خودروسازان سطح میانی در سالهای اخیر به دنبال راههایی برای افزایش سوددهی خود بودهاند. برای مثال نیسان احتمالاً ۲۰ درصد از ظرفیت تولید خود در آمریکای شمالی را کاهش خواهد داد و فورد نیز در حال برنامهریزی برای ایجاد تغییرات بزرگ در بازارهای اروپایی و آمریکای جنوبی میباشد. ظاهراً یک مطالعه جدید نشان داده که تیراژ و سوددهی بالا خیلی با یکدیگر رابطه دوستانهای ندارند!
این مطالعه که توسط یک پروفسور اقتصاد اهل آلمان به نام فردیناند دودنهوفر انجام شده نشان میدهد فراری سودده ترین برند صنعت خودرو در ششماهه اول سال جاری بوده است. این سوپر اسپورت ساز مشهور ایتالیایی سود عملیاتی ۶۹ هزار یورویی به ازای هر خودروی جدید فروخته شده دارد. در طرف دیگر جدول نیز جگوار-لندروور قرار دارد که از فروش هر خودرو تنها ۸۰۰ یورو به جیب میزند.
با نگاه به برندهای لوکس آلمانی میبینیم که پورشه تقریباً دو برابر رقبای اصلی همچون مرسدس بنز، آئودی و بامو سودده است. این خودروساز اشتوتگارتی به ازای هر خودروی فروخته شده سود عملیاتی حدود ۱۷ هزار یورویی به دست میآورد درحالیکه سود سه خودروساز دیگر آلمانی حدود ۹ هزار یورو میباشد. همچنین گفته شده مزراتی سود عملیاتی حدود ۵ هزار یورویی داشته درحالیکه سوددهی ولوو کمی کمتر است.
موضوع جالب اینکه بنتلی هماکنون با فروش هر خودرو حدود ۱۷ هزار یورو ضرر میکند اما دلیل این امر بنا به گفته سخنگوی شرکت آن است که بنتلی در حال سرمایهگذاری سنگین روی تکنولوژیهای الکتریکی میباشد. تسلا نیز وضعیت مشابهی داشته و حدود ۱۱ هزار یورو از بابت هر خودرو ضرر میکند. خودروسازانی همچون رولزرویس و لامبورگینی هنوز نتایج مالی خود را منتشر نکردهاند و بنابراین در این تحقیق حضور ندارند.
نگاهی سریع به نتایج نشان میدهد پیشرو بودن فراری و پورشه نسبت به سال قبل تغییری نداشته است. بلومبرگ در سال ۲۰۱۷ گفته بود فراری به ازای هر خودرو سود خالص ۹۰ هزار دلاری به دست میآورد درحالیکه این رقم برای پورشه حدود ۱۷ هزار دلار است.
منبع: motor1
سام
۱۹ مرداد ۱۳۹۷آیا فراری یک شرکت کلاهبردار است؟ به نظر من خیر…فراری از یک عامل بسیار مهم برای سود دهی بالا استفاده می کند و آن «قدرت برندینگ» است.و این بدان معناست که خریداران فراری حاضرند مبلغ بالاتری را نسبت به رقبا برای یک فراری پرداخت کند.این نام فراری است که سود آور است و برای مصرف کننده جذبه و شور بالایی دارد.البته ناگفته نماند که پرفورمنس و زیبایی ساخته های فراری نیز جای خود دارند و نیازی به توضیح اضافی در این باره نیست.
Ferrari Zonda SV
۱۹ مرداد ۱۳۹۷یک چیزی ک در مورد فرراری وجود داره اینه ک هرچقدر که سود ده هست باز هم مقدار زیادی از پولش رو دوباره توی خوده مجموعه سرمایه گذاری میکنه!
شرکت به شورت سهامی هست و سهامداراش ترجیح میدن پول از برند خارج نشه!
سود دهی فرراری برا سهام داراش بیشترش وابسته به افزایش قیمت سهامشه!!
…
این موضوع از قدیم الایام تو این برند نهادینه شده!
یه جمله ای پسر انزو در مورد باباش گفته ک اینجا خیلی شدق میکنه
“بیشتر مردم فکر میکنند او(دون انزو )زندگی لوکسی داشت ولی برعکس،او هرچه داشت در شرکت سرمایه گذاری میکرد، او انقد پول برای شرکتش هزینه میکرد که همیشه به پول بیشتری نیاز داشت!!!”
…
فور’سا فرراری
Ferrari Zonda SV
۲۰ مرداد ۱۳۹۷×صورت
×صدق
محمد
۱۹ مرداد ۱۳۹۷گروه فولکس واگن مثل پورشه چون هزینه R&D و تحقیقات و پلتفرم هاشون تقسیم میشه بین همه اعضای گروه خیلی بهتر میتونن سود ده باشن , ولی جگوار لندروور که مثلا فقط دو برندن مجورن سودشون رو اینقدر پایین بیارن تا قیمتاشون رو رقابتی نگه دارن چون دوش همه هزینه ها فقط روی همین 2 تا شرکته
محمد
۲۰ مرداد ۱۳۹۷البته دلیل اصلی سود دهی پایین جگوارلندرور چیز دیگه ای باید باشه به نظر من
چون مرسدس هم تنها کار میکنه و هزینه های R&D روی دوش خودشه ولی سوددهیش از خیلی کمپانی ها بیشتره
ایمان
۱۹ مرداد ۱۳۹۷اگه فراری با اون پرستیژ و کلاس کاریش سودده نباشه پس توقع دارین کی باشه ؟؟؟؟ سایپا و ایرانخودرو ??
۴۵۸ ایتالیا اینقدر زیباست که هر رنگی بهش میاد ??
Archi KHAN
۱۹ مرداد ۱۳۹۷نوش جونش …
حالا من باز بگم :
” خودرو سازی یعنی فراری و پورشه ”
بیضی آااا میان نمک پراکنی میکنن !
الف.ی
۱۹ مرداد ۱۳۹۷تو بگو
بذا ما نمک پراکنی کنیم
اعتماد به نفست منو کشته
Ferrari
۱۹ مرداد ۱۳۹۷مگه دروغ میگه؟؟
emad1990
۱۹ مرداد ۱۳۹۷فراری مال بچه پولداراس
ما به یه c63s black series هم راضییم بخدا
حميد
۱۹ مرداد ۱۳۹۷اخه مگر میشه چنین ماشینهای جیگری ساخت و سود نبرد
نوش جونشون
mahdy
۱۹ مرداد ۱۳۹۷ینی ببین چقدر بد بخت شدیم پورشه رو هر ماشین 17000 یورو سود میکشه (حدود 190میلیون تومن!!!)
فراری رو هر ماشین چیزی حدود 760 میلیون تومن سود میکشه!!!!!!!(هر یورو 11 هزار تومن )
اما بازم نسبت بگیری هزار بار باشرف تر از ایراخودرو و سایپان
ایران عزیز
شرمنده فقط همین!!!
ا.سد.مرتضی
۱۹ مرداد ۱۳۹۷موضوع مقدار سود نیست موضوع درصد سوده که واسه ایم ماشینا معمولابین 1-3 درصده که کاملا کم و منطقیه سود چند هزار دلاری رو یه ماشین چند میلون دلاری مثلا یه فراری دو میلیونی میشه 20 میلیارد تومن که تقریبا 700 -800 میلیون جولوش هیچی به حساب میاد ولی نه یه پراید اشغالی که مثل پراید با هزینه الان 4.5-5 تومن اب میخوره ولی 30 تومن یعنی 600٪ سود میره تو پاچه خلق الله و امثال من وشما عین بنز میخرند
واقعا هم این همه سواری بی کمر درد شرمندگی داره البته دور از جون
More
۱۹ مرداد ۱۳۹۷بایدم چنین چیزی باشه چون ماشیناشون خیلی گرونن و این رقم تو خیلی از چیزا حتی از فراری هم بیشتره مثلا ب نظرتون ساعت بنتلی 200k ارزش داره؟؟؟
وحید
۱۹ مرداد ۱۳۹۷پس سایپا و ایرانخودرو چی از هر خودرو ۹۵ درصد سود به جیب میزنن
حسین
۱۹ مرداد ۱۳۹۷۱۷۰۰۰هزار یورو با یورو۱۱۰۰۰تومانی میشه۱۸۷میلیون تومن.این شرکت با این همه تحقیق و توسعه و سرمایه گذاری و کلی تلاش این مقدار سود میکنه بعد میاد تو ایران دلال ها بدون تلاش چند صد میلیون تومن سود میکنن!
کشور عجیبی داریم مگه نه؟!
حسین
۲۰ مرداد ۱۳۹۷اینکه بتونی به بالاترین قیمت ممکن محصولت رو بفروشی یه هنره مثل اپل و کسی که بهش بر بخوره طبیعتا اجازه نمیده انقدر ازش کنده بشه ولی خیلیا هم هستن که بخاطر علاقه شون پول خرج میکنن ولی واسم سواله که کمپانی هایی که رقیب مستقیم فراری محسوب میشن هم همینقدر سود میکنن یانه؟فراری هم خیلی خرج تحقیق و توسعه میکنه.کاش سود لامبو رو هم حساب میکردن.چون هم سطح قیمتیشون نزدیکه هم سطح مهندسی شون هم تعداد تولید