در طول چند سال گذشته هم خودروسازان و هم مصرفکنندگان به سمت کراس اوورها، شاسی بلندها و پیکاپ ها حرکت کردند و فروش سدان ها هر روز بیشتر از دیروز کاهش یافت. فورد تولید مدلهای تاروس، فوکوس و فیستا را متوقف کرد. شورولت کروز هم به همین سرنوشت دچار شد؛ اما انتظار نداریم سدان ها بهطور کامل ناپدید شوند. اخیراً شرکت مشهور برمبو پادکست خبری با حضور مدیرعامل خود و همچنین میشائیل سیمکو مدیر طراحی جنرال موتورز برگزار کرده و او گفته که در نهایت صنعت خودرو دوباره به سدان ها باز خواهد گشت.
البته سیمکو خاطرنشان ساخته در نهایت مردم خواهان خودروهایی شیک هستند به گونهای که “همسایههایشان آرزوی خودروهای افراد را داشته باشند.” همین الان استایل شاسی بلندهای خشن در اکثر سبد محصولات خودروسازان دیده میشود و شرکتها نیز همچنان به معرفی قدبلندهای چهار چرخ جدید ادامه میدهند.
برخی دادهها نشان میدهند همهی مالکان سدان ها اقدام به انتخاب شاسی بلندها نمیکنند. یک مطالعه جدید نشان میدهد ۴۲ درصد مالکان فورد فوکوس و شورولت کروز اقدامی برای خرید یک کراس اوور یا شاسیبلند انجام ندادهاند بلکه آنها به دنبال خودروی دیگری در همان کلاس همچون هوندا سیویک یا تویوتا کرولا بودهاند. هم کرولا و هم سیویک جزو ۱۰ خودروی پرفروش سال جاری بازار آمریکا هستند.
اگرچه در حال حاضر آیندهی چندان خوبی برای سدان ها متصور نیستیم اما آنها هنوز هم سهم قابلتوجهی از بازار را به خود اختصاص دادهاند. مشتریان آمریکایی تا به اینجای سال بیش از ۴.۵ میلیون دستگاه سدان را خریداری کردهاند که عدد واقعاً بزرگی است.
اما حق با سیمکوست. شک و تردید بین انتخاب سدان ها و شاسی بلندها به اندازه زیادی نیست زیرا مردم خواهان خودروهای شیک هستند. شاسی بلندها و کراس اوورهای کنونی از طراحیهای برجستهای برخوردار هستند. در ۵ یا ۱۰ سال آتی ما میتوانیم در دریایی از سدان ها و هاچبک ها غرق شویم. اینگونه خواهد بود؟!
ایمان
۲۵ آبان ۱۳۹۸دیگه وقت بحث کردن و نظر دادن نیست
وقت اتحاد و همدلی هست ؛ دیگه سکوت جایز نیست
#ایران_متحد
#نه_به_گرانی_بنزین
Alireza
۲۵ آبان ۱۳۹۸همه جا فیلتره
ارش
۲۵ آبان ۱۳۹۸????
فرشید
۲۵ آبان ۱۳۹۸شنیدین که میگن زلزله در مقیاس کم خوبه، اینجوری با تخلیه انرژی جلوی زلزله های بزرگ گرفته میشه! تو این مورد هم با توجه به رویدادهای منطقه ای در عراق و اردن، دولت این بحث بنزین رو پیش کشیده تا افکار و انرژی مردم صرف اون بشه و پس از تخلیه انرژی و هیجانات، نهایتا بعد 3-4 روز قیمت ها برمیگرده به حالت اول و مردم هم سرخوش از اینکه حرف خودشون رو تونستن به کرسی بشونن برمیگردند به زندگی عادیشون … ما هیچ ما نگاه!
مهدی
۲۶ آبان ۱۳۹۸هیچ چی قرار نیست به حالت قبل برگرده چون پولت بی نهایت ورشکسته شده ودیگه منابع مالی جز بنزین براش نمونده
M
۲۵ آبان ۱۳۹۸حق با توئه ولی میگی چیکا کنیم
خیلی خفیف و در لفافه بگو پدال بتونه منتشر کنه
فرشید
۲۵ آبان ۱۳۹۸اگه واقع گرایانه نگاه کنیم متاسفانه علیرغم کلی حرف های قشنگ قشنگ که در نقد نظر من میشه گفت، هیچکاری نمیشه کرد!
چون به قول ما ترک ها “پیس یرده توکان آشمیشیخ” معنیه تحت الفظی: “بدجایی دکان باز کردیم” :)
بهراد
۲۶ آبان ۱۳۹۸یه ضرب المثلی میگه وقتی میخوای قرضی رو بدی پس چرا قرض میگیری؟
ایشالا پولی که درمیارن یه قسمت ناچیزیش به دست نیازمند ها برسه
مهدی
۲۸ آبان ۱۳۹۸در لفافه بهت میگم سونامی معمولا مدتی بعد از زلزله اتفاق می افته تامی تونی سرمایه هات بچسبون به کالای با ارزش افزودن
سروش
۲۵ آبان ۱۳۹۸به نظرم با گسترش تکنولوژی خودران اقبال به کراس اور و شاسی بلندها بیشتر میشه. چون دیگه خودت رانندگی نمیکنی که لذت هندلینگ و پایداری خودرو خیلی مهم باشه. طرف میخواد تو ارتفاع بشینه و از دیدن مناظر لذت ببره! مباحث تخصصی ماشین کمتر میشه و ما ماشین باز ها تعدادمون کمتر میشه. ولی مسلما سدان ها حذف نمیشن این واضحه، اقبال کمی خواهند داشت.
ایمان
۲۵ آبان ۱۳۹۸بیکاری
اقتصاد خراب
گرانی سر به فلک کشیده
اجاره نشینی و اجاره بهای بالا
جیب خالی و خجالت زن و بچه کشیدن
دزدی ، اختلاس ، رشوه و هزاران مورد دیگه
از یک مملکت به حساب اسلامی که هرچی بدبختی هست مالِ ما مردم بی گناه و بی چاره هست و هرچی عشق و حالِ برای وزیر و وزرا و آقا زاده هاست که پول بیت المال رو می برن آمریکا و کانادا عشق و حال میکنن ….
جهنم اینجاست و جهنم دیگری وجود ندارد
ایرانی اگه غیرت داری از جات بلند شو
خیلی حرف دارم که بزنم ولی به خدا حس و حال حرف زدن و نوشتن نیست ؛ اگه غیرت ایرانی داریم نباید زیر حرف زور بریم و بله قربان گویِ یک مشت آدم آشغال باشیم
Hamid SS
۲۵ آبان ۱۳۹۸من عاشق سدان ها هستم مخصوصا سدان های آلمانی
محمد دهقانی
۲۶ آبان ۱۳۹۸سلام
من قبلا کار میکردم فکر میکردم یه روز یه خونه میخرم در حد معمول ولی عاشق ماشین بودم .تا به خودم آمدم دیدم روی ویلچر نشستم شدم مستمری بگیر. منی که از دوازده سالگی شروع به کار کردم.
امدم پارسال یه ریسک کردم دیگه؟ خورد به گرانی دلار یه ماشین چینی داشتم اونم از دستم رفت نه دلار بخرم رفتم مغازه اجاره کردم ماه اول خوب بود یهو مغازهای که با سی میلیون جنس پر میشود دیگه؟ باید صد و سی میلیون جنس پر میکردم.دوباره به خودم آمدم دیدم من موندم و یه ویلچر صد میلیون بدهکاری.برای من که ماشین واجب هستش الان دو سال ندارم .،..الان یه ماشین خوب با درآمد من شده یه آرزو……..انشاالله شما دوستان به سرنوشت من دچار نشید.
یه سوال فقط میکنم؟به نظر شما یه ماشینی که ایرانی نباشه حتی چینی فقط ماشین خوبی باشه باید برام یه آرزو باشه……..فقط فکر کنید.
ح. ع
۲۷ آبان ۱۳۹۸خدا به این مملکت رحم کنه…ملت باید خشونت رو بزارن کنار..فقط خونواده ها و هموطنهامون آسیب میبینن
هادی
۲۷ آبان ۱۳۹۸همین که پولدارا مجبورن بنزین 3500 بزنن خوبه
همین که طرف با ماشین صد سال پیش بنزین که حق من بود میریخت تو ماشینش خوبه
این کار خوبه در صورتی که منی خیلی کم از خودرو استفاده میکنم سهمیه که از اونا میگیرن بریزن تو جیب ما ها و الی باعث گرانی میشه
Mohamad
۲۹ آبان ۱۳۹۸پولدارا جنسشونو گرون میکنن.اما فقیری که پولش رو از بنزین در نی اورد دیگه نمیتونه .برای پولدار بنزین ۳۵۰۰ که هیچ ده هزاری هم کاری نمیکنه. چون بنزینی مصرف نمیکنه راننده اژانس و… بد بخت میشن.
مهدی
۲۷ آبان ۱۳۹۸من خودم طرفدار شترسواری نیستم
پیش بینی م اینه که در آینده،شکل خودروها ترکیبی و تکاملی خواهد بود و چیزی شبیه فست بک ها اکثریت خواهد داشت که هم نیمه شاسی باشه هم اسمرت و هاچبک باشه و هم صندوقچه ای داشته باشه