری را انتخاب کنید. این صفحه همچنین می‌تواند لیست آهنگ‌ها، تماس‌ها و دیگر ویژگی‌ها را نمایش دهد.


نهایتاً به فورد موستانگ 2018 می‌رسیم که پشت آمپرهای جذابی دارد. این نشان‌دهنده‌ها شخصی‌سازی بالایی دارند. درست همانند دیگر نمونه‌های معرفی شده در این نوشتار، صفحه‌نمایش 12 اینچی جایگزین اطلاعات سنتی شده‌اند.


اما رانندگان همچنین می‌توانند حالت ویژه خود را همچون رنگ پس‌زمینه و… را انتخاب کنند. این سیستم به حدی قابل شخصی‌سازی بوده که شما حتی می‌تواند رنگ شخصی خود را بسازید. بهترین نکته درباره پشت آمپرهای موستانگ این است که اگر آن را نمی‌خواهید پس از آن استفاده نکنید!


اگر ما بخواهیم زیباترین پشت آمپر را انتخاب کنیم موستانگ را معرفی خواهیم کرد. این پشت آمپرها زیبا و قابل شخصی‌سازی بوده و کاربری آسانی دارد. مطمئناً این نشان‌دهنده‌ها می‌توانند لذت بیشتری داشته باشند اما شاید بخواهید پشت فرمان محصولات آئودی و فولکس‌واگن نیز بنشینید.

خب پشت آمپر موردعلاقه شما کدام است؟ نظرات خود را با ما در میان بگذارید.

[دانلود ویدئو]

[دانلود ویدئو]

[دانلود ویدئو]

[دانلود ویدئو]

درباره نویسنده

شاهین احمدزاده، نویسنده و مترجم مطالب مربوط به دنیای خودرو در سایت پدال

مطالب مرتبط

28 دیدگاه

  1. datsun
    سوابق: (1068 دیدگاه) ,

    مکلارن به نظر از بقیه جالب تر بود تو برنامه گرند تور دیدم وقتی ماشین رو حالت مسابقه میزارن نمایشگر میچرخه و یه حالت دیگه رو نشون میده

    پاسخ
    1. محمد
      سوابق: (236 دیدگاه) ,

      دقیقا مک لارن جذاب‌تر بود با نوآوری خاص‌تر چرخش صفحه نمایش

      پاسخ
      1. "فقط انگلستان"
        سوابق: (720 دیدگاه) ,

        انتخاب من پشت آمپر مکلارن 720S هستش
        مکلارن 720S یه خودرو کامل و عالی هستش که به تمامی جزئیات در ساختش توجه شده
        احساس می کنم قبلا هم این مورد رو گفتم ولی باز هم می گم سوار شدن در سوپر اسپورت ها مقداری مشکل هستش ولی مکلارن در 720S این مشکل رو حل کرده به طوری که با باز کردن درهای پروانه ای قسمتی از سقف هم با در بلند می شه که سوار و پیاده شدن رو راحت می کنه که این کار رو برای اولین در خودروی سوپر اسپورت اولش یعنی F1 انجام داد
        بعضی وقتا جزئیات میتونه همانند کلیات با اهمیت باشه.

        پاسخ
    2. s.h
      سوابق: (70 دیدگاه) ,

      به یه چیزی دقت کردید ؟؟ مک لارن 720 تقریبا داره تو همه چیز ماشین های هم رده خودشو له میکنه؟!!!!

      پاسخ
    3. علی
      سوابق: (117 دیدگاه) ,

      ولی من پشت امور های پژو رو بیشتر دوست دارم هرچند سلیقه ای هستش

      فرمون کوچولو و آمپر بالای فرمون پژو به حس دیگس

      پاسخ
    1. محمد
      سوابق: (24 دیدگاه) ,

      اتفاقا من هم وقتی صفحه رو باز کردم به امید اینکه شیرون و 720s جزو موارد باشه باز کردم با اینکه مال مک لارن کلا یه چیز دیگست و یه سرو گردن بالاتر از همه ی پشت آمپری ها یه که تا حالا دیدم ولی انصافا مال شیرون هم خیلی زیباست نمی دونم چرا تو این موارد نبود.

      پاسخ
  2. me84
    سوابق: (835 دیدگاه) ,

    .
    بنظر من آئودی کاربردی تر بود و ظاهر زیبایی هم داره.

    پاسخ
  3. ستار
    سوابق: (103 دیدگاه) ,

    اولین بار بچه بودم یک ماشین آمریکایی قدیمی دیدم که پشت آمپر اش دیجیتالی بود
    در واقع ماشین بغلی بود و چیز بیشتری یادم نیس چون بچه بودم ولی همون لحظه با خودم گفتم یعنی ممکنه واقعا بعدها اینجور پشت آمپر ها بیان

    پاسخ
  4. kurdishlambo
    سوابق: (68 دیدگاه) ,

    نمی دونم چرا ولی حسی که عقربه های آنالوگ فراری و پورشه 911 و مورسیه لگو و نهایتا اونتادورهای پایه می دادند تو صفحه آمپرهای الان نیست!!

    پاسخ
  5. محمدرضا
    سوابق: (64 دیدگاه) ,

    مکلارن در اینجا بهتره اما از نظر خودم بنز اس کلاس و لکسوس lc500 بهترین پشت امپرهارو دارن

    پاسخ
    1. "فقط انگلستان"
      سوابق: (720 دیدگاه) ,

      عرض سلام و ادب به جناب Godfather عزیز و گرامی و مکلارن P1 سوار (مانستر سابق)
      720S نه تنها پشت آمپرش بلکه بقیه اجزاش بسیار عالی هستش و این خودرو می تونه جزو انتخاب های اول هر آدمی با هر سلیقه ای باشه
      امیدوارم که شما به یک مکلارن P1 و جناب بنتلی ویلیامز به یک بنتلی کانتیننتال و آقا دانیال به یک مکلارن 720S و عالی مقام مجید(امیر) به یک لامبورگینی مورسیه لاگو یا هر خودرویی که دوست دارید برسید
      بقیه عزیزان هم به خودروی دلخواهشون برسن
      من هم به یک بنتلی فلایینگ اسپر برسم
      خیلی ممنون خودروها به طور عادلانه و دلخواه پخش شد.

      پاسخ
  6. Navajo
    سوابق: (11 دیدگاه) ,

    به هیچ عنوان این نمایشگرهای آمپرنما رو نمیپسندم.
    همون اول که تیتر متن رو خوندم. آمپر های کرایسلر 300 اومد جلو چشمم !

    پاسخ
  7. مهدی
    سوابق: (452 دیدگاه) ,

    نشانگر ۷۲۰ رو ندیدم متاسفانه اما p1 که تو ذهنم خیلی بد و بیریخته من نشانگر با ظاهر انالوگ رو بیشتر میپسندم

    پاسخ
  8. Ali
    سوابق: (5 دیدگاه) ,

    شخصی سازی موستانگ خیلی جذاب بود هر چند مک لارن هم نوآوری جالبی داشت

    پاسخ
  9. Hami
    سوابق: (21 دیدگاه) ,

    همشون عالین هرکدوم حس و حال خودشو داره حس و حال اون کمپانی رو به ادم منتقل میکنه

    من ک واقعا عاشق پشت آمپر پاگانی مخصوصا هوایرا هستم فوق العاده لوکس یه اثر هنری

    پاسخ
  10. دانیال
    سوابق: (89 دیدگاه) ,

    قطعا فورد موستانگ. به این علت که مک لارن و فورد GT کلاس کلاریشون خیلی فرق داره و باید هم ی سرو گردن بالاتر باشن اما این اختلاف با ی ماشین معمولی مثل موستانگ خیلی خیلی کمه.
    راستی تو پارگینگ ما ی موستانگ( به همراه ی کامارو) هست. هوس کردم برم ی دور باهاش بزنم.جای همه دوستان خالی. فعلا.

    پاسخ
  11. ایمان
    سوابق: (284 دیدگاه) ,

    عاشق فونت Bold و دیجیتال LaFerrari هستم
    🏆🏆 فراری همیشه در صدر 🏆🏆

    پاسخ

دیدگاه شما چیست؟

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.